< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Grote gezinnen » Waarom?

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
05/01/2007 @ 16:05
Twinkle

Online Status
Waarom krijg je tegenwordig zulke rare reacties als je een groot gezin hebt? Van jullie zijn konijnen enzo?
Het is toch mooi als je een groot gezin kunt hebben..

Link naar deze reactie
05/01/2007 @ 19:19
s

Vroeger kregen de mensen doorgaans meer kinderen.
Was weinig anticonceptie, moest van geloof of was noodzaak om kinderen te hebben voor de oude dag.
Sinds dat allemaal niet meer zo mee speelt gaat het merendeel van de mensen ervan uit dat je nu kiest voor hooguit 2 kids.
Je werk en eigen ontwikkeling staat hoog op de lijst.
Want dat is tegenwoordig modern en je moet het nou eenmaal ontgelden als je het anders doet als de meeste mensen.....
Ik ben een thuis blijfmoeder, was al jong moeder(24 is jong tegenwoordig) en ook nog eens zonder rijbewijs en dat is natuurlijk ook helemaal niet modern en dus mag iedereen je daar op aanspreken.
Ik heb 2 kids en er heeft idd nog nooit iemand tegen me gezegd van : goh maar twee???
Wees blij dat jij je eigen keuzes durft te maken en niet mee loopt met hoe de ideeen van anderen zijn.
Dat is toch niet vol te houden!
Je hoeft je niet te verdedigen als iemand voor je voeten gooit dat je wel een konijn lijkt, laat gewoon maar weten dat je het een vreemde opmerking vind.

Veel geluk met je gezinnetje!

Link naar deze reactie
05/01/2007 @ 19:40

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Twinkle,
gewoon niets van aantrekken, als andere zich daarmee bezighouden, dat zegt genoeg over hen...

Het valt me enorm op dat mensen tegenwoordig toch commentaar hebben op echt alles wat een ander doet

't is jou leven, jou keuzes!

Zo stond ik vandaag aan de kassa in de winkel en er kwam een meisje aan. Ze had een apart retro kleedje aan, en de vrouw die haar passeerde bekeek haar letterlijk van kop tot teen met een gezicht zo lelijk als wat

Voor zulke mensen; laat iedereen toch gewoon z'n eigen keuzes maken!!
Veel kinderen, weinig kinderen, geen kinderen, eigen kledingsmaak, mode volgen, bruine haren, geblondeerde haren,groene haren, ford, opel,...

Kijk naar jezelf, en als je echt gelukkig bent dan hou je je met zulke zaken niet bezig!!!

Twinkle, leef gewoon je leven zoals jij dat wil en laat de ongelukkige maar lekker wegkwijnen in hun commentaren

xxx

Link naar deze reactie
06/01/2007 @ 15:53
jo

hey daar,
ook op zappy geweest,daar kan je als moeder van een groot gezin nikske goed doen...
trek het je niet aan,mensen kwetsen dikwijls uit onmacht...
als jij je gelukkig voelt met 10 kinderen en die kinderen zijn ook gelukkig,dan heeft daar toch niemand iets mee te maken...
het is ook zo makkelijk om iemand anders fouten te herkennen/veroordelen dan zie je je eigen fouten niet zo fel,of zolang je buurman(bij wijze van spreken)iets fout doet heb jij het zelf niet gedaan...
ook al is het vaak niet makkelijk,
ga bij je eigen na wat je er zelf van vindt,en wat die andere mensen er van vinden dan mag je niet raken...
ben jij gelukkig in een versleten broek,dan is dat jouw keuze...
snap je een beetje wat ik wil bedoelen...
leef je eigen leven en wees gelukkig op je eigen manier!!!
liefs en succes jole...

Link naar deze reactie
06/01/2007 @ 21:54
Joyce41

Tja, mensen hebben altijd wel hun oordeel klaar. Maar het belangrijkste is dat je je eigen koers kiest, en trek je dan maar niks van een ander aan want die weet het toch altijd beter!
Ik ben in verwachting van m'n 8ste kindje én SUPER gelukkig!! Dat zullen ook wel veel mensen niet kunnen begrijpen, maar wij zijn gelukkig en daar gaat het om!

Link naar deze reactie
09/01/2007 @ 10:03
natje

hey zoals iedereen hier al zegt trek je niet aan wat andere mensen zeggen! jij kiest voor je gezin ! ook wij kregen veel reactie's hoor in plaats dat de mensen zeiden proficiat met je zwangerschap krijg je te horen ben je nu "weeral" zwanger??????????? end an zei ik zeg je nu weeral geen proficiat dan? en dan zwijgen ze hoor!
veel succes
liefs natje

Link naar deze reactie
02/05/2007 @ 15:47
oem 3isaa

Online Status Stuur bericht
ik vind het super leuk een groot gezin. droomde er vroeger al van. heb nu 2 kids en ben pas bijna 22. ik vind het heel erg leuk, en gelukkig kan ik het goed aan. ik ben ook thuisblijf moeder, anders denk ik dat ik het niet aan zou kunnen. ik wil ook graag een groot gezin. ben benieuwd!

groetjes

Link naar deze reactie
03/05/2007 @ 06:56
Karen

hier net een testje gedaan..bij nummer zes herken je toch al een paar symptomen hé...en t'was een licht blauw streepje..even afwachten en zweven..
Maar ik zie inderdaad nu al op tegen het vertellen aan de rest van de wereld: op mijn werk(ik werk nog steeds full time) tegen de familie...die is vaak nog het ergsteen tegen de buitenwereld die inderdaad geen begrip meer opbrengt voor gezinnen met meer dan 2 kids..terwijl het toch zeker tegenwoordig een bewuste keuze is die je maakt als gezin
Pas op, ik trek het me ook niet echt aan, maar in vergelijking met mensen die nu van hun tweede of eerste zwanger zijn, die krijgen complimentjes en wij krijgen verwijten terwijl we ook een kind op de wereld zetten hé

Link naar deze reactie
03/05/2007 @ 12:47
heidi

heya,

Tja ook ik ben zwanger van een achtste wondertje en weet je de buitenwereld kan mij geen barst schelen.

Vroeger was het doodnormaal een gezin te hebben met 10 of meer kinderen. Nu liggen de mensen hun prioriteiten elders.Mensen denken geluk te kunnen putten uit materiele dingen. 3 keer per jaar op reis gaan, 2 sjieke dure wagens voor de deur van een liefst zo groot mogelijke villa met alle comfort er in.
Tja als hen dat gelukkig maakt moeten ze dat maar doen en dat materialisme nastreven kan je natuurlijk niet met een bende kindere in huis.
Ik verkies daarboven dan toch mijn huisje waar we zelf heel hard in moeten verbouwen, onze 2 gewone simpele auto's en ben content met 1 reisje per jaar. maar de rijkdom, vreugde en geluk die mijn kinderen mij geven is onbetaalbaar. Zelfs de dikste bankdirecteur of minister zou het niet kunnen betalen.
Materialisme de boom in familiale gezelligheid en kindergeluk op nummer 1.

En als al die anderen die zo netjes in het keurslijf willen lopen je daar dan op aanspreken is dat jammer. Je moet eigenlijk medelijden hebben met die mensen. velen van hen zullen heel eenzaam oud worden terwijl wij steeds op een familie gaan kunnen rekenen

Link naar deze reactie
09/05/2007 @ 09:51
oem 3isaa

woow nr 8! dat zal gezellig zijn in huis! je oudste is maar 4 jaar jonger dan ik ben haha! ik ben 21.. veel succes met de zwangerschap. ik heb trouwens ook nog een zusje van 4 jaar oud.

Link naar deze reactie
09/05/2007 @ 14:04
Yvette

Online Status Bekijk profiel
Heidi en Joyce,

Vanharte gefeliciteerd met jullie achtste zwangerschap! Zou mij een beetje teveel van het goede zijn haha, maar heeeeeeel erg gefeliciteerd! Echt heel tof!

Liefs, Yvette

Link naar deze reactie
11/05/2007 @ 09:48
oem 3isaa

ik hoop niet dat jullie het vervelend vinden dat ik op dit forum zit omdat ik geen groot gezin heb. maar ik vind het ontzettend leuk om te zien en te lezen vandaar.

ik vraag me af of jullie werken? en wie er thuis is van jullie. en of het ooit stil is thuis hahahaha!

Link naar deze reactie
11/05/2007 @ 11:22
silly

mogguh meiden

Ook ik ben inmiddels in verwachting van de 5e, hoewel de oudste 2 al op zichzelf wonen. Blijk nu ook bij de grote gezinnen te horen hoewel het niet zo voelt. Er zijn idd veel mensen die zich storen aan het feit dat je een groot gezin wilt, maar voor mij voelt het gewoon niet af. Dit is geen nakomertje, ik wilde er altijd al 8 . Heeft gewoon een tijd lang stil gestaan omdat ik single was .

Voor mij is het niet zo belangrijk wat de buitenwereld ervan vind. Het gaat erom hoe wij het vinden en ervaren. We hoeven niet ieder jaar op vakantie en niet de duurste mooiste spullen of merkkleding, we willen gewoon genieten van elkaar, wat is er nou mooier dan savonds met zijn allen gezamelijk eten en alle verhalen van die dag te beluisteren. Gezellig spelletjes te spelen en zelfs wel eens gek te worden van al die ruzies tussen pubers hehe.

knuff sil

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]