Hey dames,
Pfieuw wat is er weer veel geschreven dit weekend. Normaal zijn de weekends hier een pak rustiger, maar het is best leuk zo, zoveel leeswerk. Ik probeer me even te herinneren wat iedereen geschreven heeft
Elsje, sorry van mijn succes-verhaal. Ik besef wel dat je er op dit moment niet veel aan hebt omdat je al zo lang aan het proberen bent. Leeftijdsverschil wordt steeds groter en hoewel er pakken voorbeelden zijn van zussen en broers met grote verschillen die prima overeen komen, was het nietdat wat je je had voorgesteld en dus blijft het je waarschijnlijk wat achtervolgen. Ik ben in zo'n dingen de eeuwige optimist, maar ook alleen maar omdat ik er zelf niet inzit en vanop de zijlijn toekijk. Ik zou zo graag vor je willen dat het allemaal snel lukt en dat het ook een succesverhaal wordt dat ik, als ik zulk een verhaal hoor, meteen denk van : Ja, het gaat lukken bij Els !
Ik geloof erin en ik blijf voor je duimen, maar ik begrijp dat het slopend en vaak heel pijnlijk voor je is. Overal die dikke buiken en die kleine beebjes...

Ik hoop dat de onderzoeken iets opleveren, iets positiefs bedoel ik, iets waar je eventueel iets mee vooruit bent. En oh ja : seg, je bent helemaal GEEN zeur hè meid, laat dat even duidelijk zijn

. Je bent hier helemaal 'in' ons groepje en moeilijke momenten zijn absoluut toegestaan. Praat hier maar lekker voluit, wij luisteen altijd naar je ! Big hug
Ingetje, idem voor jou !

Ik vind het supermoedig dat je hier weer meeschrijft en al onze baby-verhalen meeleest. Ik zou het niet kunnen denk ik, maar ik heb je al die tijd dat je weg was wel gemist en het voelt weer zo 'compleet' aan nu je terug bent. DAt je het af en toe moeilijk hebt, is meer dan begrijpelijk. Ik hoop net als de anderen (wie zei het ook weer, was zo mooi gezegd vond ik) dat je zo'n quiltdekentje ook heel snel in het parkje van je beebje kan leggen. Dat zou zo mooi zijn. Je zal een supermama zijn ! Houje ons op de hoogte van je afspraak als je naar de gyn gaat?
Jen, hèhè leuk joh, zo'n bijdehand ventje. Naar wat je schrijft, had ik ook al in de gaten dat hij erg 'vlug' is met dingen. Ons Sarah ontwikkelt zich in vrijwel alles 'normaal' en 'gemiddeld', niet echt zo super 'voor' op de rest, maar ik vind het ook wel OK zo, al zal je inderdaad wel een paar centimeter gegroeid zijn toen je dat complimentje op het CB kreeg

GOh, Quinn is al bijna een jaar inderdaad, onvoorstelbaar ! Ik kan het haast niet geloven. Nog even en hij stapt, weer zo'n mijlpaal, naast het drinken van gewone melk

. Spreekt hij al wat?
Oh ja : dus naar wat ik lees is de kogel door de kerk : er wordt voor een een tweede beebje geklust op het einde van het jaar? Spannend ! IK duim alvast voor je ! En wat betreft dat 'plannen' van het 'oefenen'... volledig bekend hoor

. Nu niet dat we hier onze agenda's bij elkaar moeten leggen, maar echt heel veel tijd is er niet meer voor dat soort dingen.

Jammer soms wel hoor, ik hoop één keer dat de kindjes wat groter zullen zijn dat we er toch weer wat meer aan toe zullen komen
Stien, grappig om te lezen dat je 'als professional' ook zo wat - stiekem of niet - bezig bent met de ontwikkeling van je kind. Ik bedoel : iedereen doet dat natuurlijk, maar zo met in het achterhoofd 'dat ze zo geen hechtingsstoornis zal ontwikkelen' of zo van die dingen. Ik zie in mijn job zoveel 'problemen' bij kinderen die eigenlijk ontstaan zijn in de vroege kindertijd dat ik de dingen die ik doe soms misschien iets te vaak doe met in mijn achterhoofd wetende voor welk ontwikkelingsdomein dat nu ook precies weer goed is. Stom soms wel, maar dat is wat ze 'beroepsmisvorming' noemen zeker?

In ieder geval : ik kan me niet voorstellen dat één van onze beebjes ooit een hechtigsstoonis zal ontwikkelen, want het zit hier vol met goeie en betrokken mama's

INderdaad straf wat sommige mamas dureven denken : dat de juf maar eens het zindelijkheidsprobleem zal oplossen. Heb jij in de eerse kleuterklas gestaan dan? Het is nog ver voor mij, maar ik hoop dat ik er binnen een goei anderhalf jaar voldoende geduld voor zal kunnen uittrekken om me erop toe te leggen dat Sarah droog wordt. Ach ja, we zien wel...
VEEL VEEL succes de donderdag !!! Ik brand een kaarsje, zeker weten !!!
Ow en, sorry, maar met zwembaden kan ik je niet echt helpen. Ben helemaal niet uit jouw buurt hè, maar inderdaad, op internet of via de bond kan je misschien wel aan adressen geraken?
Kika... wat een naam !

NIet te doen wat ouders hun kinderen aandoen. Dat vraagt toch om gepest te worden met 'kaka' en zo... allé, ik weet niet... Vandaag las ik over een kindje dat 'Mika' was genoemd. NU vind ik dat wel goeie muziek, maar ik vind het ook zo dom om zo'n modegebonden naam te kiezen. Over 20 jaar zijn die helemaal niet meer bekend en weet enkel onze generatie nog vanwaar de naam komt.
Semm ! Pfft.. terug voltijds werken. Ik zou het eerlijk gezegd niet meer zien zitten. Ik ben vanmorgen eindelijk mijn directie op de hogte gaan brengen van mijn zwangerschap (ze was de twee weken voor de paasvakantie ziek) en meteen gemeld dat ik nadien maar halftijds terugkom. Toch tot zolang de kindjes thuis zullen zijn. Als ze allebei naar school zullen gaan, dan ga ik misschien wel weer wat meer werken, maar nu en zeker met twee kindjes denk ik niet dat ik fysiek veel meer aankan. Ik bedoel maar : ik merk toch nu echt wel dat ik soms niet echt productief ben omdat ik permanent zo moe ben. Maar, ik begrijp wel dat er centjes moeten binnenkomen voor de verbouwingen en dat je ook je huidige job niet 4/5 kon beginnen. Misschien inderdaad op termijn wel weer. Ik werk 70%, dat wil zeggen : woensdagnamiddag en vrijdag ben ik thuis, maar die opleiding die ik volg is altijd op vrijdag, gemiddeld twee keer (af en toe drie) per maand, dus dat maakt dat ik het meeste van de tijd toch 90% 'uithuizig' ben. Neem daarbij dat ik sinds kort op zaterdagvoormiddag ook een aantal cliëntjes zie in mijn prové-pratkijk en ik ben toch ook full-time bezig. Vandaar dat ik na het tweede kindje mijn 'gewoon' werk vorlopig toch een beetje ga terugschroeven. Het is hier financieel ook wel wat afwegen, maar elke dag op en af naar Mechelen rijden (waar ik werk) en dan twee kindjes naar de kribbe, kost ook handen vol geld, dus het is wat afwegen. Met voltijds werken zou ik aan benzine en kinderopvang honderden euro's 'verliezen' eigenlijk. Vertel nog es wat over Mateo? HOe is het met hem?
Arne en Marie naar kleuterschool vandaag !! Super dat het zo meeviel seg ! Toch weer een speciaal moment, een beetje loslaten... Dat is opvoeden, zegt men hè, maar het lijkt me niet makkelijk, al lijken beide kindjes me heel flexibel en zullen ze vast graag naar school blijven gaan ! Hou ons op de hoogte hè !
Karen, een jongetje...

Tja, nu zal het wel niet meer veranderen hè, je ventje zal zich erbij moeten neerleggen. Trouwens ik vind het straf dat ik toch juist gegokt had bij jou en Mona, want deze zwangerschap ben ik mijn zesde zintuig wat kwijt precies wat 'goed gokken' betreft. Het is heel vreemd : bij alle zwangere vrouwen die ik ken, krijg ik zo'n 'ingeving', zo'n 'gevoel', maar het is al telkens fout geweest. Met andere woorden : ik moet tegenwoordig mijn gevoel omdraaien en dan ben ik met grote waarschijnlijkheid juist

.
Toch 40 weken halen, dat zou eigenlijk al bij al toch het beste zijn misschien. De vrouw van een collega van me is vorige week bevallen terwijl het kindje voor 22 mei was, stel je voor. Het jongetje (waarvan ik heilig overtuigd was dat het een meisje was) woog amper 1,5 kilo !

Alles is OK en hij ademt al zelfstandig, maar toch, ja, een kindje is nergens zo goed als lang genoeg in de buik hè. Trouwens : het jongetje heeft dezelfde naam gekregen als jouw toekomstig zoontje
Bon, ik ga hier is ne keer afsluiten, want ben wel heel lang aan't schrijven nu, niet?
NOg even iets over mij : vanmorgen bij de gyn was alles in orde. Kindje mooi op schema

en .... ik ben inderdaad mijn zesde zintuig wat betreft 'geslachten raden' echt wel kwijt, zelfs bij mezelf, want de gyn vermoed (maar het was wel nog erg vroeg, dus het KAN nog veranderen) dat het weer een meisje zal zijn.

. Ben superblij hoor. Voor mezelf is het absoluut gelijk, maar mijn ventje had een lichte voorkeur (als je er hem echt achter vraagt, want een gezond kindje gaat natuurlijk boven alles) voor twee dochters. Hij is helemaal niet sportief en ook omdat hij wat ouder is, heeft hij minder die 'zin in een zoon' om wild mee te doen en te gaan voetballen. Dat zegt hem eigenlijk niks. Ik denk dat hij zich alvast verkneukeld op gezellig in de zetel met zijn twee prinsesjes

Over de naam ... ben er nog niet helemaal uit of ik jullie dames wel een hint zou geven

, maar we zijn er zefl ook nog niet helemaal uit. We hebben nog een aantal moeglijkheden. Ik denk dat ik eerst wat meer zekerheid wil over het geslacht, dus misschien beslissen we pas als het geslacht volgende keer bevestigd wordt ,maar als het effectief een meisje wordt, dan zal de naam helemaal in de lijn van Sarah liggen. Ik heb iets met namen met een 'h' op het einde, vind dat visueel mooi staan

dus het zal wel weer iets in die aard zijn

Jullie mogen ook altijd suggesties doen, misschien kom ik zo op nog meer ideetjes !
Verder alles toppie hier. Enige vreemde is dat Sarah de laatste twee dagen heel erg moeilijk inslaapt. Enfin, ze slaapt wel in, maar wordt vaak al wenend en zelfs brullend wakker. Echt hartverscheurend, ontroostbaar is ze, maar het gekke is dat ze niet ECHT ECHT wakker is. Het lijkt meer een enorme nachtmerrie waar ze in zit. Zou dat kunnen? Ze stopt wel als je zachtjes tegen haar praat. Heb ook al gedacht dat het misschien te maken heeft met de bewuste scheidingsangst of zo? Misschien voelt ze zch opeens alleen en zethet dan op een brullen? Iemand raad?
LIefs
Veer, Sarah en waarschijnlijk

xxx