[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 23/05/2006 @ 19:54 | Hallo mama's, Hier 2 volwassenen en 3 kids. Wij zouden volgend jaar nummertje vier verwelkomen. Ben eens benieuwd naar jullie boodschappen budget et budgettips. Wij zitten momenteel rond 500 € per maand en jullie? Hoe zit het met de gezinnen van 6? |
| 23/05/2006 @ 21:40 tizi | hoikes oei ik kom met 500euro voor een maand eten niet toe hoor,mijn kids zijn 14,bijna 12,bijna 10en 2j en ik kom er echt niet mee toe .500 euro om hele maand te eten!!!zou willen dat dat waar was ,maar spijtig genoeg eten ze graag en voldoende en af en toe een versnapperinske erbij...t leven is duur ![]() |
| 24/05/2006 @ 10:51 | Jullie kids zijn precies wat ouder als de onze. Hier 11 j, 8 j en 13 maand ( 8 jaar een kleine eter en de jongste eet nog babyporties natuurlijk). Hier ook geen frisdrank en eigenlijk zeer zelden snoep en chips (lusten ze eigenlijk niet echt), wel koekjes voor school. Grote vleeseters zijn we ook niet echt, we eten wel elke dag vlees of eens vleesvervangers, wel groentefanaten. En pampers zitten ook niet in dit budget, gezien we katoen luieren. Was benieuwd op een nederlandse site zal ik dat sommige mensen voor 6 personen toekwamen met zelfs minder dan 100 euro per week. Daar verschoot ik dus danig van omdat ik wel dacht dat we een beetje bewust met geld omgingen. |
| 09/08/2006 @ 00:25 Kato | Hallo, Wij zijn een nieuw samengesteld gezin, twee volwassenen en zes kinderen.Wij geven gemiddeld 1000 euro de maand uit,voor voeding,waspoeder,luiers inbegrepen;van ons lonen schied op einde van de maand niets over. Wij betalen 700 euro huur,om en beide 300 opvang,100 diesel voor ophalen en brengen kinderen(wonen aan de andere kant van 't land )en 250 alimentatie. Wij krijgen de kinderen mee in versleten kledy,dus ook nog kledy kopen en tot nu toe al 3x 1000 euro aan advocaten want ons ex'en doen afwisselend een zaakje open. Daarvoor doe ik naast mijn fulltime job nog interim bij om gewoon rond te komen en de rekeningen te kunnen betalen. Het zou normaal niet nodig moeten zijn als onze ex'en de kinderen normaal gekleed zouden meegeven en wij geen advocaten dienden te betalen, maar dat is nu eenmaal hun "fun". Zij gunnen ons niets uit wraak en uiteindelijk zijn de kinderen de "dupe". In mijn jaarlijks verlof werk ik me onnozel om al aan de kant te zetten voor de volgende zaak van ex. Normaal zouden wij op vakantie gaan, maar dat riskeren wij niet,dat zou een ondergang betekenen en een financiele spiraal naar beneden. Toch geven wij de moed niet op,wij houden zielsveel van mekaar en dat kunnen ze ons niet afnemen,zelfs niet na al die jaren van pestery,wij doen door,en dit zal nog zeker tien jaar duren! Voor mensen nog in mijn situatie,doorbijten en weet dat je niet alleen bent!!! Liefs, Kato |
| 09/08/2006 @ 11:22 pat | hoi Kato, heel herkenbaar....ik voel me ineens niet meer alleen. We kunnen niet anders dan doorbijten meid! Zo als je al zei: binnen 10 jaar zijn we er vanaf. Ooit komt boontje wel achter zijn loontje.... ![]() |
| 21/11/2006 @ 06:29 heide | Ik zal het zo zeggen: Meer kinderen is niet noodzakelijk duurder. Wij hebben drie kinderen. Ik schrijf gedetailleerd het huishoudbudget neer en weet daardoor dat ik bij 2 kinderen 850€ per maand aan voeding, drinken en onderhoudsprodukten en hygiene uitgaf. Bij drie kinderen is dit net hetzelfde. Enkel de eerste maanden gaf de speciale flesvoeding een hoger bedrag. En natuurlijk tikken de pampers ook aan. Wij hebben wel het voordeel van een fmilietuin waardoor we geen groenten en aardappelen dienen te kopen. Wij winkelen volgens het Aldi eerst, dan Colruyt principe... Dus elke maand eerst de Aldi passeren en dan de merken aankopen bij Colruyt. Luiers kopen we voor overdag bij Liddl en voor s'nachts van een merk in de Makro bij aanbiedingen. Ik moet zeggen dat we met twee full-time lonen dit wel allemaal kunnen bekostigen maar eigenlijk zijn hospitalisaties, reisjes en kleding toch nog grote happen in ons budget. Ik ben dan ook vast van plan om zelf kleding te leren maken nu we proberen voor een vierde. We maken voor reisjes steeds gebruik van een bon bij Flair of Libelle om dan een iets goedkoper trip te kunnen maken. |
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]

Budget grote gezinnen