< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Anticonceptie... » Stoppen met (yasmin) pil

volgende pagina >
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Anticonceptie...
Stoppen met (yasmin) pil
21/02/2007 @ 15:59
G

Dag allemaal;

ik had eenv raagje voor (yasmin)pilgebruiksters. Hoe hebben jullie dit "beleefd"? Ongemakken?
Ik zou namelijk graag willen stoppen ; maar ik weet graag waar ik me aan kan verwachten... Zijn jullie er ziek van geweest ofzo? Bijgekomen in gewicht (en ik bedoel dan voor de zwangerschap hé Als jullie iets hebben "gevoeld"; wat dan?? Gaat het beter met de gevoeligheid 'daar beneden' eens je stopt?
Graag jullie bevindingen over alles wat met "stoppen-met-de-pil" te maken heeft/kan hebben
Groetjes
xxx

Link naar deze reactie
21/02/2007 @ 16:09
veke79

Online Status
Ik was ook een gebruikster van yasmin. Zelf ben ik afgevallen na het stoppen met de pil. Ik voelde me lichamelijk niet zo goed. Mijn baarmoeder en eierstokken deden pijn. Ik was constant misselijk en kon zelfs aan mijn chocoladeverslaving gemakkelijk weerstaan.
Ik nam wel al 10jaar de pil. Al zo'n vier verschillende soorten geprobeerd.
Ik was wel heel vlug zwanger. Eén keertje gemenstrueerd en daarna was het al zo ver.

Link naar deze reactie
21/02/2007 @ 16:15
G - opstartster

Ik neem nu 5,5 jaar yasmin. Ik ben 23 nu. Tijd voor ons 1ste denk ik!
Ik voel me er wel goed bij, alleen wat "droger" daar beneden... maar ik denk dat dat toch voornamelijk aan het "pilgebeuren" vasthangt. Ik heb er eigenlijk nooit aan gedacht om te veranderen.
Had je een regelmatige cyclus voor-na het stoppen, of lag die helemaal overhoop? Ik was voor de pil nogal onregelmatig. Zou dit terugkeren??
Alvast bedankt voor je snelle reactie!
xx

Link naar deze reactie
21/02/2007 @ 20:37
bolleke

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo!

Ikzelf het zeven jaar yasmin gebruikt en ben in januari gestopt om voor ons eerste kindje te gaan;
Heb tot nu toe geen last gehad van pilontwenning, maar de laatste twee dagen ben ik wel wat misselijk geweest en is het wat rommelig in mijn buik. Ik weet niet of het is omdat ik zwanger ben of omdat het door de pilstop komt.Volgende week weet ik meer.

Ik wens je alvast veel succes en hopelij snel een kindje, he

groetjes

Link naar deze reactie
21/02/2007 @ 21:05
Evi

Online Status Stuur bericht
Hallo,

Ik heb jaren Yasmin genomen en ben in maart 2005 gestopt. Heb geen last gehad van 'pil-ontwenning' maar ik werd wel geconfronteerd met een lange cyclus. Ik was na één cyclus direct zwanger...nu vlot het iets minder.

Groetjes

Link naar deze reactie
21/02/2007 @ 21:19
valentijntje

Online Status
Hallo allemaal.
Ik slikte zo een 10 jaar mercilon. Ben begin December gestopt en heb daar veel last van gehad! Na het stoppen van de pil kreeg ik mijn gewone menstruatie. Aan het einde van de cyclus, de laatste week dus, kreeg ik erge last van buikkrampen, misselijk, hoofdpijn, zere borsten en nogal emotioneel.. Allemaal symptomen dus ook voor een zwangerschap, dus even was ik blij! Totdat ik iets las over ontpillen en bij mij was de link gelijk gelegd. Ik zit nu in mn tweede cyclus die nu al 43 dagen duurd! Erg lang dus en ook nog door het stoppen van de pil. Verder deze maand geen klachten. Sommige voelen zich beter na het stoppen van de pil of hebben meer zin in seks, maar ik voel me verder gewoon hetzelfde als ervoor. Maar ieder lichaam is anders en reageert anders!
Succes!
xx

Link naar deze reactie
25/02/2007 @ 22:51
Sanne

Ik ben ook sinds eind januari gestopt met de pil.
Ik heb geen ontwennings verschijnselen, alleen me huid is iets vetter.

ik ben nu alleen een dag overtijd, maar nu lees is dat het ook kan stoppen omdat dit de eerste maand zonder pil is????

ik ben benieuwd of anderen dit ook hebben met de yasmin pil

groetjes Sanne

Link naar deze reactie
05/03/2007 @ 22:29
jik

Ik stopte met de yasmin (na 5jaargebruik) en meteen zwanger.
Dus ik heb eigenlijk geen idee of ik last had van het stoppen omdat de zwangerschapkwaaltjes er al meteen waren.

Link naar deze reactie
06/03/2007 @ 13:09
bolleke

Hey Jik!

Ben ook direct zwanger geraakt nadat ik gestopt ben met de yasmin! Het is nog maar pas, dus ik hoop dat alles goed gaat en ben alvast in de wolken, had het nooit durven hopen!

Dat we al met twee zwanger zijn is toch best een goed teken voor de toekomstige yasminstoppers!

Succes!
xxx

Link naar deze reactie
06/03/2007 @ 23:06
jik

Hoi Bolleke,

Het enige wat er kan gebeuren als je meteen zwanger bent na het stoppen van de pil is een behoorlijke grote kans op een tweeling, maar bij mij is het er maar 1 hoor. Het wordt waarschijnlijk alleen maar een tweeling in sterrenbeeld

Heel veel succes!!!!! Het mag van mij wel beginnen hoor. Vind het veel te lang duren allemaal

Link naar deze reactie
13/03/2007 @ 14:45
Loekie

Hallo,

ik ben half januari gestopt met yasmin en ben nog steeds niet ongesteld, noch zwanger.

Ik heb sinds vorige week wel enorm pijnlijke tepels, maar dat is het dan ook.

Vorige week moest ik normaalgezien ongesteld worden maar het enige dat ik ondervonden heb is dat ik erbij liep als een opgeblazen ballon! Voor de rest niets.

Ik begin mij stilaan zorgen te maken.

Groetjes,
Loekie

Link naar deze reactie
14/03/2007 @ 13:09
bolleke

Hey Loekie!

Als ik het zo hoor denk ik toch dat je nog eens een test moet riskeren. Wanneer heb je getest? Je kan ook (om 100%) zeker te zijn) laten bloedtrekken.

Het zou kunnen dat je eisprong veel later heeft plaatsgevonden dan volgens de berekening.

Die pijnlijke tepels, dat had ik ook, en bleek zwanger!

Nu, ik hoop alvast het beste voor je!

Groetjes!xxx

Link naar deze reactie
15/03/2007 @ 15:53
Loekie

Hey Bolleke,

Ik heb al drie tests gedaan en alledrie negatief.
De eerst test heb ik gedaan op 8 februari, de tweede op 20 februari en de derde op 6 maart.

Ik schrok mij gisterenmorgen ook een bult toen bleek dat ik 2,5 kg meer woog dan vorige week!!!!!

Ik weet het allemaal niet meer...

Ons mama sprak al van medicatie die de opwekken, maar is dat wel goed?

Groetjes,
Loekie

Link naar deze reactie
19/03/2007 @ 13:38
Loekie

Gisteren zijn ze gearriveerd

Het is de eerste keer in mijn leven dat ik content ben dat ze zijn gekomen.

Nu weet ik tenminste waar ik aan toe ben.

Groetjes,
Loekie

Link naar deze reactie
20/03/2007 @ 07:26
bolleke

Hey Loekie!

Spijtig van je , maar inderdaad, nu weet je waar je aan toe bent.

Ik wens je alvast veel succes in de volgende ronde, ik !

Groetjes!xxxx

Link naar deze reactie
21/03/2007 @ 17:21
tanja

hei,
ik ben vorig jaar in maart gestopt met yasmin (heb ong. 9 jaar de pil genomen, eerst diane 35, dan yasmin) en het duurde tot eind juni eer ik ongesteld werd!
ik was eigenlijk ook wel opgelucht hoor, dat dat er eindelijk doorkwam!
en loeki: niet wanhopen, daarna ben ik eind juli een tweede keer ongesteld geweest, en sinds augustus ben ik zwanger!! (kheb pas midden september getest of ik zwanger was, omdat ik ook al in april en mei zo vaak dacht dat het zover was.. )
ik was eigenlijk wel opgelucht dat ik een iet of wat cyclus aan het krijgen was en ik was niet meer zo erg aan het zwanger worden aan het denken (er niet te veel aan denken helpt)
alvast veel succes !!

Link naar deze reactie
27/03/2007 @ 13:18
Loekie

Ik ben ook niet meer zo gefixeerd zoals in het begin toen we beslist hebben dat we aan kindjes zouden beginnen.

We zien het wel...

Dit weekend gaan we volop klussen!

Groetjes,
Loekie

Link naar deze reactie
31/03/2007 @ 10:21
Femke

Ik ben ook gestopt met de Yasmin pil. Ik heb wel niet m'n strook afgemaakt, gewoon na een heel klein weekje nog de pil te slikken ben ik ermee gestopt.

Een tijdje na het stoppen kreeg ik enorm veel last van geborrel in de buik en krampjes en zin in eten eten eten en hoofdpijn alom.Ook last van een down-gevoel af en toe en lage rugpijn. Hadden jullie dit?

Nu heb ik terug een onttrekkingsbloeding met veel draadjes()
Na het stoppen met de pil hebben we goed geklust. Ik heb al een kindje en daarbij was het in 1 keer raak ( letterlijk, we hadden maar 1 keer geklust). Dus misschien dat het nu ook ineens raak kan zijn of kan dit niet omdat ik nu deze bloeding heb??

liefs
Femke

Link naar deze reactie
28/04/2007 @ 12:40
snuitje_85

Online Status Bekijk profiel
ik ben na 5 jaar gestopt met yasmin en heb hier eigenlijk geen 'neven'verschijnselen van gemerkt, ben wel iets aangekomen maar ben gestopt in augustus voordat we op vakantie gingen dus dat kan ook aan het lekkere eten van het hotel hebben gelegen .
Ik had ook direct terug een regelmatige cyclus, maar had dit ook wel voordat ik met de pil begon. En wij waren in oktober zwanger . Voor de rest is er bij niets veranderd, iets meer zin maar wss omdat het oefenen zo fijn was.

groetjes

Link naar deze reactie
21/05/2007 @ 11:18

Online Status Stuur bericht
Hoi iedereen,

Zoals vele onder jullie heb ook ik Yasmin genomen als pil... Op mijn 15 jaar ben ik begonnen met Diane 35 en dan een 4 tal jaar erna naar Yasmin..Ben sinds februari gestopt met men pil en heb verschikkelijke pijn gehad...ik heb zowel mijn eisprong enorm fel gevoeld als mijn eerste menstruatiepijnen...man man man wat kan een vrouw toch afzien ja...vorige maand waren de pijntjes wat minder (Lang leve Perdofemina )

Als ik zo hoor zijn jullie allemaal vrij snel zwanger...ja man dat beloofd...heb nu sinds een week een raar gevoel in mijn buikje..zit precies altijd met een volle blaas en mijn darmen lijken wel vulkanen die aan het uitbarsten zijn...oh ja en af en toe om, een onozele reden, begin ik zo eens te huilen..als men vriend dan vraagt wat er aan de hand is dan zeg ik: "nietske, had gewoon eens zin om te huilen"........strange strange al die vrouwenzaken...

x

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]
volgende pagina >