< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Grote gezinnen » aaaaaaaaahhhhhhhhhhhh 7e ??????????

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Grote gezinnen
aaaaaaaaahhhhhhhhhhhh 7e ??????????
09/01/2007 @ 14:02

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
is da wa ..... mijn ventje en ik zijn al 10 jaar samen met heel veel ups en downs, vooral veel downs het laatste anderhalf jaar .... nu waren we pas weer een paar weken uiteen, heeft meneer gekeken naar brooke in the bold and beautiful die moest bevallen, kreeg hij het toch in zijn kop da hij eigenlijk zo'n baby erbij nog wel zag zitten ........ da was nie onze planning nog een kindje derbij, ik ben bijna 2 jaar gesteriliseerd omda we het toen erover eens waren da het genoeg was .... ik denk ook nie dak da lichamlijk nog aankan , ik heb bij de laatste 2 al veel afgezien van de zwangerschap.
ik heb hem als eerste reactie gegeven : ben je op je kop gevallen ?????????
maar eigenlijk als ik er verder over ga denken wil ik best nog wel een baby erbij ook ....
wat moet ik hier nou mee ?????????????

Link naar deze reactie
09/01/2007 @ 14:09

Annemie, niet om je te kwetsen ofzo, maar als jullie relatie niet erg stabiel is, is het dan wel een goed idee om aan nog een kindje te denken?

Je zegt dat jullie nog maar net uiteen waren!?

Een tv serie is maar fictie, jullie leven is werkelijkheid.
En of een kind er voor zal zorgen dat de stabilliteit in jullie relatie wederkeert?

Ik vind dit toch maar raar hoor

[Laatst gewijzigd door Tinkelbel - 09/01/2007 @ 14:15] - Link naar deze reactie
09/01/2007 @ 14:38

ja ik weet wat je bedoelt ... en het gaat er ook niet om dat brooke die baby kreeg of zo ...
en inderdaad onze relatie is niet echt stabiel, maar op een of andere manier komen we elke keer weer terug bij elkaar , we worden echt naar elkaar toe getrokken lijkt het ... de liefde is er , al jaren , maar het samenleven is soms zo moeilijk ...
ik heb ook altijd heel hard geroepen dat ik dat verlangen naar nog een kindje niet zou krijgen maar ik lijk er nu toch last van te krijgen nu hij erover begon ....

Link naar deze reactie
12/01/2007 @ 08:15

hoi,

met alle respect maar ik vind dat je een kind bewust moet overwegen voor en nadelen ...........
beval binnekort van ons zesde wondertje heb 2 jaar getwijfeld of die baby er al dan niet zou komen en men relatie zit perfect.

zou eerst zien of je relatie echt wel goed zit een kindje erbij is niets maar verdorie niet om te doen als je er alleen komt voor te staan.
een kindje willen is een hele grote zet en misschien net die zet die je man jou wil schenken om je terug te krijgen

vind het een verkeerde reden om een baby te willen .

maar dit is mùijn mening hé.

greats nic

Link naar deze reactie
12/01/2007 @ 08:36

nee nic, da ben ik niet met je eens dat het niet te doen zou zijn als je er alleen voor komt te staan.
en ik weet zeker dat dat ook niet een poging is om mij terug te winnen. hij weet dat het zelfs in principe ook niet meer kan nog een kindje vermits ik al bijna 2 jaar gesteriliseerd ben en dat hebben we toen samen besloten. maar hij voelde het weer kriebelen voor nog een kindje na het zien van een bevalling op tv. nadat hij mij dat vertelde begon het ook bij mij weer te kriebelen.
alle 6 mijn kinderen zijn mijn keuze geweest waar mijn ventje mee akkoord ging, en het is voor het eerst dat hij nu laat horen dat hij eigenlijk nog een kindje wil ondanks dat 2 van de 6 adhd hebben, de jongste een groeiachterstand zonder oorzaak.

Link naar deze reactie
12/01/2007 @ 09:32
kissie

hoi hoi
annemie
zo te horen sta je zelf er al 100% achter dus ik zou zeggen go for it
een sterlisatie kunnen ze toch ongedaanmaken al is dat natuurlijk wel een hele ingreep
tja wij kunnen wel onze meningen geven al zijn de meningen hier wel aardig duidelijk dat als je relatie zo instabiel is is dat verstandig en ja das ook mijn menneing je moet wel smaen kunnen leven en samen de kinderen opvoeden en ups en downs zitten de kinderen ook niet op te wachten

ik vind het knap 7 stuks is dat financieel wel te doen en reizen dan vakanties euh werk jij
ja soory zo veel vragen
ik werk dan niet en ben thuis bij mijn 2 dochters maar dat gaat al amper qua inkomen en studies dan zo dadelijk dat wordt ja onbetaal baar
ik zou nog heel graag een 3de willen maar mijn man ziet dat dus niet zitten ook om die redenen en hij wil niet meer in de luiers nou dat laatste vind ik dan een dom iets maar goed

ik wens je in iedergeval veel succes er mee en hoop dat alles zo gaat zoals jullie willen en nog een 7de spruit mogen verwelkomen

groetjes kissie

Link naar deze reactie
12/01/2007 @ 09:42

hoi kissie,
het is inderdaad misschien niet zo verstandig als de relatie niet stabiel is dat ben ik met jullie eens.
maar het gaat mij erom da ik me niet voor niks heb laten helpen natuurlijk, ik kon lichamelijk geen zwangerschap meer aan, ik had heeeeeeeeel veel last van mijn bekken, ik kon de laatste 2 maanden bijna geen voet meer verzetten en zo. en ook praktisch zou het nog wel eens voor problemen kunnen zorgen , slaapruimte en zo maar verhuizen zie dus ik even niet zitten. op vakantie gaan we nooit dus das ook geen probleem. en ja ik werk inderdaad en de kinderen gaan op zen tijd naar de gastouder wat me bijna niks kost door de kinderopvangtoeslag hier in nederland.
dus ja ......... ik weet gewoon even niet meer wat ik ermee aan moet denk .... zo'n hersteloperatie kost ook niet niks en dan is het nog maar de vraag of dat lukt.

Link naar deze reactie
12/01/2007 @ 11:18
kissie

hoi hoi
je gevoel zegt dus ja en je verstand laat het een beetje agweten door praktische redenen zoals slaapruimte tja maar de kleine kan in het begin toch bij jullie op de kamer
en misschien heb je er nu wel geen last meer van
wie weet
oke ik heb dan niet zoveel kinderen als jij en mijn lichaam heeft niet zoveel te hoeven dragen maar ik had de 2de zwangerschap er stukkenminder last van bijna niet zelfs van de bekken dan
maar goed praat met elkaar der over hoe en wat de voor en de nadelen en de operatie natuurlijk
proberen kun je altijd he maar ja als je nou over een paar jaar toch spijt van hebt dat je het niet hebt gedaan dan is dat erg jammer natuurlijk
ik denk dat jij en je man/vriend dat als geen ander kunnen bespreken en ja de knoop kunnen doorhakken

het is wel fijn dat je dan zon goede gastouder gezin hebt zeg ik woon danook in nederland maar ik werkte in de zorg erg onregelmatig en mijn man werkt ook erg onregelmatig met nog 2 uur reis tijs per keer extra erbij dus zag ik het niet zitten
maar goed ik zou ook wel weer gaan werken daar niet van maar een 3de blijf ik van dromen en hubby wil zich niet laten helpen om het idee
en ik gewoon weg niet omdat ik die wens nog heb van een derde dus misschien dat de natuur een handje helpt hier tzt

maar goed ik wens je heel veel succes en ben benieuwd of de 7de nog komt

groetjes kissie

Link naar deze reactie
12/01/2007 @ 11:28

ja niet alleen om het ruimtegebrek maar ook om de lichamelijke klachten he ...
ik werk ook onregelamtig hoor, in de avonden en nachten zelfs af en toe ..
maar het is echt een moeilijke beslissing, ja ok ik ben nog jong genoeg maar toch ik wil er dan ook niet zoveel tijd meer over laten gaan want ik zou nie willen dat er al te veel tijd tussen de jongsten gaat zitten dan ...

Link naar deze reactie
12/01/2007 @ 15:41
Anoniem

zo zo

dan vraag ik me toch af of je zo'n topbaan hebt dat je al die 7 kids een goede toekomst kunt bieden. Stel 5 van de 7 blijken zeer goed te kunnen leren en besluiten te gaan studeren. Enig idee hoeveel geld dit wel niet kost? Ik vind het een beetje onnadenkend hoor. Ik denk dat dit niet alleen een gevoelskwestie is, maar vooral een rationele beslissing.

Link naar deze reactie
12/01/2007 @ 15:50

al eens gehoord van hardwerkende mensen ? en studiefinanciering misschien ??
en wat noem je dan een goede toekomst ?? veel luxe ?? viond ik niet nodig , liefde voor je kinderen is veel belangrijker.

[Laatst gewijzigd door Annemie - 12/01/2007 @ 15:53] - Link naar deze reactie
13/01/2007 @ 10:11
kissie

hoi hoi
ik vind wel dat je goed na denkt annemie

het lijkt mij ook moeilijk om 7 laat staan 6 kinderen groot te brengen vooral financieel en studiefinanciering zijn ze ook mee bezig
ik weet wel dat ze het zo willen maken en dat gaat komen dat je bijna alles zelf moet gaan betalen en wordt gewoon steeds moeilijker niks wordt makkelijker door de overheid alles gaat meer geld kosten maar ja als je zeker bent van je zaak dat je het aan kan en dat je er ook bent en niet alleen maar werkt dan ja moet je het doen
ik ga liever met de kinderen op vakantie dat hoort er gewoon bij voor mij
al ben ik 5 jaar niet meer geweest maar dit jaar gaan we lekker 2 weken weg naar zuid frankrijk
ik zelf als kind verlangde al naar vakanties dus mijn kinderen hebben er ook recht op en een keer een weekende center parcs of zo
maar goed iedereen stelt zijn eigen priroriteiten en kunnen wij als buiten staanders niet beoordelen
het zal alleen al heel moeilijk worden en ik denk dat je dat met 6 al wel hebt en krijgt maar goed
jullie gevoel is het belangrijkste
en ja lichamelijk daar zou ik niet eens nog aan denken maar speelt ook mee ja

groetjes kissie

Link naar deze reactie
13/01/2007 @ 11:11
Ann G.

Hoi,

evn over het geven aan je kinderen.Wij hebben er 5 en die van ons hebben niet te klagen.Ze krijgen veel maar beseffen ook dat het niet allemaal vanzelfsprekend is . Mijn man werkt full-time en ik ben sinds 1 april 2006 huismoeder.En ja wij gaan ook op verlof , we zijn ind e kerstvakantie enkele dagen naar een subtropisch zwembad geweest , gaan in de paasvakantie weer en in juli gaan we 2 weken op appartement naar Italië.Ik denk dat mensen met 1 of 2 kinderen soms minder doen dan wij.

Maar ok dit even terzijde.

Annemie : ik denk dat de zin naar een kindje er altijd zal zijn.Mijn man is gesteriliseerd en zelfs nu zeg ik soms dat ik er ook wel nog eentje wil maar dat zijn gevoelens die komen en gaan.En ja alas ik een baby'tje zie , zijn die dan ook wel sterker.Maar ik denk dat je in de eerste plaats nu even je verstand moet gebruiken.Jullie relatie is niet wat het zou moeten zijn , jullie zijn pas uit elkaar geweest , bleven de kinderen dan bij jou ? Of waren ze bij je man ? Nog een kindje kopen lost je relatieproblemen niet op dus zorg daar eerst voor.Die situatie zal hoe dan ook voor je kinderen stress geven.Je kinderen hebben recht op een harmonieus nest, zonder stress.Je sterilisatie ongedaan laten maken is ook niet niets .De kans dat je in de medische mallemolen geraakt is heel groot en je haalde zelf ook al aan dat je lichaam het niet meer zou aankunnen.Misschien is het dan beter om je energie in je mooie kroost te steken en daar de vreugde van te krijgen.

Uiteindelijke ben je het zelf die de beslissing moet nemen maar ik denk dat je echt goed moet nadenken.

groetjes

Link naar deze reactie
14/06/2007 @ 14:54
ano

hallo,
annemie ik denk niet dat het in jou geval een verstandig beslissing is om nog een kindje op de wereld te zetten!
je hebt 6 schatten en voor een 7 de zu je een dure operatie moeten doen die je nog geen 100% zekerheid heeft op een zwangerschap, dus ik zou het wel weten!
en wat da financiele betreft kan ik anderen ook wel gelijkg geven!
je hebt al 6 kinderen stel dat e alle 6 naaf de universiteit willen, ik weet uit ervaring dat dt echt veel geld kost!
Wij hebben 3 kids die alle drie aan de universiteit zitten enop kamers zitten, en soms denken wij ook al eens amai wat kost dit allemaal veel geld! en wij verdienen nu niet bepaals heel weinig geld! wij zijn allebei chirurgen van beroep dus wij hebben best een mooie pré! maar inschrijvingsgeld aleen al is al €600 dan heb je de boeken nog eens die ook rond de € 500 a 600 schommelen en dn ook nog eens de kamers die je iedere maand moet betalen en hun eten enzo! het zijn allemaal dingen waar je aan moet denken!
en ik denk dat het niet echt een wijze beslissing is maarja ieder zijn mening é daarin!
je moet doen waar je jezelf goed bij voelt maar ik zou zeker eens aan mijn kids denken en ook aan het feit dat jullie realtie met heel veel ups en downs is! want en stabiel gezin hebben kinderen ook nodig é

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]