< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Anticonceptie... » Nog maar 3 weekjes zwanger...

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Anticonceptie...
Nog maar 3 weekjes zwanger...
24/03/2007 @ 17:54
Moosje

Online Status
Hallo meiden,

Ik weet sinds een aantal dagen dat ik zwanger ben, dus groot feest! Waarschijnlijk ben ik begin december uitgerekend, maar ik ben toch wel een beetje in de war hoor; er wordt 40 weken gerekend vanaf het moment dat je voor het laatst ongesteld bent geweest. In dat geval ben ik al ruim 6 weken zwanger. Nu weet ik zeker dat dit niet zo is; ik weet wanneer ik mijn eisprong heb gehad (via ovulatietesten) en dan ben ik echt nog maar krap 3 weken zwanger. Betekent dit dat je vanaf het moment van conceptie zo'n 38 weken zwanger bent?

Overigens moet ik mezelf er echt aan herinneren dat ik zwanger ben, afgezien van een beetje zwaar gevoel in mijn baarmoeder en af en toe een krampje heb ik nog nergens last van. Behalve dan dat ik 's avonds kan gloeien als een kacheltje. En dat terwijl ik het normaal gesproken erg snel koud heb. Mijn man zei al: is ze zwanger, doet die termostaat het nog niet....

Herkent iemand deze symptomen, vooral de krampjes af en toe maken me wat nerveus...

Link naar deze reactie
24/03/2007 @ 18:21
marjoontje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hoi moos.

klopt je moet rekenen van af de eerste dag van je laatste menstruatie,ik had het zelfde als jou dat ik ook zei dat je dan eigelijk niet 40 week zwanger bent maar 38 ik ben met week 42 ingeleid dus heb ik wel de 40week uit gedragen.
maar tel gewoon vanaf de dag vanaf je laatste menstruatie,ik deed dat eerst ook niet maar mijn arts deed dat wel,en je hebt zo ook het voordeel dat je lekker op tijd met zwangerschaps verlof kan.

groetjes marion.

Link naar deze reactie
24/03/2007 @ 21:34
loodje

het eitje wordt niet perse bevrucht op het moment dat je je ovulatie hebt, het kan ook de dag erna zijn.
Omdat dit gewoon niet te berekenen is, wordt er altijd vanaf de eerste dag van de laatste menstruatie gerekend

Link naar deze reactie
19/04/2007 @ 10:09
Eef

Hey Moosje,
Je moet je van die krampjes niet te veel aantrekken hoor. Ik had dit ook. Ik wist nog niet dat ik zwanger was en kloeg tegen mijn moeder, zus en enkele vriendinnen over 'eierstokken die presies aan het vechten zijn'. Ik had regelmatig steken afwisselen links en rechts van mijn buik. Iedereen waar ik er iets van zei vroeg of ik niet zwanger was. Ik wimpelde het weg met' nee hoor ik moet ongesteld worden'.
Dus naar de reactie van mijn omgeving te horen moet dit wel een normaal fenomeen zijn. Als de gyn zegt dat alles in orde is dan kan je gerust zijn.
Groetjes Eef
PS: een dikke proficiat en geniet van je zwangerschap!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]