< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Anticonceptie... » Mirena-spiraal???

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Anticonceptie...
Mirena-spiraal???
01/12/2006 @ 20:12
mama01

Online Status
Hai mama02 (leuke naam)
Nou ik wilde eigenlijk niet naar de dokter en een kennis van mij is huisarts en zei dat als je de draadjes voelde dat je hem ook zelf eruit kon halen.
Moet zeggen ze zaten wel diep maar ik kon erbij (tja lange vingers)en even getrokken en eigenlijk zo floep eruit! Helemaal geen pijn echt niet! Wij moesten er wel hard om lachen hoor!!
Sorry voor de mensen die dit niet willen horen/ lezen.....

Link naar deze reactie
06/12/2006 @ 19:26
mo

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Nou bij mij was dat absoluut niet het geval. eerst heb ik een spiraal voor 4,5 jaar gehad en nooit geen problemen. de eerste drie maanden welvaak bloedingen maar dat ging vanzefl weg en toen 4 jaar niks. Toen begonnen vanzelf na 4 jaar mijn maandstonden iedere maand te komen, wat ik op zich er fijn vond om te weten haha. Toen heb ik dit eerste spiraal laten vervangen door een nieuwe, ging vrij soepeltjes...
Elke maand nog steeds netjes ongesteld, prima.

Toen wilde een mijn tweede spiraal laten verwijderen na 1,5 jaar ivm kinderwens, nou dat was nog wat:
eerst naar de dokter---geen touwtjes
toen zelf gevoeld----geen touwtjes
toen gyneacoloog inmiddels een paar weken later---mijn spiraal was ingegroeid en moest eruit geknipt worden, uit mijn baarmoeder
zucht dat had ik weer
Maar het viel op zich best mee hoeveeel werk en pijn het was, alleen liet die gyneacoloog dat uitgeknipte spiraal inclusief bloed en met stukken uitgeknipt vlees eraan even aan mij zien....tja daar ging het bij mij mis, bah wat vies hahah

Maar ik heb t overleeft en ben nu net bezig met kindjes te krijgen, ondertussenmijn eisprong gewoonexact op tijdgehad en hopelijk komt mijn menstruatie strakjes niet..hihi

groeten mo

Link naar deze reactie
04/01/2007 @ 11:30

hey iedereen,
een maand geleden heb ik ook een mirena-spiraal laten plaatsen en toen zei ik reeds: "dat nooit meer". Ik was op voorhand gewaarschuwd dat het meer pijn zou doen als je nog niet zwanger was geweest, maar zó pijnlijk.. dat had ik niet gedacht. En niemand die een pijnstiller ofzo aanbood. Gelukkig was mn vriend mee zodat hij me naar huis kon voeren, want ik lag de hele weg (en de rest van de namiddag) dubbelgeplooid van de pijn (en maar puffen, alsof ik weeën had)..
De volgende dag was het iets beter en de dag daarna voelde ik het niet meer. Toch heb ik nog regelmatig een naar gevoel in mn onderbuik, een beetje zoals menstruatiepijn, maar dan zonder de maandstonden..
Omdat ik nog op controle moet, neem ik ondertussen de pil ook bij. Daar ben ik dan vorige week maandag (25/12) mee gestopt voor de pilvrije week. Vol spanning wachtte ik op het al dan niet uitbreken van maandstonden. Normaal krijg ik ze een dag of twee dagen nadat ik gestopt ben met de pil. Maar nu kwamen ze pas vrijdag (29/12 dus). We zijn ondertussen donderdag en nog steeds heb ik bloedverlies, hoewel ik van maandag reeds opnieuw begonnen ben met de pil en vooral, ik had vroeger (voor de inplanting van mirena) maar 3 à 4 dagen bloedverlies en nu al bijna een week.
Ik heb op de site van mirena gelezen dat het normaal kan zijn dat je eerst onregelmatig bloedverlies hebt, dus voorlopig wacht ik af.. Hopelijk gaat die regelmatig wederkerende mottigheid in mn onderbuik ook snel over..

Link naar deze reactie
26/02/2007 @ 13:21

Ideaal!!!
Ik heb hem vorige week laten plaatsen en heb nergens last van gehad. Iedereen zegt/schrijft dat het erg veel pijn doet, vooral als je nog nooit bevallen bent. Nou bij mij dus niet! Ik kreeg van m'n huisarts een tablet Cytotec, dit schijnt de baarmoedermond op te laten staan zodat de spiraal makkelijk in te brengen is. Dit heb ik twee uur van te voren ingbracht en tevens heb ik 1 uur van te voren 2 Aleve's genomen en echt waar ik vond het vervelendste die eendenbek inbrengen.
Na het plaatsen heb ik een dagje wat zeurende menstruatieachtige pijn gehad en een beetje bloedverlies maar verder tot nog toe geen klagen.

Link naar deze reactie
26/02/2007 @ 19:34
Juacamtha

Online Status
ik had te veel last van de mirena spiraal en had hem 30 December laten verwijderen.
7 Februari moest ik weer ongi worden maar dat werd ik dus niet en voelde me al niet fit.
Nu blijkt dus dat ik wel zwanger ben geworden met de spiraal in had 21ste ovulatie gehad maar zei al tegen de vk maar had toen de spiraal in......Maar ben toch echt zwanger ondanks ik de spiraal in had!!
( en in plaatsen en uit plaatsen valt trouwens hartstikke mee ;) )

Link naar deze reactie
02/03/2007 @ 23:50
hannah

hey,

ben blij dat ik dit foum gevonden heb want zit met wat vraagjes ivm spiraal. Ik ben op 22 dec vorig jaar bevallen van mijn 2 kindje en we hebben voorlopig ( toch de eerste jaren) geen kinderwens meer. Ik heb tijdens mijn beide zwangerschappen veel last gehad van hoge bd; na de eerste zw is die verdwenen maar nu blijf ik er last van hebben. Vorige week moest ik op nacontrole en tijdens het bespreken van de anticonceptie gaf ik aan dat ik gewoon terug aan de pil wilde. heb een lichte waarvan ik nooit bijwerkingen heb gehad. Nu raadde de gyn dit sterk af door die hoge bd en hij stelde voor om een spiraal te laten plaatsten. na zijn uitleg stond ik meer achter de mirena maar heb toch nog enkele vraagjes die ik hem niet gesteld heb. hij sprak van een koordje dat buiten blijft hangen en zodat je kan controleren of de spiraal er nog zat. geeft dat ongemak, zowel dagdagelijks als tijdens het vrijen?

Hoeveel kost zo'n spiraal, ik veronderstel toch heel wat aangezien die 5-jarige werking?

Ik heb ook een beetje schrik dat je de spiraal zomaar kan verliezen, is dit zo of niet ( bv tjdens een toiletbezoek)?

Ik vroeg mijn gyn wel of het veilig was maar hij antwoordde dat je enkel in het klooster 100 procent veilig kan zijn en dan nog , alle ja aan zijn humor zalt wel nie liggen maar dat zijn toch enkele vraagjes waar ik mee blijf zitten.

Koperspiraal valt voor mij af omdat ik heb gehoord dat je daardoor ekle maand bloedingen blijft houden en met de mirena niet. Klopt dit?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik ben voorlopig weer aan de pil, manlief heeft het zo niet voor condoom, maar wil zo snel mogelijk een besligging nemen.

Vele groetjes

hannah, Ylias en lina

Link naar deze reactie
08/03/2007 @ 10:47
Lie

Hallo,

Link naar deze reactie
08/03/2007 @ 10:49
Lien

Hallo,
Ik heb in September een koperspiraal laten steken. Nu blijk ik 4 weken zwanger te zijn, maar er is nog niets te zien op de echo. Ik heb dus mijn spiraal laten verwijderen en raad dus niemand een spiraal aan. Je ziet hoe veilig het is en dan is er de kans dat ik een buitenbaarmoederlijke zwangerschap heb.

Groetjes,
Lien

Link naar deze reactie
08/03/2007 @ 14:32
Lotje

Online Status
Hallo allemaal!

Ik heb twee en een half jaar een mirena gehad, na twee kindjes.
Ik was er geweldig tevrede mee, niet meer ongesteld en nergens last van!
Nu eruit laten halen, want we gaan voor een derde, maar daarna zeker weer mirena!
Ik heb een half uur voor plaatsen en verwijderen twee paracetamol genomen, op aan raden van mijn huisarts, en ik heb er niks van gevoeld!
En ik ben echt kleinzerig!

Groetjes Lotje

Link naar deze reactie
08/03/2007 @ 20:30
Monica

Beste Hannah,

Ik heb enkele weken na de bevalling van mijn eerste een mirena laten plaatsen bij de huisarts.

Het klopt inderdaad dat er draadjes buiten blijven hangen ivm het verwijderen later. Maar mijn partner gaf aan deze niet te voelen tijdens het vrijen.Zelf voel je er helemaal niets van, misschien hooguit als je echt op de tast gaat, maar zeker niet in het normale dagelijks leven.

Een mirena is niet heel goedkoop, het kost ongeveer 130 euro meen ik, maar ja 6 maande pilx2x5 kost misschien wel net zoveel. Een beetje redelijke verzekering vergoed het wel.

Volgens mij kan je een spiraakl niet zopmaar verliezen, vanwege een T-vorm kan het er niet zomaar uitvallen. Er moet echt aan de draadjes getrokken worden om het eruit te halen. Is onlangs bij mij gedaan ivm de wens voor een tweede uk.

ik heb op internet gevonden dat de mirena net zo veilig zou zijn als een sterilisatie, nou dat is wel heel wat. Maar 100% garantie is er niet

Na een aantal weken last te hebben gehad van bloedingen en spottting is bij mij de menstruatie verder weggebleven tot het eruit is gehaald. Vrijwel direct kwam dit weer opgang. Nou maar hopen dat het snel lukt die tweede. Bij een koperspiraal is de ervaring dat het wel blijft bestaan. Bij Mirena is het minder tot niet.

Hopelijk heb je hier wat aan. Voor zo lang ik de mirena gehad heb, ben ik er tevreden over en zou hem straks weer laten plaasten na een tweede.

Link naar deze reactie
09/03/2007 @ 11:02
Silvera

Online Status Stuur bericht
Hallo Allemaal,

Vorige week dinsdag (27 feb. 2007) heb ik het spiraaltje laten verwijderen bij de huisarts. Mijn partner en ik hebben besloten om onze kinderwens in vervulling te laten gaan. Ik keek er bestel wel tegen op om het te laten verwijderen, omdat het inbrengen 3,5 jaar geleden niet bepaald vrolijk is verlopen.

Het was een fluitje van een cent. Binnen No Time was hij eruit, en de pijn viel reuze mee. Ik had wel wat bloed verlies, en dit was ook al na 2 dagen over.

Vrijdag (2 mrt. 2007), lijkt het er wel op dat ik ongi.... ben. Altans zo voelt het wel aan, en het bloed verlies is hevig.
Kan het zo zijn, dat je na het vewijderen van het spiraaltje gelijk ongi.... kunt zijn??

Graag jullie reactie hierop, en natuurlijk als er tips zijn om onze kinderwens te vervullen dan hoor ik dat uiteraard ook graag

Groetjes,
Silvera

Link naar deze reactie
30/04/2007 @ 16:50

hallo, ik ben, ondanks een koperspiraaltje, thans op mijn 38e zwanger, van een vierde kindje, wat helemaal niet was gepland.
Mijn zwangerschap werd pas ontdekt(ik had niets in de gaten door tussentijdse bloedingen ) toen ik reeds 8 weken zwanger was. En toen was het te laat om het spiraaltje er nog te kunnen uithalen. De gynaecoloog heeft het geprobeerd (pijnlijk!) maar de kans was te groot dat het vruchtzakje meekwam.
Ik ben nu 14 weken ver en het is afwachten van dag tot dag dat de zwangerschap tot een goed einde wordt gebracht.
Voor mij hoeft een spiraaltje na deze zwangerschap nooit meer..

Link naar deze reactie
04/05/2007 @ 22:46

hallo ik heb de mirena-spiraal heb ze nu een jaar en heb veel last van biukpijn en briun verlies en als ik betrekkingen heb heb ik veel pijn we gaan maandag naar de genecoloog om ze te laten verwijderen is da pijnlijk en duur da dan lang voor je terug zwanger kan geraken kan er mijn iemand helpen om mijn wa gerust te stellen want zit er mee in

Link naar deze reactie
06/05/2007 @ 19:56
¤ ellebel ¤ vinnie ¤ danaïs ¤ 9Maand Moderator

hoi hoi,
ik heb sinds 3 maanden een mirena spiraal.
ben er heel erg tevreden over tot zover.
zeker een aanrader!!!!
heb enkel de eerste dagen serieus veel last gehad maar dat wisten we van te voren.

groetjes
ellen

Link naar deze reactie
05/06/2007 @ 11:31
bub

kan ik zwanger zijn met de mirena ik heb hem al 3 jaar en nu komt er melk uit mijn borsten en voel me niet echt goed

Link naar deze reactie
06/06/2007 @ 12:56
esmeralda

Online Status Bekijk profiel
zeg bub lijkt me sterk hoor melk komt niet zosnel uit je borsten en zeker niet als je net zwanger bent.

eindelijk van de ongi af ik hoop dat het nu weg blijft maar verder geen klachten meer hier. ps krijg je bericht als hij eruit moet of moet je dit zelf in de gaten houden

[Laatst gewijzigd door esmeralda - 06/06/2007 @ 12:57] - Link naar deze reactie
13/06/2007 @ 12:58
Veerle

Hallo,

Ik heb eind januari een mirena spiraal laten plaatsen en heb daar geen last van gehad. Wel ben ik daarna heel onregelmatig geweest met mijn regels. Nu heb ik de laatste keer op 4 mei mijn regels gehad ik heb nu niks meer. Wel ben ik doodmoe,als ik gegeten heb ben ik niet tegoei en ik moet ik heel vaak gaan plassen! Er werd mij verteld dat ik zelf kan voelen of hij er nog zit maar ik voel niks kan iemand van jullie zijn spiraaltje voelen??

Pff stel mij een gerust mijn vriend wil echt geen derde!!!

Link naar deze reactie
18/06/2007 @ 12:36
missie

Hallo Veerle,

Bij de meesten blijft bij het hebben van het Mirena spiraal op den duur de menstruatie weg. Het kan natuurlijk zijn dat je de spiraal verloren hebt, ik heb wel eens gehoord dat je dit niet hoeft te merken.
Ik heb zelf de Mirena en Koper gehad. Met het koperspiraal ben ik zwanger geworden, omdat deze bleek te zijn gezakt en niet meer goed in mijn baarmoeder zat. Misschien is dit bij jou ook gebeurd, alleen mijn gyn vertelde dat door afgifte van hormonen in het Mirenaspiraal, bij verzakking er toch geen innsetelling kon plaatsvinden. Door het hormoon wordt er geen/niet genoeg baarmoederslijmvlies aangemaakt, waar het embryo zich kan innsetelen, dus ook geen voeding.
Ik heb zelf ook de Mirena gehad en ik voelde de draadjes ook niet, maar hij zat er toch wel.
En als je twijfelt, koop je een testdan weet je het zeker.
Ps bij mijn zwangerschap heb ik na 7wk en 5 dg mijn spiraal laten verwijderen en alles is goed gegaan. Maar als je zwanger bent wees op tijd met verwijderen, want na ik dacht 9 weken kan het niet meer en heb je een grotere kans op een miskraam.

Link naar deze reactie
23/06/2007 @ 12:45
hilde

hallo lieve mensen,

ik wil mss ook een mirena-spiraal laten plaatsen. Ik vraag me alleen af: na hoeveel dagen ben je dan veilig? Ik lees dat iemand hier ook nog een tijd de gewone pil gebruikte, dus ik ben nieuwsgierig. Dat het plaatsen zo pijnlijk kan zijn, wist ik niet.. nou ja ik heb wel twee kinderen al, dan kan het minder zijn?

groet

Hilde

Link naar deze reactie
23/06/2007 @ 15:11
Vera

Hilde, als je de Mirena tijdens je maandstonden hebt laten plaatsen zou je normaal gezien onmiddellijk veilig zijn, is dit niet het geval, dan zou je de eerste 7 dagen nog een extra anticonceptiemiddel moeten gebruiken.

Ik heb het mijne op 18/6 laten plaatsen, 6 weken na mijn bevalling en voorlopig ben ik er erg tevreden over.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >