< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » "Zwanger worden"-clubs (per maand) » Het duiveluitdrijvingsclubje

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Topic nog actief: Klik hier om naar het actieve gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » "Zwanger worden"-clubs (per maand)
Het duiveluitdrijvingsclubje
20/04/2007 @ 08:43
Claudia

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hey Anntje ik heb nu nog steeds dat kokhalzen en ik krijg dat alleen als ik smorgens niet snel genoeg iets eet en drink. Dan blijf ik ook de hele dag dat gevoel houden. Al met al heb ik pas 4 keer boven de pot gehangen en afgelopen dinsdag was 1 ervan dus zo zie je maar die 3 maanden zecht niets he...

maar goed zo voel je je meteen wel wat meer zwanger he!!!!

Link naar deze reactie
20/04/2007 @ 10:52
sjattieke

ik heb vandaag dan ook maar snel iets in mijn mond gestoken voor ik naar het werk vertrok en het zit nu wel goed denk ik ...

Heb wel extreem veel geslapen, na het werk meteen in bed dan snel iets gegeten en dan terug in bed :)

Groetjes,

Anntje

Link naar deze reactie
24/04/2007 @ 18:27
sjattieke

Omdat ik al weer 2 dagen niet echt kwaaltjes had en omdat mijn gevoel ineens weer zei dat het fout zat ben ik snel naar de gyn getrokken vandaag ...

Gelukkig was mijn gevoel deze keer fout (de vorige keer was het inderdaad foutgelopen) en was alles in orde. Ik heb zelfs het hartje gehoord!! (ventje was niet meer omdat het zo snel snel afgesproken was en hij kon niet weg op't werk)

Ben dus gerust gesteld

Echo staat op profiel en de hartslag ook

Groetjes,

Anntje

Link naar deze reactie
24/04/2007 @ 19:37
Claudia

hey anntje..

super hoor enne wel fijn dat je zo snel terecht kan ....

ik moet donderdag en ben nu al zenuwachtig.. alleen geen echo deze keer.. moet wel de 20 weken echo gaan afspreken maar denk dat dat pas week 21 gaat worden...

nog steeds geen Reb he... maak me langzaam toch wel zorgen hoor....

Link naar deze reactie
25/04/2007 @ 11:18
sjattieke

ik begrijp ook niet zo goed waar ze zou kunnen uithangen hopen dat ze haar handen vol heeft met de kleine en gewoon eventjes geen tijd heeft voor ons ...

ja wel een opluchting dat ik zo snel langs kon komen ... ik wilde geen 2 weken mee die twijfels rondlopen. en de afspraak van 8 mei mocht blijven staan

Jammer dat je geen echo zal krijgen dan... wat gaan ze dan juist doen?

Groetjes!

Anntje

Link naar deze reactie
25/04/2007 @ 14:11
Claudia

volgens mij het gebruikelijke.. bloeddruk gewicht en hartje horen. Je krijgt een termijnecho op 12 weken en meestal 1 op 20 weken en thats it... allen bij onduidelijkheden krijg je er meer... is echt weinig he....

hier echt wel een beetje schrik voor morgen maar komt meer omdat ik op een ander topic waar we met zen drieen schrijven de laatste tijd alleen slecht nieuws heb gehad. de ene heeft de baby bij 23 weken verloren (was opeens hartje gestopt) en de ander heeft een paar dagen geleden gehoord dat het kleintje een hartafwijking heeft en zij is nu 20 weken ver.. ze krijgt vrijdag te horen of het kindje kans op te overleven heeft... en ik weet ook wel dat de kans dat het mis gaat kleiner is als de kans dat het goed gaat maar zoiets is toch beangstigend.....

maar goed hier gaat alles met iedereen ok .....en ook met de baby's he.....

anntje ben je er al aan gewend dat je zwanger bent....

ik vind het nog altijd vreemd maar dat komt ook omdat iedereen maar vraagt of ik hem al kan voelen en ik voel helemaal niets (voel trouwens mijn darmen ook nooit) en ik denk echt dat het bij mij nog weken gaat duren maar dat is niet fijn als iedereen dat steeds vraagt en je ongevraagd te horen krijgt dat het bij hun wel al zo vroeg was...

weet je wat wel leuk was... ik ben docente en maandag vroeg de eerste klas me of ik zwanger was (mmmm zou het dan toch te zien zijn ondanks mijn eigen buikje...) en opeens ging het per sms de school rond en kwamen allemaal leerlingen me feliciteren... echt wel lief.....

zo sorry voor mijn gezeur....

Link naar deze reactie
26/04/2007 @ 11:42
sjattieke

claudia wat een verschrikkelijk nieuws allemaal zeg! Dan denk je dat je safe zit na je 12 weken, dan hoor je zoiets, niet moeilijk dat je toch terug wat schrik krijgt ...

Ik hoop dat ik wat meer echootjes kan krijgen, heb er nu eentje gehad en 8 mei nog eens eentje en dan op 12 weken toch ook nog eens veronderstel ik omdat we dan de nekplooimeting en zo toch moeten doen ... maar ik vrees dat ik dan ook gewoon zal moeten wachten tot 20 weken

Och we zien wel

Wat fijn van je studenten, hadden ze het nog niet gezien dan? En wat dat voelen van je beebje betreft, meestal is dat pas echt heel erg duidelijk op je 20 weken hoor ... dus nog eventjes te gaan

groetjes en succes bij je controle!

Anntje

Link naar deze reactie
26/04/2007 @ 13:11

Hi !

Claudia, no worries hoor meid. Ik voelde ook pas rond de 18e week een klein beetje "bubbels" in de buik.
Nu voel ik wel duidelijke schopjes, maar dan nog zijn ze niet van buitenaf te voelen.
Als je dan nog eens het ongeluk hebt (zoals ik) dat de placenta vooraan ligt, dan worden een heleboel schokjes opgevangen, waardoor je sowieso al minder voelt.
Het blijft toch leuk hoor om zwanger te zijn, ik geniet volop.
Met dit weer begin ik een beetje af te zien tegen de avond, maar dat nemen er met veel plezier bij, toch ?

Het zijn idd allemaal hele nare verhalen hoor...ik ben nu bijna 24 weken, en ik zou er niet mogen aan denken dat het nu zou afgelopen zijn. Ik luister bijna elke dag zelf naar het hartje, met de babysound, en voel dan altijd een grote opluchting, ook al heb ik de baby overdag een paar keer gevoeld. Ik vind het toch niet echt vanzelfsprekend om dat vertrouwen de behouden hoor, zo'n 40 weken lang moet je ervan uitgaan dat alles wel ok zal zijn...soms toch moeilijk hoor. Enfin...we proberen niet te veel te denken aan alles wat verkeerd kan gaan...enkel de positieve dingen....zoals de 3D echo die ik nu zaterdag laat doen !
Ik kijk er naar uit !

Groetjes,
Neleken

Link naar deze reactie
27/04/2007 @ 14:00
Claudia

hey dames...

nou alles was in orde hoor.... enne over dat buikje... nou ik zie het zelf niet eens.. het is wel zo dat ik nu merk dat mijn broeken idd te strak zitten en ik dus al zwangerschapsbroeken draag maar je ziet het niet omdat ik van mezelf al een buikje had en nu valt het niet echt op dat die gewoon iets groter is.

Dat ik de kleine nog niet voel vind ik ook nog niet zo een ramp maar heb wel zoiets van ik wil nu ook een buikje hebben.. haha over een week of 15 zal ik wel anders denken he....

ik krijg 21 mei de 20 weken echo dus dat is nog maar een dikke drie weken wachten!!

Heb ook de angelsound gekocht maar durf hem niet elke dag te gebruiken of zou het echt niet erg zijn als je dat doet.....

gr Claudia

Link naar deze reactie
28/04/2007 @ 12:10
sjattieke

claudia,

fijn dat alles in orde blijkt ze zijn. En inderdaad binnen enkele weken zou je wensen dat je nog geen buikje had

Hier zit de schrik er weer dik in. Gisteren in bad geweest erna naar toilet en ik zag ineens kei veel knalrood bloed. Precies of ik had mijn maandstonden. Verder geen last ... toch in allerijl naar de gyn mogen komen... Alles leek ok hartje klopte en hebben echo meegekregen ze kon echter niet verklaren waar dat bloedverlies van komt. Ik heb het nu nog al in het sinds deze ochtend van rood naar bruin gegaan maar er zitten heel veel draden en slijmen in (sorry voor de plastische uitleg hoor )

Ik heb van mijn ventje dan ook bedrust gekregen, zit nu dus met de laptop in bed Heb nog geen moment krampen gehad, maar ik geloof nu eenmaal niet in bloed tijdens de zwangerschap, de vorige keer is het uiteindelijk ook foutgelopen na al dat bloed (en toen was het zelfs niet zoveel )

Ik hoop dat alles goed zit

Groetjes!

Anntje

Link naar deze reactie
30/04/2007 @ 21:42
Claudia

Anntje.. je weet toch dat ik bij 8 weken ook wat bloedverlies had.. en ook al was dat miniem ik schrok ook heel erg. In veel zwangerschappen komt het voor en in maar 50% betekent het ook slecht nieuws. Een goede vriendin van mij heeft hetzelfde gehad na 2 miskramen en is toen ook in alle spoed naar het zh geweest en ondertussen is haar zoontje al 4 maanden oud.. bij haar was een bloedvaatje gesprongen.. dus zo zie je maar niet te snel paniekeren...maar kan me je angst voorstellen...

gr Claudia

Link naar deze reactie
02/05/2007 @ 14:16
sjattieke

na enkele dagen platte rust was het bloeden gestopt, ik gisteren dan toch aan de was en zo begonnen (iemand moet het doen hé ) en deze ochtend voor ik naar het werk wilde vertrekken was het daar weer.

Mijn ventje heeft me dus terug in bed gestopt ben net terug van de HA die tevens verloskundige is en die zei ook dat als de echo vrijdag ok was en we dinsdag al weer terug kunnen hij ook niet veel anders kon doen dan zeggen dat ik platte rust moet nemen. Zit tot volgende week vrijdag thuis met verbod tot kuisen strijken wassen heb dan maar al aan een vriendin gevraagd of ze het zou zien zitten om te strijk te doen en nu nog iemand zoeken die eens alles wilt kuisen, want het is hier stilletjes aan heel stoffig aan het worden, alle ramen staan open met het goeie weer, maar al dat stuifmeel vliegt binnen en onze poes is aan het ruiven ... Ik krijg er de kriebels van als ik het zie, maar ik zal het maar niet beginnen opkuisen zeker?

Ik hoop dat dinsdag alles nog goed is dat ik vanaf de week erna terug alles mag doen...

Groetjes!

Anntje

Link naar deze reactie
02/05/2007 @ 16:43
Claudia

anntje dan maar rust houden he.... tja en kan me voorstellen dat het begint te irriteren als je niets kunt doen.. ik heb ook twee katten en een hond dus weet er alles van.. en dan hebben die van mij zelfs halflange haren...

krijg je vrijdag nu een echo??????

Link naar deze reactie
03/05/2007 @ 12:42
sjattieke

dinsdag pas ... afwachten dus...

Groetjes!

Anntje

Link naar deze reactie
08/05/2007 @ 13:03
sjattieke

oh dames ik kom net terug van de gyn en alles zag er perfect uit!!

Lengte kwam mooi overeen met 8w3d hartje was goed te zien en te horen en hij bewoog zelfs al een beetje. De stompjes van de armen waren ook al te zien. Ik ben weer ZO blij nu

30/05 terug voor de nekplooimeting, dan zitten we op 11w4d bijna voorbij de kritieke periode

Groetjes!

Anntje

Link naar deze reactie
08/05/2007 @ 16:52
dotje

Anntje,
Dat is heerlijk nieuws! Dan kan je binnenkort wat leuke zomerkleren gaan uitzoeken voor je aankomende bolle buik
Is toch geweldig hè als je iets kan zien en horen in het begin, want dan voel en zie je nog niets uitwendig...
Geniet er maar van, en intussen toch maar voldoende rusten, want zo'n kleine parasiet vreet verschrikkelijk veel energie

doei,
dotje

Link naar deze reactie
09/05/2007 @ 11:26
Claudia

oooh Anntje er valt me een steen van het hart... haha hoe je nu opeens meeleeft he...

ik dacht al dat alles goed zou zijn want ook ik had wat bloedverlies in het begin... en toen ik er later over nadacht was dat bij 8 en 12 weken dus ongeveer de ongi tijden.........

hey maar toch rustig aan blijven doen he..... maar vooral genieten...

ik ben overgelukkig want voel de kleine sinds maandag duidelijk bewegen af en toe.... was echt zo plots .... is een heel apart gevoel....

tja ik mag iets eerder mijn wondertje aanschouwen namelijk de 21ste kunnen we een beetje samen aftellen!!

gr Claudia

ps... met Reb gaat het redelijk.. ze heeft een dochter Floor 8-4-2007 maar ze zit nu even niet zo lekker in haar vel.. maar ik denk dat ze dat beter zelf kan vertellen

Link naar deze reactie
09/05/2007 @ 11:33
sjattieke

dotje en claudia bedankt voor de berichtjes

Claudia wat fijn dat je je beebje al voelt!!! Dat zal hier nog HEEEEL lang duren hoor ... op hoeveel weken weet je eigenlijk het geslacht? Vanaf 16 zeker? Ik ben ZO benieuwd!

Groetjes!

Anntje

Link naar deze reactie
09/05/2007 @ 12:05
Claudia

hey Anntje..

ik dacht dat je het idd vanaf 16 weken kunt zien maar in nl maken ze maar een paar echo's he dus dan kun je het op zijn vroegst zien op de 20 weken echo..... dus ik hoop dat ze het dan kunnen zien want ben veel te nieuwschierig haha..

enne ik weet dat de tijd soms lijkt te kruipen maar achteraf denk ik .. ik zit over een paar dagen al op de helft!! dus het gaat toch wel snel....

Link naar deze reactie
09/05/2007 @ 12:20
M.

hoi dames,

kennen jullie mij nog? t is al heel lang geleden hé, ik weet het maarja er is ondertussen zoveel gebeurd in mijn leven. ik heb heel lang niet meer op t forum geweest en toen ik terug kwam was ik deze topic dan ook kwijt. nu zag ik hem vandaag per toeval staan en voila hier ben ik dan!
ondertussen ook ferm zwanger van ons 1e kindje en alles verloopt naar wens. t heeft wat moeite gekost maar t is eindelijl gelukt. jullie kunnen t allemaal nalezen op mijn profiel want t is een veel te lang verhaal om te vertellen.
ik zie dat de meesten van toen hier ondertussen ook zwanger zijn! super zeg!
hoop dat jullie t niet erg vinden als ik hier terug af en toe wat meepraat?

vele groetjes

laura en

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >