< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Grote gezinnen » Drie kinderen 'groot' gezin????

volgende pagina >
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als eerste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Grote gezinnen
Drie kinderen 'groot' gezin????
15/05/2007 @ 15:52
Monica

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
o o o, wat herkenbaar allemaal!!1

bij ons is nummero 3 onderweg en ik ervaar dit niet als een vreselijk groot gezin!!!
Maar die reacties van de buitenwereld!!!! Vreselijk!!!

't is toch wel gepland?' 'o...oke..gefeliciteerd'
'tjonge jonge...jullie lijken wel konijnen!'

Nou ja, zeg!!! Ik en mijn vriend komen beiden uit een gezin van 3 kids en vonden dat erg leuk.....

Link naar deze reactie
30/04/2007 @ 12:36
Wen370

Online Status Stuur bericht
hey,

ik ben zelf toen ik van mijn 1e kidnje 6 maadnen zwanger was ook thuis gebleven om voor mijn kindjes te kunnen zorgen, amar dat wilt dan ook zeggen dat er dan weer inkomen minder is. we zullen voor 3 kindjes kiezen amar vind het wel belangrijk zoals jij dat ze ook alles kunnen krijgen wat ze nodig hebben.
ja 8 lijkt me wel goed :-) maar ja dat is ook hoe je je voelt he en of er weer een nieuw verlangen komt, maar je moet ook inderdaad realistisch blijven dat als je ouder wordt er altijd een groter risico is dat er wel iets kan misgaan.
wij zitten al 2 weken vol ongeduld te wachten op deze 2e baby, maar het zit goed, het maakt nog helemaal geen aanstalten om eruit te willen, spijtig genoeg. ach nog even en we hebben 2 schatten :-)

wen

Link naar deze reactie
30/04/2007 @ 11:02
heidi

Hoi wen,

Wel dit zal het laatste zijn hoor.
Bij een gezinsplanning hoort nu ook eenmaal het financiele aspect. Het hangt er maar van af waar je je prioriteiten legt. Ik heb er absoluut geen probleem mee dat er vrouwen eventueel een carriere met kinderen willen combineren. in dit geval is het inderdaad niet raadzaam om aan meer dan 2 te beginnen. maar ik persoonlijk haal mijn voldoening uit mijn huishoudelijk werk en het opvoeden van de kinderen.
Ze komen hier niks tekort en kunnen allemaal verder studeren als ze dat zouden willen. ook vakanties en dergelijke meer zitten in ons budget gepland.
De keuze om na dit wondertje te stoppen ligt gewoon bij mijn leeftijd. Ik zal 37 worden tegen dit babietje geboren wordt. Als je daar de herstelperiode en eventuele volgende zwangerschap mee rekent zit ik aan de 40; En zoals iedereen weet verhoogt het risico op een aangeboren afwijking op die leeftijd enorm. Trouwens 8 zal wel goed zijn zeker???
Tegen het kleinste wat groot wordt zullen de oudsten waarschijnlijk zelf aan kindjes beginnen. En ik zeg hun nu al dat een onthaalmoeder buiten de kwestie is. Kleinkindjes komen maar lekker bij mij.

Link naar deze reactie
30/04/2007 @ 10:06
Wen370

hey heidi,

ik vind het zelf best wel practig dat jullie zoveel kindjes hebben, en proficiat met je 8e onderweg!!
ik ben zwanger van mijn 2e en normaal komt er nog een 3e, dan zegt mijn vriend dat het genoeg is :-)
zelf wou ik altijd 4 kinderen, je krijgt er zoveel liefde en plezier van, ook al gaat vaak niet alles van een leien dakje.
ik ben anders wel tevreden met 3 kindjes hoor. hebben nogal een vrij zware lening voor ons huis, we zouden nu voor alle 3 onze kidnjes een aparte kamer hebben en ik denk dat we het anders financieel ook helemaal niet gaan redden.
ik vind ook dat iedereen best eens naar zichzelf kan zien. sommige voelen zoch het beste zonder kidneren, anderen met 1 of 2 ... en je moet ze toch zelf opvoeden!!
hoeveel kindjes zouden julile graag nog willen?

groetjes wen

Link naar deze reactie
29/04/2007 @ 13:12
heidi

voila hier een mama van een groot gezin. ik vind 3 niet zo erg groot hihi.

Ieder maakt voor zich uit hoeveel kinderen ze willen. Ik mag dan in de ogen van velen anormaal lijken met mijn 7 bengels en een 8ste op komst. Het geeft hen niet het recht mij te veroordelen. Ik ga toch ook geen mensen veroordelen die maar 1 of 2 kinderen hebben. Als mama van een groot gezin groei je er in mee en ik kan mij absoluut geen leven voorstellen met maar 1 of 2 kinderen. Wat zou ik een hele dag moeten doen???

Toen we mijn vader het nieuws over een achtste kindje vertelden kwam er enkel een grote vloek uit. wel tje das dan zijn zorg he niet dat van mij. Hier is dat kindje meer dan welkom en de buitenwereld????? Ze doen en zeggen maar. Het zou zoveel mooier zijn als ieder eens voor de spiegel ging staan met het hand op het hoofd en eens keek wat er zich onder dat hand bevond.
Mensen vinden het nu eenmaal leuk om anderen te kleineren, te vernederen, af te keuren en met de vinger te wijzen. Gaat het niet over het aantal kinderen dat je hebt vinden ze wel iets anders. Je gaat je toch ook niet steeds in het zwart kleden bvb omdat je schoonmoeder enkel maar zwarte rokken graag ziet??? Waarom er met je grootste beslissingen in het leven dan wel rekening mee houden.

Ik zou zeggen aan al diegenen die de grens van 3 willen overschrijden GA ER VOOR. het geeft je zoveel vreugde en voldoening en jullie zijn echt niet abnormaal hoor.

Link naar deze reactie
17/04/2007 @ 13:25

hoihoi, ik heb zelf ook 3 kinderen maar kan eerlijk gezegd niet zeggen dat ik rare reacties heb gehad. wss achter mijn rug wel maar in mijn gezicht toch niet. nu hoop ik binnenkort zwanger te zijn van een vierde kindje en hoe ze dan gaan reageren maakt mij geen reet uit. wij zullen er wel dolblij mee zijnen dat is toch al wat telt?

Link naar deze reactie
17/04/2007 @ 12:34
kissie

hoi hoi
ik heb ook 2 gezonde dochters en zou graag nog een nr 3 willen maar mannetje is er niet zo mee eens en denkt er helemaal niet over na
al kan het bij ons financieel al niet eens en qua ruimte ook niet maar het blijft kriebelen
en beide ouders zijn er negatief over vooral schoonouders
wij hebben dan 2 dochters en dus het zelfde geslacht en dat speelt bij mij ook mee dat ik een derde wil misschien nog een kans op een zoon maar goed met een dame ben ik ook erg blij
maar goed helaas zou ik me er bij moeten neer leggen en geduldig af wachten of het over een paar jaar kan en misschien een oepsje want ja hoe btrouwbaar zijn condooms te voor mij blijkbaar

groetjes kissie

Link naar deze reactie
17/04/2007 @ 10:05
Nikky

Hallo ,

Mijn stem krijgt hij ook!
Veel succes!

groetjes nikky

Link naar deze reactie
14/04/2007 @ 10:30
Mirjam

Hey L

Zou graag willen stemmen, maar mijn kleine spruit doet ook mee dus die heeft mijn stem al gehad!

groetjes Mirjam

Link naar deze reactie
04/04/2007 @ 10:47
L.

Hoi allemaal

zouden jullie misschien op Yerko willen stemmen, op baby van de maand (wie zelf geen kindjes heeft die meedoen natuurlijk)

http://www.9maand.com/bvdm/
derde rij, eerste foto links

thanks!!

Link naar deze reactie
30/03/2007 @ 08:21
cecemel

hoi
wij hebben 5 kinderen en zijn al paar maand bezig voor nr 6
bij mij thuis hebben ze er nooit iets over gezegd we zijn met 6 kids maar men 1ste schoonmoeder van de 4 oudste is de vader overleden
had al komentaar van de 2de terijl ze er zelf 5 had ik heb alle contact met haar verbroken met de moeder van mijn vriend keeg ik al direct comentaar zij heeft er 5 trek me er niks van aan ik kom er niet meer ze heeft zelfs nino nog nooit gezien

groetjes

Link naar deze reactie
29/03/2007 @ 12:00
L.

Joyce
hopelijk gaat je ventje akkoord met de keuzes!
k vind ook jongere meter en peters wel beter hoor! want stel dat je ooit iets voor hebt.. dan vallen de kindjes op meter en peter he! als die dan te oud zijn kunnen die te snel wegvallen he

Link naar deze reactie
29/03/2007 @ 11:54

Ik heb ook niet veel zin om haar meter te maken. Dan weet ik zo dat ze er weer elke dag een aantal keer zal staan (was met Dries ook in het begin) en op alles commentaar geven. Als ze meter wordt, denkt ze dat ze nog meer mag bemoeien.
Ik hoop dat mijn man akkoord gaat om zijn zus als meter te nemen en mijn neef als peter (heb geen broers of zussen)

Link naar deze reactie
27/03/2007 @ 18:39
Mirjam

Hey

Joyce pff amaai dat die zoiets durft zeggen. Bij mijn weten zijn het nog altijd de ouders die hun kinderen opvoeden. Hier hebben wij altijd gezegt dat de grootouders nooit meter of peter zullen worden, een jongere meter en peter is trouwens ook leuker voor je kindje (allee zo denken wij erover he).

groetjes Mirjam

Link naar deze reactie
27/03/2007 @ 11:21

wij gaan zeker verder voor nog broertjes of zusje! Kan niet wachten om terug zwanger te zijn.

@ Kaatje
volgens mijn schoonmoeder voedt zij alle kinderen op! Toen Dries er voor de eerste keer ging logeren (ongeveer een 1j6m geleden), kreeg ik volgende reactie toen ik met haar alles wat aan het overlopen was (fruitpap, slapen, beertje...): "ik heb genoeg ervaring, ik heb er 7 grootgebracht" ZEVEN? Jaja, haar 3 kinderen en de 4 van haar oudste zoon. Zij brengt alle kindjes groot!

Maar foert, normaal zou zij meter worden van ons tweede spruit, maar als dat kindje niet welkom is voor haar, dan zal het meterschap wel naar iemand anders gaan. Ben benieuwd hoe ze dan zal reageren!

Link naar deze reactie
26/03/2007 @ 20:23
Mirjam

Pff dat ze allemaal wat zeggen wat ze willen. Uiteindelijk kies je toch zelf hoeveel kindjes je wil zeker! Veeg er je voeten maar aan en volg je gevoel!

groetjes Mirjam

Link naar deze reactie
26/03/2007 @ 12:08
L.

Joyce

Dat is wel straf, dat de omas nu al gaan zeggen dat t er eigenlijk wel genoeg zijn nu...
tssss
trek er je maar lekker niets van aan en veel plezier met t klussen voor twee, drie en...

Hier sprak ik deze weekeinde ook tegen mijn ouders over de kans op erfelijkheid van twins als je al eens een twin had gehad, mijn vader verschoot wel grondig...hoezo, zou je hierna nog willen voor eentje?? k zei dat de kans bestaat als de twins ook naar school zijn...
ze vonden het blijkbaar een héél gek idee...
ach ja... als we er ons zelf maar goed bij voelen he!!

Kaatje
veel plezier met t maken van Numero 5!

Link naar deze reactie
26/03/2007 @ 11:29
Kaatje

Online Status
hallo,
joyce,
ik wist niet dat grootouders ook al te beslissen hadden over hoeveel kinderen de ouders mogen krijgen.
iedereen doet toch waar hij zich zelf goed bijvoelt.
ik zou zeggen,als jullie dat echt willen,ga er gewoon voor!want er is altijd wel iemand die ergens commentaar op heeft!
wij zij bezig voor nrtje 5,en ondanks dat ik schrik heb voor de reactie van de familie,zou ik nog liever vandaag als morgen zwanger zijn.
het zijn toch wij die de kinderen moeten opvoeden,niet?
ik wens je heel veel geluk!

Link naar deze reactie
26/03/2007 @ 10:41

Heb momenteel nog maar één kindje, maar willen in mei aan het vervolg beginnen. Wij zouden ook graag 3 kindjes hebben, maar krijgen nu al van de schoonmoeder stomme opmerkingen.

Haar andere zoon heeft 4 kinderen en wij nu 1 kind en zij vindt 5 kleinkinderen genoeg. Het mag voor haar stoppen. Walgelijk, wij beslissen toch zelf hoeveel kinderen we willen? Maar nee, ZIJ heeft 5 gezonde kleinkinderen, dus meer is niet nodig. Wij moeten maar tevreden zijn met 1 kind.

Link naar deze reactie
20/03/2007 @ 09:28
Mirjam

Hey

Haha mensen kunnen soms toch stom reageren he. Als jullie nu kiezen voor een gezin groter dan het gemiddelde dat is toch jullie zaak en niet die van een ander! Wij hebben nu 1 kindje, maar willen er graag 3 of 4 en daar zal de rest zich erbij moeten neerleggen! Heb wel geluk met mijn gyn want al mijn kinders zullen met keizersnee moeten komen en mijn gyn doet maximum 4 keizersnedes dus juist genoeg! Toen ik voor het eerst na mijn bevalling op controle moest zei ze zelfs als je binnen het jaar niet terug moet komen voor een zwangerschap dan moet je over een jaartje eens op controle komen . Haha zou ik dat dan zo hard uitstralen???

groetjes Mirjam

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]
volgende pagina >