volgende pagina >
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]
[Topic nog actief: Klik hier om naar het actieve gedeelte te gaan]
[Sortering: Het recentste bericht staat als eerste - sortering omdraaien]
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]
volgende pagina >
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]
[Topic nog actief: Klik hier om naar het actieve gedeelte te gaan]
[Sortering: Het recentste bericht staat als eerste - sortering omdraaien]
| 27/05/2008 @ 19:26 Garnaaltje ![]() | Zo, onze man heeft gegeten en ik heb inmiddels een nieuw fotootje op mijn profiel geplaatst, eentje waar ie met z'n oogjes open op staat. ![]() |
| 25/05/2008 @ 11:34 akiki ![]() | oh en nog effe: je mag niet raken aan die voorhuid!! gewoon laten zoals het is!! anders kunnen er infecties aan komen!! |
| 22/05/2008 @ 14:32 Fietje ![]() | Hoi lieve meiden, Hier ben ik eens! Sorry dat ik zo lang op me liet wachten maar ik ben niet achter een pc geraakt de laatste dagen. Garnaaltje, ivm je vraagje over de voorhuid. Bij Leander zit dat ook nog vast hoor. Onze kinderarts zei dat we dat nu zeker niet moeten forceren en ons pas zorgen moeten maken als Leander 2 jaar is als de voorhuid niet los zit. Momenteel blijven wij er dus af en forceren we niets. Onze kinderarts zei dat het heel normaal is dat het nog vast zit. We moeten gewoon goed zijn piemel wassen zodat het hygienisch blijft. Wij zijn trouwens voor Leander zijn reflux ook naar een osteopaat geweest. We zijn 3x geweest en Leander zat ook helemaal vast door mijn bevalling en omdat hij ook 3 weken heeft vastgezeten in mijn bekkenbodem. Ik moet zeggen: het heeft echt wonderen gedaan die osteopaat! Ik zou het iedereen aanraden. Ivm je schrik voor wiegendood: als je echt zo'n schrik hebt dan laat je Finn beter gewoon testen. Finn heeft er geen pijn van en jij zal meer opgelucht zijn als je weet dat hij geen risico-baby is. Je zal veel meer van het mama-zijn kunnen genieten en het zal een zorg minder zijn. Ik kan je maar 1 raad geven: volg je moederhart en moederinstinct hierin. Als je wiegendood van dichtbij hebt meegemaakt dan sta je er veel meer bij stil, bij mij is het net zo door mijn familiale achtergrond. Akiki, net als Jasper heeft Leander in de voorbije 4 dagen ook z'n handjes ontdekt! Niet te doen hoe hij op z'n handjes zit te sabbelen. Erg grappig om te zien. We hebben hem al 1x in slaap gevonden met zijn duimpje in zijn mondje. Ivm de wiegendoodtest: we zijn opgelucht dat het achter de rug is en blij dat we het gedaan hebben. Het was wel erg zielig om Leander zo te zien liggen. Leander moest om 17h00 binnen in het ziekenhuis. Om 20h30 hebben ze hem dan beginnen testen. Ze kleven elekroden op het buikje, op het hartje, op het voorhoofd, achterhoofd en onder het neusje. Over het hoofdje doen ze dan een netje zodat de elektroden mooi blijven zitten (het gezichtje blijft uiteraard vrij zodat ze nog kunnen drinken). De elektrode van de hartslag meet de hartactiviteit via een ECG. Als Leander dan in slaap viel kon je mooi zijn slaappatroon volgen, kon je zien of hij teveel zweette tijdens het slapen (wat kan wijzen op risico-baby voor wiegendood), testen ze de huidskleur bij het slapen (als kindjes erg wit wegtrekken kan dit ook een indicatie zijn voor wiegendood). De elektroden op de buik meten dan hoeveel je kindje ademhaalt tijdens het slapen. Er is ook een alarm ingesteld voor als ze 20 seconden stoppen met ademen, dan gaat het alarm uiteraard af. De elektroden op het hoofdje meten de hersenactiviteit bij het slapen. Ze hebben Leandertje kunnen testen tot 8h00 's morgens omdat hij gans de nacht al doorslaapt. Ondertussen weten we dus ook het resultaat en Leander is geen risico-baby. Wel een enorme opluchting voor ons na hetgeen we ook voorgehad hebben een grote week terug en met mijn familiale achtergrond. Wij hoeven ons dus geen zorgen te maken, maar ik laat hem toch verder slapen op de Angelcare-matjes. Dat geeft toch een extra geruststelling voor mij 's nachts. We hebben ze toch cadeau gekregen, anders ligt het hier ook maar. Trouwens, ik heb een leuke tip gekregen van een vriendin van mij voor als de kindjes naar de creche of dagmoeder gaan om verkoudheden te vermijden, nl. een gepersonaliseerd tutje waar het kindje zijn naam op staat, zo kunnen de tutjes in de crèche of bij de onthaalmoeder niet verwisseld worden. Je vindt alle informatie op http://www.mijnfopspeen.be Ik vind het wel een leuk idee in ieder geval. Ik ben er mee weg. Ik moet nog om boodschappen enzo. Liefs Sophie |
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]
volgende pagina >

miskraam bij eerste zwangerschap

Hier in Nederland is het namelijk meestal niet zo'n goed idee om je auto volgeladen ergens in een stad te parkeren ivm inbraak.

....mijn man en ik hebben 3 weken nadat Leander geboren was opnieuw een poging ondernomen om te vrijen. Ik vond het ook heel erg eng. We hebben het erg op het gemak gedaan maar ik kon me echt niet ontspannen en het deed erg veel pijn bij mij, ondanks het gebruik van veel glijmiddel. We hebben die poging toen maar gestopt
Klinkt misschien stom?