[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
26/12/2006 @ 19:08 ![]() | niemand onthaalmoeder hier? ![]() |
| 28/12/2006 @ 11:21 nessie@work | Ik denk dat je daarvoor het best inlichtingen inwint bij Kind & Gezin ofzo. Of je kan misschien op google proberen te zoeken? Als zelfstandige onthaalmoeder kan je je uren zelf wel wat bepalen denk ik en ook je tarief. Je kan je dan wel aansluiten bij K&G en die komen je huis dan controleren of alles in orde is. Wat je zeker moet aanschaffen zijn bedjes met spijlen, dus geen reisbedjes. Ook tafelstoelen, speelgoed, luiertafel, potjes, eetgerei, ... Je huis moet natuurlijk kindvriendelijk zijn. Zo moet je trappen afsluiten met een hekje of deur, alle producten goed hoog zetten, buitendeuren met een extra slot beveiligen, tafelhoeken beschermen. Je kan ook altijd een aparte ruimte inrichten waar je de kindjes overdag opvangt en laat spelen. Er moet dan natuurlijk wel verwarming zijn. Veel succes met je initiatief!! ![]() Veel succes! |
| 24/06/2007 @ 12:16 lientje | Hallo, ik ben zelf ook gestart als onthaalmoeder in Januari. Het is heel leuk om doen. Ik ben aangesloten bij de dienst van het OCMW Zulte. Als je zelfstandig onthaalmoeder wilt worden moet je inderdaad kontakt opnemen met K&G (Die vallen wel veel viezer en komen ook meer controleren. Ik weet het doordat mijn moeder altijd zelfstandig onthaalmoeder is geweest.)Je moet ook u kindjes zelf zoeken, tewijl bij ons de dienst dat regelt. wij worden ook betaald door de dienst waardoor wij altijd ons geld zeker zijn. Bij ons kunnen we dan ook bedjes en eetstoelen enzo gebruiken van de dienst. Wij hoeven dus niets van materiaal aan te kopen. Wel speelgoed natuurlijk. Maar wij hebben ook een spelotheek waar wij grotere stukken voor een maand kunnen gebruiken. Zo hebben wij toch veel afwisseling en dat vinden de kinderen reuzeleuk. Veel geluk ermee en als ik jou was zou ik eens informeren of er zo geen dienst is bij jullie in de beurt. Vele groetjes |
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]

Hoe onthaalmoerder worden?