< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Rainbowbabies

Pepatino.be

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Grote gezinnen » groot gezin: kun je nog op reis ??

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Grote gezinnen
groot gezin: kun je nog op reis ??
05/09/2006 @ 11:27
Véro

Hallo,

Even een vraagje aan de mama's met 4 of meer kinderen. Lukt het bij jullie nog om op vakantie te gaan met zijn allen of voel je je genoodzaakt om thuis te blijven ? Ik hoor graag over jullie ervaringen. Waar trekken jullie heen en wat voor vakantie is het dan (huisje, appartement, hotel ?)
Wij hebben nu 3 kinderen (dochter van 8 j. en 2 zoontje van 4 en 2 jaar) en mijn allergrootste hartewens is er nog een 4e bij. Dat is een droom die me niet loslaat. Mocht mijn man alleen zijn hart volgen, dan zou hij daar zeker in meegaan denk ik maar hij heeft een aantal praktische bezwaren en één daarvan is dat het met 4 kinderen veel moeilijker wordt om te reizen/op vakantie te gaan. We gaan nu jaarlijks meermaals weg, in de zomer een langere vakantie en dan in de winter een paar keer op weekend.
Ik weet ook wel dat vliegvakanties erg duur worden maar dat is het nu ook al met 5 personen, dus da's zeker niet voor elk jaar. Wij werken wel allebei dus hebben een redelijk inkomen en hoeven ons niet echt veel te ontzeggen. Maar we zijn nu ook weer geen grootverdieners...
Een andere bekommernis is natuurlijk: de auto. Tot 3 kinderen lukt het met een gewone gezinsauto maar komt er nog eentje bij dan moeten we gaan voor een volumeauto en die zijn zo vreselijk duur...

Maar toch, ik wil het zoooo graag en ik ben van mening dat je praktische problemen altijd kunt oplossen.

Alvast bedankt voor te reageren !

Véro

Link naar deze reactie
06/09/2006 @ 13:46
Véro

Geen enkele reactie ?! Gaan de grote gezinnen dan inderdaad niet op reis ?...

Véro

Link naar deze reactie
06/09/2006 @ 16:07
cientje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hoi Vero,

Ik heb een nieuw samengesteld gezin en samen hebben we 4 kids op ries gaan is verschrikkelijk duur zeker als je naar het buitenland wil maar als je het met iets minder confort wil stellen vindt je zeker oplossingen zo zijn wij in de paasvakantie naar nederland( wij wonen in belgië) geweest naar ponyparkcity en de kids vonden het geweldig het was zelf zo dat die twee van mij met hun vader naar turkije zijn geweest en dat ze nederland leuker vonden. Je kan ook met vacansoleil een staancaraven huren er zijn echt wel mooie parken bij met veel te doen voor de kids. Ik moet wel zeggen dat wij nooit geen hotelgangers geweest zijn.Mijn vriend is zelfstandig en heeft daardoor het heel druk en minder tijd voor de kids dus gaan wij geregeld een weekend weg en zijn er dan helemaal voor hun en dat vinden ze zalig In Ponyparkcity mocht je ook binnen in slagharen(pretpark) de hele week en ze hebben hun daar rot geamuseerd nu zijn ze aan het sparen dat ze volgend jaar terug kunnen dus dat wil toch ook zeggen dat het een geslaagde vakentie was die zeker niet veel gekost heeft en zo kunnen we toch meerdere keren per jaar weggaan.
groetjes cindy

Link naar deze reactie
07/09/2006 @ 11:56
wendy verachtert

Hoikes,

Om te beginnen zijn wij zowiezo al geen vakantiegangers. Nu zijn we bezig met verbouwingen en hebben we vooral geen tjid om op vakantie te gaan. Maar het lijkt me nog steeds perfekt mogelijk om op vakantie te gaan hoor. Misschien dan wij volgende winter op wintersport gaan met ons zessen. Via de gezinsbond kan je relatief goodkoop op vakantie. Je kan altijd low-bugdet gaan. Wat mij betreft zie ik me vanaf volgende zomer ieder jaar met de tent op vakantie gaan.

Wat die auto betreft, wij hebben een ford-transit, zo'n "werkersbusje". Van voor drie zitplaatsen, van achter drie zitplaatsen. En een enorme laadruimte. Was in aankoop( nieuw) relatief goedkoper, geen extra belasting in gebruikstelling, wat bij luxe-auto's wel is. Goedkoper in wegenbelasting en iets goedkoper in verzekering.

Veel succes met je beslissing.

Groetjes,
Wendy&co

Link naar deze reactie
08/09/2006 @ 10:42
Leen

Ik kom zelf uit een gezin van vier kinderen en wij gingen jaarlijks minstens drie weken weg. Wel overwegend in de zomer. Mijn ouders zijn kampeerders en als kind vond ik campings best leuk. In het begin met een gewone gezinswagen (Opel Omega), later met een monovolume (van een goedkoper merk).
Soms gingen we wel eens naar Centerparcs of huurden we een huisje in Denemarken. We zijn ook op hotel geweest (Praag, Engeland, Oost-Duitsland), maar toen waren we al ouder (tussen 14 en 8 jaar), en op gastenkamers (Luxemburg, Kroatië, Italië).
Het enige wat ik nooit gedaan heb, is in een vliegtuig gezeten.

Link naar deze reactie
18/09/2006 @ 15:45

Hey,
Wij zijn nog nooit met z'n allen samen op vakantie geweest. In mijn eerste huwelijk met drie kindjes en nu in mijn tweede huwelijk willen de twee oudsten niet met ons mee dus zijn we weer een gezin met drie kindjes We gaan op camping in zuid-Frankrijk. We huren daar een stacaravan, ik vind dat nog steeds iets beter dan een tent. En of je dan met drie of vier kinderen gaat dat maakt niet zoveel verschil in prijs. Alleen de auto moet je dan wel groter kopen. Wij hebben nu een volkswagen passat en met drie kindjes gaat het maar met vier zou dat wel problemen geven om zo ver te rijden.
Groetjes,
Veerle

Link naar deze reactie
18/09/2006 @ 21:41
Nikki

Véro,
Ik had je berichtje niet eerder gezien vandaar de iets latere reactie...
Wij zijn een gezin met 5 kinderen en vooral mijn man wil er toch zeker 2 keer per jaar even tussenuit. Ikzelf sta in het onderwijs en ben dus regelmatig thuis met de kinderen en heb minder het gevoel er echt UIT te moeten om van de vakantie te kunnen genieten...
Onze ervaringen; het is zeker wel wat zoeken om gepaste (lees: groot genoeg en kindvriendelijke) vakantiewoningen te vinden voor een groot gezin én aan een betaalbare prijs. Wij beginnen dan ook altijd al te plannen meteen na onze vorige vakantie (nu dus!) om er snel genoeg bij te zijn!
Omdat 2 betaalvakanties erg duur zou uitvallen proberen we één van beiden te 'huisruilen' - we hebben dat nu al 5 keer gedaan en dat valt ons erg goed mee! Op die manier zijn we al 4 keer op vakantie gegaan naar Nederland (leuk vakantieland voor de kinderen, ze kennen de taal!) en vorig jaar hebben we onze kerstvakantie doorgebracht in Parijs. En we kregen zelfs al aanbiedingen om naar Griekenland en Brazilië te gaan maar dan werd de reis te duur...
Onze zomervakantie willen vanaf nu (geen baby meer) doorbrengen in een huurhuisje - zo zijn we vorige zomer naar Zuid-Frankrijk geweest, voor 2 weken hebben we iets meer dan 1000euro huur betaald in een verblijf met privézwembad - een meevaller! En dan proberen we een korte ruil te plannen buiten het 'hoogseizoen' - of Pasen naar het zuiden en ruilen in de zomer...
Vliegvakanties overwegen we inderdaad niet, dat is ons te duur en dan heb je ter plaatste geen wagen.
Momenteel rijden we met een Opel Vivaro (een busje, zeg maar - 8 zitplaatsen) maar met vier kinderen hadden we een Fiat Multipla (nu onze tweede wagen) en die was ruim genoeg; nog flinke koffer en met een dakkoffer zeker voldoende om te reizen.
Ik hoop dat ik wat antwoorden heb kunnen geven op je vragen,
veel succes met jullie 'beslissing' en leuke vakanties gewenst!

Veronique

Link naar deze reactie
20/09/2006 @ 15:44

Ik ben nu ook al bezig om onze volgende zomervakantie te plannen. Wij huren meestal een stacaravan in zuid-west Frankrijk en betalen dan rond de 350€ per week voor een stacaravan op een camping met zwembad. We proberen wel elk jaar naar een andere camping (ander dorp/stad) te gaan zodat we toch elk jaar een nieuw stukje Frankrijk ontdekken. Volgende zomer zou ik graag rond Bordeaux blijven, tegen de kust.
Groetjes,
Veerle

[Laatst gewijzigd door Veerle - 20/09/2006 @ 15:45] - Link naar deze reactie
23/09/2006 @ 14:16
tine

ik heb ook 4 kindjes.
Mijn verlof voor 2007 is al geboekt.
1 week paasverlof, 1 week juli en 2 weken augustus.
Paasverlof en juli gaan we naar een bungalowpark en in augustus huur ik een huisje in de ardennen.
Het voordeel van zo vroeg te boeken is dat er 20 % afgaat van de huurprijs.
Natuurlijk is het met 4 kindjes duurder om met het vliegtuig weg te gaan, maar met de auto kan je ook mooie plaatsen bezoeken

Link naar deze reactie
11/02/2007 @ 09:54

Hallo,

ja, wij gaan met 5 kindjes, met de baby (26-10-2005) al voor tweede keer naar Zuid-Frankrijk, we huren een Gite, met eigen zwembad, dat je deelt met de bewoners van het 2e huisje op het terrein. We hebben een grote auto, Opel Vivaro, en airco, en dat maakt de reis van 10 u aangenaam.
De kinderen mogen in de auto met de gamù-boy spelen, beetje meer snoepen dan anders, en DVD kijken (toestelletje in Aldi gekocht, maar werkt prima).
We vertrekken om 01u en komen aan om 12u ongeveer...
Enkel keren gestopt.
Deze keer gaan we voor 14 dagen, zal genieten zijn.
Is wel beetje duurdere vakantie, maar daar sparen we voor.
Groetjes,

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]