< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » "Zwanger worden"-clubs (per maand) » Net gestopt met pil, wie nog meer?

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » "Zwanger worden"-clubs (per maand)
Net gestopt met pil, wie nog meer?
28/03/2007 @ 18:23
macy

GEFELICITEERD BRECHJE EN MAN!!!!

Ik zag het vanochtend in de ED staan, dacht wel dat jullie dat zouden zijn aan de naam en uitgerekende datum te zien.

Veel geluk samen met de kleine dame Yara!

Macy

Link naar deze reactie
29/03/2007 @ 10:58
Maaike

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Ook van mij felecitaties met de geboorte van jullie wondertje.

Dikke knuffel,

M*

Link naar deze reactie
29/03/2007 @ 12:57

Online Status Bekijk profiel
hoi hoi

gefeliciteerd zeg, ik had wel een beetje verwacht dat het kleintje wel al bijna onderweg zou zijn, vervelend hoor een ramp van een bevalling, maar gelukkig dat alles goed gaat met jullie.

geniet er maar lekker van hoor, we horen wel weer

janet

Link naar deze reactie
30/03/2007 @ 09:02
sweet surrender

Brechje en man, een hele dikke proficiat met de geboorte van jullie kindje

Geniet van dit kleine wonder

Groetjes en veel liefs,
Wendy en Lennert
xxx

Link naar deze reactie
30/03/2007 @ 22:09
Luna

Lieve Brechje en husband...hartelijk gefeliciteerd en wat een mooie naam! Ben benieuwd naar je bevalling, ookal was t een ramp. Lekker genieten van elkaar!!!

Link naar deze reactie
01/04/2007 @ 17:53
Brechje

Hier een berichtje van Mama zelf!
Trots en gelukkig vanuit mijn bed met laptop erbij, wil ik even alten weten dat het inmiddels redelijk goed met me gaat.
Yara maakt het uitstekend!

Ja de bevalling een ramp... ( gelukkig wordt dit gevoel met de dag minder en het is echt waar wat ze zeggen je vergeet het steeds meer en je vergeet de pijn)

Inderdaad een zeer zware bevalling gehad, alles wat tegen kon zitten leek verkeerd te lopen en ik was dus erg blij met de uiteindelijk verlossende keizersnee.
Yara was een sterrekijkertje zoals ze dat noemen (dus wel met hoofdje naar beneden, maar naar boven kijkend) en lukte dus niet om vis de gewone weg geboren te worden.

Begonnen aan een thuisbevalling zondagochtend om 7.45 uur, maar ivm gebroken vliezen na 24 uur toch naar ziekenhuis ( dit moet ivm infectiegevaar).
Daar bleek dat vliezen bovenaan gescheurd waren en onder nog dicht dus hebben ze de vliezen alsnog doorgeprikt ( hier voel je niets van hoor).
Omdat mijn bevalling begon met direct zeer heftige weeen( dacht eerst dat ik me aanstelde maar de heftigheid werd even later op de monitor in het ziekenhuis bevestingd, uiteindelijk in overleg gekozen voor een ruggeprik.
Had al gevoel van persdrang bij 3 cm ,omdat ze op mijn darmen drukte dat met puffen nauwelijks was op te vangen.

Twee pogingen voor een ruggeprik gehad, omdat ze te diep zaten.
Kortom dus allemaal niet echt een feesje.
Bij 5 cm bleef ontsluiting hangen en hield ik het niet meer uit. Verloskundige, co-assistente en verpleegkundige vonden het tijd voor een keizersnee. Ik inmiddels natuurlijk ook !
Maar de gynecoloog kwam en gaf aan dat ik nog 1 uur moest proberen en dat hij dan terug kwam. Ik kon wel janken!!! Ik zag aan de gezichten van het personeel dat ze niet met zijn beslissing eens waren, maar hij is de eindverantwordelijke... Ze zijn met 4 man personeel het laatste uur niet van mijn zij geweken en hebben me aangemoedingd en gemasseerd! TOP! ( en zijn dus door mijn man de dag erna beloond met een goed stuk gebak bij de koffiepauze)
Na een uur kwam de gynecoloog terug en je raad het al, niets veranderd.
Dus direct naar de OK voor een keizersnee, wat was ik opgelucht binnen korte tijd is dan het einde in zicht.

Met de insisie bij de keizersnee is Yara oppervlakkig geraakt in haar wanggetje, omdat ze dus met haar snoetje voorop lag. Mijn man schrok enorm, ik niet echt want ik kreeg er pas goed te zien toen het pleistertje er al op zat. En kreeg direct te horen dat het niet zichtbaar bleef. Je ziet er nu al bijna niets meer van, het hechtpleistertje is er gisteren afgegaan)
In de uitslaapkamer dacht ik even te rusten, maar toen merkte ik dat de verdoving te hoog ging zitten (schouderhoogte) en dat was dus erg akelig, en werd bevestigd omdat ze maar bleven vragen of ik nog kon ademen.
Een uur later werden Yara, mijn man en ik weer heerlijk samen gebracht en kon het genieten beginnen.
Herstellen zal wat langer duren omdat een keizersnee toch een operatie is en je 6 weken niet mag tillen. Maar ik merk ieder dag vooruitgang en voel me steeds beter.

MAAR ondanks geen gemakkelijk bevalling hebben we er iets GEWELDIGS voor terug gekregen een heerlijk lief klein meisje van 45 cm. en 3290 gram!
Tot gauw
Brechje

Link naar deze reactie
01/04/2007 @ 18:30

hoi hoi

jeetje brechje wat een verhaal zeg, nee dat is echt niet een fijne bevalling geweest. als je zelf een heel vlotte en goede bevalling hebt gehad kan je je eigenlijk niet voorstellen dat het ook heel anders kan gaan. Maar zoals je zegt gelukkig kan je het elke dag weer een klein beetje meer aan de kant schuiven en ja je krijgt er wel iets heel moois voor in de plaats.

Laat je maar lekker vertroetelen hoor, geniet nog maar even van alle hulp. ik vind de naam Yara ook ontzettend leuk, geniet maar van de kleine meid.
Ik hoop dat je er vlug weer helemaal bovenop komt, hebben jullie nog wat extra hulp voor als je man straks weer moet werken?? Of heeft hij wat langer verlof (vakantie) opgenomen??
nou geniet er maar lekker van, de tijd gaat straks heel hard hoor.

tot vlug
janet

Link naar deze reactie
02/04/2007 @ 16:39
reb

amai, wat een verhaal Brechje, je zal wel verschrikkelijk afgezien hebben!! Rust maar goed uit!! Je dochtertje zal je de meeste pijnen wel doen vergeten, maar toch, amai, ik ben er nog niet goed van!!
Geniet samen van je lieve kleine Yare, Brechje, je hebt het meer dan verdiend hoor!!!!

liefs

Link naar deze reactie
03/04/2007 @ 22:13
Brechje

De eerste 2 dagen denk je het zal wel! als iedreen zegt je vergeet de pijn, maar hetis echt waar.
Met de dag slijt het en je wordt steeds meer verliefd op je kindje.
Yara maakt het goed en ik ga met de dag vooruit.
Ben vandaag voor het eerst even buiten geweest metde kinderwagen. ( een blokje om het huis was al voldoende om even een frisse neus te halen)

In NL krijg je 8 dagen kraamhulp, ivm keizersnee krijg ik er 10. En mijn verzekering ( speciaal voor mensen die in de sorg werken)is een van de enige die extra uren vergoeden, dus krijg ik 7 uur hulp op een dag ipv 5,5 uur.
Mijn man heeft 3 weken vakantie ( is er al 1 van om, de tijd vliegt!)en mijn moeder helpt met veel plezier.

Ik word erg in de watten gelegd, zo krijg ik iedere ochtend een uitgebreidt verrassingsontbijtje en neemt hij alles over wat nodig is.

En heb een dagje shoppen voor nieuwe kleren incl lingerie voor mij en ook onze dochter cadeau gekregen van mijn man voor de goede prestatie.
Gezellig winkelen,koffie drinken in het centrum... Ik geniet enorm, heb hem al gewaarschuwd dat ik aan dit princessenleventje gewend kan raken...

Ben trouwens benieuwd hoe het zal verlopen met mijn gewicht, was in totaal (na 41 weken en 4 dagen) 18 kilo aangekomen. Ben er nu na 1 week tijd 8 kilo kwijt. Eerst even goed herstellen en dan veel wandelen met de wagen...

Hé Reb begint al op te schieten, nog even...
Brechje

Link naar deze reactie
27/04/2007 @ 13:08

hoi hoi dames,

rustig is het hier zeg,

brechje, fijn dat alles goed gaat daar bij jullie het is toch altijd even je draai vinden he. geef je Yara borstvoeding?? en lukt dat goed??

hier heb ik gisteren mijn 20 weken echo gehad, en dat was ontzettend leuk hoor, alles was in orde met het kleintje. het weegt nu 326 gram en dat was een prima gewicht. alles is nagekeken, het geslacht wilden we niet weten dus dat blijft een verassing.

hoe is het met jou reb? alles goed??

nou ik zal heir van het mooie weer genieten, lekker joh
tot vlug

Link naar deze reactie
01/05/2007 @ 08:45
Brechje

Zal door het mooie weer komen dat het zo rustig is.
Ik loop ieder dag een naar winkels om de kilootjes eraf te lopen, ben al een beetje verbrand!

Ik geef flesvoeding, Yara komt goed aan maar drinkt minder dan ze zou moeten volgens de wijk. Heeft 'savonds last van krampjes en harde ontlasting, dus denk erover om over te stappen van voeding speciaal voor krampjes.
Janet ben benieuwd, was je niet stiekem nieuwsgierig naar het geslacht?
groetjes Brechje

Link naar deze reactie
01/05/2007 @ 19:28

hoi hoi

Ja brechje ik was zeker toch wel nieuwschierig hoor, na afloop mocht ik nog een paar babysokjes uitzoeken, hij had 4 paar. 1 roze, 1 blauw en 2 neutraal. nou doe mij die neutrale maar zei ik. wacht even zei de arts toen. ik kan ook in mijn kantoortje het roze of blauwe sokje in een envelop doen zodat jullie na de bevalling kunnen zien of ik het goed heb met het geslacht. oh jee twijfel natuurlijk, toch wist ik van mezelf wel dat als ik dat had gedaan die envelop niet dicht was gebleven dus nee we hebben gewoon de neutrale sokjes mee genomen.

vanmiddag had ik alweer mijn afspraak bij de verloskundige, alles was prima in orde. had nog even geinformeerd naar mijn bevalling straks, stel dat het 30 graden is of het babytje dan ook luchtige of korte kleertjes nodig had, maar nee gewoon lekkere warme kleertjes aan doen en als ze het al heel heet zouden vinden dan gewoon zonder dekentje.
ja ik denk straks heb ik de kast vol met lekkere zachte pakjes ( die ik ook nog had van mijn eerste zwangerschap) en dan heb ik korte kleertjes nodig. Maar dat was dus niet nodig. toch even handig dat je zulke dingen kan vragen enzo.
(mijn baby schopt )

heb je in het begin wel borstvoeding gegeven???
vervelend he dat je kleintje daar zo'n last van heeft, dan is het echt even uitvogelen wat je dan kan doen, ik had altijd venkelthee door de voeding heen. ik maakte altijd een kan venkelthee en als ik een voeding nodig had deed ik dat theewater in een flesje en deed ik daar de melkpoeder door. Fijn dat er tegenwoordig zoveel soorten flesvoeding zijn, zal vast wel iets tegen darmkrampjes en harde ontlasting zijn.
Ben je al bij het consultatie bureau geweest?? of moet je nog.

lekker he dat weer, heb je nog veel kilo's zitten??
wandelen is altijd goed, soms wandel ik ook weleens door het centrum heen en dan winkel in winkel uit nou dan ben ik wel moe hoor als ik weer thuiskom.

nou ik zal nog even douchen, ik kom vlug weer langs

Janet

Link naar deze reactie
08/05/2007 @ 15:45
Brechje

Nieuwe voeding (omneo) slaat goed aan vindt ze veel lekkerder en drinkt nu vlot haar flesje leeg! Was vrijdag toch veel aangekomen, 240 gram in een week. Ben benieuwd wat ze nu aankomt nu ze drinkt wat ze zou moeten drinken.

JA heb nog veel kilo's zitten,helaas. Was Er 18 aangekomen ben er 11 kwijt.
Maar gelukkig zijn de 6 weken om en kan ik meer gaan doen.
Heb wel heel veel gelopen, helaas wordt het weer deze week minder.

Janet knap dat je je wist te bedwingen met de sokjes!

Ga weer... want het is weer bijna etenstijd.
Ja nog elke 3 uur! maar ze slaapt snachts prima door van 22.00 uur t/m 6.30 uur.
Dit is mooi want mijn man moet om 6.30 uur opstaan en komt dan een flesje boven brengen, zodat ik dat kan geven en Yara weer direct verder kan slapen tot 10 uur.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]

< vorige pagina