[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 05/09/2006 @ 11:27 Véro | Hallo, Even een vraagje aan de mama's met 4 of meer kinderen. Lukt het bij jullie nog om op vakantie te gaan met zijn allen of voel je je genoodzaakt om thuis te blijven ? Ik hoor graag over jullie ervaringen. Waar trekken jullie heen en wat voor vakantie is het dan (huisje, appartement, hotel ?) Wij hebben nu 3 kinderen (dochter van 8 j. en 2 zoontje van 4 en 2 jaar) en mijn allergrootste hartewens is er nog een 4e bij. Dat is een droom die me niet loslaat. Mocht mijn man alleen zijn hart volgen, dan zou hij daar zeker in meegaan denk ik maar hij heeft een aantal praktische bezwaren en één daarvan is dat het met 4 kinderen veel moeilijker wordt om te reizen/op vakantie te gaan. We gaan nu jaarlijks meermaals weg, in de zomer een langere vakantie en dan in de winter een paar keer op weekend. Ik weet ook wel dat vliegvakanties erg duur worden maar dat is het nu ook al met 5 personen, dus da's zeker niet voor elk jaar. Wij werken wel allebei dus hebben een redelijk inkomen en hoeven ons niet echt veel te ontzeggen. Maar we zijn nu ook weer geen grootverdieners... Een andere bekommernis is natuurlijk: de auto. Tot 3 kinderen lukt het met een gewone gezinsauto maar komt er nog eentje bij dan moeten we gaan voor een volumeauto en die zijn zo vreselijk duur... Maar toch, ik wil het zoooo graag en ik ben van mening dat je praktische problemen altijd kunt oplossen. Alvast bedankt voor te reageren ! Véro |
| 06/09/2006 @ 13:46 Véro | Geen enkele reactie ?! Gaan de grote gezinnen dan inderdaad niet op reis ?... Véro |
| 08/09/2006 @ 10:42 Leen | Ik kom zelf uit een gezin van vier kinderen en wij gingen jaarlijks minstens drie weken weg. Wel overwegend in de zomer. Mijn ouders zijn kampeerders en als kind vond ik campings best leuk. In het begin met een gewone gezinswagen (Opel Omega), later met een monovolume (van een goedkoper merk). Soms gingen we wel eens naar Centerparcs of huurden we een huisje in Denemarken. We zijn ook op hotel geweest (Praag, Engeland, Oost-Duitsland), maar toen waren we al ouder (tussen 14 en 8 jaar), en op gastenkamers (Luxemburg, Kroatië, Italië). Het enige wat ik nooit gedaan heb, is in een vliegtuig gezeten. |
| 23/09/2006 @ 14:16 tine | ik heb ook 4 kindjes. Mijn verlof voor 2007 is al geboekt. 1 week paasverlof, 1 week juli en 2 weken augustus. Paasverlof en juli gaan we naar een bungalowpark en in augustus huur ik een huisje in de ardennen. Het voordeel van zo vroeg te boeken is dat er 20 % afgaat van de huurprijs. Natuurlijk is het met 4 kindjes duurder om met het vliegtuig weg te gaan, maar met de auto kan je ook mooie plaatsen bezoeken |
| 11/02/2007 @ 09:54 | Hallo, ja, wij gaan met 5 kindjes, met de baby (26-10-2005) al voor tweede keer naar Zuid-Frankrijk, we huren een Gite, met eigen zwembad, dat je deelt met de bewoners van het 2e huisje op het terrein. We hebben een grote auto, Opel Vivaro, en airco, en dat maakt de reis van 10 u aangenaam. De kinderen mogen in de auto met de gamù-boy spelen, beetje meer snoepen dan anders, en DVD kijken (toestelletje in Aldi gekocht, maar werkt prima). We vertrekken om 01u en komen aan om 12u ongeveer... Enkel keren gestopt. Deze keer gaan we voor 14 dagen, zal genieten zijn. Is wel beetje duurdere vakantie, maar daar sparen we voor. Groetjes, |
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]

groot gezin: kun je nog op reis ??

We gaan op camping in zuid-Frankrijk. We huren daar een stacaravan, ik vind dat nog steeds iets beter dan een tent. En of je dan met drie of vier kinderen gaat dat maakt niet zoveel verschil in prijs. Alleen de auto moet je dan wel groter kopen. Wij hebben nu een volkswagen passat en met drie kindjes gaat het maar met vier zou dat wel problemen geven om zo ver te rijden.