< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » "Zwanger worden"-clubs (per maand) » Oefenen voor 2de vanaf '07

volgende pagina >
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Topic nog actief: Klik hier om naar het actieve gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als eerste - sortering omdraaien]
25/02/2008 @ 12:39
Jenny

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
We hebben hier een zaak voor! Davy zijn broer is op Davy zijn naam films gaan huren in een videotheek waar wij al 7 jaar niet meer geweest zijn (toen we naar hier verhuisd zijn) en heeft die films niet teruggedragen. Nu moeten jullie weten dat die jongen overal al schulden heeft en straffe stoten uitsteekt maar nu zitten wij ermee. Wij kregen een aanmaningsbrief van de videotheek dat we een boete van 240 euro moeten betalen! Hij heeft dan ook nog afgetekend met Davy zijn naam, maar de handtekening lijkt in 't niets op die van Davy. De videotheek dreigt met een rechtzaak tegen ons als we niet betalen. Davy wou klacht neerleggen tegen zijn broer maar daarvoor hebben we blijkbaar dat formulier met zijn handtekingen nodig en die wil de videotheek niet geven. Natuurlijk niet, want zijn zijn even goed in fout hé, niet normaal toch dat je zomaar op eender wie zijn naam films kan gaan huren!!! Enfin, we gaan dus klacht neerleggen tegen de videotheek hé, ik denk dat dat het enige is dat we kunnen doen. pff, wat een situatie, mijn bloeddruk was gestegen naar 16!

Oh ja, de echo was perfect!!! een heel mooi zij-aanzicht. 6 cm groot en je kon al mooi een neus en lipjes zien. We zijn de kritieke fase voorbij!!!

Saartje, 'k zou zeggen dat die vlaag van Lore wel zal passeren maar ik vrees ervoor. hier is 't altijd op en af, maanden niks, dan maanden weer een andere kuur, dan weer niks, weer iets anders. Er zal zo wel altijd iets zijn vrees ik. Hopelijk kunnen ze je daar op 't werk toch ander werk geven, of verplaatsen?

Groetjes,
Jenny

Link naar deze reactie
22/02/2008 @ 16:57
saartje

Jenny, tof dat je zo van je vakantie genoten hebt! Behalve die dag storm dan...

Jaja hoor, ik begin hier idd rond en gezond te worden. (allez, da gezond zijn kan beter, want de vallingen volgen hier mekaar direct op, maar tis niet dat je daar doodziek van bent he. Gewoon soms eens een ellendige dag)

En lore... Tja, peuterpuberteit, met zn dagen poeslief en met zn dagen om ne keer door de venster te smijten... Zal wel passeren zeker?

ik moet nog werken tot 1 april, maar op onze gang in het ziekenhuis liggen voor de moment 8 van de 30 patiënten met een besmetting. Ga maandag eens naar arbeidsgeneesheer bellen. Da is niet te doen jong... en dagelijks komt er wel eentje bij met een of andere besmetting waarbij je je helemaal mag inpakken met een schort, handschoenen en of mondmasker...

Link naar deze reactie
21/02/2008 @ 16:17
Jenny

Dag Dames,

Ik ben terug van onze cruise naar de Middellandse Zee! ’t Was fantastisch. Wat een luxe, wat een genieten,… zucht, ik wil meteen al terug. ’t Was de eerste keer dat we zoiets deden en ’t is zeker voor herhaling vatbaar. Teaghan heeft zich ook goed geamuseerd, vooral in het lekker warme binnenzwembad dan. Ook de bar met chocoladefontein vond ze het einde, zeker wanneer ze dan de aarbeien en ander fruit door de chocolade haalden!!! Mjam. Het eten was ook zalig (alleen kon ik er af en toe minder van genieten, ben nl 3 kilo lichter weergekomen) en de kajuiten waren heel ruim, veel groter dan ik verwacht had. Verleden zondag hadden we jammer genoeg storm op zee, net toen we een hele dag moesten varen. Wij zaten op het 7e deck (van de 14) en de golven sloegen tot boven ons venster, stel je voor!! Dat was echt een verloren dag, we hebben heel de dag in ons bed gestoken, zodra je ging rechtzitten werd je gewoon kotsmisselijk, jaja, zelfs zo’n gigantisch schip kan daar dus hinder van ondervinden. Maar al bij al, heel geslaagde vakantie! We hebben prachtige dingen gezien oa, Olympia, Athene, Turkije, Rhodos, Cyprus, Caïro met de pyramiden (wat een wonder!) en Rome. Zucht, ’t is weer voorbij,… en nu zal ’t nog lang zijn hé voor we nog eens op verlof gaan.

Verder zit ik nu in spanning. Straks om 18 uur mijn tweede echo, 12 weken alweer, wat gaat het snel deze keer. Als straks alles goed is, ga ik echt beginnen ademhalen en genieten!!

Ilse, hopelijk is het bij Kobe geen autisme meid!! ik zal heel hard voor je duimen!

Sorry dat ik niet alles kan weerlezen, blijkt overal nogal een hele boel te zijn. Wou gewoon laten weten dat ik terug ben en vanaf nu weer lustig ga meetetteren.

Groetjes,
Jenny

Link naar deze reactie
20/02/2008 @ 20:58
ilsie

Hey

Ondertussen ben ik al een paar maanden me temperatuur aan het bijhouden. Weet nu precies wanneer me eisprong is en voel het trouwens ook heel duidelijk. Verder zijn we van plan om nog 3 maand af te wachten (dan zijn we 18 maand aan het oefenen) en dan toch maar eens naar de gyne te stappen. Eigenlijk ben ik dat van plan, want me ventje is er niet zo voor.

Nog 2.5 weken en onze Kobe is ook jarig. Heb eigenlijk nog niet veel gepland. Waarschijnlijk komt de hele familie weer op bezoek. Zal weer lekker druk worden.

Binnenkort ga ik onze Kobe laten testen op autisme. Want op de creche hebben ze een vermoeden dat onze Kobe autistisch is. Ik denk gewoon dat hij heel verlegen is. Want ik had dat ook toen ik klein was en nu trouwens nog. Maar maak me toch een beetje zorgen. Is wel schrikken als ze dat zeggen. En ik heb wel al gezien dat als ik hem daar 's morgens afzet hij totaal verandert. Is eerst in de auto aan het roepen en rondkijken en plots in de creche zegt hij niks meer en kijkt naar de grond.

Ik ga me nog een beetje bij me ventje zetten in de zetel.

groetjes

ilse

Link naar deze reactie
20/02/2008 @ 18:39
Lies

Online Status Stuur bericht
Terug wat leven in de brouwerij!!

Ilsie, wat vind ik dat jammer zeg. Ik denk wel veel aan jou. Telkens ook die teleurstelling ... ga je iets doen?
Dank je wel voor de felicitaties voor Robin! Hij was zot van de kadootjes - scheurde ze op en wou de volgende al! Die van kobe komt ook dichterbij he .. al plannen?

Hier komt mijn verlof inderdaad dichterbij, nog een dikke twee weken en ik zeg 'goodbye' voor 4.5 maanden. Lijkt me zo ongelooflijk lang. We zijn al midden zomer als ik terug begin! Ik zal wel heel content zijn als het zo ver is, want het is heel stressie op het werk.
Karin, ik ben van plan BV te geven, op voorwaarde dat ik neit moet afkolven. Heb ik vorige keer 3 maanden gedaan en dat is niet te doen.
R weet wel dat er een baby komt maar of hij het effectief beseft .. Hij heeft de laatste tijd wel last van nachtmerries, dus misschien heeft het er iets mee te maken. Iemand soms tips?

Jenny, hoe was de vakantie?? (ge weet het, ik gebruik je referenties he )
En hoe loopt de zwangerschap?

groetjes
Lies

[Laatst gewijzigd door Lies - 20/02/2008 @ 18:41] - Link naar deze reactie
20/02/2008 @ 16:25
karin

Gosj Ilse... nog niet... Hoe lang ga je er zelf mee aan het oefenen voor je naar een gyn of zo wil/gaat??
Balen hoor meid... je geduld wordt veel te lang op de proef gesteld!!

Lies, hoe is het bij jou nu? verlof is in zicht nu... heerlijk! Gaat het slapen nu al wat beter? Heb je alles klaar voor je beeb? En hoe reageerd Robin op je buik? Ga je BV of FV geven?

saartje en bij jou? Rond en gezond? Nog aan het werk? Hoe voel je je?

jenny hoe is je cruise bevallen? Heerlijk uitgerust? En met Teaghan aan boord van zo'n schip ging ook goed? En hoe is het met jou en je bolle buik?

Hier gaat met ons manneke alles goed. Hij is een echte flinke knul van 7820 gram en 66,5 cm (was ie vorige week op het buro) Hij weegt 1,5 kg meer dan zijn zus op deze leeftijd. Terwijl ze aan geboorte gewicht niet veel van elkaar vandaan zaten.
Hij had wat last van opstopping in zijn darmen, heeft hij nu laxeermiddel voor. Verder heb ik aan hem geen kind. Hij slaapt, eet en slaapt.

Anouk is eind januari geholpen aan de neusamandelen. Nadien is ze wat snotterig gebleven en in gedrag werd ze HEEEL druk... onwijs veel energie had ze, en k moest soms gewoon naar buiten wandelen om haar ff 'uit te laten'. Sinds gister heeft ze buikgriep en komt het haar van boven en onder er uit. Arme meid... 3e keer (evenals der papa) deze winter. Ze ligt nu momenteel op 1 oor. Ze heeft er ook koorts bij.

Hubbie had mij voor valentijn verwent met een thermen bon. Je weet wel zo'n beautycentrum met allemaal sauna's, massages, kruiden baden, dompelbaden. Daar zijn we afgelopen zondag heen geweest. Hij had ook voor oppas geregeld. Heerlijk was het!!
De week ervoor zijn we zondags naar de dierentuin in Arnhem geweest. Was ook heel leuk. Voor Anouk was dat de 1e keer... die keek dr ogen uit daar!!

Nou k ga stoppen, ga eten maken en moet vanavond nog werken. Eigenlijk al vanaf 15.00 maar mijn oppas (mijn mams, maar ook mijn schoonmoeder) liggen beiden ook met buikgriep in bed. Gelukkig kon het op mijn werk geregeld worden dat ik wat later begin.

Doei doei

Link naar deze reactie
19/02/2008 @ 21:05
ilsie

Hey allemaal,

Deze morgen weeral ongi geworden. Ik zal het lijstje dan nog maar eens updaten.

Bijna zwanger
-----------------
Phie, 17e cyclus, 2de kindje, nod 28-11
Ilsie, 16e cyclus, 2de kindje, nod 21-03

Zwanger:
-------------
Rain, 2de en 3de kindje, 01 december 2007
Tielke, 2de kindje, 08 februari 2008
Lies, 2de kindje, 11 april 2008
Saartje, 2de kindje, 1 juli 2008
Niempje, 2de kindje, 24 augustus 2008
Jenny, 2de kindje,

Bevallen:
-------------
Karin, zoon Joep, 04-10-2007, uitgerekende datum was 01-10-2007

Het is hier een beetje stil aan het vallen. Allemaal te druk bezig met de voor bereidingen voor jullie kindje. Hoe gaat het trouwens met al onze zwangeren.

Jenny nog altijd zo misselijk?

Niempje heb nog eens op je profiel gekeken en dat buikje van je groeit wel goed he. Wat gaat dat worden op het einde van je zwangerschap.

Liesje Robin al 2, wat gaat de tijd toch vlug he. Nog gefeliciteerd met zijn verjaardag. Wel een beetje laat, maar beter laat dan nooit.
Bijna met zwangerschapsverlof. Word spannend he, nog een paar weekjes geduld en je hent je babytje al in je armen.

En Karin hoe gaat het met de kindjes. Joep is al flink gegroeid zeker. En hoe gaat het nu met Anouk is ze al wat beter.

Ik hoop dat ik niemand ben vergeten.

groetjes

ilse

Link naar deze reactie
06/02/2008 @ 10:27
Lies

Hey,

Ik kom ook nog eens piepen se, het is alweer eeuwen geleden. Ik ben tegenwoordig gewoon zo moe, dat ik me in mijn zetel plof na alles wat 'moet' gedaan worden. Ik kijk wel regelmatig maar ben dan vlug weg ...

Jenny, een cruise in het vooruitzicht: wowwww ... ik wou dat ik dat ook kon zeggen :-). Ik kan geloven dat je aftelt. En inderdaad, alweer 10w, de kritische periode is bijna voorbij!!

Miranda, bestaat er niet iets tegen misselijkheid? Ik herinner me dat de dokter wel iets zei, maar er wel bij zei, 'liever niet, maar het gaat'?

Zelf ben ik aan het aftellen naar mijn zwangerschapsverlof, binnen 4 weken begint het al. Amai, het zal me deugd doen. Ik slaap superslecht want alles doet pijn bij het draaien en elke twee uur moet ik naar de WC. Enfin, de baby doet het schitterend, en dat is het belangrijkste he! Volgens de gyne is hij/zij al over de 2kg, hij/zij is groter als onze Robin op dezelfde termijn. Wel goed, vind ik.

Zondag is het de verjaardag van Robin, al twee!! O my God . Het voelt toch snel aan. We houden eigenlijk gewoon een klein feestje in de familie, met taart enzo ...

Voor de rest met iedereen in orde?

groetjes
Lies

Link naar deze reactie
05/02/2008 @ 11:32
groupy

Hey iedereen, ben ik

Ik zie dat de zwangeren erg opschieten! Ja, vind ik van mezelf trouwens ook, gaat sneller als de eerste keer. Gisteren nog onverwachts echo gehad en alles was goed (staat op profiel, samen met nieuwe buik) De gyné wou nl hartje luisteren en dat ging nog niet, vandaar echo...

Karin, mooie kindjes hoor , echt schatjes!

Ilsie en Phie, hier blijven we duimen hé, dat het eens een keer mag lukken...

En verder, ochtendmisselijkheid is eindelijk beter, en nu zo ziek als een hond, ferme bronchitus, doorgekregen van dochterlief!
Maar goed dat ik nog thuis zat deze week, maar ja, ik mag niks nemen hé

Groetjes Miranda

Link naar deze reactie
05/02/2008 @ 11:18
Jenny

Hier weinig nieuws. De schiet al aardig op, 10 weken alweer en 'k voel me wel goed. af en toe wat misselijk maar niet zo erg dat het eruit komt en moe vooral. Hier op 't werk weten ze nog van niks maar ik heb wel al een aardig buikje. Heb vandaag ook alweer mijn eerste zw-broek aan en daarover een lange trui die wat camoufleert. Moet maar 2 dagjes meer werken en dan heb ik 2.5 weken verlof want nu vrijdag vertrekken we op cruise!!! Dus tegen dat ik weerkom ben ik 12.5 weken, kan ik het zeker niet meer wegsteken, maar dan mogen ze het ook wel weten.

Verder zijn we hier dit weekend Carnaval gaan vieren in Aalst. Teaghan was het schattigste Eyeortje dat ik ooit gezien heb. Ze heeft heel erg van de stoet genoten en natuurlijk van de kermis en de pony's, daar zit ze dolgraag op en ze doet dat al heel goed alleen! Ik heb niet te lang uitgezeten, niets meer voor mij, dat dronken gedoe en ben vroeg gaan slapen. 't ventje is gisteren ook nog geweest en die was deze morgen pas om 5.30 uur thuis!!! jaja, zal ik wel werken vandaag en hij heel de dag maffen!

Ilse, wat stom dat jullie weekendje CP zo in 't water is gevallen. Een keelontsteking kan pijnlijk zijn en alles verbrodden hé. Ik heb er zo ooit één gehad tijdens een weekendje Londen en heb ginder met 40 graden koorts gelegen. heel leuk,...

Groetjes,
Jenny

Link naar deze reactie
28/01/2008 @ 14:31
ilsie

Hey allemaal,

Net ertug van een weekendje Centerparcs. Wat een leuk ontspannen weekend moest worden, was eigenlijk niet zo leuk voor mij. Was vorige week al thuis met griep en nu kreeg ik er donderdag nog een zware keelontsteking bij. Resultaat: ik heb heel het weekend op bed gelegen. Vole me nu nog altijd niet goed eigenlijk, maar moet morgen terug gaan werken. Pffffffffff wat zie ik er tegenop.

Jenny, wat een goed nieuws een goede echo. Dat is toch waar iedereen op hoopt en al verder dan je dacht, dat is ook leuk.

Saartje ook allemaal ziek geweest. Ik hoop voor jullie dat het al wat beter gaat. Want ziek zijn als je zwanger bent, is al helemaal geen lachertje.

Hopelijk kunnen we nu toch beginnen oefenen voor een babytje, want door ziek te zijn is er van vrijen nog niet veel in huis gekomen. Trouwens mijn zijn nog maar van vandaag gedaan, dus dat ging toch niet. En mijn ventje mar klagen; zal hem straks eens goed verwennen.

Sorry als ik iemand ben vergeten.

Groetjes

ilse

Link naar deze reactie
26/01/2008 @ 07:53
Jenny

Hallo iedereen,

Kom eventjes op iedereen reageren. Teaghan is ondertussen helemaal hersteld. Al bleef ze lang klagen over rugpijn en vond de kinderarts dat we toch maar naar radiologie moesten met haar. Ik mocht niet mee binnen door de zw-schap en had het er best moeilijk mee. Maar Teaghan is superflink geweest! en de foto's bleken goed te zijn. Niets aan de nieren, niets aan het bekken, alles oké. Nu lijkt de rugpijn ook iets te minderen. Raar hoor, ik weet niet, ze is de laatste tijd wel ferm aan 't groeien. Zou ze daar last van hebben? Enfin, nu ze weer helemaal goed is gaan we deze namiddag lekker naar de kermis. Die staat er al voor Carnaval volgende week.

Lies, was Robin ook te vroeg geboren dan? Dan kan ik me wel inbeelden dat je het nu graag anders zou zien. Niet teveel zorgen in maken. 't loopt wel allemaal los. Da's toch goed dat ze met Robins potjestraining beginnen? Da's de eerste stap hé. en dat hoeft ook niet meteen te lukken. Robin geeft zelf wel aan wanneer hij er klaar voor is om er helemaal voor te gaan. Bij Teaghan heeft het ook verschillende maanden geduurd hoor eer ze helemaal zindelijk was.

Ilse, veel beterschap hoor. van een griep kan je behoorlijk ziek zijn hé.

Saartje, jullie ook ziek geweest? en jij mag dan nog niet veel innemen. Hopelijk was je er snel vanaf.

Groetjes,
Jenny

Link naar deze reactie
25/01/2008 @ 18:41
Jenny

Ik heb mijn echo gehad. En die was super!!!! Deze keer zag ik meteen dat het goed was. 't was heel duidelijk, en we zagen het hartje kloppen en hebben het ook mogen horen. Enne,... wat mijn hoge HCG betreft bij de bloedtesten. 't zijn er geen twee, maar ik ben 1,5 week verder dan verwacht. Raar hé,... Enfin, ben dus uitgerekend voor 1 september. De gyne zei dat alles heel goed was en dat het hartje stevig klopte. zucht... Ik heb al een paar traantjes van blijdschap gelaten.

Sorry voor dit egoïstisch berichtje. We moeten nu wegr maar wou het toch snel laten weten. Ik reageer morgen nog op jullie berichtjes.

Groetjes,
Jenny

Link naar deze reactie
23/01/2008 @ 19:16
saartje

Ilsie, ik heb vorige week ook griep gehad (en manlief ook) en tis idd niet van de poes zenne. Ik tot 39° en manlief ook tot 40°. We hebben Lore een weekje bij oma en opa laten logeren en zij heeft er achteraf toch ook geen last van gehad.

Lies, hoever was je nu weer van Robin als hij geboren was?

Teaghan ziekjes, hopelijk is ze weer snel de oude!
Tja, rusten is er dan idd niet bij. Neem toch voldoende de tijd om te rusten of vraag rust aan je huisarts. Die maakt daar wel geen probleem van zeker????

Succes nog met de oefeningen he islie. (hou in je achterhoofd dat kindjes maken ook leuk kan zijn)

Hier gaat het weer wat beter. Hopelijk blijft het nu zo en is het weer niet iets van korte duur zoals gewoonlijk.

Link naar deze reactie
23/01/2008 @ 09:56
ilsie

Hey allemaal.

Ik kom ook nog een goeiedag zeggen. Heb toch niks anders te doen. En kan niet veel doen ook niet. Heb sinds zaterdag 40° koorts. Was deze morgen wel een beetje gezakt, maar het minste dat ik doe moet ik me gaan neerleggen. Ik ben echt zo moe. Heb dan ook griep. Wist niet dat je daar zo slecht van kan zijn.

Jenny vrijdag naar gyne. Ik ga voor je duimen dat alles in orde is hoor. Hopelijk is je dochtertje nu al wat beter, want zo'n zieke peuter is echt zielig he.

Lies niet proberen te denken aan vroeggeboorte, die stress is niet goed voor je babytje. Is je zoontje ook te vroeg geboren misschien.?

Karin, wat een 2 schatjes heb jij zeg.

ik ga nu nog een beetje rusten

groetjes

ilse

Link naar deze reactie
23/01/2008 @ 09:11
Lies

Hey

Alweer een tijdje geleden ...

Jenny, da's minder, van Teaghan! Het komt er weer bij he .. kan me voorstellen dat je doodmoe bent, en ocharme het dutske. Maar ze zal er nu wel weer vlug bovenop zijn.
Niet te veel schrik hebben voor de echo. Ik ken het gevoel, maar ik was toen wel redelijk fatalistisch: het gaat er toch niks aan veranderen. En wat is de kans op 2 keer hetzelfde achter elkaar? (vertelde ik mezelf ook altijd ...)

Karin, veel succes met Anouk. Die schildklier is wel minder. Zelf heb ik ook last van mijn schildklier gehad en ik heb me toch slecht gevoeld in die periode. Hopelijk komt ze er terug boven!

Ilse, de moed niet opgeven he! Ons duimen blijven omhoog staan voor jou!!!!

Hier loopt het allemaal. Ik merk dat ik wel steeds meer moe wordt en op de raarste uren begin te slapen. Maar ja, dat is normaal zeker? Ik voel me ook onrustig, ik denk dat de schrik voor een vroeggeboorte gewoon blijft toenemen .. al zijn we steeds verder in de zwangerschap (klinkt tegengesteld, he!). Maar ik zou zo graag mijn kindje bij mij hebben als ik bevallen ben en daarmee waarschijnlijk. Ik ben alleszins ook blij dat ik volgende week ook nog eens naar de gyne mag. Voor de geruststelling ..

Hier heeft de creche ook gezegd dat ze gaan beginnen met de zindelijkheidstraining van Robin na de krokusvakantie. Ik weet eigenlijk niet goed of hij er klaar voor is. Hij blijft op het potje zitten, maar er komt nooit iets uit. Maar ok, ik wou ook niet dat het samenviel met de geboorte van ons tweede, dat was nog slechter geweest!

groetjes
Lies

Link naar deze reactie
22/01/2008 @ 12:46
Jenny

Hallo iedereen,

Hier een paar stresserende dagjes gehad; Zondag is Teaghan opgestaan met 39.5 graden koorts. De hele dag door, kregen ze maar niet niet naar beneden met perdolan. Maandag ook nog, de dokter erbij gehaald. die vond het maar raar dat ze kloeg over rugpijn en pijn aan haar "poppemieke". dus heeft hij haar urine onderzocht en daaruit bleek dat ze een infectie heeft op de urinewegen. ze heeft dan gisteravond antibiotica gekregen en deze morgen was ze al een heel nieuw persoontje! 't was maar een schotelvodje ervoor ocharme. dus ja, hier een aantal slapeloze nachten en veel geloop voor ons kleintje. ben compleet bekaf! was al zo moe van de zwangerschap maar nu heb ik het gevoel dat ik hier elk moment kan neervallen,... en ja, misselijk ben ik nog altijd. moet niet overgeven maar kan moeilijk eten en voel me gewoon heel de dag door misselijk. ben al 2.5 kilo kwijt ondertussen! nu vrijdag de echo: ben me toch zo benauwd dat het weer gaat mis zijn! Noem me bijgelovig, maar mijn vorige echo die fout was was ook op een 25e van de maand,...

Oh ja, mijn ouders hebben in Augustus 3 dagjes Opaalkust in Frankrijk geboekt. Weer aan 't zagen of ze Teaghan niet mochten meenemen. ik heb toegezegd! 3 dagjes kan ik ze misschien wel missen. en ze mag dan in 't zand spelen en 't is niet zover. dat gun ik haar (en mijn ouders) wel...

Karin, veel sterkte volgende week met Anouks operatie. 't is idd geen zware operatie maar 't is toch je kindje maar hé dat daar ligt. Hopelijk gaat het allemaal snel veel beter met haar. Oei, die schildklier, kan dat kwaad? tof zeg dat Joep zo'n gemakkelijk manneke is. super lijkt me dat om er ook zo ééntje te hebben Oh, mooie foto's trouwens op je profiel.

Ilse, je bent niet alleen hoor,... Phie is ook nog steeds niet zwanger. Ik hoor haar geregeld. ze komt hier alleen niet meer zoveel op de site. Je gaat de moed toch nog niet opgeven hé! één dezer zal het voor jou ook wel raak zijn!

Groetjes,
Jenny

Link naar deze reactie
17/01/2008 @ 20:29
karin

p.s. heb mijn profiel aangepast met 4 recente foto's van mijn liefjes!

Link naar deze reactie
17/01/2008 @ 15:27
karin

Ilse, balen meid... waarom nou niet he!! Pfff... doe jij al iets aan tempen/ovu testen of weet ik het wat?
Lief dat je het wel leuk vind als ik kom schrijven!! maar kan me ook wel goed voorstellen dat dat moeilijk voelt! jij had immers ook al graag zwanger willen zijn of een kindje in je armen willen ehbben!!

Phie hoe is het bij jou?

Rain zal toch ondertussen ook al wel bevallen zijn?? Iemand daar wat van gehoord/gelezen?

Liesje bij jou schiet het ook al aardig op meid. Hoe gaat het met je? hoe voel je je? Alles allemaal al beetje in huis en klaar voor je beeb??

Ik heb gister de uitslagen van Anouk gekregen.
Haar schildklier werkt te snel, wat dus een oorzaak kan zijn dat ze weinig aan komt, terwijl ze wel goed/veel eet. En dat ze dus van die hyperaktieve buien kan hebben, en daarna heel moe en futloos kan zijn.
Maar dit heeft niks met haar vele ziekzijn te maken.
Haar afweersysteem was op 2 punten niet goed ontwikkeld, maar was een beetje een dubieuze uitslag... zat net op het randje van wel/geen aktie erop te ondernemen.
Wel was duidelijk te zien dat ze hoge obstipatie heeft. (waarschijnlijk door alle kuurtjes dat haar darmen een optater hebben gehad) ik moet haar nu komende dagen laxeren, dat ze paar dagen diarree heeft. En dan de laxeer iets afbouwen zodat ze normaal poept.
Nu is het altijd hard!
En maandag over een week worden haar neusamandelen geknipt. Wel spannend. is een kleine ingreep, maar toch volledige narcose he. Pfff... kan daar op tv al niet tegen als kindjes onder narcose gaan... laat staan mijn eigen kindje... maar goed, ff tanden op elkaar dan maar!
Mochten deze akties niets helpen, gaat ze verder onderzoek doen naar dat afweersysteem (omdat in je darmen veel antistoffen worden aangemaakt, ze hoopt dat als die bij anouk weer goed werken, ze dan ook weer meer afweer opbouwt)
En haar schildklier gaat ze over een maandje nog weer prikken, en dan kijken we dan of we daar wat mee moeten doen.

Al met al wel prettig dat er nu wat akties worden ondernomen. En ik ben heel blij dat ik zo heb gezeurt om door te willen naar de kinderarts. Die obstipatie had anders niemand opgemerkt. Ikke zelf ook niet... ze poept namelijk wel dagelijks, maar wel altijd hard.
Maar als je altijd maar een vol gevoel hebt, wil je ook niet echt eten, en moet je ook spugen als het verstopt zit... wel logisch ... maar goed...

Vanmorgen met haar naar het buro geweest. Ze woog gelukkig weer 'normaal' 12,1 kg. en was 92 cm. Ze is dus in een maand tijd nu ruim weer 1,5 kg aangekomen. Ik geef haar veel energieverrijkt eten... en nu ze wat beter poept laatste weken eet ze ook weer erg goed. Gelukkig!!
Verder qua ontwikkeling was alles picobello. Haar motoriek was al ver voor haar leeftijd uit ontwikkeld. En haar spraak was ook al erg goed.
kort om... een tevreden mama... nu hopen dat ze er straks beetje van opkanpt he!

Joep heeft ook vannacht weer helemaal dorogeslapen van 20 - 8 uur. Vind ik toch wel knap met 3,5 maand hoor! ben dan ook wel beetje trots!! Verder heb ik met hem gewoon echt niks te doen. Op tijd eten, op tijd slapen... dan vind hij alles best!

Doei doei

Link naar deze reactie
17/01/2008 @ 09:50
ilsie

Hey allemaal,

Karin het is leuk om te lezen hoe het met je kindjes gaat. Dus je hoeft je echt niet slecht te voelen om hier te komen vertellen over ze hoor. Tenslotte zijn de meeste van ons al zwanger.

Niempje wat een buik heb je al zeg. Toen ik 5 maand zwanger was van onze Kobe zag je nog niks.

Jenny misselijk. Is wel lastig, maar dan voel je wel dat je zwanger bent he. Ik hoop dat je al een beetje geruster bent.

Ben het lijstje nog eens gaan zoeken en voel me eigenlijk wel een beetje eenzaam vanboven. Deze morgen me ongi weeral gekregen. Ik vraag me af of het ons ooit nog gaat lukken, want de moed begint me wel in mijn schoenen te zakken.

Bijna zwanger
-----------------
Phie, 17e cyclus, 2de kindje, nod 28-11
Ilsie, 15e cyclus, 2de kindje, nod 16-02

Zwanger:
-------------
Rain, 2de en 3de kindje, 01 december 2007
Tielke, 2de kindje, 08 februari 2008
Lies, 2de kindje, 11 april 2008
Saartje, 2de kindje, 1 juli 2008
Niempje, 2de kindje, 24 augustus 2008
Jenny, 2de kindje,