< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Grote gezinnen » hoe doen jullie het ?

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Grote gezinnen
hoe doen jullie het ?
12/01/2006 @ 09:56
Muis

Online Status Bekijk profiel
Ik heb dus een kostenraming gekregen van het ziekenhuis en dat is het volgende.

Een 1-persoonskamer kost 62 euro/dag en de verz betaald daarvan 50 euro per dag terug.

Je moet nog een franchise van 125 euro betalen.

Bij een gewone bevalling betaald de soc mut: 268.27euro
pers aandeel: 402.41euro
Heb je een verz die 100% van tarieven van riziv betaald dan betaal je zelf nog: +/-134euro

Bij een keizersnede betaald de soc mut: 305.85euro
pers aandeel: 458.78euro
Heb je een verz die 100% van tarieven van riziv betaald dan betaal je zelf nog: +/-153euro

Dan weet je nog niet of er honorariumsupplementen worden aangerekend.

Dus neem dat je vijf dagen in het hospitaal ligt (wat bij mij zo twee keer is gegaan) dan betaal je voor:

(5dagen * (62e/d 1prsk - 50e/d terug) + franch + factuur)=
persoonlijk aandeel.

-gewone bevalling zonder verz: 587.41 euro
(5*12+125+402.41)
-gewone bevalling met verz: +/- 319 euro
(5*12+125+134)

-kz zonder verz: 643.78 euro
(5*12+125+458.78)
-kz met verz: +/- 338 euro
(5*12+125+153)

Bij DKV betaal je 25 per maand en alles wordt integraal terugbetaald ook al gaan ze over de vastgestelde tarieven van het riziv: 12*25=300 dus veel verschil maakt het niet op het betalen van de bevallingen?

Link naar deze reactie
12/01/2006 @ 09:57
heidi

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Ik lag op een eenpersoonskamer ja. Nu weet ik wel niet juist meer wat dat bedrag was.
Ik heb ook 5 dagen gelegen. Het verschil ligt hem wel in de klinieken da weet ik. Als je in een proive kliniek bevalt ligt die prijs hoger dan in een ocmw ziekenhuis. Ik ben bevallen in Jan Palfijn in Merksem. Dat is een ocmw ziekenhuis he en dan liggen die prijzen toch een pak lager.
Edegem das het UZA zeker????
Das een prive kliniek he die prijzen gaan dus inderdaad een pak hoger liggen. Maar zelfs dan.... Het is misschien maar een ideetje zenne, maar als je nu gewoon tijdens je zwangerschap iedere maand 50 euro opzij zet. Das het bedrag dat je maandelijks moet betalen aan die prive verzekering. Dan heb je op het eind van die 9 maand toch een 450 euro gespaard als je dat dan oplegt bij de tussenkomst van de soc. mut. heb je misschien nog geld over.
Allee ik weet het ni he, maar voor die ene keer zou het toch wat gek zijn zoveel geld maandelijks te moeten gaan betalen.

Link naar deze reactie
12/01/2006 @ 10:00
heidi

Bedankt voor de berekening zenne. Ik kan der wel niet goed aan uit, maar krijg toch het globale beeld een beetje mee. En het is inderdaad zoals je zegt. Het maakt eigenlijk niet veel verschil he.
Alleen hang je na de bevalling ook nog vast aan dat maandelijks bedrag voor die verzekering terwijl dat bij de soc. mut niet het geval is.

Link naar deze reactie
12/01/2006 @ 19:54
Muis

Hey Heidike,

Het is waar na de bevalling dan hang ik nog vast aan 25 euro maar het feit is met de soc mut zijn er nog steeds de honorariumsupplementen die een arts kan aanrekenen nog niet bijgeteld en die mensen kunnen dus vragen wat ze willen he

xxx Muis

Link naar deze reactie
14/01/2006 @ 19:55
heidi

Daar heb je wel gelijk in natuurlijk. Bij mij is die gyne en al de rest schappelijk geweest en die hebben zich aan het normale tarief gehouden.
Zelfs het feit dat hij om middernacht paraat mocht staan heeft het kostenplaatje niet doen stijgen.
Die mens had misschien wel medelijden met ons.
Zo van ocharme het 7 de kindje ik zal mijne prijs maar normaal houden hihi.

Link naar deze reactie
16/01/2006 @ 09:13
Muis

Hey Heidike,

Tja wie weet dacht hij zowel hehehe. En hoe is uw weekend verlopen. Bij mij nogal hectisch maar ik ben er door gekomen hihihi.

xxx Muis

Link naar deze reactie
16/01/2006 @ 14:36
heidi

Hey Muis,

Het weekend is ook hier een drukke bedoening geworden. Tatjana's peter kwam op bezoek en dan zijn de kinderen hier steeds door het dolle heen.
Het was druk maar wel gezellig. Lanya heeft het weekend fantastisch afgesloten met deze nacht gewoon wakker te blijven. Ons juffrouwtje had geen zin in een slaapje en ze heeft op bed zitten spelen tot half 6 deze morgen. Ik voel mij net een zombie op het moment. Vanavond op tijd mijn bedje in en dan kan ik er morgen weer tegenaan denk ik.

Link naar deze reactie
17/01/2006 @ 12:09
Muis

Hey Heidike,

Oei tot half zes??? Ja ons kleinste die durft dat ook. Ze is eerder een nachtbeestje dan een dagbeestje. We proberen haar altijd op tijd in haar bed te krijgen maar tot nog toe is dat niet echt gelukt. Mijn zoon die gaat gelukkig altijd rond 20u slapen maar hoe we het met die kleine uk moeten gaan klaarspelen dat weet ik nog niet hoor.

xxx Muis

Link naar deze reactie
17/01/2006 @ 12:30
heidi

Hey Muis,

Bwa op een dag zal ze zelf haar ritme wel vinden zenne. De ene heeft meer slaap nodig dan de andere he.

Seg eens ff iets heel anders nu.Ik zag bij zwanger worden een vraag van jou staan. Nu ga ik mij daar niet in dat groepke mengen want ik ken die mensen helemaal niet, maar jij kwam me wel bekend voor. Dus doe ik het ff hier.

Het gaat hem om dat ten laste nemen van je zoontje door je huidige man of vriend. Ik heb het na mijn eerste huwelijk ook meegemaakt he. Als de kleine nu ten laste van jou isen je vriend neemt jou volledig ten laste volgt de kleine automatisch. Het heeft niets te maken met erkenning of adoptie ofzo. Het heeft te maken met bij wie hij verblijft. Als jullie co ouderschap hebben kunnen jullie hem voor de helft ten laste nemen. Als jij het volledige hoederecht hebt en je vriend neemt jou ten laste volgt je zoontje automatisch mee.

Zo hoop dat je der wat aan hebt. Je kan het voor de zekerheid ook nog eens gaan navragen op de vakbond. Dat hebben wij toen gedaan en toen werd ons gezegd dat zo lang ik zelf een inkomen heb de kinderen ten laste van mij stonden. De moment dat mijn inkomen wegviel en ik dus ten laste van mijn kwam volgden de kinderen automatisch mee

Link naar deze reactie
17/01/2006 @ 14:32
Muis

Ooh amai Heidi ge zijt ne schat dat je dat hebt gezien.
Wel ik sloeg eigenlijk al in paniek want tenslotte als ik zou stoppen met werken en er kan 1 kleintje niet mee ten laste staan van mijn vriend, zit dat ook in onze portomonee te wroeten he.
Je bent super! Ik ga er zeker eens achter horen.
Zeg en als je wil, meng je er maar gewoon mee tussen hoor. Zo heb ik dat ook gedaan. Het zijn allemaal vrouwen die duimen voor elkaar om zwanger te worden of duimen voor een goede zwangerschap want ondertussen zijn er al een paar zwangere tussen

Dikke smak. Ik ben al een pak gerustgesteld se.

xxx Muis

Link naar deze reactie
17/01/2006 @ 15:51
heidi

Binnen een paar maanden smijt ik mij daar zeker tussen. Maar nu we nog niet bezig zijn om zwanger te worden vind ik het een beetje gek.
Ik ga er wel graag eens lezen en zo had ik jouw vraag ineens gezien.
En je hebt groot gelijk dat je je zoontje mee ten laste wil laten nemen zenne. Het zou inderdaad een groot gat in uw portemonnee zijn als da ni kon.
Bij ons is het toen gewoon allemaal vanzelf gebeurd. Nadat wij 3 maanden samen woonden kon ik niet meer gaan stempelen. Mijn man is toen bij zijn baas gaan horen hoe en wat en die hebben ons daar meteen met 4 ten laste gezet.
Zonder dat mijn ex man daar ooit toestemming of iets dergelijks heeft voor moeten geven. De 3 oudsten hebben nog steeds de achternaam van hun biologische vader dus adoptie of erkenning hoeft helemaal niet.
Hou er wel rekening mee dat als jij ten laste van je man komt dat het kindergeld van je zoontje ook langs de kas van zijn werkgever moet komen. Misschien is dat al het geval. ik kreeg toen het kindergeld van het fonds dat aangesloten was voor de werklozen he, maar zo gauw wij ten laste van hem kwamen zijn wij van fond verandert. Normaal heeft dat voor jou geen gevolgen zenne . je moet het alleen wel meteen doorgeven.

Link naar deze reactie
17/01/2006 @ 19:00
Muis

Ah zo ja wel dat ga ik wel doen want zowel de biologische vader als mijn vriend hebben afstand gedaan van het kindergelddossier. Dat was makkelijker omdat dat dan van de 2 kinderen van 1 en dezelfde kas kwam. Nu moet ik alleen dan zorgen dat ik ze op mijn ventje hun kinderbijslagfonds kan zetten.
Dat ga ik ook noteren se hahaha. Ik word hier slimmer met de dag.

Over dat forum daar. Ik vind het gewoon leuk net zo als met jou te kunnen praten met lotgenoten. Het feit dat we allemaal aan het proberen zijn om zwanger te worden (of bijna aan het proberen zijn) zo een groep kan je moeilijk gewoon op de markt of op de straat vinden he hihihi.

xxx Muis

[Laatst gewijzigd door Muis - 17/01/2006 @ 19:02] - Link naar deze reactie
19/01/2006 @ 19:45
heidi

Hey Muis,

Je man moet dat gewoon doorgeven op zijn werk zenne. dan dien jij enkel de naam van je huidige fonds en dossiernummer door te geven en dan doen zij de rest.
Je mag het alleen niet vergeten te doen. Die fondsen komen er vroeg of laat achter en dan stoppen ze met uitbetalen en kan je aan een hoop geloop beginnen. Dus om dat te vermijden dient je man gewoon die gegeven door te geven aan zijn baas de dag dat jullie ten laste komen en dan merk je daar niets van.

Ja maar babbel jij maar leuk mee op dat ander forum zenne. Jullie kunnen er aan gaan beginnen he. Ik vind het wat gek daar mee te gaan babbelen als ik nog niet eens bezig ben. Vanaf mei ga ik daar ook wel komen posten denk ik, hopelijk hang jij daar dan ni meer rond he. Das ni slecht bedoeld zenne maar dat zou willen zeggen dat je dan nog ni zwanger bent en das ni de bedoeling he. ik hoop jouw vorderingen dan op een ander forum te kunnen volgen tegen dan.
Hier mag da natuurlijk ook he. Ik vind niks zo leuk dan die zwangerschapsverhalen.

Link naar deze reactie
23/01/2006 @ 09:15
Muis

Hey Heidike,

Goeiemorgend.
Nu in ieder geval over dat forum. Er zijn dames die al zwanger zijn en die blijven daar ook lekker hangen hoor.
Maar ik zal blij zijn wanneer jij ook mee daarin zit hihihi want dan wil dat zeggen dat je gaat beginnen he.
De gyn heeft me al foliumzuur voorgeschreven. Ik verschoot er eigenlijk van want met mijn twee vorige zwangerschappen heb ik dat nooit gekregen.

En hoe was jou weekend? Dat van mij nogal druk. Het ergste is dat mijn vriendin onverwachts en nog niet supergewenst zwanger is geworden. Dat was wel even slikken natuurlijk aangezien ze helemaal geen vooruitzichten had voor een kind. Ze heeft ook geen relatie maar ik kan haar alleen maar steunen he. Het is toch mijn beste vriendin maar ze had wat voorzichtiger mogen zijn he?

xxx Muis

Link naar deze reactie
23/01/2006 @ 10:43
heidi

Hey Muis,

Tja dat ziet er een beetje naar uit voor je vriendin, maar met jouw steun komt ze der wel doorheen zenne. ben ik absoluut zeker van. Nu is alles waarschijnlijk nog zo pril en kan ze het ni goed vatten, maar eens dat kleintje gaat beginnen bewegen in haar buik zal ze er wel naar uit kijken. En jij staat aan haar zij om haar te helpen als ze eens in twijfel raakt he.
Eens ze die eerste schok te boven is zal het allemaal nog wel meevallen, ook al is de situatie er misschien ni direct naar om een kindje te krijgen.
Geef haar maar regelmatig een goeie knuffel die zal ze wel kunnen gebruiken en doe er dan van mij nog ene bij.

Ons weekend was heel leuk. Zaterdag zijn we met zijn allen naar de efteling geweest en de kinderen hebben zich er enorm geamuseerd en gisteren was Yari jarig en zijn mijn schoonouders op bezoek geweest. Het weekend was dus wel aardig gevuld en leuk he.

Foliumzuur das wel goed voor de ontwikkeling van de vrucht zeggen ze he. ik heb het ook nog nooit genomen zenne, maar kwaad kan het zeker niet. Nu maar hopen dat het snel raak is he.
Volgende week zijn we al februari en kan ik ook een afspraak gaan plannen bij de gyne om alles te bespreken, dus hier begint het nu ook te korten he. Ben echt benieuwd of hij het licht op groen gaat zetten of gaat aanraden nog ff te wachten tot die behandeling voor mijn rug voorbij is.
Op zich denk ik niet dat het kwaad zou kunnen doen omdat ik toch bezig ben om rug en buikspieren te verstevigen, maar aan de andere kant..... je mag ook ni meer gaan fitnessen als je zwanger bent he juist om die buikspier oefeningen. Maar kom nog ff geduld en ik weet meer he.

Link naar deze reactie
26/01/2006 @ 09:41
Muis

Hey Heidike,

Sorry dat het wat duurde eer ik antwoorde maar ik ben wat ziek geweest en ik heb mijn tijd eigenlijk wat doorgebracht op mn zeteltje. Nu gaat het al wat beter en kom ik effe piepen he.
Ik hoop voor jou ook dat het licht op groen wordt gezet hoor naar ik hoor ga jij wel sneller dan ik kunnen beginnen dan hihihi. De verzekeraar heeft gisteren een bericht ingesproken dat hij 1 van de dagen belt voor een afspraak. Nou daar ben ik nu vet mee grrr hihihi. Ik loop steeds gefrustreerder rond want als die verzekering is afgesloten dan moet ik nog drie maanden wachten :o(

xxx Muis

Link naar deze reactie
06/02/2006 @ 16:18
heidi

Hey Muis,

Amai das hier precies wel lang geleden dat ik nog eens iets van mij heb laten horen he.
Hoe gaat het nu met jou ondertussen. Hopelijk ben je volledig hersteld ondertussen.
Is de verzekeringsmakelaar nu al langs geweest? Of jullie naar daar. Hopelijk is dat ook al allemaal achter de rug en kan je echt aan het aftellen beginnen he.
Hier is het gewoon immens druk geweest. Die kine therapie vraagt enorm veel tijd en dan moet ik ondertussen nog mijn huishouden zien te doen. Ben al blij dat ik 's avonds in mijn zetelke kan ploffen.
Ik heb nog steeds geen afspraak met de gyne gemaakt. Ik zeg elke dag dat ik ga bellen en iedere keer vergeet ik het weer. Nu ga ik toch ne keer proberen van morgen te bellen zenne.
Voor de rest valt er hier weinig te melden voor het moment alleen dat het druk druk en nog eens druk is hihi

Link naar deze reactie
08/02/2006 @ 10:13
Muis

Hey heidike,

Bij mij is het ook lang geleden he.
Alles goed met je? Ik hoop dat je er al aan toe bent gekomen om een afspraak te maken met de gyn.
Hier begint alles op zn plooitjes te vallen.
Hier was het ook ontzettend druk.
In ieder geval is mijn verzekering in orde van den 31ste januari en den 1ste februari ben ik begonnen met die foliumzuur dat de gyn had voorgeschreven. Dus den 1ste april beginnen we bewust te klussen.
Ik hoop dat het voor jou ook snel kan beginnen.

xxx Muis

Link naar deze reactie
14/02/2006 @ 19:13
heidi

Hey Muis,

Nu wordt het aftellen he. Nog een goei anderhalve maand en jullie mogen starten. Ik duim in ieder geval heel hard dat het van de eerste keer raak is zenne.
Ik heb nog steeds niet met de gyne gebeld. Erg he ik vergeet het steeds. Ik mag al blij zijn dat moijn hoofd vast staat op mijn schouders of ik vergat dat ook nog wel eens ergens.

Afgelopen weekend hadden we een meeting met de november 2004 mama's. Het was super gezellig en leuk. We zijn naar een binnen speeltuin geweest. Die kleintjes hebben zich daar nogal uitgeleefd zenne.

Dit weekend trekken we een weekendje met ons 2 naar centerparcs. Eventjes op adem komen en lekker van elkaar genieten. Het zal ons beiden deugd doen denk ik.

De drukte wil hier maar ni zakken, maar ik hou moed. Ooit zal dat toch wel eens gebeuren he. aaan dit tempo houdt geen mens het vol hihi.

Groetjes Heidi en haar bende

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]

< vorige pagina