< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Grote gezinnen » gtrote gezinnen, niet meer in???????

volgende pagina >
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Grote gezinnen
gtrote gezinnen, niet meer in???????
26/11/2006 @ 12:06
sophie A.

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo allemaal,

Ik vraag me af hoeveel mensen er nog zijn met grote gezinnne.
Ik zelf wil dolgraag nog een kindje maar ik was er over aan het spreken met mijn mama en die zei; Mah sophieke toch, grote gezinnen zijn niet meer "in"
Ikke huh???
Tis nu niet zo dat dit mijn mening over eventueel een derde heeft verandert maar ik vraag me toch af hoeveel mensen er nog zijn met 3of meerdere kindjes...

Liefs sophie

Link naar deze reactie
26/11/2006 @ 17:31
yvonne

Hoi,
nou hier een mama van 5 ,en het zal me echt een worst wezen of het wel of niet in is!!
een ieder vult zelf zijn eigen leven in en de een kiest voor geen kinderen en een ander voor 2 enz.
Dus lekker doen waar jezelf achter staat.

Ik ben blij dat het me gegund is om 5 gezonde kinderen te mogen krijgen.

groetjes yvonne (http://www.wonderdani.beebiesite.nl)

[Laatst gewijzigd door yvonne - 26/11/2006 @ 17:36] - Link naar deze reactie
26/11/2006 @ 18:57
Esther en K3

Hihi hey Sophie!!!

Grote gezinnen niet meer in??? Zal dan wel komen omdat de 'doorsnee' mens tegenwoordig niet meer genoeg liefde of tijd heeft voor meerdere kinderen! Nou guess what, IK WEL!! En jij ook, dat weet ik van je!! Fleur en Phebe zijn je alles dus laat je niet wijsmaken dat je het met drie niet OOK zou redden he! Bij ons is 'nummer drie' hopelijk in de maak!!

Liefs Esther

(Spreek je gauw weer op MSN he!!)

[Laatst gewijzigd door Esther en K3 - 26/11/2006 @ 18:57] - Link naar deze reactie
26/11/2006 @ 20:37
wenke

heey
ik heb ook 4 kindjes hoor
ons luna is er 4 ons fien 2 ons kato 1 en ons tess is er 2 maand
ik vind dat ieder zijn wens moet vullen en als jij een groot gezin wilt dan zorg je toch lekker voor een groot gezin ! ik vind het trouwens heel gezellig en als ik thuis kom van een drukke werkdag geniet ik zo van mijn kindjes er hangt hier egt zo n liefdevolle sfeer thuis iedereen heeft hier respect voor iedereen en in de buitenwereld is dat totaal niet !
misschien willen wij er ook nog wel eentje we vinden het helemaal geweldig met onze 4 dochtertjes

veel liefs

Link naar deze reactie
26/11/2006 @ 20:37

Sophie, wat een domme opmerking van je mama

Je kiest zelf voor je leven.
Als je nu 2,3,4,5 of 10 kinderen wil, het is jou leven.

Leef dat volgens jou gevoel en laat niemand jou keuzes beïnvloeden

xxx

Link naar deze reactie
27/11/2006 @ 10:55
pembe

Online Status
IN of niet, wij zijn er voor gegaan.
Wij hebben 4 kinderen en wil ze voor geen goud missen, ik moet toe geven dat het best heel druk is(6jr 4jr 3jr en 1,5) maar met zijn allen aan de ontbijttafel is toch heerlijk. En financieel moet je het natuurlijk ook kunnen doen anders is het nog zwaarder. IK heb genoten van alle zwangerschappen en nu de jongste alweer 1,5 is begint het alweer te kriebelen. Maar met 4 kan ik net de aandacht verdelen en als ik er nog een zou krijgen zou dit denk ik te zwaar worden voor ons, maar ook zeker voor de kinderen. Ze hebben allemaal hun eigen dingen en daar hun aandacht voor nodig en ik denk dat het steeds moeilijker wordt na mate ze ouder worden, dus wij houden het bij 4.
Ik kan alleen maar een groot gezin aanprijzen, ik heb altijd gezelligheid om mee heen, meer kusjes en knuffels.

liefs pembe

Link naar deze reactie
27/11/2006 @ 12:46
kissie

hoi hoi
ik denk wat je mama bedoeld dat n deze maatschappij als vrouw gedwongen wordt om weer te gaan werken omdat je anders al heeel moeilijk 2 kinderen kunt financieren of je man moet een super baan hebben maar verders
ik wil ook heel graag een derde maar mijn man niet hoor hij ziet daar vanaf omdie redenen en zelfs de omgeving hier geeft daar een negatieve draai aan
oke ik luister daar ook niet echt na je doet wat je voelt
maar nu de kinderen klein zijn gaat het wel maar ja en dan dan gaan ze allemaal studeren euh oeps en waar slapen ze allemaal ik wil ze niet bij elkaar op de kamer zij hebben niet gekozen voor mewer broetjes of zusjes dus vind ik niet dat zij daar de dupe van mogen worden om bij elkaar te moeten slapen oke vroeger was dat ook zo maar dat was vroeger je eet nu ook geen suikerbieten of andere knollen
maar goed
en de auto te klein waar moeten ze zitten en als je man dan ook nog een voorkeur heeft voor een merk en type auto gaat dat moeilijk
euh vakanties ga zo maar door en dit soort dingen gaan door mijn hoofd maar blijf toch stiekem hopen op een oepsje\
maar dat gaat niet lang duren want ik denk dat mijn man zich laat helpen dat hebben wij zo afgesproken geen kinderen dan laten helpen dan weet ik ook waar ik aan toe ben maar ja dat zeggen we nu al 5 maanden maar niks nog
ik kan mijn man niet over halen daar over helaas het is mijn wens
maar misschien ook omdat ik graag een zoon had gewild
had ik een zoon en een dochter denk ik niet dat er een derde bij kwam en 2 zonen net zo waarom ik weet het niet maar een stille droom
maar ik ben zeer blij met mijn tuttjes hoor

heel veel succes en als jullie beiden willen dan zou ik er gewoon voor gaan hoor gewoon zien wat de toekomst brengt

groetjes kissie

Link naar deze reactie
27/11/2006 @ 13:35
natje

hey als je over de "standaard " van twee kindjes gaat kijken de mensen eens raar naarje! maar je leert er over te kijken als wij de mensen zien tellen zegt men man meestal kijk madam binnenkort kan je tot zes tellen! en dan gaan ze snel door zene ik ben best fier op mijn groot gezin en ken meerdere mensen met zes kindjes en zelfs meer! zolang jij maar gelukkig bent met je keuze!!
veel succes liefs natje

Link naar deze reactie
27/11/2006 @ 14:02
Ann G.

Hoi , ik ben een mama van 5 kinderen (13,11,9,4 en 4 maanden)
Wij hebben het heel leuk en gezellig met onze bende
We gaan nog elk jaar op vakantie , ze krijgen echt ook andere dingen dan bokes met choco .
Onze auto is een monovolume , daar zitten ze veilig allemaal op een eigen stoel .
Ze slapen hier met zen tweeën op een kamer en dat vinden ze niet erg .Als er ééntje eens bij een vriendja gaat slapen , kruipen ze met matras in de andere kamer want ze willen niet alleen slapen.

Ik vind dat mensen geen commentaar moeten geven , als ze dat doen dan antwoord ik gewoon ," wees blij dat we er hebben , die zorgen later voor je pensioen."En dan weten ze echt niet meer wat zeggen hoor.

Ik kan wel begrijpen dat mensen die op hun kleinkinderen passen , wel eens commentaar geven en dat vind ik dan wel terecht.

Wij voeden onze kinderen zelf op , die van 9 en 4 zijn wel naar een onthaalmoeder gegaan maar voor de rest hebben we nog op geen kat beroep gedaan om op onze kinderen te passen.We hebben onze werkuren aan onze kinderen aangepast en als we op vakantie gaan , nemen we ze altijd mee .

Doe wat je zelf wil , commentaar ga je altijd krijgen , maar denk dan dat die mensen echt niet beter weten .

[Laatst gewijzigd door Ann G. - 27/11/2006 @ 16:29] - Link naar deze reactie
28/11/2006 @ 14:49
carmen

Mij kan het ook niet schelen of het ín is of niet. Meeste mensen weten van onze kinderwens. De oudste is twee weken geleden 4 geworden, de tweede wordt een dag voor kerst 3, zaterdag is de jongste 1 geworden en we hopen rond 07-07-07 ons vierde wondertje te mogen bewonderen! (En dan is het ook compleet voor ons :-) )

Liefs, Carmen

Link naar deze reactie
28/11/2006 @ 17:16
kissie

hoi hoi
nou 4 weet ik nog niet maar 3 ja ik wil wel wat ik hier boven ookal vertelde
weer eens een gesprek met hubby er overgehad en nu zegt ie dat ie niet weer in de luiers wil zitten zoals ie er nu overdenkt zegt hij
maar ja hij zegt niet of het in de toekomt niet wil ligt er aan hoe hij er dan over na denkt maar als hij nu moets beslissen was het nee
en zich laten helpen zag hij helemaal niet zitten die ingreep mietje he
hij wil dat ik dat ga doen dus niet he mijn kinderwens wil ik niet voorgoed afsluiten en bij vrouwen is die ingreep moeilijker en langer met algehele narcose en bij mannen ach 10 min werk met een plaatselijke verdoving en een hechtingtje erg makkelijk dus
maar goed ik heb hem gezegt dat ik het wel eng vond om als het ware als een tikkende tijd bom rond te lopen
ik hoefde beide keren met zwanger worden er aan te denk en het was bingo
zo genoeg getypt ik zie wel wat op me af komt en wat de toekomst brengt maar als mijn man er zo over denkt dan wil ik liever ook geen kinderen meer zoiets doe je samen en niet alleen
iedereen heel veel geluk
groetjes kissie

[Laatst gewijzigd door kissie - 28/11/2006 @ 21:49] - Link naar deze reactie
29/11/2006 @ 07:48

sophie,
ben het helemaal met je eens wat je hubby betreft , kinderen doe je samen en anders niet , maar wat je moeder betreft zeg ik : wie moet ze opvoeden ? jij of zij ?
en moeten we allemaal meelopers zijn ? en dus ''maar'' 2 kindjes nemen zoals de meesten ?
ik denk het niet ... vergeet niet het gezegde : hoe meer zielen hoe meer vreugd !
groetjes Annemie en co

Link naar deze reactie
29/11/2006 @ 08:55
kissie

hoi hoi
sophie
ik las net bij een andere topic dat je kindje in het ziekenhuis lag om dat ie zo weinig dronken en last had met ademen en slijmpjes
ik wil heel veel succes wensen en alle geluk en het is vreselijk om je kindje daar zo zien te liggen maakt de leeftijd niet uit
groetjes kissie

Link naar deze reactie
29/11/2006 @ 18:41
sophie A.

Dank je wel kissie...
Tis raar ma op zo een forum'ke kan ik men zinnen een beetje verzetten en effe aan iets anders (proberen) te denken...
Ik hoop zo dat ze snel weer beter is maar het is iets dat ze zelf zal moeten overwinnen aangezien het viraal is en geen medicatie krijgt...
Ze heeft vandaag toch al 70 zelf gedronken in een flesje...

ze hebben ook een aspriraat (of zoiets in die aard) genomen van haar slijm... zielig hoor...
maar ja... de dokter heeft gezegd dat het een "kloeke" is en wel snel zal opknappen...
duimen dan maar hé...

liefs sophie

Link naar deze reactie
30/11/2006 @ 09:35
kissie

hoi hoi
sophie ja is wat he die kleine hummeltjes
britt was bijna 1,5 toen ze me een koorststuip kreeg en wat bleek bij aankomst in het ziekenhuis een hersenontsteking ze heeft bijna een week daar gelegen echt naar maar ze hebben rugge prik gedaan en hersen vocht daar af getapt en niks te vinden zo raar in het bloed ook niet dus ja wat moet je dan dan krijg je ze weer thuis het was een domme pech die we hadden mar ja je wordt zo onzeker he ik weet het nog als de dag van gisteren
ik wens je alle sterkte toe en hopelijk knapt ze snel weer op wel goed dat ze al 70 cc zelf heeft gedronken alle kleine beetjes helpen he

groetjes kissie

heerlijk he zon forum toch ken je elkaar niet maar de meesten zijn zo aardig en leven met je mee eigenlijk moeten ze gewoon een dag organiseren en 9maand dag waar iedereen heen kan leuk man ik kom wel

Link naar deze reactie
21/12/2006 @ 22:05

hoi,

mja zijn grote gezinnen ooit echt in geweest :) ?

zoiets komt gelijdelijk aan en bespreek je met je man en gezinnetje.
wij wouden altijd een groot gezin en ondervinden daar geen problemen mee.

vaak zijn het anderen vooral familieleden die zich er aan storen of aan ergeren zelf vind ik dat alles op wieltjes loopt en kijken we vol verlangen uit naar onze zesde wondertje :)

greats nic

Link naar deze reactie
10/01/2007 @ 12:23
Nicole

Hallo allemaal, ik ben moeder van 7 kinderen ( 19, 17, 15, 13, 10, 8 en 6 jaar ) en mijn 8e is op komst. Als ze horen dat je een groot gezin hebt is de eerste vraag: Is dit uit geloofsovertuiging???? Maar nee bij mij in ieder geval niet. De vader van mijn eerste 7 kinderen kwam zelf uit een gezin van 7 kinderen en vond het zelf ook wel leuk om een groot gezin te hebben. ( nu we gescheiden zijn zegt hij dat ik heb "gedwongen zou hebben" Ik ben sinds 31 mei 2005 hertrouwd en mijn huidige man had nog geen kinderen uit zijn eerste huwelijk en wilde graag een eigen kindje hebben ( mijn 6 oudste kinderen wonen niet bij mij ) en vandaar dat ik nu zwanger ben van mijn 8e kindje. Commentaar zal je altijd krijgen. Maar je moet maar zo denken: ze kunnen beter over me praten dan van me eten want dat zou me meer kosten!!!!! Ik ben nu 25 augustug uitgerekend en ik ben reuze benieuwd naar dit kindje!!!!!!!

Link naar deze reactie
10/01/2007 @ 12:53
Marijke 9Maand Moderator

Hey Sophie

Toen ik in onze familie vertelde dat ik zwanger was van een derde kreeg ik ook zo'n reacties naar m'n hoofd, mijn vader zei, 'het is geen tijd meer voor veel kinderen', mijn schoonma was nog erger, die zei 'allé, en je hebt al van elks eentje'ik kon haar wel wurgen, er kon zelfs geen proficiat vanafmaar soit, als ze zelf niet vraagt naar de zwangerschap begin ik er zelf ook niet over, en ons geslacht van ons kindje zal ze pas weten de dag dat ik beval, ik weet nl dat ik haar zo kan pestenniet mooi maar ik vind het van haar ook niet mooi.

Ik vind het nu juist wel een tijd voor veel kinderen, vroeger had je geboortepremies, vroeger had je geen ouderschapsverlof, geen loopbaanonderbreking enz... Was de oorlog dan wel een tijd voor veel kinderen? Ik dacht het niet, toch waren grote gezinnen toen ook geen uitzondering, maar ja dan hadden ze 'zogezegd' geen anticonceptie.

In het begin trok ik me dat ook allemaal aan, maar nu kan ik meer relativeren, het is MIJN gezin en niet dat van hen, als ik en mijn man zoveel kinderen willen is dat ONZE zaak en niet die van anderen.

Wij willen ooit graag 4 kinderen en ik weet nu al dat velen ons zot gaan verklaren, maar eerlijkgezegd het kan me geen snars schelen wat anderen denken!

Grtjs Marijke

[Laatst gewijzigd door Marijke - 10/01/2007 @ 12:55] - Link naar deze reactie
11/01/2007 @ 13:51
marian

lieve sophie

als jullie dat graag willen, volg je hart en ga ervoor.
anderen kunnen zeggen wat ze willen. maar het is en blijft jullie leven. ik ben ook een moeder van 2 kindjes. de oudste is 11 en jongste is 7. na lang wikken en wegen hebben wij onze hart ook gevolgt. en als alles goed gaat, dan komt er in begin september kleintje bij. we verlangen er nu al naar. waar ik me wel een beetje druk om maak is de leeftijd verschil er tussen. maar dat zal ook wel weer goed komen.
mijn advies is dan ook; volg je gevoel
groetjes van marian

Link naar deze reactie
11/01/2007 @ 21:21
jo

ook hier hetzelfde,
bij mijn 4de kreeg ik van mijn schoon** haar naam spreek ik zelfs niet meer uit,dan ga je toch zeker voor een abortus,want wat had ik haar zoon nu aangedaan!!!
en dat terwijl ze mijn schoonzus proficiat wenste met haar 2de zwangerschap,wij hadden speciaal gewacht...
maar toch,
wij zijn nu ook een groot gezin,en we willen het nog groter,maar erg breed hebben we het niet,en ik weet dat ik mijn eigen ruiten ingooi met dit te zeggen...
ik hou eborm van mijn kinderen en man en wij zijn inderdaad bezig met gezinsuitbreiding...maar ik heb soms zo'n bang dat het weer zoals vroeger wordt,oftewel rijk oftewel héél arm,en in welke categorie wij dan vallen,maak dat zelf maar uit...
ik hoop niet dat ik met mijn schrijven een domper heb gezet op dit alles,maar als ik soms zit te tobben,dan...realistisch gezien!!!
heel veel liefs jole xxx

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]
volgende pagina >