< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Grote gezinnen » 6e kindje of niet?

volgende pagina >
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Grote gezinnen
6e kindje of niet?
30/01/2007 @ 20:34

Ik ben 42 jaar, heb 5 kindjes, en heb een zeer grote kinderwens, een laatste kindje, en dan zou ik me bij de geboorte met keizersnede ook laten steriliseren. Maar, mijn man wil niet, te druk, te duur, en al dat soort rationele argumenten... Een familielid suggereerde me te laten steriliseren om "het gevaar van een nieuwe zwangerschap" te vermijden. Het doet zo verschrikkelijk veel pijn; hoe verwerk ik dit, en hoe vermijd ik dat het tussen mij en mijn echtgenoot komt te staan???
Ik kan het gezin en het werken 4/5e goed aan, ben een rustige natuur, heb hulp in het huishouden, en ben dolgraag met de kinderen bezig. Hoe zorg ik dat het niet blokkeert in mijn ziel????

Link naar deze reactie
31/01/2007 @ 07:52

Hello Els
Ik heb iets andere situatie dan jij... We hebben 4 kinderen , waaraan 2 sammen.Voor me is het goed en kompleet, maar voor mijn vriend... hij wil groote gezien hebben, liefs 6 of zo .Hij heb me gistern voorgesteld om over 4-5 maanden weer aan kindtje te beginnen (nu ben ik nog aan de pil), maar ik moet nog erover nadenken...
Wat ik me zorgen maak, is het financiele situatie: we werken allebij, doen niet zo duure bodschapen, maar toch blijf het niet makkelijk. Bovendien mijn vriend heb heel vermoeiend baan, en werk zich kapot 15 uur per dag, dus die zorg voor kinderen lig op mijn schouders.(zijn soms dagen dat hij zijn zoontjes 2 dagen niet ziet, want ze ligen nog op bed of net al op bed). En dan nog inderdaat die domme opmerkingen en comentaars over : te veel kinderen, jullie gaan tog niet meer makken ?.
Zoals jij zie, ben jij niet alleen. hellas moeten we een
keuze maken en die is niet makkelijk...
Groetjes en sterkte !!!

Link naar deze reactie
31/01/2007 @ 08:56
cecemel

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hoi els
wij zijn een gezin met 5 kinderen waarvan 1 samen en gaan voor nr 6 ivm drukte denk niet da dat veel uitmaakt en duur? denk niet dat ik daar veel van zou merken hoe oud zijn je andere kindjes? steriliseren zou ik persoonlijk zelf niet laten doen als hij e geen meer wil moet hij er maar iets aan laten doen

groetjes

Link naar deze reactie
31/01/2007 @ 11:34

hoi,

ik beval bijna van ons zesde wondertje.
veel gesprekken met men echtgenoot vooraf en wikken en wegen.
drukker of duurder ik weet het niet hoor, ik opteerde wat onze vijf andere kinderen krijgen gaat deze baby zeker en vast ook krijgen (kampen, paardrijden, tekenschool, sport .....).

natuurlijk heb je iets meer uitgaven voor verzorging, voeding , kledij enz maar dat is gewoon je budget even anders inschikken dus valt best wel mee.

wij deden er 2 jaar over om voor een zesde kindje te gaan en vanavond moet ik worden opgenomen (22 uur) vanacht starten ze dan met pilletjes en tegen de ochtend met een baxter dus komt heel dicht bij .

de bevalling op zich is prijselijk zeker als je een hospitaalplan hebt .

greats nic

Link naar deze reactie
01/02/2007 @ 08:45

Hallo lieve mensen,
dank voor de bemoedigende woorden! De 5 andere zijn 10, 8, 6, 6, en 15 maanden oud...
Het zit hem voor mij vooral in "hoe verwerk IK dit??"
Ik voel me gewoon heel kwaad, ik zie het immers perfect zitten!! Maxnic, veel succes, geniet ervan, ik benijd je met je 6e wondertje!!!!!! Op voorhand gefeliciteerd.

Link naar deze reactie
02/02/2007 @ 15:00

pff wat herken ik deze verhalen...ik zit momenteel met een heel grote kinderwens terug.we hebben al 5 kindjes nl ik heb er 2 uit een vorig huwelijk en mijn vriend ook 2 uit een vorig huwelijk en samen hebben we ee n dochtertje van nu 17 maanden en ik zou heel graag nog een kindje erbij hebben en dan genoeg maar mijn vriend wil niet mee hij denk altijd aan de financiele kant maar ik werk nu ook 4/5 en allles loopt goed en ok het is niet altijd even makkellijk maar een nsg gezin is zowiezo niet altijd even makkelijk dusja geen idee wat er nog van zal komen.
groetjes

Link naar deze reactie
09/02/2007 @ 09:27

Hoi Els,
Oef eindelijk iemand die er net als ik over denkt en met hetzelfde probleem worstelt. Ik begon me zo stilaan helemaal alleen op de wereld te voelen. Ik ben net 38 en heb ook 5 kindjes. Ook ik heb een heel grote kinderwens en ben er echt kapot van dat mijn man geen zesde meer wil. Voor hem speelt ook de reactie van de buitenwereld heel erg mee: wat zullen "ze" wel niet zeggen... Terwijl mijn gezin voor mij alles is en de rest van de wereld daar helemaal geen zaken mee heeft.
Ik geef de hoop in elk geval nog niet op en blijf discussiëren met mijn man.
Veel sterkte!

Link naar deze reactie
10/02/2007 @ 10:42

Hey allemaal,
hier nog iemand met een grote kinderwens. Mijn echtgenoot zijn argument is dat hij vind dat ik te oud ben Ik vind mezelf wel oud maar nog net niet TE oud. Het is een verschil moest het een eerste zijn maar het zou hier ook een zesde zijn. Ik hoef er echt niet meer over te beginnen want binnen de vijf minuten hebben we knallende ruzie. Ik heb al eens gevraagt wat hij zou doen moest ik per ongeluk zwanger worden... Hij zou het erg vinden maar zou het wel aanvaarden zegt hij. Dus ben ik begonnen met het opzettelijk vergeten van de pil te nemen op sommige dagen. Maar ik vrees ervoor want we hebben elke keer meer dan een jaar moeten wachten op een "normale" zwangerschap. En nu neem ik gewoon af en toe eens een dag geen pil. In juli wil mijn man zich tijdens zijn vakantie laten steriliseren dus mijn hoop op nog een zesde wordt wel heeeeeel klein. En het is vreselijk om dat te aanvaarden. We maken er steeds vaker ruzie om.
Ik moet jullie laten, de kleiste vraagt ff aandacht.
Groetjes,
Veerle

Link naar deze reactie
11/02/2007 @ 09:46

Hallo Veerle,

ik lees net je reactie voor aan mijn man, en inderdaad, onmiddellijk kwaad en "als je er nu geen kon krijgen, dan had je reden van klagen".
Ja, ik heb het er zeer moeilijk mee, volgens het onderzoek bij de dokter ben ik nog super-ok op gynaecologisch vlak, nog heen vruchtbaar, dat zien ze aan het slijmvlies onder de microscoop... En dat maakt het voor mij NOG erger om dragen. Ik ben inwendig razend op hem, dat hij daar zo parmantig alleen over beslist en veto stelt!! Ja, in mijn geval vrees ik dat het tussen ons in komt te staan, ik ben er namelijk kapot van, en hij ziet dat niet eens.
Volgens mijn huisarts zal het een zwaar rouwproces worden... Ik zou zeer graag regelmatig met je mailen, maar heb geen idee hoed dat moet vanop dit forum.
Alleszins gelijkgestemde groetjes, ik leef met je mee, "te oud", och och, ik wordt maandag 43 en voel me superjong!!!

Link naar deze reactie
11/02/2007 @ 10:35

Hey Els, ik had op je naam geklikt omdat je dan normaal een mail kan versturen maar blijkbaar heb jij niet je volledige e-mail ingeven want mijn outlook zegt dat het een onvolledig e-mail is. Ik laat je mailtje ff aan de kant staan en stuur het van zodra ik je e-mail adres heb. Stuur gewoon een kort mailtje met goeiemorgen ofzo naar mijn e-mail dan heb ik je e-mail adres. Dat doe je door hier bovenaan dit berichtje op mijn naam te klikken en als dat niet lukt dan laat je hier maar iets weten dan geef ik je hier mijn e-mail wel.
Groetjes,
Veerle

Link naar deze reactie
11/02/2007 @ 14:49

hey Veerle,

op informaticagebied voel ik me een echte oen, nee, lukt natuurlijk niet, tussen het wafels bakken door, zag ik dat je geantwoord had. Hier moet het volledige adres inzitten...
De 4 grote zijn naar hun vader voor de zondag, is om de 14 dagen. De jongste slaapt.
Groetjes

Link naar deze reactie
18/02/2007 @ 17:36
gapstar

Waar houdt het op dan dat gevoel????bij 10 kinderen?
geen kritiek maar dat vraag ik me af ,je mag god la op je blote knietjes danken dat je 5 gezonde kinderen op de wereld heb gezet.Ik moet er niet aan denken hoor 6 kinderen,ben nu in verwachting van onze tweede en daar blijft het bij,daar zijn we het allebei over eens .ik snap wel dat het moeilijk is als jij wel wilt en je partner niet.ik zou het ook erg gevonden hebben als mijn vriend niet voor een tweede had willen gaan.maar aan de andere kant dat was voor ons al heel lang duidelijk.we hebben daar over gepraat.ik wens je toch succes .

Link naar deze reactie
23/02/2007 @ 21:43
Kaatje

Online Status
hallo iedereen,
ik ben kaatje,
en mijn man en ik zijn nu al een tijdje aan het proberen zwanger te worden van nrtje 5.helaas nog steeds zonder succes.
ik weet heel goed dat we al heel veel geluk hebben gehad om 4gezonde kinderen te mogen krijgen.en ik wil hier zeker iemand anders niet mee beledigen.
maar een verlangen kan je niet uitwissen,dat heb ik al geprobeert.in mijn omgeving weet niemand dat we er mee bezig zijn om opnieuw zwanger te worden.want het regent altijd van die kwetsende opmerkingen.en daar kan ik nu niet tegen.ik wil nog even zeggen dat dit heus geen vlugge beslissing is geweest,van hup,we nemen er nog 1.elk kind is in mijn ogen het grootste geschenk wat er bestaat.
soms word ik dat negatief commentaar zo moe op grote gezinnen.ik geef toch ook geen negatief commentaar als iemand er recht voor uitkomt gewenst kinderloos te willen blijven.of het bij 1kind bewust te houden.iedereen moet dat voor zichzelf uitmaken vind ik.en niemand kan voor iemand anders beslissen wat het beste is.maar kwaad spreken of negatief doen gaat altijd heel gemakkelijk he?
aan alle vrouwen die hier ondanks alles toch voor hun grote kinderwens willen gaan,wil ik zeggen heel veel geluk!
sorry,maar datmoest er even uit.en kom het hier vertellen he,als je iets kwijt wil.

Link naar deze reactie
23/02/2007 @ 22:25

Hey Kaatje, kom ik je hier weer tegen... tja, misschien logisch met onze reeks kinderen Tja, een moederhart is iets raars hé. Hoe meer kindjes er komen hoe groter je hart wordt zei mijn oma wel eens. Ik kreeg negatieve reakties vanaf nummertje drie. Van zodra je meer dan twee kinderen wil moet je daar blijkbaar verantwoording voor afleggen aan heel belgië.
Groetjes Veerle

Link naar deze reactie
23/02/2007 @ 22:34

hoi meiden,

Nu kan ik echt niet achter blijven
zoals je ziet heb ik "veel" kinderen en tja ik heb er ook wel eens aangedacht om nog een 6 kindje te mogen krijgen maar wegens allelei omstandigheden stop ik toch maar....
maar ik vind ook dat ieder voor zich zelf mag beslissen hoeveel kinderen mensen mogen krijgen of willen...

veerle,het is niet alleen in belgië hoor in nederland waar ik woon kijken ze je soms ook heel vreemd aan als je zegt dat vijf kinderen hebt!!
kaatje,zo ken ik je helemaal niet.....

liefs hendrika

[Laatst gewijzigd door hendrika - 23/02/2007 @ 22:35] - Link naar deze reactie
06/03/2007 @ 18:40
bunny

wel dames ik ben momenteel zw van mijn 5 de
wat de rest van de wereld daar van denkt trek ik mij niet aan!!!!!

Link naar deze reactie
07/03/2007 @ 07:14
Kaatje

Online Status
hallo,
bunny,
een dikke proficiat met de zwangerschap!geniet er maar van.
ik hoop ook heel snel vande partij te kunnen zijn!
en dat comentaar van de familie en mensen om me heen,kunnen niet op tegen het krijgen van een 5de wonder!

Link naar deze reactie
09/03/2007 @ 07:04
karen

hoikes,
hier een trotse mama van 5 kids ik kan alleen beamen dat de meeste mensen 2 kids normaal vinden en vanaf drie kids heb je al een 'groot gezin' en meer dan 3 : dat moeten wel ongelukjes zijn....
Wij hebben bewust gekozen voor een groot gezin en misschien dat er nog een nummer zes bijlomt...we zijn van mening dat daar niemand zaken mee heeft Bij nummer vier reageerde mijn schoonfamilie zo negatief dat we nummertje 5 geheim hebben gehouden tot de na de bevalling en dan gewoon een kaartje hebben gestuurdze waren stom verbaasd en nu zeggen ze: t'is jullie leven hé, dus ik denk dat ze het nu wel begrepen hebben.
Ik werk ook nog steeds full time en dat is al helemaal not done als je meer dan 2 kids hebt..terwijl het enige 'negatieve' dat de kinderen daarvan krijgen is dat ze s'avonds 1 u in de naschoolse opvang moeten blijven...

Link naar deze reactie
22/03/2007 @ 12:05

Dag Karen,

amai, dat bewonder ik, dat jullie dat geheim hielden, hoe heb je dat lichamelijk verborgen??? Ik was al precies 6 maanden zwanger na 2 maanden zwangerschap...
Ja, je hebt 100 % gelijk, niemand anders dan jullie 2 heeft daar zaken mee.
En ik verzeker je, hoe druk hety ook is, het is heerlijk als ze opgroeien, en ze zijn zo zelfstandig, ze houden zoveel van elkaar en zijn nooit eenzaam...
Ik ben voltijds blijven werken tot nu, 2 weken gelden halftijds begonnen. Dat is wel zalig,n hoor, ik doe nu leuke extraatjes, zoals taarten bakken, en zelf brood bakken, en wandelen met de babny in het middagzonnetje, rustig boodschappen doen, met de baby...
Ik zal mijn wens moeten opgeven, mijn maén wil het absoluut niet meer, niet omwille van mijn leeftijd, maar omdat hij de drukte niet zo goed aankan, en 5 zijn absolute maximum is.

Lieve groetjes,

Link naar deze reactie
22/03/2007 @ 12:17

Hey Els, is de definitieve beslissing dan toch gevallen? Hier is het ook nog een keertje ter sprake gekomen omdat het toch weer ff begon te kriebelen bij mij maar ook hier is het Gunter die het been stijf houdt. Hij wil echt niet meer.
Wat goed dat je nu meer thuis kan zijn hé.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]
volgende pagina >