< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Anticonceptie... » Meliane pil uit de handel

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als eerste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Anticonceptie...
Meliane pil uit de handel
23/07/2007 @ 10:17

Hoi, ben vandaag bij de apotheek de pil gaan bijhalen. Ik neem al 10 jaar Harmonet maar die was niet meer voorradig. Blijkbaar zelfs niet meer bij de groothandelaar en de apotheker vermoedde dat hij uit de handel is genomen. Meliane had hij wel nog in voorraad. Het generisch equivalent, Gestodelle 20 had hij niet, maar kon besteld worden. Het zou net hetzelfde zijn en 5 EUR goedkoper. Voor Meliane betaal je in België momenteel zonder terugbetaling 16,68 EUR en met terugbetaling door het ziekenfonds 14,34 EUR. Ik heb nog nooit last gehad van Harmonet en Meliane zou net hetzelfde zijn (bijsluiters vergeleken en idd geen verschil). Volgend trimester ga ik naar de gynecoloog en zal hem vragen of ik mag overschakelen op Gestodelle. Met die 5 EUR kan ik dan een grote pot bodymilk halen van Nivea!

Link naar deze reactie
10/07/2007 @ 20:26
Tachieke

Online Status Stuur bericht
hey,

neem meliane, ben van belgie en bij ons zijn deze nog perfect in de handel te verkrijgen.
ik ken nogthans vele meisjes die die pil nemen, raar om hem om die reden uit de handel te doen...

Grtz

tacha

Link naar deze reactie
10/07/2007 @ 16:07
Dusss

6 kilo aankomen door pil gebruik lijkt me onwaarschijnlijk, eerder door de belans tusen eten en bewegen...of nie?

Link naar deze reactie
21/06/2007 @ 23:42
michline

hallo ik ben al drie jaar en zes maand met meliane pil bezig maar ik ondervind dat ik dikker geworden ben zes kilo erbij en was zo een fijntje of is het omdat ik achtendertig ben

Link naar deze reactie
23/05/2007 @ 23:19
anneke visser

Vervang van Meliane: Harmonet. Precies dezelfde samenstelling. Lovette is qua zwaarte hetzelfde, maar de samenstelling is iets anders.

Link naar deze reactie
04/04/2007 @ 16:22

Ik ben net naar de apotheek geweest om te vragen naar Ethinylestradiol/Gestodeen 0,02 / 0,0075. Ze hadden er nog nooit van gehoord en wisten niet dat het in de handel was. Gelukkig had ik onderstaande gegevens bij me, die ik had gevonden op internet:
registratienummer RVG 33720
Fabricant: Apothecon BV Barneveld.

Na een telefoontje met Apothecon, kon mijn apotheek deze pil bestellen, en morgen ligt ie klaar!

Overigens nog wel iets dat de apotheker tegen me zei, dat ze dacht dat Meliane uit de handel was genomen wegens negatieve berichtgeving over het stofje gestodeen dat in deze pil zit, en dus ook in Ethinylestradiol/Gestodeen zit. Er zou een verhoogd risico op trombose bestaan. Maargoed, ik heb gewoon geen zin in een andere pil, dus ik ga er toch voor.
Hopelijk hebben meer mensen wat aan deze info!

( Schering (de fabrikant van Meliane) is natuurlijk niet scheutig met informatie, want zij willen uiteraard dat de vervangende pil die de apotheek aanbiedt ook door hun bedrijf geproduceerd word..... )

Link naar deze reactie
28/03/2007 @ 15:45
Steffie

Heb net bij de apotheek een pil opgehaald met precies dezelfde samenstelling als de Meliane. Ik was en ben er erg tevreden over(na veel geprobeerd te hebben) dus wilde liever niet overstappen op wat anders, nu de Meliane niet meer verkocht wordt.
Nu heb ik een merkloze pil, staat geen Meliane meer op, maar met dezelfde hoeveelheid en soort stoffen.
Namelijk de: ethinylestradiol/ gestrodeen 0,02/ 0,075.
Voor een half jaar 23 euro, en gelukkig geen nieuwe zoektocht. :-)
Groetjes Steffie

Link naar deze reactie
06/03/2007 @ 21:50
Lien

Oke, dankjewel, ben blij dat te horen!

Link naar deze reactie
03/03/2007 @ 18:06
fieke

Hoi,

Ik heb tot vorige maand meliane genomen. Drie vriendinnen nemen deze nog steeds. Ik denk niet dat het uit de handel is genomen hoor. Ik had ook helemaal geen bijwerkingen bij deze pil. Ze hebben mij nu Gestodelle 20 voorgeschreven omdat deze net hetzelfde is maar dan goedkoper.
Hopelijk heeft dit je geholpen.

XXX

Link naar deze reactie
03/03/2007 @ 17:19
Mieke

Hey Lien...... Ik nam meliane 4 jaar lang voor men eerste zwangerschap en geen bijwerkingen hoor, ik ben zelf een klein fijn meisje en kben zo gebleven, dus geen dikkere poep gekregen, geen grotere borstomvang ofzo, enfin voor mij persoonlijk ideaal, na men bevalling ben ik terug met Meliane gestart en ook toen geen rare wendingen.

Naar het schijnt is het ook geen zware pil, men HA heeft die pil voorgeschreven afgegaan op men lengte en gewicht...

ondertussen ben ik er wel weer mee gestopt, want we gaan voor een tweede wondertje....

hopelijk heb je wat aan men uitleg, dus vanuit mijn ervaring, enkel positieve kritiek op de meliane-pil

Link naar deze reactie
01/03/2007 @ 17:17
Lien

Kneem pas de Meliane pil, heeft deze pil bijwerkingen?
gewichtstoename of verdikke van borsten ofzo? want 'kzou mijn lijntje graag behouden.

Link naar deze reactie
19/02/2007 @ 15:05
Caroline

Ik neem Meliane al 3 jaar en ze is er nog steeds in de handel hoor! Bovendien nemen 3 van miujn vriendinnen deze ook. Wat betreft Desorelle, die is er ook nog !

Link naar deze reactie
16/02/2007 @ 12:42
engeltje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hoi ik ben in december gestopt met de pil en toen waren die nog in de handel en mijn schoonmoeder neemt ook desorelle en ze geeft nog niet gezegd dat ze uit de handel zijn.
hopelijk geeft dit u geholpen groetjes

Link naar deze reactie
16/02/2007 @ 12:38

Meliane is uit de handel gehaald omdat er een te kleine afname was, werd blijkbaar niet veel gebruikt. Ik ben sinds gisteren op aanraden van mijn dokter met Lovette gestart. Ben benieuwd! Ik weet verder niet of desorelle nog op de markt is..

Groeten
Annelie

Link naar deze reactie
15/02/2007 @ 17:15
Neentje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Ik nam deze pil vroeger ook.
Waarom is deze uit te handel genomen dan???

Ik heb een tijdje desorelle 20 genomen ook. (dit is naar het schijnt net dezelfde als meliane)... is deze dan ook uit de handel genomen?

Groetjes neentje xxx

Link naar deze reactie
15/02/2007 @ 16:01
Kaatjex

Hallo,

Toen ik met de pil begonnen ben schreef de huisarts mij ook Meliane voor. Ik kreeg daar erg veel last van in mijn borsten, deze deden echt pijn. De gyn zei toen dat dit vaker voorkwam bij de Meliane. Hij schreef me toen Ovysmen voor. Hier had ik geen last van.

Groetjes,
Kaatjex

Link naar deze reactie
15/02/2007 @ 14:25
Mieke

hey Annelie, ik lees nu pas je berichtje, ik ben nu al een half jaar gestopt met meliane omwille van een kinderwens. ik wist zelfs niet dat ze het uit de handel hebben genomen, ik heb er ook nooit last of hinder van ondervonden, voor mij was dat een prima "pil" niet te zwaar en men lichaam heeft er nooit slecht gereageerd. Heb je enig idee waarom ze die pil uit de handel hebben genomen? Ik heb dus ook totaal geen ervaring met andere soorten...

Link naar deze reactie
08/02/2007 @ 13:46

Hallo,

Nu ik net weer wilde beginnen met slikken van de pil kwam ik er achter dat deze uit de handel was gehaald. Al jaren slikte ik de Meliane pil en heb daar prima ervaringen mee. Is er iemand die ook overgestapt is en zo ja op welke pil en hoe is de ervaring daar mee? (Ik zal ook de huisarts raadplegen) Kent iemand de Minulet of Femodeen?

GRoeten
Annelie

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]