< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » "Zwanger worden"-clubs (per maand) » Oefenen voor 2de vanaf '07

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Topic nog actief: Klik hier om naar het actieve gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
30/12/2007 @ 15:27
Jenny

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo dames,

Ik ben terug van een weekje Zwarte Woud met beide onze ouders. We hebben ginder gezellig kerst gevierd en op kerstavond dan nog een fakkelwandeling door het bos gedaan naar een oude burchtruïne. Heel mooi hotel ook gehad met groot zwembad, mooie ruime kamer en heel lekker eten. Heel kindvriendelijk trouwens, een tip dus! Teaghan heeft zich ook vermaakt, de eerste keer in de sneeuw, met papa op de slee de berg af, hoe sneller hoe liever. 't is echt allemaal super meegevallen. Nu morgen hele dag staan koken (pfff), krijg namelijk 11 personen hier voor oudejaarsavond. Och ja, gezellig allemaal samen toch?

't is hier rustig geweest zo te zien,...

Karin, hoe was het nu bij de kinderarts? weet je al wat meer, heeft hij Anouk kunnen helpen? ocharme 't schaapke, hopelijk voelt ze zich al wat beter.

Saartje, dat wist ik niet dat je zo'n tekort aan suikers kon krijgen door je kindje. wel tof dat je nu een excuus hebt om te snoepen, hihi.

Niempje, tof zeg je profiel, nu weten we ook weeral wie je bent hé!

Ilse, wat jammer dat je ongi weer gearriveerd is. 2008 wordt vast en zeker ons jaar hoor! Kan me voorstellen dat het je pijn deed om Kobe zo te zien. goh ja, niet ieder kindje heeft evenveel behoefte aan sociale contacten hé. 't komt heus wel allemaal goed!

Rest er mij enkel nog jullie alvast een gelukkig 2008 toe te wensen. Laat ons hopen dat iedereen die ervoor gaat in het nieuwe jaar nog zwanger mag worden en degenen die zwanger zijn: een snelle bevalling en een gezond kindje!

Groetjes,
Jenny

Link naar deze reactie
30/12/2007 @ 16:14
saartje

waar kunnen wij dat profiel van niempje zien?

Link naar deze reactie
30/12/2007 @ 17:02
Niempje

Saartje, ik had dat via prive bericht doorgestuurd, maar ik kan jou geen sturen, je hebt geen ballonnetje bij je naam staan. Heb je geen mail? Dan stuur ik je de link zo door.
Nu moet ik écht gaan, het is hier druk druk druk
Na de nieuwjaar kom ik weer regelmatiger

Link naar deze reactie
01/01/2008 @ 10:04
Lies

Online Status Stuur bericht
Hallo!

Ook van mij voor iedereen een schitterend 2008 gewenst, met mooie zwangerschappen en babietjes! Ik hoop heel hard, Jenny, Ilse en Phie, dat het ook aan jullie beurt zal zijn.

Ilse, ik kan me voorstellen dat dit niet gemakkelijk voor je was. Ik vermoed dat het wel zal beteren met de tijd, en je kan niks anders doen dan hem stimuleren he! Naar de creche laten gaan is toch al een heel goede manier.

Jenny, anders moet je de naam van dat hoteltje eens doorgeven. We zijn nog een beetje op zoek naar iets om te doen, dus ... Fijn dat het leuk was. Ik hoop dat het koken voor gisterenavond een beetje meegevallen is! Hier hebben we gourmet gedaan, dus ik moest vooral groentjes kuisen - wat vlot gegaan is. Wel een beetje sukkelen om alles wat gescheiden te houden tijdens het eten (ben niet immuun voor toxo) maar dat is toch redelijk gelukt.

Niempje, hoe loopt de zwangerschap? En bij jou, Saartje?

Hier is er nog altijd misselijkheid en wat diarree, maar het is wel al verbeterd. Ik ben afgelopen week al twee kilo kwijt geraakt, en het heeft me wel wat zorgen gebaard. Ik ben nu nog maar 2 kilo bij, en ik vraag me soms af waar de baby dan zijn voeding haalt. Ik zal het maar positief proberen zien zeker, voor achteraf? Hij/zij shot alleszins heel stevig.
Robin zelf is eigenlijk heel goed. Vanaf morgen is het weer creche geblazen dus dan zullen we wel zien zeker. Hij gaat zo vooruit op taalgebied, en begint ook serieus zijn kuurtjes te krijgen. (ala: wat wil je drinken, melk of chocomelk. Antwoord: water) Hij doet wel serieuze middagdutjes, altijd van bijna drie uur! Op zich wel gemakkelijk, maar het lijkt me lang.

Vele groetjes
Lies

Link naar deze reactie
01/01/2008 @ 16:02
ilsie

Hey allemaal.

Ik kom jullie allemaal en gelukkig nieuwjaar wensen. En dat al onze wensen ùogen uitkomen in 2008.

Onze Kobe slaapt 's middags ook altijd lang. Soms wel 4 uur aan een stuk. Is wel rustig en dan kan ik veel werkjes doen in huis, maar vind 4 uur ook wel heel lang. Op taalgebied hier weinig vooruitgang. Mama papa en kaka dat zijn onze Kobe zijn woordjes.

ik ben terug weg, want krijg vanavond nog volk en moet aan het eten beginnen.

groetjes

ilse

Link naar deze reactie
03/01/2008 @ 16:20
Jenny

hallo allemaal!

Zoals jullie aan mijn banner kunnen zien moest ik gisteren ongesteld worden maar tot nu toe zijn mijn nog nergens te bespeuren. pff, wat duurt dat wachten weer lang. langs de ene kant weet ik bijna zeker dat het niks is deze maand, want ik heb ongi-krampjes en oh wel,... 't zou moeten lukken zeker dat het nu mijn eerste normale cyclus na curretage meteen prijs is terwijl het vorige keer 10 maand heeft geduurd! Zo'n geluk kan ik wel niet hebben toch?
Langs de andere kant,... ik heb mijn eisprong wel heel duidelijk gevoeld op 19 december, dan moest ik gisteren toch ongi worden? niet? ik word helemaal kriegel hier! maar durf echt niet testen. Want wat als het wel zo is, ik ben zoooooo bang dat het dan weer misloopt,...

Verder wel goed nieuws hier: Teaghan heeft gisteren voor het eerst in haar groot bed geslapen! We hadden haar voor haar Nieuwjaar een bedovertrek van Samson gekocht in de hoop dat ze er zou inwillen en ja hoor, gisteren vroeg ze er ineens zelf naar. En ze heeft meteen heel flink de hele nacht doorgeslapen! wat ben ik fier!

Ilse, maak je maar geen zorgen in Kobe zijn taalontwikkeling hoor. er zijn heel wat kindjes die laat praten. Misschien is hij dan wel veel sneller in andere dingen, motorisch bijvoorbeeld.

Lies, Robin komt wel op zo'n leeftijd waarop hij op alles omgekeerd gaat reageren hé. troost je, 't is een fase die overgaat. 't is toch normaal dat je afvalt als je een tijdje niet goed bent geweest. ik zou me er niet teveel zorgen in maken. alles gaat toch perfect goed met jullie kleintje! Oh ja, mijn kookkunst was weer eens perfect, zoals elk jaar, hihi,... 't is allemaal heel goed verlopen.
Het hotel waar we geweest zijn in 't Zwarte Woud: Schwarzwald Park hotel in Königsfeld. website: http://www.schwarzwaldtreff.de/

Groetjes,
Jenny

Link naar deze reactie
04/01/2008 @ 07:48
Jenny

Meiden,

Zit hier te beven op mijn stoel. Schoot vannacht wakker om 4.30 uur en moest dringend plassen. had nog heel wat testen liggen dus ik dacht: oké, waarom niet. en meteen: twee dikke vette strepen!!!! Zo donker als deze streep heb ik nog nooit een test gehad. ga straks meteen naar de huisarts bellen. Ik ben zooooooo bang!!!! Maar gelukkig ook wel, wat een dubbel gevoel zeg

Groetjes,
Jenny

Link naar deze reactie
04/01/2008 @ 21:34
ilsie

Hey

Jenny wat een super nieuws. Toch iemand die een mooi kado heeft gekregen met nieuwjaar. Begrijp wel dat je een beetje bang bent. Had dat ook bij onze Kobe, ik had daarvoor ook een MK. Maar is allemaal goed gekomen. Ik blijf voor je duimen dat nu alles goed mag blijven gaan.

Hier is het vanaf nu afwachten, heb deze middag me eisprong gevoeld. Juist nog eens goed geklust, weet niet of dat nog op tijd is. Maar we hebbn de voorbije dagen al goed ons best gedaan. Hopelijk zit er toch 1 goed zwemmertje tussen.

groetjes

ilse

Link naar deze reactie
05/01/2008 @ 09:03
Jenny

Gisteravond de huisarts gebeld, zwanger!!!! mijn hcg stond gisteren al 1700 (bij mijn vorige zw-schappen was dit maar rond de 400 toen ik net overtijd was). Dat zou overeenkomen met 5-6 weken terwijl ik er volgens mijn berekeningen toch maar 4 ben,... och ja, we zien wel zeker. Heb meteen naar de gyn gebeld, en omdat het vorige keer zo snel is misgelopen mag ik 25 januari al voor een eerste echo. Ik hoop zo hard dat het deze keer mag blijven duren!

Ilse, als je maar net je eisprong hebt gevoeld was je nog mooi op tijd hé om te klussen. Ik duim voor je hoor!!

Groetjes,
Jenny

Link naar deze reactie
05/01/2008 @ 13:10
Lies

Jenny, dikke dikke proficiat he!!!! Ik ben er helemaal van onderste boven en superblij voor jou! En nu duimen he ... maar het feit dat het zo hoog staat wil toch al iets zeggen!!

Wij zijn zojuist de geboortelijst voor nummertje twee gaan leggen. Ging nogal vlot, maar we zijn dan ook echt niet moeilijk over kleuren enzo ... De persoon die ons hielp had echt iets van amaaaiii, dit gaat snel. Enfin, we zijn content. Het grootste deel zijn slaapzakken , zowel voor Robin als voor de nieuwe baby, best wel grappig. Ik vind zo'n fleece slaapzakken redelijk duur, maar we zijn er wel supercontent van dus ja ... En dan nog een fietsstoeltje en autostoelen, ge kent dat wel ...
Donderdag was ik bij de gyne en alles was heel goed, baby lag nog heel hoog wat positief is! Ik ervaar op het einde van een dag een heel drukkend gevoel naar beneden en ik maakte me hier toch ongerust over: niet nodig blijkbaar.

Vele groetjes
Lies

Link naar deze reactie
05/01/2008 @ 13:16
ilsie

Hey

Jenny Als je HCG hoog staat is toch een goed teken denk ik. Of misschien zijn het er wel 2.

Lies Wel leuk he die geboortelijst gaan leggen. Ik weet nog bij onze Kobe heeft dat toen lang geduurd. Hoop dat het bij ons 2e kindje ook vlotter zal gaan dan.

groetjes

ilse

Link naar deze reactie
06/01/2008 @ 16:53
Lies

Jenny,

Wou je even laten weten dat we geboekt hebben bij dat hotel deze zomer!! We hebben dit weekend wat heen en weer gemaild met vragen, maar het is dus nu in orde. Ik denk trouwens dat ik een commentaar heb teruggevonden en ook een foto van Teaghan aan het bed, kan dat?
Enfin, ik hoop dat het meevalt.

groetjes
Lies

Link naar deze reactie
07/01/2008 @ 09:36
Jenny

Goeiemorgen allemaal!

Zaterdag zijn we naar de zoo geweest. (met de inkomkaarten van de samsonshow mochten we ook gratis in de zoo), Teaghan heeft de hele tijd hand in hand gelopen met haar nichtje die 2 jaar ouder is en maar tetteren en wijzen naar alle beestjes die ze zagen. En dan de samsonshow, echt heel leuk. ze heeft weer druk staan zingen en springen. Ik vond het ook wel grappig maar had de indruk dat ze toch net iets meer opging in de Sinterklaasshow. Kan ook aan 't feit gelegen hebben dat ze moe was natuurlijk van eerst heel de zoo af te crossen.

Zondag dan solden gaan doen. heb me een cache-coeur van Esprit gekocht, een topje (dat los hangt onder de borst dus daar kan nog veel in) en een lichte rok met rekker (hehehe, weet ik zeker dat ik daar ook nog inkan als we binnen 4 weken op cruise vertrekken). En dan 's avonds bij mijn oudtante gaan eten, dat menske wil elk jaar persé staan koken voor Nieuwjaar nog te vieren en ze is ondertussen 87 jaar, beeft enorm, heeft het op haar adem, ze kan bijna niet meer, maar toch wil ze dat persé blijven doen hé. och ja, 't was weer heel lekker! ;-)

Pff,... mijn mama vroeg me deze morgen of ze Teaghan in oktober mogen meenemen op vakantie naar Spanje,... 12 dagen! vind het toch wel heel lang hoor. Een weekendje zou misschien net lukken maar 12 dagen. Denk het niet. zouden jullie je kleintjes zo lang kunnen missen? Teaghan zou niet liever hebben natuurlijk, als die maar kan op reis gaan! Heb er toch sterk mijn twijfels bij,...

Lies, hehe, ja, heb een hotelcommentaar geschreven op zoover ja. en idd foto's erbij (ook met Teaghan). Tof zeg dat jullie ook naar dat hotel gaan. Je zal het je echt niet beklagen. heb je een kamer in het hoofdgebouw of bijgebouw genomen? Wij zaten in het hoofdgebouw, gewoon omdat we de babyfoon dan konden gebruiken en in de kou niet buiten moesten met Teaghan om te gaan eten. (maar dat probleem zal je niet hebben in de zomer uiteraard). En voor jullie babytje hoeven jullie niet veel mee te nemen want alles, maar echt alles kan je gewoon gratis krijgen (babyfoon, buggy, bedje, badje, flessenwarmer). Laat me zeker weten wat jullie ervan vonden!

Ilse,'t feit dat mijn HCG zo hoog staat stelt me toch nog niet gerust hoor. vorige keer steeg mijn HCG ook hé, was door die placenta die wel bleef doorgroeien. Pff, nog 2.5 weken voor de echo,...

Groetjes,
Jenny

Link naar deze reactie
07/01/2008 @ 17:06
saartje

N beetje laat, maar toch beter dan nooit he!
Gelukkig nieuwjaar allemaal!!
Jenny, proficiat met je zwangerschap! Hopelijk verloopt nu wel alles op wieltjes! ik duim voor je.

En wat die 12 dagen op reis betreft... Als alles idd goed verloopt, ben je net voor de tweede keer mama geworden en kan het mss eens deugd doen om enkel van je kleine spruit te genieten en dan kan Teaghan genieten van de aandacht van je ouders (wat voor jou dan op die moment mss moeilijker is omdat je je aandacht moet verdelen onder de 2)... Maar langs de andere kant...TIs idd lang en mss is de grote zus zijn broertje of zusje nog niet gewoon en kunnen er strubbels van komen als ze terug komt.
Ik zou toch ook moeilijk kunnen kiezen zenne.

Verder alles ok hier. Van oud naar nieuw ook buikgriep gehad. (lore ook) en lore heeft daar een tijdelijke lactose intolerantie aan overgehouden. Ze heeft nog steeds breierige stoelgang en vele krampen. Nu moeten we soja melk geven gedurende een maand.

Link naar deze reactie
08/01/2008 @ 19:05
Lies

Hallo!

Amai, ik ben mijn peren aan het zien deze week .. ik sta namelijk met de vroege en mijn nachten zijn . De eerste nacht heb ik amper geslapen en de tweede nacht werd ik om de twee uur wakker ofzo, en altijd maar op die klok kijken. Ergens ben ik misschien bang van de wekker te missen? Mijn man zegt dat die kans even groot is als ik met de dag kom en natuurlijk heeft hij gelijk maar ja ...

Jenny, we hebben een kamer in het hoofdgebouw, vooral voor babyfoon redenen. Ik heb het gezien, dat alles er verkrijgbaar is. Ik was feitelijk supercontent met die link, want het was hier al een gedoe geweest - mijn man is niet van de simpelste op dat vlak. Al heeft hij natuurlijk wel ergens gelijk ...
Ik zou Robin niet meegeven voor zolang, om eerlijk te zijn. Maar dat ben ik he. Een weekje zou zowat het maximum zijn. Bovendien is het school er ook nog, ik weet wel dat het niet verplicht is, maar toch ben ik ergens van het principe dat ze zoveel mogelijk moeten gaan als het open is.

Saartje, ale, ik was dan niet alleen met buikgriep. Is minder he, zonde van al dat lekker eten!

Onze Robin is ingeschreven voor september trouwens, in de kleuterschool. Ben wel content dat dat nu zeker is. We mogen in juni met hem nog eens naar het klasje komen, zodanig dat hij dan toch een ideetje heeft. We zien wel he!

groetjes
Lies

Link naar deze reactie
09/01/2008 @ 15:44
Jenny

Hallo allemaal,

Slecht nieuws hier gekregen deze morgen: mijn mama haar zus is gisteravond gestorven. Ze had kanker, 59 jaar, veel te jong hé. We wisten het al 8 maand hoor, dus het zat eraan te komen maar 't is toch altijd weer een slag. pff, dinsdag crematie, zie er echt tegenop. Moet mijn mama nog maar bekijken en begin al te janken. Wat een ellende,... Langs de andere kant heb ik nu het gevoel dat ons tweede kindje een beschermengel heeft nu. Toen ik 5 weken zwanger was van Teaghan stierf Davy zijn oom. Nu ben ik weer 5 weken zwanger, sterft mijn tante. 't geeft me weer hoop ook,... raar hé dat er precies vaak eentje moet sterven als er eentje bijkomt,...

Oh ja, heb besloten Teaghan toch maar niet mee te geven in oktober op verlof. 't is echt wel te lang. en wie weet wil ze dan wel heel graag bij haar broertje of zusje zijn. bedankt voor jullie raad!

Lies, fijn dat ik jullie kunnen helpen heb met het hotel. En Robin al gauw ook eens proberen in het klasje? leuk hoor! Met Teaghan viel dat supermee. zij gaat nu na Pasen naar school. pff, 't komt snel dichterbij.

Saartje, zijn jij en Lore ondertussen al helemaal bekomen van de buikgriep?

Groetjes,
Jenny

Link naar deze reactie
09/01/2008 @ 19:33
saartje

Ja hoor Jenny, alles ondertussen dik in orde! (maar ik vrees dat het niet lang zal duren. Lore had 37.9°c als ze deze middag uit haar bedje kwam. Hopelijk is het een recordtemp van de tandjes en weer geen ziek gedoe)

Veel sterkte Jenny met het verlies van je tante. Tis soms raar he, en dat is in vele families hoor. Eentje komen en eentje gaan.
In februari 2007 is mijn grootvader gestorven en mijn nicht is dan 3 dagen later bevallen van haar eerste kindje.

K heb nu al 2 goede dagen achter de rug. Weer die dagen dat je bergen kan verzetten. Hopelijk blijft het nu zo, want die slechte dagen zijn nu wel al welletjes geweest hoor.

ga nog wa verder surfen
toedeloe

Link naar deze reactie
11/01/2008 @ 15:33
Niempje27

Online Status
Jenny, een dikke proficiat in de eerste plaats, denk niet dat ik dat al had gedaan
En dan gecondoleerd met het verlies... Altijd jammer als iemand gaat Hier in de straat stierf mijn over buurvrouw haar moeder toen in net wist dat ik zwanger was, het lijkt wel zo een soort regel.

Saartje, ik zie dat je ondertussen ook al dik de 12 weken gepasseerd bent, leuk hé, kan je gaan genieten!

Hoe is het met de rest ondertussen?

Lies, nog bloedverlies gehad of is dat nu van de baan?
Ilsie, vermoedens?
Karin, alles goed met de kids en jezelf?

Iedereen die ik vergeet...?

Hier gaat alles met de zw goed, kwaaltjes genoeg in ieder geval! En al een zichtbare buik Die kunnen jullie zien op mijn echt profiel, helemaal beneden
Voor de rest ook alles ok, laat maar bollen hé

Groetjes

Link naar deze reactie
16/01/2008 @ 11:56
Jenny

'k heb een rottig weekend gehad. 2 dagen kotsmisselijk geweest, maar ja, we nemen het erbij natuurlijk. 't geeft me in ieder geval hoop dat alles goed is nu. We hebben het wel aan onze ouders moeten vertellen. tja, die hadden wel door dat er meer aan de hand was toen ik daar aan tafel bijna zat te braken,... Ze waren heel blij uiteraard!

Gisteren is mijn tante dan gecremeerd. 't was een heel intense uitvaart. Mijn tante had zelf nog een afscheidsbrief geschreven naar de familie die ze dan voorgelezen hebben. Pff, wat een ellende. Mijn mama zat er helemaal door, en ik maar meehuilen natuurlijk. Ben blij dat het voorbij is. Teaghan is nu bij mijn mama, kwestie van haar zinnen wat te verzetten.

Niempje,... dat is echt wel al een buik hé?? wow zeg, bij mij zie je er nog niks van. fijn dat alles goed gaat.

Saartje, fijn dat je je zo goed voelt. jij kan nu echt wel gaan genieten. profiteer ervan!

Groetjes,
Jenny

Link naar deze reactie
16/01/2008 @ 15:00
karin

Hoi meiden

Sorry dat ik een poos niet meer ben geweest. Ik lees nog wel vaak mee... maar ik vind het zo verrekte vervelend dat ik leuk ga lopen kletsen over mijn kid(s) en sommigen het maar niet gegeven is om eens zwanger te raken. Ik hoop zo met heel mijn hart dat iedereen die niet zwanger is het dan nu eens snel mag worden, want nu duurt het dan toch wel erg lang hoor... niet leuk meer!!
Kom op zwemmertjes en eitjes... maak er wat van in 2008!!

Jenny, jou spreek ik al via een ander clubje he... dus k had je al gefeliciteerd. En wat 'fijn' dat je nu wel kwaaltjes hebt meid... dat geeft hopelijk wat meer vertrouwen in deze zwangerschap!! Is vaak een goed teken zeggen ze he!
Je moeder had het nu nog niet door dat je zwanger bent?

En fijn dat je moeder even op Teaghan past. Is voor jouzelf, en voor haar misschien na zo'n vervelende dag ook wel even prettig.
Ik heb dat in de zwangerschap ook regelmatig gedaan en op het laatst elke week, dat anouk naar oma ging voor een dagje. En nu nog gaan ze elke donderdag naar oma. Effe dagje voor mijzelf erg prettig!!

NOg gecondoleerd met je tante meid!!

Niempje, (blijf je maar zo noemen tot dat je je naam aanpast he) wat fijn dat het goed met je gaat!! lekker bol buikje al.

Ow k zie dat de accu van de laptop bijna leeg is.

Zal snel weer komen, wou alleen ff melden dat hier alles goed gaat.
Joep zit sinds gister op 4 flessen en krijgt sinds een week nu fruithap. HIj smult alles maar dan ook alles op! HEERLIJK!!
Straks moet ik met Anouk naar de kinderarts, dan krijgen we uitslagen van bloed en rontgen... spannend!!

Ik kom snel weer!!

Doeg

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >