< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Grote gezinnen » Vertelden jullie het ook later dan 1e?

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Grote gezinnen
Vertelden jullie het ook later dan 1e?
25/01/2007 @ 22:17

Online Status Stuur bericht
Wij weten sinds een paar dagen dat we in september ons vijfde kindje verwachten. Nu maar hopen dat alles goed zal gaan he. Bij de eerste zwangerschap wist ik niet hoe snel ik iedereen op de hoogte moest brengen. Maar nu willen we het in elk geval tot 3 maand niet aan de familie vertellen. Persoonlijk is dat voor mij omdat ik toch bang ben dat ik me moet verdedigen. Mijn schoonmoeder zal kwaad zijn, dat is zeker. En de rest zal denken dat het een ongelukje is. En ik weet dan dat ik me weer ga lopen verdedigen en dat dat wil ik juist niet. Want feitelijk vind ik dat er niets te verdedigen valt. Het was onze keuze, en dat moet genoeg zijn. Maar toch ben ik bang voor de reakties van de omgeving, hebben jullie dat nu ook? Ergens honderd procent achter staan en dan toch bang zijn voor de reakties?

Link naar deze reactie
26/01/2007 @ 13:27
Roos

hallo ik weet wat je bedoelt mensen kunnen nagatiefe reactie's geven terwijl je zelf dolgelukkig bent!!
ik zou zeggen vertel het gewoon ben je ervan af hoef je er niet meer tegenop te zien des te eerder zijn ze er aan gewend.
en het is een keuze van jou en je man en ik vind dat mensen daar respect voor moeten hebben .
ben zelf ook zwanger van de mijn vijde kindje en ik moet eerlijk bekennen dat ik ook blij zal zijn als iedereen het weet ben benieuwd hoe iedereen reageerd!
wij zelf zijn dol gelukkig met het nieuws en ben van plan mijn geluk door niemand te laten verpesten (als is dat makkelijker gezegd dan gedaan )
dus geniet van je zwangeschap en hoop dat je veel positieve reactie's krijgt

Link naar deze reactie
26/01/2007 @ 19:39
cecemel

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hoi ik heb 5 kinderen en ik was bij de 5 de ook bang voor de reacties vooral van mijn moeder dat ik tot 3 maand heb willen wachten bij de ander eerder verteld maar mijn moeder begon er bij 2,5 over en haar reactie was gewoon blij dat er nog eentje bijkwam heb het de rest van familie bij 3 maand verteld en allemaal goede reactie gehad

groetjes

Link naar deze reactie
29/01/2007 @ 21:40
Liesje

Online Status
Hoi Astrid,

Ik weet het niet hoor, heb er geen ervaring mee (nog niet???)
Maar als je zelf veel langer wacht met het te vertellen dan bij je vorige kindjes, geef je misschien zelf de indruk dat je het wil verstoppen. Als je het zelf direct enthousiast vertelt, is er veel minder kans dat iemand denkt "oei een ongelukje".
Of vergis ik mij misschien?

Van harte proficiat in ieder geval en geniet ervan!
Groetjes, Lies

Link naar deze reactie
12/02/2007 @ 19:30

nou hier is dan de "score"

schoonmoeder: jullie zijn hartstikke crazy, maar een baby is wel leuk
schoonvader: smile van oor tot oor, reuze blij
mijn moeder: wat een stomme actie, wat vind ik dit reuze stom, ik kan er niet blij mee zijn
schoonzus: joepie, nog een baby, ik ben erg blij
mijn oudste broer en zijn vrouw: wow wat leuk, en wat goed dat je gaat voor wat je wilt. Gefeliciteerd, enorm leuk
Mijn een na oudste broer: leuk voor je
Een vriendin: Huh? dat had ik niet meer verwacht, maar wel leuk hoor, zijn we samen zwanger, gezellig!

Verder hebben we nog maar niemand ingelicht pffff

Link naar deze reactie
13/02/2007 @ 11:08
Claudia_D

Hallo Astrid,

misschien ken je me nog van de januari mama's 2003?

Als jullie achter de beslissing staan om een groot gezin te hebben en een 5de kindje krijgen dan denk ik niet dat je bang moet zijn voor de reacties van anderen.
Ik kan me voorstellen dat je de reactie van je moeder niet zo leuk vindt maar die gaat wel bij draaien, hoop ik dan tenminste. Verder lijken mij de andere allemaal wel achter jullie beslissing te staan.

Woon je nog aan de andere kant van de oceaan of ben je ondertussen terug in NL? Ik had je een tijd terug een mail gestuurd maar die is nooit aangekomen denk ik.

Groetjes Claudia

Link naar deze reactie
13/02/2007 @ 15:43
Leen

Astrid,

Fijn dat de meesten toch positief reageerden. Als het een weloverwogen keuze is en jullie staan er helemaal achter, waarom zouden anderen daar dan kritiek op hebben ? Ik vind het zelf reuzeleuk, zo'n groot gezin.
Ik kan me wel voorstellen dat de reactie van je moeder je gekwestst heeft. Enig idee waarom ze zo reageert ? Is het omdat je vaak een beroep op haar doet om op de kids te passen of zo ? Of misschien is haar negatieve reactie in feite een uiting van haar bezorgdheid (dat het teveel zal worden voor jou of zo)?

Een heel fijne zwangerschap gewenst !

Leen

Link naar deze reactie
16/02/2007 @ 22:35

Ik vermoed dat mijn moeder een beetje last heeft van haar ouderdom. Ze is al 75 en wij (mijn broers en ik) zijn een beetje bang voor dementie. Maar de tijd zal dat uitwijzen. Ik denk dat dat misschien een reden kan zijn voor een reaktie die eigenlijk niet bij haar past.
Ha die Claudia, ik kan me je zeker nog herinneren, en nee ik heb geen mail gehad, zou kunnen omdat het oude email adres wat hier stond al een tijdje niet meer bestaat, wegens verhuizing. Niet terug naar NL, maar naar een ander gedeeldte van Canada.Wij zijn van Alberta naar Manitoba verhuisd. Leuke naam trouwens, Lucas bij Julia.. mooi hoor.

Wij zijn ook erg blij met ons vijfde wonder. En wat een ander daarvan vind moet ook niet uitmaken, maar toch zijn leuke reakties altijd fijner te horen niet waar.
In elk geval bedankt voor jullie reakties meiden.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]