< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Zwanger worden... » hoopvol wachten

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Topic nog actief: Klik hier om naar het actieve gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
07/04/2008 @ 20:27
els

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Stientje, we hebben elkaar net gemist hé!
Succes donderdag, ik zal een kaarsje branden!
Elsje x

Link naar deze reactie
07/04/2008 @ 21:01
ingetjee

hei,
leuk dat Marie en Arne het zo goed gesteld hebben op school, een memorabele dag, die eerste schooldag, er zullen er nog veel volgen (waarop ze misschien iets minder graag zullen gaan )

Siten, tuurlijk denk ik aan je donderdag! ik hoop echt dat je een oplossing te horen mag krijgen! wanneer moet je er zijn?

Els, het worden binnen een paar weken dus weer spannende dagen voor jou, ivm die echo en de zaadjes en zo
ik !!!!
ik heb trouwens ook geen baarmoederonderzoeken gehad hoor na mijn miskramen, blijkbaar is dat niet nodig omdat het kindje wel telkens ingenesteld raakte en hartje klopte en er bij Lucas* zelfs een andere oorzaak was dat het verkeerd ging

Quinn is al bijna een jaar! amai, dat gaat toch snel (bij een ander!)

Veer, hoe was jouw eerste schooldag na de vakantie?
en Semm, nog steeds enthousiast van de nieuwe job?

Macke, Wendy, alles ok?

bedankt voor jullie lieve woorden hé, 't doet echt deugd!
groetjes
Inge

Link naar deze reactie
07/04/2008 @ 21:17
Semm

Hidihooooo

Proficiat aan Arne en Marie met hun eerste schooldag! Ze hebben het zo te zien met glans doorstaan. Toch flinke kindjes hè! Maarja kan niet anders met zo'n flinke mama's.

Karen, uw zomeravonden zullen binnenkort niet meer met onder uw 2tjes gaan zijn met zo'n klein hummelke erbij. En heeft Arne nog een dutje gedaan of hebben de pannekoeken hem te zeer gesmaakt?

Els, allee super dat het zo goed is meegevallen in Genk! Ze maken er werk van, da's toch positief eh! Hoe is uwe eerste schooldag geweest trouwens?

Jen, ah in Nederland krijgen ze inentingen op 11 maanden, hier is dat op 12 maanden. Goh toch ook weer een mijlpaal zo overschakelen op gewonemelk, vind je niet? Wij moeten hier altijd eerst overschakelen op groeimelk, hebben jullie dat ook? Ik vind het toch allemaal zo verschrikkelijk snel gaan joh! Gaan jullie een groot feest geven of eerder bescheiden?
Ah Loewy onze bulldog, die hebben we nog altijd hè! Maar die woont momenteel een verdieping lager (bij mijn ouders) voor het beest is dat gemakkelijker als hij buiten moet, mijn vader is altijd thuis en zo hebben ze wat gezelschap aan mekaar. Hoe reageert Loewy op Mateo wel... Loewy is heel lief met Mateo, ongelofelijk. Het meest interessante aan Mateo vindt hij Mateo zijn pamper! Vettig hondje!
Stientje, , je weet wel waarom, denk ik! En natuurlijk gaan we aan u denken, seg! Wat denkt gij wel? Ik ga zelfs heel hard voor u duimen! Hoe laat moet je gaan?
Babyzwemmen, ik dacht dat je via de site van K&G of idd de bond wel bij een aantal zwembaden terecht kunt. Als ik me niet vergis kan dat ook in Bilzen in't zwembad. Als ik straks tijd heb ga ik eens googlen.

Veer, alles okè? Heb u van't weekend niet gezien...Kusje!

Ingetje, ieder heeft zijn manier om zijn zinnen te verzetten hè. Moest ge ooit een quilt-beurs organiseren, let me know. Seg heb je nog niet met het gedacht gespeeld om quilts te verkopen ofzo? Of er te maken op aanvraag.
Seg misschien een delicaat vraagje, als je liever antwoord via pb of helemaal niet, alle begrip voor. Volgt je gyn je nog op? En wat zegt hij? Je bent nu toch ook alweer een hele tijd aan't proberen hè. Sorry maar ik vroeg het me gewoon af...
Ja ja hier nog altijd enthousiast over de job. Seg hoe zijn uw testen geweest?

Macke, en waar zit gij nu weer? Ook al even niet meer gezien.... Hoe is't met de jongens? Quinten ook terug naar't school.

Wendy, is Daan ook naar school geweest?

Allee dames ik ga nu bij mijn ventje in de zetel hangen, beetje tijd inhalen

Dikke kus en tot morgen
Semm

[Laatst gewijzigd door Semm - 07/04/2008 @ 21:17] - Link naar deze reactie
07/04/2008 @ 22:16
ingetjee

Semm, even snel op je vragen reageren:
ik moest de gyn contacteren na zes maanden weer proberen, we zijn (weer) bezig van november, dus volgende maand is het zes maand, dus dan wordt het volgende maand nog eens bij de gyn passeren

de testen? vrijdag ben ik in het selectiebureau geweest van twintig na één tot vijf voor zes, was bekaf nadien
eind deze maand (vermoedelijk in de week van 21 april) krijg ik antwoord, heb het gevoel dat één van de twee andere kandidaten meer kans maakt, weet niet waarom, het is zomaar een buikgevoel
groetjes
Inge

Link naar deze reactie
07/04/2008 @ 22:36
Veer

Hey dames,

Pfieuw wat is er weer veel geschreven dit weekend. Normaal zijn de weekends hier een pak rustiger, maar het is best leuk zo, zoveel leeswerk. Ik probeer me even te herinneren wat iedereen geschreven heeft

Elsje, sorry van mijn succes-verhaal. Ik besef wel dat je er op dit moment niet veel aan hebt omdat je al zo lang aan het proberen bent. Leeftijdsverschil wordt steeds groter en hoewel er pakken voorbeelden zijn van zussen en broers met grote verschillen die prima overeen komen, was het nietdat wat je je had voorgesteld en dus blijft het je waarschijnlijk wat achtervolgen. Ik ben in zo'n dingen de eeuwige optimist, maar ook alleen maar omdat ik er zelf niet inzit en vanop de zijlijn toekijk. Ik zou zo graag vor je willen dat het allemaal snel lukt en dat het ook een succesverhaal wordt dat ik, als ik zulk een verhaal hoor, meteen denk van : Ja, het gaat lukken bij Els !
Ik geloof erin en ik blijf voor je duimen, maar ik begrijp dat het slopend en vaak heel pijnlijk voor je is. Overal die dikke buiken en die kleine beebjes... Ik hoop dat de onderzoeken iets opleveren, iets positiefs bedoel ik, iets waar je eventueel iets mee vooruit bent. En oh ja : seg, je bent helemaal GEEN zeur hè meid, laat dat even duidelijk zijn . Je bent hier helemaal 'in' ons groepje en moeilijke momenten zijn absoluut toegestaan. Praat hier maar lekker voluit, wij luisteen altijd naar je ! Big hug

Ingetje, idem voor jou ! Ik vind het supermoedig dat je hier weer meeschrijft en al onze baby-verhalen meeleest. Ik zou het niet kunnen denk ik, maar ik heb je al die tijd dat je weg was wel gemist en het voelt weer zo 'compleet' aan nu je terug bent. DAt je het af en toe moeilijk hebt, is meer dan begrijpelijk. Ik hoop net als de anderen (wie zei het ook weer, was zo mooi gezegd vond ik) dat je zo'n quiltdekentje ook heel snel in het parkje van je beebje kan leggen. Dat zou zo mooi zijn. Je zal een supermama zijn ! Houje ons op de hoogte van je afspraak als je naar de gyn gaat?

Jen, hèhè leuk joh, zo'n bijdehand ventje. Naar wat je schrijft, had ik ook al in de gaten dat hij erg 'vlug' is met dingen. Ons Sarah ontwikkelt zich in vrijwel alles 'normaal' en 'gemiddeld', niet echt zo super 'voor' op de rest, maar ik vind het ook wel OK zo, al zal je inderdaad wel een paar centimeter gegroeid zijn toen je dat complimentje op het CB kreeg GOh, Quinn is al bijna een jaar inderdaad, onvoorstelbaar ! Ik kan het haast niet geloven. Nog even en hij stapt, weer zo'n mijlpaal, naast het drinken van gewone melk . Spreekt hij al wat?
Oh ja : dus naar wat ik lees is de kogel door de kerk : er wordt voor een een tweede beebje geklust op het einde van het jaar? Spannend ! IK duim alvast voor je ! En wat betreft dat 'plannen' van het 'oefenen'... volledig bekend hoor . Nu niet dat we hier onze agenda's bij elkaar moeten leggen, maar echt heel veel tijd is er niet meer voor dat soort dingen. Jammer soms wel hoor, ik hoop één keer dat de kindjes wat groter zullen zijn dat we er toch weer wat meer aan toe zullen komen

Stien, grappig om te lezen dat je 'als professional' ook zo wat - stiekem of niet - bezig bent met de ontwikkeling van je kind. Ik bedoel : iedereen doet dat natuurlijk, maar zo met in het achterhoofd 'dat ze zo geen hechtingsstoornis zal ontwikkelen' of zo van die dingen. Ik zie in mijn job zoveel 'problemen' bij kinderen die eigenlijk ontstaan zijn in de vroege kindertijd dat ik de dingen die ik doe soms misschien iets te vaak doe met in mijn achterhoofd wetende voor welk ontwikkelingsdomein dat nu ook precies weer goed is. Stom soms wel, maar dat is wat ze 'beroepsmisvorming' noemen zeker? In ieder geval : ik kan me niet voorstellen dat één van onze beebjes ooit een hechtigsstoonis zal ontwikkelen, want het zit hier vol met goeie en betrokken mama's
INderdaad straf wat sommige mamas dureven denken : dat de juf maar eens het zindelijkheidsprobleem zal oplossen. Heb jij in de eerse kleuterklas gestaan dan? Het is nog ver voor mij, maar ik hoop dat ik er binnen een goei anderhalf jaar voldoende geduld voor zal kunnen uittrekken om me erop toe te leggen dat Sarah droog wordt. Ach ja, we zien wel...
VEEL VEEL succes de donderdag !!! Ik brand een kaarsje, zeker weten !!!
Ow en, sorry, maar met zwembaden kan ik je niet echt helpen. Ben helemaal niet uit jouw buurt hè, maar inderdaad, op internet of via de bond kan je misschien wel aan adressen geraken?

Kika... wat een naam ! NIet te doen wat ouders hun kinderen aandoen. Dat vraagt toch om gepest te worden met 'kaka' en zo... allé, ik weet niet... Vandaag las ik over een kindje dat 'Mika' was genoemd. NU vind ik dat wel goeie muziek, maar ik vind het ook zo dom om zo'n modegebonden naam te kiezen. Over 20 jaar zijn die helemaal niet meer bekend en weet enkel onze generatie nog vanwaar de naam komt.

Semm ! Pfft.. terug voltijds werken. Ik zou het eerlijk gezegd niet meer zien zitten. Ik ben vanmorgen eindelijk mijn directie op de hogte gaan brengen van mijn zwangerschap (ze was de twee weken voor de paasvakantie ziek) en meteen gemeld dat ik nadien maar halftijds terugkom. Toch tot zolang de kindjes thuis zullen zijn. Als ze allebei naar school zullen gaan, dan ga ik misschien wel weer wat meer werken, maar nu en zeker met twee kindjes denk ik niet dat ik fysiek veel meer aankan. Ik bedoel maar : ik merk toch nu echt wel dat ik soms niet echt productief ben omdat ik permanent zo moe ben. Maar, ik begrijp wel dat er centjes moeten binnenkomen voor de verbouwingen en dat je ook je huidige job niet 4/5 kon beginnen. Misschien inderdaad op termijn wel weer. Ik werk 70%, dat wil zeggen : woensdagnamiddag en vrijdag ben ik thuis, maar die opleiding die ik volg is altijd op vrijdag, gemiddeld twee keer (af en toe drie) per maand, dus dat maakt dat ik het meeste van de tijd toch 90% 'uithuizig' ben. Neem daarbij dat ik sinds kort op zaterdagvoormiddag ook een aantal cliëntjes zie in mijn prové-pratkijk en ik ben toch ook full-time bezig. Vandaar dat ik na het tweede kindje mijn 'gewoon' werk vorlopig toch een beetje ga terugschroeven. Het is hier financieel ook wel wat afwegen, maar elke dag op en af naar Mechelen rijden (waar ik werk) en dan twee kindjes naar de kribbe, kost ook handen vol geld, dus het is wat afwegen. Met voltijds werken zou ik aan benzine en kinderopvang honderden euro's 'verliezen' eigenlijk. Vertel nog es wat over Mateo? HOe is het met hem?

Arne en Marie naar kleuterschool vandaag !! Super dat het zo meeviel seg ! Toch weer een speciaal moment, een beetje loslaten... Dat is opvoeden, zegt men hè, maar het lijkt me niet makkelijk, al lijken beide kindjes me heel flexibel en zullen ze vast graag naar school blijven gaan ! Hou ons op de hoogte hè !

Karen, een jongetje... Tja, nu zal het wel niet meer veranderen hè, je ventje zal zich erbij moeten neerleggen. Trouwens ik vind het straf dat ik toch juist gegokt had bij jou en Mona, want deze zwangerschap ben ik mijn zesde zintuig wat kwijt precies wat 'goed gokken' betreft. Het is heel vreemd : bij alle zwangere vrouwen die ik ken, krijg ik zo'n 'ingeving', zo'n 'gevoel', maar het is al telkens fout geweest. Met andere woorden : ik moet tegenwoordig mijn gevoel omdraaien en dan ben ik met grote waarschijnlijkheid juist .
Toch 40 weken halen, dat zou eigenlijk al bij al toch het beste zijn misschien. De vrouw van een collega van me is vorige week bevallen terwijl het kindje voor 22 mei was, stel je voor. Het jongetje (waarvan ik heilig overtuigd was dat het een meisje was) woog amper 1,5 kilo ! Alles is OK en hij ademt al zelfstandig, maar toch, ja, een kindje is nergens zo goed als lang genoeg in de buik hè. Trouwens : het jongetje heeft dezelfde naam gekregen als jouw toekomstig zoontje

Bon, ik ga hier is ne keer afsluiten, want ben wel heel lang aan't schrijven nu, niet?

NOg even iets over mij : vanmorgen bij de gyn was alles in orde. Kindje mooi op schema en .... ik ben inderdaad mijn zesde zintuig wat betreft 'geslachten raden' echt wel kwijt, zelfs bij mezelf, want de gyn vermoed (maar het was wel nog erg vroeg, dus het KAN nog veranderen) dat het weer een meisje zal zijn. . Ben superblij hoor. Voor mezelf is het absoluut gelijk, maar mijn ventje had een lichte voorkeur (als je er hem echt achter vraagt, want een gezond kindje gaat natuurlijk boven alles) voor twee dochters. Hij is helemaal niet sportief en ook omdat hij wat ouder is, heeft hij minder die 'zin in een zoon' om wild mee te doen en te gaan voetballen. Dat zegt hem eigenlijk niks. Ik denk dat hij zich alvast verkneukeld op gezellig in de zetel met zijn twee prinsesjes
Over de naam ... ben er nog niet helemaal uit of ik jullie dames wel een hint zou geven , maar we zijn er zefl ook nog niet helemaal uit. We hebben nog een aantal moeglijkheden. Ik denk dat ik eerst wat meer zekerheid wil over het geslacht, dus misschien beslissen we pas als het geslacht volgende keer bevestigd wordt ,maar als het effectief een meisje wordt, dan zal de naam helemaal in de lijn van Sarah liggen. Ik heb iets met namen met een 'h' op het einde, vind dat visueel mooi staan dus het zal wel weer iets in die aard zijn Jullie mogen ook altijd suggesties doen, misschien kom ik zo op nog meer ideetjes !

Verder alles toppie hier. Enige vreemde is dat Sarah de laatste twee dagen heel erg moeilijk inslaapt. Enfin, ze slaapt wel in, maar wordt vaak al wenend en zelfs brullend wakker. Echt hartverscheurend, ontroostbaar is ze, maar het gekke is dat ze niet ECHT ECHT wakker is. Het lijkt meer een enorme nachtmerrie waar ze in zit. Zou dat kunnen? Ze stopt wel als je zachtjes tegen haar praat. Heb ook al gedacht dat het misschien te maken heeft met de bewuste scheidingsangst of zo? Misschien voelt ze zch opeens alleen en zethet dan op een brullen? Iemand raad?

LIefs
Veer, Sarah en waarschijnlijk
xxx

[Laatst gewijzigd door Veer - 07/04/2008 @ 22:37] - Link naar deze reactie
07/04/2008 @ 22:52
Stien

Hoihoi,

Inge, oh goed dat we weten wat er te gebeuren staat, kunnen we meevolgen hè. Hihi, ik had die vraag ook al een tijdje in mijn hoofd maar durfde ook niks te vragen. Heeft Semmeke voor mij de hete kastanjes uit het vuur gehaald.
Inge betreffende quilts wou ik je ook wat vragen. Ik wil namelijk mezelf te buiten gaan aan het zelf maken van kleedjes maar ik wil van die mooie, speciale en retrostofjes gebruiken (je weet wel zo met een print alsof het behang van de jaren 60 en 70 erop staat) Welke winkels hebben een grote keuze stoffen? (liefst niet te ver van Limburg)

Semm, hèhè
Fijn dat je content bent van de job, toch ook belangrijk hoor!
Zeg moet jij nog op nacontrole voor je keel?
Ja babyzwemmen kan in Bilzen zwembad Orca. Hoe lang zou het rijden zijn van bij mij tot in Bilzen in feite?

Elsje, ja net gemist en ik dacht nog van dorie nu weet ik niet hoe het Marieke verlopen is! Goed dus, ben blij. Ook pannekoeken op de eerste schooldag! Dat gaat een klassieker worden, moet ik onthouden zo lang tot Mia'tje die stap gaat zetten.

Veer, oei dat tijdens slapen ineens wenen en brullen. Ocharme Sarahtje! Als je ze oppakt en efkes tegen u aan houdt, stopt ze dan? Iemand die ik ken las een interessant boek "de babyfluisteraar" en daarin stond dat je gewoon moet volhouden in zo'n geval met heel even oppakken en weer neerleggen.
Misschien opnieuw een meisje, heerlijk samen kappertje spelen met mekaars haar. Ofwel aan mekaars haren trekken , kan ook natuurlijk maar ach. Fijn dat alles okee is!
Betreffende de naam, ik wil wel actief meehelpen zoeken, tip geven of raden als 't moet hihi. Zal ik dat steeds per p-berichtje doen?

Donderdag heb ik een afspraak om half 12 s' middags. Ik hoop maar dat hij niet meteen met erge conclusies komt enzo maar denkelijk gaat die routine-onderzoek doen en dan doorverwijzen voor foto's of een scan ofzo vermoed ik.

Waar zit Macke ergens ondertussen?!

Groetekes Stientje

[Laatst gewijzigd door Stien - 07/04/2008 @ 22:54] - Link naar deze reactie
08/04/2008 @ 10:23
Semm

Heylaba!!!

Ik hier stiekem van op het werk!!! Kon het niet laten en moet toch even reageren!

Veer een 2de dochtertje waarschijnlijk, schitterend! Ben benieuwd naar de volgende echo of het dan nog een meisje zal zijn. Lijkt me ook fijn voor Sarah om een zusje te krijgen! En voor jou ook weer gemakkelijk qua kleertjes enzo. Straks zal ik nog wat vertellen over Mateo, ik lach me momenteel krom met dat ventje!

Stientje, ik moet zelf zien of ik nog op nacontrole ga, ik voel dat het nog niet 100% in orde is, vooral 's morgens. Oorspronkelijk mocht ik deze week ook nog thuis blijven om te herstellen, daarmee dat ik volgende week pas een afspraak zal maken.
Euh van Borgloon naar Bilzen, ik denk toch dat je een 30 minuutjes onderweg zal zijn... anders even op mappy ingeven. Want hoe zou jij rijden? Over Tongeren waarschijnlijk?

Inge, allee ik hoop dat die afspraak volgende maand bij de gyn niet nodig gaat zijn! Hou ons maar op de hoogte, want ge ziet, we zijn allemaal nieuwsgierig!
Goh dat mat een mens af hè die testen, ik deed dat ook niet graag. Ben toch benieuwd naar de afloop, ik heb zo'n buikgevoel dat het toch beter zal uitdraaien dan dat jij denkt.

Allee ik ga hier afsluiten want foei....

Straks schrijf ik meer, want over die namen enzo wil ik het toch ook even hebben.

Dikke kus!
Semm

Link naar deze reactie
08/04/2008 @ 10:45
karen

Piep,

Stien,
net als Semm vind ik dat je sommige dingen toch prima kan verwoorden. Heel wat tactvoller dan ik .

Dju, ik heb zoveel gelezen, dat ik niet meer weet op wat eerst reageren..

Ik ben met Arne ook vanaf 6 maanden gaan zwemmen. Zalig dobberen zo met z'n tweetjes. Sinds dit jaar geven ze ook babyzwemmen hier in Nijlen (natuurlijk een beetje ver voor jou), dus de volgende spruit neem ik daar zeker mee naartoe.

Jen,
bij Arne zijn we op 12 maanden ook overgeschakeld op gewone melk. Wel volle melk. Groeimelk heeft hij nooit gekregen, dat is immers niet veel meer dan gewone melk met suiker en een smaakje.

Semm,
foei foei foei, pas een paar dagen een nieuwe job en nu al de baas zijn kostbare tijd gebruiken om met ons te babbelen .

Inge en Els,
bij mij was er na de laatste miskraam wel een afspraak voor een hysterioscopie. In Antwerpen gebeurt dit blijkbaar standaard bij het opstarten van een IUI of IVF.

Veer,
wij hebben nog een meisjesnaam op overschot .

Goh, nu al bevallen... ik ben nu niet meteen laaiend enthousiast over het rondstrompelen met de dikke buik, maar zou toch nog graag wachten tot ik een week of 37 ben. Vanaf dan mag het komen, maar nu... nee liever niet.

Arne was deze morgen heel wat minder enthousiast over het naar school gaan. Hij was met zijn treinen aan het spelen en wilde niet mee vertrekken. Zelfs wat traantjes bij het afscheid. Het lijkt toch allemaal een beetje druk voor hem, al die gillende speelende kleuters. 't Zal een kwestie van wennen worden de eerste dagen.

Mijn maag gromt nu al, dus ik zal nog maar een boterhammetje smeren.

KAren

Link naar deze reactie
08/04/2008 @ 12:34
ingetjee

heel even zeer snel voor Stien,
morgen in HAsselt is er een stoffenspektakel (http://www.stoffenspektakel.nl), daar vind je alle mogelijke stoffen die je je maar kan indenken

op de rest reageer ik vanavond

groetjes
Inge

Link naar deze reactie
08/04/2008 @ 13:04

Hoi meiden,

Ik heb veel bijgelezen maar weet niet zo goed waar ik moet beginnen, we zijn echt een actief forum met elkaar!

Karen, toch een 2de jongen.. en het duurt nu niet zo lang meer. Kun je nog een beetje uit te voeten wat betreft dingetjes die je voor de geboorte nog graag had willen doen? Hoe vind jij het dat Arne nu naar school gaat?

Daan gaat nu sinds een half jaar naar de peuterspeelzaal (school voor 2 tot 4 jaar). Hij vindt het erg leuk al zie ik wel dat hij sinds die tijd veranderd is. Hij is wat strijdlustiger en af en toe een stuk driftiger dan hij daarvoor geweest is, het schijnt dat ze dat van andere kindjes zien . Tegenwoordig begint hij standaard de dag met "hoeft niet mama". Ik snap wel dat hij van slag af is hoor, enerzijds school, een broertje en daarnaast is hij steeds beter gaan praten en misschien wordt hij daardoor af en toe door mij en zijn vader overschat in zijn kunnen... Maar ja, ik had ook niet gedacht dat het een eitje zou zijn met twee kleintjes. Straf is alleen dat ik met slecht weer gewoon niet het huis uit kom... (vorige week veel regen) gelukkig schijnt de zon nu weer dus we kunnen eindelijk weer op uit.

Jen, ja ja bijna 1 jaar! Zo schattig die eerste verjaardag, lekker in de taart grijpen, veel cadeautje en natuurlijk heel veel aandacht. Daan heeft ook een hele tijd pyamapapjes gehad voor het slapen gaan, hij vond ze heerlijk, daarna hoefde hij alleen geen friso meer... die papjes waren natuurlijk veel lekkerder. Ben je er al uit met de verjaardagscadeautjes?

Veer, waarschijnlijk een meisje! Proficiat, en makkelijk met kleertjes en speelgoed (is mijn ervaring). Ookal had ik net zo graag een meisje gekregen hoor. Julian doet het erg goed, hij drinkt goed, krijgt geen nachtflesje meer en hij lacht veel. Een vrolijk mannetje, net als zijn broer. De afgelopen dagen heb ik wel weer echt het 8/9 weken sprongetje ontdekt, hij huilt wat meer in zijn slaap en hij wil weer wat meer bij mij zitten.

Stien, hoe zit het met jouw werkambities?

Semm, een nieuwe baan en vol tijd? Mag ik vragen waar je Mateo dan naartoe brengt? Kost dat dan niet veel? Jemig, ja joh als de centjes moeten komen dan kun je niet anders. Ik heb altijd geroepen dat ik wilde stoppen zodra er kindjes kwamen, we hebben ons huis gekocht op 1 salaris maar in de praktijk moet ik toch 3 dagen blijven werken wil ik nog een beetje leuk leven, met vakanties en hier en daar overbodige luxes. Daarnaast moet ik zeggen dat ik er ook wel weer naar uit kijk om te gaan werken. Alleen maar met de jongens bezig zijn is heerlijk maar mijn wereldje is wel klein op dit moment...

Ingetje, super dat je weer actief meekletst. Hoe is het voor jou geweest om 6 maanden te moeten wachten? Vond je het achteraf wel prettig (het afstand nemen) of zit je te poppelen om weer te gaan proberen? Weer een spannende periode voor je, lees ik, zowel prive als op werkgebied. Ik duim van je!

Mack?

Zo, Julian hoor ik al een tijdje jammeren dus ik ga toch maar even kijken voordat hij Daan ook wakker maakt.

groetjes Wendy

[Laatst gewijzigd door Wendy23 - 08/04/2008 @ 14:11] - Link naar deze reactie
08/04/2008 @ 14:44
Macke

Dag Dames,

Ik heb alles bijgehouden met lezen, hoor, kwam er gewoon niet toe om ook te schrijven, maar nu is het weer de hoogste tijd of ik lig helemaal achter.

Stientje, inderdaad, ik moest er ook om glimlachen, een goede verstaander heeft maar een half woord nodig, he? Maar bon. He meid, ik hoop echt dat ze in Leuven vooruitgang kunnen boeken. Wat voor een arts is dat dan eigenlijk? Daar zitten de echte specialisten, dus ik duim dat het nu toch binnenkort opgelost gaat worden.
Ik heb Tristan vandaag ook ingeschreven voor watergewenning, dat doen ze hier in het dorp zelfs, lekker handig. Ik stuur wel mijn ventje, want ik vind het momenteel verschrikkelijk om mezelf in badpak te zien, laat staan te vertonen. Ik val niets meer af en baal daar behoorlijk van. Ik ben dus ook maar aan het sonja-bakkeren geslagen, voor Jen en Wendy allicht zeer bekend. Niet owv hun gewicht of zo, he, maar omdat die superbekend is in Nederland... om verwarring en kwade gezichten te vermijden

Wendy, wat gaat het ook al vooruit met Julian. Ja, dat Daan met wat meer bravoure naar huis komt, kan je toch niet tegenhouden. Als er dan nog eens kinderen uit milieus zitten waar vloekwoorden en dgl. veelvuldig gebruikt worden, houd je dan maar vast. Gaat allemaal wel over, hoor, maar in het begin genieten die kleintjes van het shockeffect dat ze teweegbrengen.

Els, inderdaad goed dat ze je in Genk helemaal onderzoeken. Er zitten ook daar toch wel een paar dokters die erg bekend zijn. Ook vrienden van ons uit Nederland werden naar Genk verwezen, dus we zien het hier rooskleurig in voor jou. Wat leuk ook van Marie, zeg. Geweldig dat ze zich goed geamuseerd heeft, dat is toch een pak van je hart.

Karen, idem daar. Het gebeurt wel vaker dat ze na een dag of twee ineens niet meer (lijken te) willen gaan. De eerste dag is nieuw, he, als het dan ineens iets voor elke dag blijkt te zijn, is het interessante er vanaf. Maar ook daar komt de routine erin. Quinten had ook zo een paar daagjes, niet met tranen enzo, maar gewoon net even proberen eronderuit te geraken.
Een tweede jongen, tof. Ik wou vroeger perse een dochter en ben nu zo blij met mijn zoons. Het maakt toch echt niet veel uit, uiteindelijk, he.

De twee van hetzelfde geslacht geldt tot nu toe dan voor iedereen, behalve Mona.

Semmeke, tof dat je je job leuk vindt. Ach, die paar minuutjes zullen het niet maken, maar ik hoop dat je niet zo zit dat je baas bv. ineens achter je kan staan zonder dat je het doorhebt. Onze bureaus staan in groepjes, zodat er een aantal mensen met hun rug naar de deur zitten, dan kan dat dus gebeuren, he. Heb er dus altijd voor gezorgd anders te gaan zitten . Wat een schattig manneke is Mateo.
Wat een andere job betreft, ik weet het niet meer wat ik nu moet doen. Heb een goed job, maar compleet ongeregelde uren, ik kan dus de onthaalmoeder niet garanderen dat ik altijd op een bepaald uur daar ben. Met mijn man zijn job is het al niet veel beter. Misschien moet hij vanaf juni trouwens de ganse week weg en is hij dus alleen in het weekend en met veel geluk vrijdag ook thuis. Maar de beslissing valt daar zo traag dat dat pas ten vroegste bekend gaat zijn eind mei. Dan rest er mij enorm weinig tijd om nog allerlei regelingen te treffen. Heb er een paar minder goede nachtjes door gehad. We zien wel, volgens hem denk ik in problemen... ik vind dan weer dat hij wel erg makkelijk over dingen heenstapt, oa dat ik hier dan alles moet draaiende houden.

Jen, Kika deed mij ook onmiddellijk aan het KinderKankerfonds denken. Ik heb hier zo'n kika-beertje, gekregen op het kerstfeestje van mijn ventje als cadeautje voor de partners. Zo noem je een jongen toch niet? Voor een meisje, tot daar aan toe, maar dan nog...
Quinn ne lange smalle, hihi net zoals Tristan. Moest gisteren weer naar Kind en Gezin, 71 cm en 8,060 kg op 26 weken, net een half jaar sinds vorige week. Gewicht op de 50% curve, lengte net boven de 90% lijn. Ah en hij heeft ook een eerste tandje sinds vorige week maandag, de dokter zei dat het tweede klaarzit. Al bij al heeft hij er niet veel last van gehad.

Hoi Veer,
tja, het feit dat het een ander soort zwangerschap is, heeft dan toch niet ertoe geleid dat het een jongen is. Zelfs de gynecoloog heeft dus bakerpraatjes die niet kloppen . Jaja, jouw ventje denkt dat hij rust gaat hebben, krijgt hij allicht van die dochters die constant willen dat hij met hen danst en kleurt en poppenkast speelt .
Het is inderdaad wel handig met kleertjes en speelgoed, hoor, als je alles opnieuw moet kopen ben je effe bezig, en een roze hemdje voor een jongen, het is het toch niet echt, he? hihi

Inge, ja, ik had het mij ook al afgevraagd of je nu aan je lot was overgelaten. Niet dus, binnenkort is er dan hopelijk voor jou ook wat meer hulp.Ik .

Ziezo dames, moet naar de bank en dan alweer naar school, grote broer (zoals hij zichzelf zo graag noemt) ophalen.

Liefs,

Macke

Link naar deze reactie
08/04/2008 @ 15:14
Jen

Macke, fijn dat je weer even iets van je laat horen. Als iemand toch wat langer wegblijft dan maken we toch een beetje zorgen. Je ziet het, de sociale controle is groot hier heh?

Stientje, speciaal voor jou...heeeeeeel veel succes donderdag. Ik ga extra hard aan je denken die dag.
Toi toi toi!!!
Heb je het pbtje nog gelezen?

Els, hoe vindt Marie het om na de eerste dag weer terug te gaan. Ik las net wat Karen schreef over Arne, heeft Marie ook wat minder zin of gaat ze er nog steeds 100% voor? Zal me niks verbazen als ze vol stoom vooruit gaat, net zoals haar mama...Die gaat ook voor alles of niks!!!

Groetekes

[Laatst gewijzigd door Jen - 08/04/2008 @ 15:16] - Link naar deze reactie
08/04/2008 @ 16:39
karen

Goedemiddag,

zalig weertje hé. Alweer een hele namiddag lekker in de tuin kunnen zitten. Met een glaasje fris en een goed boek lijkt het verplicht rusten plots zo erg niet meer.

Ondanks de tegenzin van deze morgen was Arne wel dolenthousiast over het klasje en zijn nieuwe dikke vriend 'Arno'. Benieuwd hoe hij het er morgen vanaf brengt. Tot hiertoe heeft hij trouwens nog geen enkel ongelukje gehad. Alle zorgen van mama waren dus een beetje voorbarig.

Wendy,
twee ventjes, ja daar zal je je handen wel vol mee hebben. Binnen een paar weken of maanden kan ik erover meespreken.

Hoe ik me erbij voel dat Arne nu naar school gaat... eigenlijk vond ik de overstap heel makkelijk. Wanneer ik ging werken was hij ook niet bij me en of ik hem nu bij mijn schoonmoeder afzet of aan school maakt voor mij in wezen niets uit. Eén van de twee juffen is ook de moeder van mijn (grote) ventje's beste vriend. Iemand die ik dus ook al jaren ken en dan laat je je kindje toch met meer vertrouwen achter hé.
Ik vond het vooral tijd worden dat Arne leerde samen spelen, delen en rekening houden met anderen.
Nu ben ik hem wel al twee dagen 's middags gaan halen, zodat de overstap toch wat geleidelijk verloopt. Omdat hij 's middags toch niet slaapt (hij is niet vermoeider van een halve dag school dan van een halve dag in de tuin spelen of met de hond ravotten) probeer ik misschien om hem vrijdag in de namiddag nog eens terug te laten gaan. de school is dan om 15 uit, dus dan zijn het maar twee uurtjes extra.

Als ik je verhaal zo lees, dan denk ik meteen ha, ook iemand die niet gemaakt is om voltijds thuis te blijven. Ik heb me daar bij Arne soms wel wat slecht over gevoeld, dat ik in wezen blij was om na mijn bevallingsverlof weer te kunnen gaan werken (half tijds). Maar, ik merk zelf dat ik een betere mama ben met bakken meer geduld wanneer ik mezelf ook kan uitleven in iets anders dan alleen mama-zijn.

Dat nog een beetje uit de voeten kunnen valt dik tegen. Hier in huis kan ik me nog behelpen hoor, maar om mijn huishouden naar behoren te laten verlopen heb ik toch maar hulp ingeschakeld. Het enige wat ik zelf nog min of meer kan doen is de strijk en het eten klaarmaken. Voor iemand die normaal 's morgens de deur niet uitgaat zonder dat de bedden gedekt zijn, alles opgeruimd en gestofzuigd is en misschien nog snel een machine was ingestoken.. is het best moeilijk om nu te zien dat er af en toe haren van de hond ronddwarrelen, er af en toe een vlek op de vloer is... Mijn ventje doet zijn best en ook mijn schoonmoeder steekt een handje toe, maar dat is toch niet hetzelfde hé.

Arne wil uit bad

Link naar deze reactie
08/04/2008 @ 21:21
Semm

Hey meiskes
Hier ben ik weer, dit keer van thuis uit

Macke, toch typisch mannen om er zo lichtjes over heen te stappen. Die van mij zou net hetzelfde doen, zo van; oohhh we zien wel, ge moet u zo geen zorgen maken. Dan gaan mijn haren dus recht omhoog staan eh!
Kan Tristan niet terecht bij familie? Mijn onthaalmoeder werkt vrijdags maar tot 16u, ik werk tot 17u, mijn papa gaat hem halen om 16u en zorgt dat uurtje dan voor hem. Hoe regelde je dat met Quinten? Zat hij in de naschoolse opvang ofzo?

Wendy, ja ja terug full-time werken, het steekt me ook een beetje tegen, die vrije vrijdag was zalig, maarja.
Weet je wij gaan ook graag uiteten, ik koop graag (veel) kleren,... kortom ik wil niet inbinden op onze manier van leven, net zoals jou.
Mateo gaat naar de onthaalmoeder, 3 en een halve dag per week, de rest is hij bij mijn schoonmoeder. Een onthaalmoeder is ook niet goedkoop, maar hem godganse dagen bij mijn (schoon)ouders zetten oh nee... dat zie ik niet zitten. Ik begrijp goed dat je een beetje uitkijkt om terug te gaan werken, tis zoals Karen zegt, dan kan jij je ook wat uitleven hè! Ik ben ook zo iemand die nood heeft aan sociale contacten. Chapeau voor de full-time thuisblijfmama's want dat moet je kunnen.

Jen, toch even reageren op Kika.... ocharme... Ik weet toch niet wat sommige mensen bezielt hoor. Toen wij namen aan't zoeken waren voor Mateo heb ik altijd eerst gekeken wat er met die naam gedaan kon worden. Je weet wel, pesters, maken er altijd wat van hè. Hopelijk wordt het kind gespaard van zo'n leed!
En heb je de taart kunnen kiezen voor Quinn? Wat is het geworden? In Maasmechelen zit een heel goede bakker, enorm lekkere taarten heeft hij. Als je wilt zoek ik even op hoe die noemt.

Stientje, laat iets weten als ge gaat babyzwemmen hè! Zou dat trouwens ook niet goed zijn voor uw bekken?

Goh Macke ge schrijft over uw kilo's, awel ik ben ook niet om aan te zien in bikini! Ben alle kilo's meer dan kwijt maar ik ben zo papperig geworden en da's ook niet dat zunne! Ventje en ik zijn nu aan't kijken om terug te gaan fitnessen want foei foei...

Veer, in uw geval zou ik ook niet voltijds gaan werken hoor! Wat jij allemaal doet buitenuit en dat moeten combineren met een voltijdse job zou niet te doen zijn nee. Wat zeiden ze trouwens op je werk?
Je vroeg achter Mateo, awel 't is ne bandiet geworden! Overal zit hij aan, razend snel is hij, tis echt opletten geblazen. Hij kruipt rond, trekt zich recht, wandelt op en af in zijn park, maakt daarbij de nodige valpartijen, hij kan als hij ligt zo manouvreren tot hij zit, hij zit werkelijk geen 5 minuten stil.
Als het niet naar zijn zin is dan kan hij serieus keelen en zich boos maken. Een echt italiaans temprament!
Aaike doen is hier nog altijd klets of krab in't gezicht, en dan kan hij met zo'n ondeugend gezicht kijken hè.
Ik denk dat de mensen op't werk zich afvragen of ik een kat heb, oh man dat kind is sterk en als hij u vast heeft laat hij nog niet direct los, heb al menige keren mijn tranen moeten verbijten.
En langs de andere kant is hij zooooooooo lief heh, soms gebeurt het dat hij 's morgens om 6u al wakker is dan nemen we hem bij ons in bed en dan nestelt hij zich echt tegen me aan. Geen woorden zijn zalig genoeg om dat gevoel te beschrijven!
Of als hij naast me zit aan de pc dan kan hij zo gefascineerd kijken naar mijn vingers die op het klavier tokkelen en als ik dan stop dan kijkt hij me aan en lacht dan naar me, zo van; wooowwww mama, da's geweldig heh. Aaahhhhh heerlijk kind is het! Ah en bovenaan is er nu ook een tandje door. Euh ik denk dat ik nu wel genoeg geschreven heb over Mateo
Vertelt gij eens over Sarah! Hoe gaat het met haar? Is ze terug naar de creche geweest nu gij terug zijt moeten gaan werken?

Karen, allee goed dat Arne vandaag weer wel wou gaan! Dan ben je toch geruster hè! Dat schoon weer komt uw bouwwerken wel ten goede hè! Seg wat doet uw ventje nu weer juist? Ik kan het me niet meer herinneren, 't was toch ook iets in de bouw heh? Ja ik ben nu alle contacten die ik heb aan't aanspreken voor als wij gaan beginnen. Ik kom van bij de ramen en deuren, werk nu in de beton-industrie, mijne vent is schilder, en velen in de familie zitten met een baksteen in de maag

Allee dames, ik ga het hierbij laten, snel de douche onder, moet mijn haren ook nog fohnen.

Dikke kuskes en morgen zal ik wel weer komen piepen van op't werk!

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Link naar deze reactie
08/04/2008 @ 21:44
Jen

Halloooooo,

Even snel wat neerzetten hier want morgen ben ik er nie, zwaar afzien dus omdat ik niet hier kan komen kijken.

Semm, jij wordt dus ook altijd toegetakeld door Mateo. hahahaha. Ik heb er hier ook zo een. Hij maakt er een spelletje van om aan mijn haren te trekken, nu ze langer dan ooit zijn heeft hij ze zo te pakken. En als ik dan een staart draag kan ik bijna de teleurstelling zien omdat hij er niet bij kan dan.
Al kruipt die van mij niet, staan kan hij wel en die vingertjes....echt OVERAL zitten ze aan. Als hij aan de tafel staat gaat alles standaard de andere kant uit, net buiten zijn rijkwijdte. Wat een gedoe heh.
Zometeen nog even iets neerzetten onderaan, valt me net iets binnen.

Wendy, ik kan me zo goed verplaatsen in jouw situatie. Wat voor werk doe je eigenlijk? Of ben je ook een thuisblijfmama?
Ik ben dan in principe niet geheel thuis met mijn 13 uren per week (ben nu even thuis omdat mijn mama ziek ik, daardoor werk ik ook even niet) maar af en toe zou ik ook wel andere gezichten willen zien. Gewoon even lachen en lol maken, want dat is wat ik eigenlijk het meeste doe op mijn werk. Het lesgeven op zich mis ik niet, maar meer de contacten die ik heb op het vliegveld hier in Maastricht. Daar gebeurd altijd wel wat, of het nu een gekke passagier is die eigenlijk in het gekkenhuis hoort, of een beveiliger die je dubbel laat liggen van het lachen. Binnekort worden de uren wel weer opgeschroefd vanwege het hoofdseizoen wat eraan staat te komen. Dan wordt het wel weer druk en zou ik willen dat ik weer meer thuis was.

Stientje, al succes met het zwembad? Water is idd wel goed om te ontspannen, maar dan moet het wel goed op temperatuur zijn. Anders ril je zowat weg. Ik was eens een keer in Thermae 2000 in Valkenburg en dat was zooooo koud! Ik was 5 mnd zwanger van Quinn toen en het was geen pretje. Ben maar in een bubbelbad gaan zitten want toen mocht het nog. Ik zou wel even checken naar een goede temp.

Karen, het was misschien even een'ik wil niet naar school' dipje. vriendjes maken doen ze snel en zo te horen heeft hij de smaak te pakken. Arne en Arno, wat grappig!!!

Goed, even terugkomen op Quinn. Als ik nu vraag waar zijn konijntje is dan pakt hij dat knuffelte en knuffelt het tegen zijn gezichtje aan. En dan maakt hij altijd een soort lach geluidje. ZOOOOOO lief!!! Ik kan het 100 keer vragen en hij zal ook 100 keer zo lief lachen. Hij doet het ook met Pip (van woezel en pip. dat zijn lieve hondjes)
Als ik tegenwoordig vraag of hij 'sexy-sexy' is verschijnt er een glimlach op dat gezichtje, de zon zou ernaast verbleken. HIj weet niet eens wat het betekent maar hij kijkt dan met een blik van: je moet eens weten hoe sexy ik ben mama.
Vragen ze op het cb of hij met zijn voetjes speelt....dat doet hij al 2 maanden niet meer, dat is niet meer interessant. Ze moest eens weten wat hij allemaal doet nu. Duhhhhhh. Hij moest een klein propje pakken om de fijne motoriek te bekijken. Quinn keek haar aan alsof hij water zag branden...van mama mag ik ook niet met papier spelen omdat ik het in mijn mondje doe. En nu mag het ineens wel??? Ik heb haar gezegd dat hij thuis de meest kleine pluisjes met zijn kleine vingertjes opraapt. Echt, als we op de bank zitten en er kleeft een pluisje op de bekleding dan is hij er helemaal door geobsedeerd. Dan zie je dat wijsvingertje ernaartoe gaan en dan probeert hij ermee te rollen. Maar ze wilde perse zelf zien hoe hij een propje opraapte..Ach ja.....
Als mama boos wordt dan probeert hij het weg te lachen of dan pakt hij een knuffeltje of ander speeltje en duwt het tegen mijn gezicht aan. 'Zo, nu kan mama niks meer zeggen tegen me.' Of hij duwt mijn waarschuwende vinger weg. En dan moet ik zoooo lachen in mezelf. Soms vraag ik me af waar dit naartoe gaat maar hij is nog zo klein dat ik wel vertrouw erop dat hij goed gaat luisteren als hij groter is. Nu is het nog vertederend, maar als hij wat ouder is....?

Morgen ben ik er niet dames. Misschien dat ik als ik thuiskom weer eens even kom kijken. Kan toch niet wegblijven hier.

xxx Jenneke

Link naar deze reactie
08/04/2008 @ 21:47
Jen

Rot toetsenbord....sorry voor de missing letters en zo...heb even geen fut om het te corrigeren.

xxx

Link naar deze reactie
09/04/2008 @ 10:33

Hoi meiden,

Mack, wij zijn deze week ook weer begonnen met het 1e boek van Sonja Bakker (ik heb ze allemaal). Nu dus dag 3 en het gaat nog goed. Ik moet nog 8 kilo afvallen voor mijn streefgewicht is behaald. Ik heb mij de afgelopen weken verschuilt achter het nom van "komt wel" maar ja ik kan nog steeds niet al mijn kleren aan en daar baal ik van.

Daan is vandaag een extra ochtendje naar de peuterspeelzaal want de schoolfotograaf kwam, ik heb hem instructies gegeven maar ja of die opgevolgd worden... straks mag hij met Julian ook op de foto als ik hem weer ga halen. Dus ik hem nu maar alvast zijn flesje geven zodat hij in ieder geval geen honger heeft straks.

wordt vervolgd

groetjes Wendy

[Laatst gewijzigd door Wendy23 - 09/04/2008 @ 12:51] - Link naar deze reactie
09/04/2008 @ 11:21
karen

Hi!

dat steeds zwaarder worden tijdens de zwangerschap, door heb ik het toch ook niet mee hoor. Pfff... die buik zien groeien, dat is leuk, maar de kilo's op de weegschaal.... Alles wat erbij komt moet er ook weer af hé.. en ik zou toch graag wat op mijn gemakje van ons zwembadje kunnen genieten deze zomer (en daarvooor moet ik dus wel in bikini).

Wendy,
acht kilo ...! Vorige keer was jij ook heel wat gewicht kwijtgeraakt met het 'sonja Bakkeren' hé.
Nu al schoolfoto's van de broertjes... heerlijk. Ik hoop ook dat bij Arne de klasfoto's nog niet genomen zijn. Die foto's zijn zo leuk om te bewaren.

ventje heeft de computer nodig

Link naar deze reactie
09/04/2008 @ 13:22
karen

Ziezo, ik ben er weer.

Jen,
ik ken dat hoor. Ik moet toch ook elke dag een keertje (of een paar keer) komen lezen.
hopen dat je geen ernstige afkick verschijnselen krijgt

Semm,
voor elke euro bij je ventje moeten gaan aankloppen is ook niet leuk hé. Ik hou ook wel van regelmatig eens lekker eten, een nieuw kleedje en een weekendje weg. Een eigen inkomen is hier dus ook een must.

Mijn ventje is trouwens zelfstandig aannemer (enkel ruwbouw werken en dan voornamelijk in onderaannemening).

Stien,
ik voor morgen hé. Laat je ons snel weten hoe het gegaan is?!

Ik ga de laatste hand leggen aan mijn suikerbonen.
De erkenning is ook in orde, de omslagen voor de kaartjes heb ik net gekocht (nu nog schrijven).. stilaan begint alles dus echt wel in orde te komen.

Karen

Link naar deze reactie
09/04/2008 @ 13:49
mona

Online Status
Hallo dames

[Laatst gewijzigd door mona - 10/04/2008 @ 09:19] - Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >