< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Anticonceptie... » gestopt met de pil - wanneer zwanger?

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Topic nog actief: Klik hier om naar het actieve gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Anticonceptie...
gestopt met de pil - wanneer zwanger?
03/01/2008 @ 10:44
Charlie

Online Status Bekijk profiel
Hi Lijntje,
Ik stop op 31 januari. Heerlijk heb er nu al zin in!
Als mijn gevoel juist is dan ben ik 1 dag voor jouw verlof al bevallen Lijntje.
Ik heb namelijk al vanaf het begin dat ik op 10 maart ga bevallen.
Dus je bent nog een beetje alles aan het wegwerken. En meteen ook al zo druk! Das minder terug komen.
xxx

Link naar deze reactie
03/01/2008 @ 12:17
Lijntje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Wat heerlijk Charlie! Nog maar een paar weekjes! Stop jij dan 6 weken van te voren?

En dan 10 weken daarna of plak je er nog vakantiedagen aan vast? Ik stop 4 weken ervoor en dan nog 12 wkn vrij na de geboorte van de puk. Ik hoorde gister dat ik om mijn verlof heen nog 27 vrije dagen dit jaar heb, pfff wat een luxe,hahaha

Ik denk dat we dan maar in oktober en december nog een paar weken vrij nemen, wat een lekker jaartje zo!

xxxxx

[Laatst gewijzigd door Lijntje - 03/01/2008 @ 12:18] - Link naar deze reactie
03/01/2008 @ 12:19
Ellen'tje

Ik ga proberen nog zeker 12 dagen te werken
Natuurlijk als ik dat nog mag van gyn

Het mag nu toch wel gaan korten hoor
Nu begint het zo zwaar te worden

Link naar deze reactie
03/01/2008 @ 13:10
Lijntje

Maar kan je niet eerder stoppen Ellen? Je moet toch 4 weken van tevoren wel stoppen?

Moet je van je baas doorwerken? Of wil je het zelf?

xxxx

Link naar deze reactie
03/01/2008 @ 13:15
Nona

Hallo:)

Wij hebben in België een week of twee minder zwangerschapsverlof (14?), dus proberen veel vrouwen zo lang mogelijk door te werken, om daarna meer tijd te hebben. Hier is de verplichte minimumtijd 1 week.
Ik ga ook proberen lang door te werken (valt nog wel te bezien hoe ik me zal voelen) omdat ik dan de drukke periode op het werk mis:)

Maar Ellen, ik vind ook wel dat je het zelf moet beslist hebben, die eurk van een baas van je heeft niets te zeggen over JOUW lichaam he?

dada

[Laatst gewijzigd door Nona - 03/01/2008 @ 13:15] - Link naar deze reactie
03/01/2008 @ 13:21
Ellen'tje

Zoals nona al zei ben je hier maar 1 week ervoor verplicht
Het is zwaar idd, maar zolang gyn het nog goed vind dat ik werk doe ik het
wil zo graag al men weken erna hebbe
anders komt het ook niet zo goed uit met opvang
ik moet zeker tot mei kunnen thuis zijn in bevallingsverlof vandaar zie je
Naar baas kijk ik niet meer hoor
vanaf gyn zegt je moet stoppen ,stop ik
ik ga morgen dan ook wel eerlijk zijn bij gyn wat ik nu ondervind enzo

Link naar deze reactie
03/01/2008 @ 13:42
Anne

Ja ik ben al met verlof sinds 18 december. Dat is wel erg lekker hoor. Heb nog een hoop klusjes kunnen afmaken. Ben nu druk met de envelopjes van het kaartje, schrijven, postzegel etc. Dus dan is dat ook weer klaar. Heb veel last van harde buiken en baby is nog lekker aan t rommelen. Dus ja afwachten officieel natuurlijk nog gewoon 2 weken te gaan he hopelijk heeft de baby snel zin om te komen. Ben zo nieuwsgierig naar de baby, het gezichtje, een jongen of een meisje. Ja gewoon om ons kindje nu eindelijk in onze armen te kunnen houden. Maar wie weet gebeurd er morgen meer
Ik hou jullie uiteraard dagelijks even op de hoogte...ben ik er een dag niet....dan weten jullie waarschijnlijk al genoeg. Maar zal proberen dan zo snel mogelijk iets te melden.
Voel me weer net als in de vakantie toen ik de positieve test in mijn handen had, ik heb het jullie toen ook als eerste verteld!

Mijn buik weegt niet zwaar door of zo hoor, alleen de harde buiken worden steeds heftiger. Maar goed ik ben nu in totaal 13 kilo aangekomen dus misschien dat het ook daardoor komt.
Wat moeten jullie lang doorwerken in Belgie...en wij hier in NL maar denken dat we weinig verlof hebben. Ik heb iig wel een petitie getekend voor een jaarverlof voor zwangeren in NL dat zou veel beter zijn dan 16 weken. Borstvoeding geven is op deze manier niet lang mogelijk voor veel vrouwen....en dat moet veranderen! Ook het verlof voor vaders is hier belachelijk, 2 dagen. Die 2 dagen rent hij zich rot om alles te regelen....de schatten. Dus ik hoop dat hier ook verandering in komt en zal gaan naar 2 weken.

Nou ik ga stoppen mijn schoonzus komt zo even op bezoek. Babykamertje nog een keer bekijken en zo

Tot gauw,
Liefs,
Anne

Link naar deze reactie
03/01/2008 @ 15:26
ann

Dag dames,

Oei, wat is het hier druk....

Ja, ellentje ik bewonder je ook hoor dat je zolang wilt volhouden met te gaan werken.Maar luister vooral naar je lichaam en naar de gyn. Maar ik kan wel begrijpen dat je zoveel mogelijk erna wilt thuis zijn.
Ik kan eigelijk niet meepraten met jullie wat betreft stoppen met werken, ik zit hier al 6 maanden thuis (ja, de luierik) de meeste wouden dat ze soms in mijn schoenen konden staan, denk ik?? Maar het is niet altijd even fijn om thuis te zijn, als je gaat werken heb je alle dagen sociaal contact en een ritme. En dat heb ik niet en dat mis ik wel hoor! En het gaat nog lang duren vooraleer ik terug mag gaan werken (tijdens de borstvoeding mag ik ook niet gaan werken en dan moet ik nog mijn verlof opnemen dus dat zal pas eind september zijn)ochja, na de bevalling heb ik mij handen vol denk ik

Annelies, ja hou ons dagelijks op de hoogte en wanneer we je niet horen, tja....dan wetenwe genoeg Ik hoop voor jouw dat die dag niet meer lang duurt. Laat ons morgen ook zeker iets weten hoe het bij de gyn is geweest?
Ahja annelies, hier in belgie hebben de mannen dan alweer wat meer verlof als de mannen in nederland. Ons mannen krijgen 10 werkdagen (3 van het werk en 7 van de mutualiteit)

Nona, hoe zit het eigenlijk met het zoeken naar opvang? Je was toch opzoek naar een onthaalmoeder hé? Of gaat je mama op de kleine passen nu ze met pensioen is?
Zeg, nog een vraagje? willen jullie het geslacht weten? En wat heel belangrijk is...mogen wij et ook weten?

Charlotte, jij moet dan ook niet meer lang gaan werken?Nog even doorbijten en voordat je het weet is het 31 jan.

Lijntje, en heb je die mails al wat kunnen weg werken?seffens heb je al terug nood aan vakantie met al dat werk.

Vandaag de geboortenkaartjes besteld, volgende week zijn ze bij de drukker en dan maakt hij een proefdruk. Ben benieuwd
En de suikerbonen (enfin, al het materiaal) mag ik morgen gaan halen, dan kan ik ze beginnen te maken...Dan wordt het nog druk

Groetjes
Ann

Link naar deze reactie
03/01/2008 @ 21:42
Charlie

Hi meiden,
Lijntje, wat een luxe zoveel vakantiedagen! Ik neem er 20 van vorig jaar mee. Ik ga daarmee mijn contractaanpassing uistellen. Als ik terug kom blijf ik nog 2 maanden fulltime op papier werken.
Ellen, echt petje af hoor! Vind het echt knap dat je zolang door gaat.
Ik kan me t goed voorstellen dat je zolang mogelijk wil doorgaan.
Laat je morgen weten hoe het bij de gyn was?
Anne, laat jij morgen ook weten hoe het was? Je bent netjes aangekomen!
Ik vind ook echt dat het verlof hier langer kan. Een half jaar voor de moeder lijkt mij toch geen gek idee. Ik vind dat de vader ook echt meer verlof moet krijgen. Ook voor hem veranderd er heel veel. Zijn leven staat ook helemaal op zijn kop. Ik vind dat een man ook een maand thuis moet zitten om aan alles te wennen.
Ja hoe verder je komt hoe nieuwsgieriger je wordt. Ik ben ook benieuwd naar wat het geslacht is en vooral hoe zij/hij eruit ziet!
Ann, ah in Belgie zijn ze wat meer begaan met de man. 10 dagen is ook nog veel te kort! Ik kan me voorstellen dat jij af en toe het thuis zijn ook niet heel erg leuk vindt! Ik zou mijn collega's ook missen hoor. Maar gelukkig heb je veel te doen en kun je gezellig met ons kletsen! Je hebt de kaartjes al. Leuk! En de suikerboontjes ook. Het gaat echt snel allemaal he.
Maarre wanneer komen er nou foto's van jou??
Ik ben net naar gym geweest en het was weer gezellig. Wij hadden een klein clubje. Er hadden 3 afgebeld en 1 gaat er niet mee door.
Volgende week mogen de mannen mee en dan gaan we het begin van de bevalling oefenen. Spannend!
Ik stop inderdaad 6 weken van te voren. Ik weet nog niet of ik nog extra verlof opneem. Dat zie ik nog wel.
Moet in elk geval uiterlijk 7 juni weer beginnen.
xxx

Link naar deze reactie
04/01/2008 @ 08:27
Ellen'tje

Hello dames,

Vandaag mag ik nog eens naar gyn gaan om 17.40u
Ben zo benieuwd naar ons prutske
Hoeveel ze weegt en al

Zal proberen morgen iets te laten weten hoe het was
en anders zal het voor maandag zijn denk ik
De pijn in men rug is toch terug vele minder, ben ik wel blij om
Aaron denkt dat het meer kwam doordat ik terug wat ziek was, griep zal nog in men lijf beetje hangen denk ik
Harde buiken tja dat is nog dagelijkse kost hé , dat ga ik haar dan ook zeggen vandaag
Morgen ga ik met men mama lekker naar solden, wss koopt ze dan toch weeral iets HiHi
Men vriend gaat terwijl bij zen mama, de zolder afwerken, ze zijn daar kamer aan het maken
Vandaag ga ik heel wss men kerstboom afbreken
En nu terug aan het werk

grts
xxx Ellen en

Link naar deze reactie
04/01/2008 @ 08:38
Lijntje

Charlie, dat heb je ook goed geregeld dat je nog 2 maanden op papier fulltime werkt! Lekker hoor! Hoeveel dagen ga je daarna werken? Ik 3, ma,di en don. Zal wel wennen zijn hoor, werk al zo'n 13 jaar fulltime! Echt een luxe, maar goed, er komt natuurlijk genoeg zorg bij voor kleine puk, dus..maar dat is alleen maar leuk.

Ik vind 2 dagen voor de man ook belachelijk! Gelukkig komen wel Koninginnedag, hemelvaart,paas en pinksteren tussendoor, hebben ze in ieder geval nog een paar daagjes vrij!

Gistermiddag was de puk flink aan het drukken tegen mijn navel/darmen aan, zo dat deed zeer, had gewoon buikpijn! Ik moest echt wachten totdat het ergens anders ging 'zwemmen' en daarna ging het meteen weer prima, pfff merk echt dat het een stuk groter wordt zeg, gisteravond was puk een grote druktemaker, vloog alle kanten op,hahaha

Nu is het weer rustig..pff het was echt een rotgevoel zo bij je navel..hebben jullie dat ook wel eens?

Nou vandaag alweer laatste dagje van de week, bevalt wel zo!

Werkse maar weer he! En Ellen succes bij de gyn!!

xxxxx

Link naar deze reactie
04/01/2008 @ 09:07
Charlie

Hi meiden,
Ellen ben benieuwd naar wat je gyn gaat zeggen vandaag. Heb je verder nog geen last van die harde buiken?
Oh heerlijk shoppen morgen! Neem het er maar lekker van. Ik ga morgen de kerstboom opruimen.
Lijntje, inderdaad komen er wat extra dagen voor de mannen aan. Ook heel belangrijk! Ze houden bij Robert op zijn werk al geen eens rekening met mijn bevalling. Terwijl zijn leidinggevende allemaal vrij had gepland voor zichzelf toen hij weer een kindje kreeg.
Ach het lost zich wel op hoop ik.
Hahaha dat herken ik! Maar als de kleine me pijn doet duw ik wel terug. De beeb ligt rechts en vindt het heerlijk om onder mijn rechter laatste rib te duwen en rechtsonderin tegen een darm ofzo. Nou dan duw ik dus wel even terug. Af en toe wordt zij/hij dan boos en krijg ik een harde trap, maar mama is de baas! hahaha
Gelukkig is het de laatste dag! Heerlijk weekend.
xxx

Link naar deze reactie
04/01/2008 @ 09:33
Ellen'tje

Echt last heb ik niet van die harde buiken
Maar is soms wel ambetant gewoon

Link naar deze reactie
04/01/2008 @ 09:57
Ellen'tje

Het is hier eigelijk beetje erg zen op het werk
Sinds begin december werkt hier nieuwe bediende
en sinds januari nu een nieuwe boekhoudster, dus ter vervanging van mij maar die blijft hier ook wel als ik terug kom
Maar omdat baas zo lui is om nu te helpen met btw , heel druk dus
laat hij die gewone bediende dat nog nooit boekhouding heeft gezien ook inboeken, toch niet normaal hoor
maar ja
maak er mij allemaal niet meer lastig in
ik ga allezins geen overuren doen deze maand
absoluut niet !!!

xxx

Link naar deze reactie
04/01/2008 @ 11:15
Nona

Hallo!

Oh... ik voel denk ik iets draaien in mijn onderbuik... vreemd gevoel... niet echt iets draaien, maar iets zweverigs-draaierigs, heel erg vaag. En nu lijkt het over te gaan.. zou het?

Wat een vreemde nacht had ik, eerst met ventje in bed dvdtje gekeken, schattig knuffelig lief, en dan slapen, en ik wordt rond 2-3u wakker van wat ik dacht Bram die zich verslikt had. Ik vraag hem of hij wat water wil en krijg een berg gevloek over me heen. blijkbaar had ik hem in het nauw gedreven en de dekens afgepakt, en had hij ondertussen een loopneus en keelpijn ontwikkeld, en ook weer asthma. Hij wordt dan heel grumpy als je hem wil helpen en dus aanbiedt om medicatie voor hem te halen. En dat was hij vanmorgen ook. Niet fijn dus... Ik krijg ook van lang liggen tegenwoordig een stijve onderrug, vreemd he?

Oh Ellen, ben je boekhoudster? Respect:) Ik snap er niets van, van boekhouding of BTW...

Lijntje, ik heb altijd een gevoelige navel gehad, als er erin duwde, dan gaf dat een dun straaltje pijn naar mijn vagina toe... en nu, met de groeiende buik, heb ik soms een beetje pijn... net littekenweefsel dat traag uitgerokken wordt ofzo... maar daar heb ik dus ook wat schrik voor, dat murmeltje er wat tegenaan begint te trappen:) En ik kan me dus inbeelden hoe dat gevoeld moet hebben, en leef met je mee.

grappig he, de namen die we onze kinderen al geven? Puk, murmeltje,... Wat is het bij de rest?

Ann... ja, ik ben even nieuwsgierig als jij (of nog erger?) en zou er dus niet mee om kunnen dat ik het niet zou weten. ben nu al zo benieuwd! Maar we gaan het wel aan niemand zeggen... zelfs mijn eigen moeder en zusje mogen het niet weten (hoewel ik gepleit heb bij Bram om het hen toch te vertellen)

oh, nu wordt het toch tijd voor een dtuje... haha:)

daahaag!

Link naar deze reactie
04/01/2008 @ 11:30
Ellen'tje

yup nona ik ben boekhoudster
soms spijtig genoeg
kan zwaar zijn hoor

Link naar deze reactie
04/01/2008 @ 11:49
Anne

Zo daar ben ik dan, terug van het ziekenhuis. Bij de gyn bleek mijn bloeddruk wat aan de hoge kant dus moest ik even blijven, bloedprikken en urine controle. Ook omdat ik me de laatste dagen niet zo lekker voelde. Gelukkig is het bloed in orde en mijn urine wees uit dat ik waarschijnlijk een griepje heb gehad. De baby maakt het goed. Helemaal ingedaald en dus helemaal klaar voor de start!! Spannend he. Volgende week donderdag moet ik weer terugkomen op controle, tenminste als de baby er dan al niet is zei hij het kan nu echt ieder moment gaan gebeuren. Spannend he. Ik moet wel wat rustig aan doen dus ik ga vandaag lekker luieren.

O wij hebben de baby de naam Doppie gegeven. Ik ben trouwens ook benieuwd naar de echte namen die onze kinderen straks zullen krijgen, wie weet hebben we dubbele namen in onze groep

Nou ik ga dus even lekker tv kijken zal vanmiddag nog eens langskomen.

Liefs,
Anne

Link naar deze reactie
04/01/2008 @ 11:55
Ellen'tje

Fijn Anne dat alles in orde is
En wat fijn dat het eigelijk ieder moment kan gebeuren hé
Vraag me af wat het bij mij zal zijn
Kijken er zo naar uit naar komst van ons meisje hé
kan niet meer wachten

xxx

Link naar deze reactie
04/01/2008 @ 12:31
ann

Dag dames,

Oef, even op solden geweest, ben wel moe nu...niets meer gewoon hé
Eigenlijk heb ik niet zoveel gekocht, voor mij 2 pyiama's, voor ventje een pyiama, en voor ons kleine meid haar allereerste jurkje (echt lief) en dan nog 2 broekjes en een bloesje
Dus heb me toch nog ingehouden hé. (volgende week toch nog eens terug op solden gaan)

annelies, oei wat hoge bloeddruk? Dus toch maar goed rusten hé? en wie weet is de kleine er voor dat je terug moet naar de gyn....ben echt benieuwd...

Nona, ja dat gevoel kan de kleine zijn...binnenkort voelt ge het feller en feller, echt een fijn gevoel (behalve dan zoals bij lijntje, als hij of zij tegen je navel begint te duwen)
Niet echt leuk dat je ventje zo reageren...mannen hé? Dan wil je al goed doen!

Lijntje, de kleine is precies wel de schade aan het inhalen, zo te horen. In begin zo rustig en nu zo hevig

Charlotte, ja treed nu al maar goed op, mama is de baasEn duwt af en toe maar eens goed terugJammer dat ze bij robert zijn werk niet zoveel rekening houden met de bevalling, nog een geluk dat er veel feestdagen vallen in de periode dat we moeten bevallen.
Ja, charlotte ik moet dringend foto's trekken maar we hebben zelf nog geen digitaal camera en dan moet ik die van ons ma lenen en ik vergeet het telkens. (we gaan deze of volgende maand toch één kopen want als de kleine er is moeten we veel foto's trekken hé)

Ja, gek welke namen we onze kleine geven....Ik zeg wel heel veel de naam die de kleine gaat krijgen (wel als er niemand in de beurt is) kwestie van het al gewoon te zijn

Ze, waar is engeltje en ginnie? We horen jullie zo weinig? Druk?

Zo, dadelijk eens mijne kerstboom opruimen en wat opruimen want morgen komt de familie vor een stukje taart, ventje verjaart zondag

Groetjes
Ann

Link naar deze reactie
04/01/2008 @ 12:45
Ellen'tje

Ow An jij koopt al echt broekjes en jurkjes enzo
Ik nog niet , weet ook niet goed welke maat ik daarin moet kopen
ik ga zo'n dingen pas echt kopen als ze geboren is
want tvalt dan ook nog eens te zien hoeveel ze weegt en al dus ja

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]