< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Grote gezinnen » Hoe groot zijn jullie kinderkamers?

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Grote gezinnen
Hoe groot zijn jullie kinderkamers?
09/08/2006 @ 12:20
ducky

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hey meiden,

Ik heb eens even een misschien heel raar vraagje maar hoe groot zijn jullie kinderkamers en liggen al de kindjes apart of samen.

We hebben momenteel de plannen van ons nieuwe huis bij de architect liggen en hadden 3 ruime kamers voorzien.

Maar mijn man heeft eindelijk ingestemd om na den bouw toch nog aan een derde te beginnen en nu weten we het dus allemaal niet meer zo goed.

Leggen we ze samen of maken we een kamer bij, maar dan hebben we ineens wel 2 kleine kamers van 6m2 ipv 1 grote;

Hoe hebben jullie dit opgelost?

Groetjes,
Ilse

Link naar deze reactie
09/08/2006 @ 13:20
wendy verachtert

Hoikes,

Onze dochter heeft een kamer van ongeveer 14m2, onze oudste gaat na de verbouwingen een kamerkrijgen van ongeveer 12m2 en de twee jongsten gaan samen op een kamer van 16m2. Dan hebben we nog een logeerkamer van 6m2 en wijzelf slapen op de zolderkamer.

Tot vorige week sliepen de jongens samen op de kamer van 14m2, maar onze oudste is een slechte slaper en dat gaf soms problemen. Daarom gaan we een stukje bijbouwen.

Groetjes,
Wendy&co

Link naar deze reactie
09/08/2006 @ 15:57

Hey, hier slapen de twee jongens op één kamer in een stapelbed. De kamer is niet groot, ongeveer 12m2. Saskia slaapt alleen op een kamertje van ongeveer 8m2. Onze kamer is groter en daar staan dan ook alle kleerkasten en mijn strijkplank. Op de jongens hun kamer staat hun speelgoed en een bureau met hun spelcomputer. Op Saskia haar kamertje staat voorlopig alleen een kinderbedje en een nachtkastje (met babyfoon en nachtlampje). Voorlopig zijn die kamers groot genoeg. We hopen binnen een paar jaar te verhuizen naar een iets grotere woning.
Groetjes,
Veerle

Link naar deze reactie
10/08/2006 @ 14:05
Visseke

Online Status Bekijk profiel
Hier heeft iedereen een eigen kamer... ook de nieuwe spruit heeft straks een eigen kamer.

Op de 2e verdieping hebben we 2 ruime kamers van elk 10m2 en een rommelkamer van ca 6m2.
Op de 1e verdieping hebben we 4 kamers.
De ouder-slaapkamer is ca 16m2, dan 2 kamers van elk 10m2 en een kamer van ca 6m2.

Ik zou toch proberen om je jongens apart te leggen op een kamer.
Nu lijkt het mss wel leuk om ze samen op 1 grote kamer te leggen, maar ze worden ouder en willen hun privacy.

Succes met de bouw...

groetjes, Liesbeth

Link naar deze reactie
13/08/2006 @ 01:53
BlueGirl

Hier is de ouderslaapkamer 16m2, dan de kamer van Royce die is 12m2 daar slaapt nu ook Joey tot de zolderkamers afzijn, dan de babykamer die is 8m2 en de 2 zolderkamers worden ook elk 8m2 alleen hebben die dan een schuin dak erin waardoor het toch weer wat minder ruim is... maar het is dat of samen haha en dat willen ze niet.

Groetjes wendy

Link naar deze reactie
17/08/2006 @ 12:46
ducky

Hey,

We zijn er over uit hoor, nu moet alleen de architect de plannen nog hertekenen.
Maar we gaan 3 kinderkamers voorzien, zei het dan wel kleine maar met de meubelcombinaties van nu is alles mogelijk hé.
We hebben dan 1 kamer van 8m² en twee kamers van 6,5m² en willen ze dan toch liever samenliggen dan breken we die muur maar af.

Maar eerst dus bouwen

Groetjes,
Ilse

Link naar deze reactie
17/08/2006 @ 14:39
Jeanne

Hey Ducky,

misschien is het een idee om ipv echt drie aparte kinderkamers te maken, die grote kamer die je dan in 2 zou delen te delen met een stuk 'valse muur', een deur en een dubbele ingebouwde kast (scheidingswand, en langs beide kanten kastdeuren), effect is hetzelfde, maar je spaart wel de ruimte uit die anders ingenomen wordt door een gewone kast. Snap je een beetje wat ik bedoel? Wij hebben nu een grote slaapkamer, maar later zouden wij er op die manier 2 kleinere kamers van maken.

Link naar deze reactie
17/08/2006 @ 15:01
Leen

Wij wonen in het ouderlijk huis van mijn man. Ze zijn met drie kinderen en boven hadden ze 2 ruime en één kleine slaapkamer. Uit ondervinding blijkt zo'n kamer van 6m² compleet nutteloos: onnodig tot een jaar of 10, veel te krap voor een tiener. De zolder is uiteindelijk als extra kamer ingericht, helaas voorlopig met planchetjes en een uittrektrap... De plannen hier: de zolder inrichten met een vaste trap (na overleg met onze architect blijkt dit perfect mogelijk), veluxen laten steken en opnieuw isoleren.
Ikzelf heb 2 broers en 1 zus. Mijn ouders hebben 5 slaapkamers, waarvan de grootste zo'n goede 20m², de kleinste zo'n 9m². De andere drie zo'n 16m². En raar maar waar, ik sliep bij m'n zus en mijn broers deelden een andere kamer. Ondanks verwoede pogingen van ons mama om ieder van ons een aparte kamer te geven, is dat enkel op het laatste gelukt, toen mijn zus en ik op kot zaten (neen, niet samen) en mijn twee broers plots over vier kamers beschikten.

Link naar deze reactie
21/08/2006 @ 11:48
ducky

Hey Jeanne,

Weet perfect wat je bedoelt, want zo gaan we het inderdaad doen.

We hebben nu al een extra raam voorzien en de nodige verlichtingspunten en stopcontacten en dan kunnen we nog alle richtingen uit.

En zoals ik al eerder zei als ze liever samenliggen kan het nog altijd;

Groetjes,
Ilse

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]