< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Grote gezinnen » zes jongens en geen meisje.

volgende pagina >
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Grote gezinnen
zes jongens en geen meisje.
22/10/2006 @ 02:06

Hello, ik ben moeder van zes jongens Christophe 16j.,Nicolas 14j, Jérome 13j., Yannick 9j., Yoann 3j.en Dylan 18 mnd. Ik ben heel gelukkig met mijn jongens maar hoop nog altijd een meisje te krijgen. Ik woon sinds 13j. in Frankrijk (Haute-Savoie), maar ik heb nog altijd heimwee naar mijn platte land. Ik hoop dat er iemand op mijn berichtje antwoord. Tot binnenkort.

Link naar deze reactie
22/10/2006 @ 08:30
Ann G.

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi Marleen,

Ik ben een mama van 5 kinderen , 1 zoon en 4 dochters
Er worden veel verhaaltjes verteld over wat te doen om een meisje te krijgen maar ik vrees dat dat zo van die bakerpraatjes zijn.
Mocht ik het antwoord weten had ik iets speciaals gedaan om nog een zoon te hebben
Vorig jaar hebben we na een zwangerschap van 13 weken ons baby'tje verloren en dat was een zoontje .
De wetenschap kan heel veel en soms vraag ik me af of het echt niet kan om mensen in jouw situatie te helpen maar dan komt er weer zo'n hele ethische kwestie aan bod hé.

Zou je echt nog voor een volgende kindje willen gaan ? De kand is natuurlijk heel groot dat het terug een jongen is hé.

Je woont nu in Frankrijk maar ben je van België of van Nederland?

Over heimwee weet ik alles , ik woonde 35 jaar in hetzelfde dorp en, vorig jaar verhuisden we naar een ander dorp , na 5 maanden stond ik hier al terug hoor Dus chapeau dat je het al zo lang op en andere plaats volhoudt.

groetjes

Link naar deze reactie
22/10/2006 @ 10:58

Dag Ann, ben ik blij dat er iemand antwoord! Ja ik ben van Belgie en jij ? Ik heb in Anderlecht en St.Pieters-Leeuw gewoond tot ik getrouwd ben in 1989 en dan vertrokken voor 3j. naar Duitsland en nu al 13j. in Frankrijk. Als we naar Belgie komen huren we een bungalow in Sun-parks in Mol. Hoe noemen jouw kindjes en hoe oud zijn ze? Ik weet dat het niet juist is voor sommige gezinnen. Hier in de gemeente ken ik iemand die juist bevallen heeft van haar zesde meisje! En ze zegt ook dat ze probeert voor een zevende. Bij ons waren er 5 gepland maar ons 6de engeltje hebben we er nog bijgekregen (onverwacht), maar een heel mooie verrassing en voor niets zou ik één van mijn kindjes ruilen. Ik weet niet hoe het in Belgie is als je een groot gezin hebt, maar hier wordt dat niet zou goed aanvaardt. Wij komen van een andere planeet! Ik heb al veel opmerkingen gekregen van vriendinnen zoals "daar kan ik niet van meespreken vermits ik geen meisje heb" of nog "mijn dochter krijg je niet hoor!" of nog "ik ben er zeker van als ik je 1 dochter geef dat je mij een paar van je jongens geeft!" Ik geloof het gewoon niet. Ik heb 6 jongens maar er is geen één van hen die ik afgeef want het zijn mijn engeltjes! Zo Ann, tot binnenkort.

Link naar deze reactie
28/10/2006 @ 13:26
cecemel

hoi marleen ik heb 5 jongens en wil ook graag een meisje we zijn nu bezig voor een zesde

Link naar deze reactie
29/10/2006 @ 10:07

hoi,

wij hebben 2 dochters en 3 zonen en verwachten terug een zoontje .
hier worden grootte gezinnen ook verfoeit voel me soms ma flodder!
toch heerst hier rust, netheid en vooral regelmaat anderen oordelen vaak waarom wil je nu nog een kind.
tja ik kan dat niet uitleggen maar we voelden sinds 2 jaar dat ons gezinnejte nog niet volledig af was dus kozen we voor deze zwangerschap bewust.

vaak krijgen we de melding is dit een ongelukje , als je dan zegt nee hoor perfect overwogen gelooft men je niet .

voel me soms een buitenaartswezentje dat niet echt bij de wereld van vandaag hoort ik hou van kids, dieren enzoveel meer ben perfect gelukkig heb nog een beetje tijd voor mezelf dus waarom zou ik er niet voor gaan :)

ik kan geen enkele reden bedenken waarom ik niet voor een groot gezin zou willen gaan .:)

greats nic

Link naar deze reactie
29/10/2006 @ 13:24

Hallo, dag Cecemel en maxnic, ik bewonder je Cecemel dat je al een zesde wil, vermits dat je nog maar pas bevallen bent van je vijfde. Ik hoop voor jou dat het een meisje wordt. Kan je mij ook zeggen of je man gemakkelijk ja zegt voor nog een kindje! Ik zou graag nog een 7de, maar begin soms te twijfelen als het dan toch een meisje is na 6 jongens. Want tot nu verloopt alles goed met hen, vooral met de oudsten die toch 16, 14, en 13 zijn. Ik heb vriendinnen met meisjes van die leeftijd, niet gemakkelijk hoor!!!! Ik zie dat we wat gemeen hebben met elkaar maxnic, bij mij is de maand september ook druk geweest! Yannick 16/09/1997, Christophe 23/09/1990,mijn man is ook van september en we zijn getrouwd in september. Nicolas is ook van de 31/03/1992. Jérome 31/12/1993, Yoann 23/02/2003, Dylan 30/03/2005.Ik wens je ook veel vreugde met je toekomstige babietje, de maande februarie zijn de beste, ikzelf ben van de 9de februarie.Tot binnenkort,see you later...

Link naar deze reactie
29/10/2006 @ 18:29
cecemel

ja hij wil zelf graag een tweede de vader van de oudste 4 is overleden ik ken mijn vriend nu 1 jaar en 2 maand

Link naar deze reactie
30/10/2006 @ 09:06
Ann G.

Hey Marleen , ja ik ben van België , ik woon 14 km van Antwerpen.
Het is idd grof hoe sommigen reageren , toen ons Linne geboren waws zag ik een mama van aan school met haar 2 kinderen , de oudste is zo oud als onze zoon.Zei die ineens " amai nu weer al één" en die mama draaide zich om en keek.Ik zei " jaja tis er één van ons " was ze zo onbeschoft om tegen mijn ventje te zeggen dat het nu wel tijd werd dat hij er iets ging aan doen.
Voor de rest hebben we geen rare opmerkingen gehad , ons Linne was een geschenkje en als de mensen reageerden op het feit dat ik zwanger was , gaf ik dat ook als antwoord en gek genoeg stonden ze toen allemaal met hun mond vol tandenEr zijn er ook die zeggen , oh wat tof zo'n groot gezin.

Onze kinderen zijn 13,11,9,4 en 3 maanden.

Weet je , iedereen moet zijn gevoel volgen , anders blijft het toch knagen hoor.

Link naar deze reactie
30/10/2006 @ 20:24

Hello Ann, fijn je weer te horen. Misschien woon je niet ver van mijn zus! Zij woont in Kapelle O/D Bos. Ik hoop dat alles goed gaat met je klein engeltje. De jongens zijn zeker heel blij dat ze een zusje hebben. Zo, ik laat je want de hongere buikjes willen eten.Tot binnenkort.

Link naar deze reactie
31/10/2006 @ 10:50
Ann G.

Hey Marleen ,

Wij hebben 4 dochters en 1 zoon hé.De tweede is een zoon.

Ik woon aan de andere kant van Antwerpen in Schilde.Dat ligt tussen Antwerpen en Turnhout.

En zijn jullie er al uit of je nog voo een kindje gaat?

groetjes

Link naar deze reactie
31/10/2006 @ 15:07

Hello Ann, sorry hoor, maar ik ben even de kluts kwijt met al die namen en al die kindjes! Vooral dat ik ook hier in Frankrijk op een forum van grote gezinnen ben. Zoals ik al eens gezegd heb, maar ik weet niet meer waar, ja ik zou graag nog eentje maar begin meer om meer te twijfelen. Misschien dat ik nu eindelijk eens de tijd wil nemen voor de oudsten die altijd hun plaats hebben moeten laten voor de jongsten. En ook dat ik een beetje aan mij wil denken. Ik weet niet hoe het bij jou is, maar hier moet ik een beetje aandringen om een beetje aan de computer te zijn. Hoe reageert jouw zoon op het feit dat hij alleen maar zusjes heeft? Nu ben ik juist of niet "4 meisjes en 1 jongen,hé" hi hi....

Link naar deze reactie
06/11/2006 @ 09:39
Ann G.

Hoi Marleen,

Onze zoon vindt het niet zo leuk om tussen die 4 vrouwen te zitten maar ja moeder natuur heeft het zo beslist hé.
Vorig jaar waren we zwanger van een jongetje maar dat had een heel erge afwijking en is in mijn buik overleden.
Onze zoon is wel heel lief met de twee jongsten hoor ook al wilde hij "die vrouwen terugsturen van waar ze kwamen "
Het is idd zo hoe ouder ze worden hoe meer ze aandacht willen vind ik.Ze willen allemaal hun verhaal doen hé.
Hier is het definitief gedaan , mijn ventje is gesteriliseerd.Vind het soms wel een rare gedachte maar ik denk dat dat gevoel naar een baby'tje wel altijd zal blijven.

groetjes

Link naar deze reactie
09/11/2006 @ 08:17

coucou Ann,was je ook in vakantie? Wij zijn er een paar dagen tussenuit geweest, naar Elsass, in Strasburg. Doet wel goed hoor. Hopelijk gaat alles goed! Jammer voor je zoontje. Daarvoor heb ik ook een beetje angst, ik die alleen maar jongens heb en toch aandring voor een meisje te hebben. Soms zegt men dat je moeder natuur haar gang moet laten gaan. Over 5 jaar woonden we nog in Elsass en zijn we beginnen bouwen, maar het heeft meer dan 1 jaar geduurd voor we onze bouwvergunning kregen (met veel,veel aandringen). In de maand mei zijn we er dan toch mee begonnen en in de maand augustus kreeg mijn mijn een berichtje dat hij verplaatst werd naar een andere plaatst. Zie je, we hadden beter niet beginnen bouwen! Zo om te zeggen dat het misschien beter is dat we niet aandringen voor een meisje!Daaaag

Link naar deze reactie
10/11/2006 @ 10:14
Ann G.

Hoikes,

Ja moeder natuur beslist nog altijd hé , en misschien maar goed.
Ik probeer meestal de stelling te hanteren dat er voor alles wel een reden is .
De kinderen hadden ook een weekje vrij maar we hebben niets bijzonders gedaan.Mijn venteke moest werken hé.

Werk jij of ben je ook een huismoeder ? En hoe oud ben je eigelijk?

Ik ben 36 .

Seg als je zin hebt om via msn te praten dan laat je het maar weten hé

groetjes

Link naar deze reactie
13/11/2006 @ 09:01

hellootje Ann, maandag is het weer rustig. Ze zijn allemaal de deur uit, behalve 2, waarvan nog 1 slaapt. Dus vlug haasten voor een berichtje op te sturen. Ik ben 43 en ben sinds 17 jaar uit Belgie, maar nog niet vergeten hoor. Mijn man heeft eerst 3j. in Duitsland gewerkt en nu sinds 14j. in Frankrijk. Hijzelf is van Frankrijk. Ik heb hem op mijn werk in Brussel leren kennen. Wij wonen nu in Haute-Savoie, tegen de Mont-Blanc. Wel een mooie streek hoor. En ja ik zou graag per MSN communiceren. Tot ziens.

Link naar deze reactie
14/11/2006 @ 10:37
Ann G.

Hoi,

ik heb je toegevoegd aan msn

groetjes

Link naar deze reactie
14/11/2006 @ 13:59

Hellootje Ann, kan je mij ook zeggen hoe dat je dat doet om iemand bij te schrijven voor msn. hi hi... Weet je, ik heb nog zo lang niet internet en ken nog alle dingetjes niet. Dank je. groetjes

Link naar deze reactie
14/11/2006 @ 14:13
Ann G.

hoi Marleen ,

je zet gewoon je msn aan en dan zie krijg je en berichtje dat ik je toegevoegd heb.Ze leggend an uit wawt je moet doen.
Als het niet lukt , laat dan maar iets weten, je kan me via deze weg en privé-berichtje sturen

Link naar deze reactie
16/01/2007 @ 21:32
janne

heey
sorry dat ik nog zo laat reageer
maar ik ben een mama van 5 dochters -> 16 , 14 , 10 , 8 en 4
eigenlijk willen wij ook nog een kindje en graag ook een zoontje
maar we twijfelen ook vanwege de reacties we worden ook zo aangekeken van waar zijn die mensen toch mee bezig
mjah ik vind dat we toch een perfect leven hebben
we hebben allebei een goede job , we hebben een leuk huis en we hebben een pracht van dochters
ik heb heel lang een zoontje gewenst en nu doe ik dit nog wel een beetje maar ik vind het niet meer zo belangrijk als het kindje maar gezond is ...

groetjes

Link naar deze reactie
17/01/2007 @ 07:41
Karen

Online Status Stuur bericht
hoikes, hier een mama van 4 dochters en 1 zoon, en weet je wat hij vroeg aan Sinterklaas: een broertje, hij zou er echt goed voor zorgen...
We hebben hem uiutgelegd dat je het niet kan kiezen en dat als er nog een babytje komt het evengoed een meisje zou kunnen zijn...
Moet wel héél eerlijk zijn, we twijfelen over een zesde, maar als ik zeker wist dat het een jongen zou worden, ik zou er direct voor gaan

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]
volgende pagina >