< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Net zwanger! » ik ben zwanger !!

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Net zwanger!
ik ben zwanger !!
10/04/2007 @ 10:57

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo allemaal,

vrijdag derde echo gehad, en alles was in orde - de kleine spruit groeit goed, kon nog maar net op de echo met zijn 16cm lengte. want jaja, het is een jongetje - er was duidelijk een plassertje te onderscheiden Wat zijn we gelukkig dat alles goed verloopt !! toch telkens weer een geruststelling als dat hartje mooi klopt en die kleine spruit daar lekker comfi ligt. eerst sliep-ie nog, maar hij werd snel wakker en ging met het handje naar de mond en zwaaide efkes - zooooo ontzettend schattig .
We zijn ook al gaan kijken voor onze geboortelijst - en op 3 mei gaan we terug om de lijst écht samen te stellen, nu weet ik wel al ongeveer wat er allemaal op moet (vééél dus), en ook om de kinderwagen al te gaan kiezen, die betalen wij met de centjes die we krijgen van de staat... de rest komt dan op de lijst zodat iedereen kan bijdragen aan onze uitzet. Zaaaalig om rond te lopen in zo'n winkel, met al die mooie spulletjes... Ook de kleuren van de kinderkamer zijn beslist, joepie

Nu weer efkes rustig aan, 4 mei hebben we de 20-weken echo, ik zal dan 21,5 weken zijn. en dan beginnen we te schilderen ook.

grtjs allemaal,

Amy

[Laatst gewijzigd door Amy1981 - 10/04/2007 @ 14:40] - Link naar deze reactie
10/04/2007 @ 13:05

Online Status Bekijk profiel
hey hey, wat fijn dat alles goed gaat !!! Wij hebben zondag de 20 weken echo. Ja, een rare zondag, maar we moeten toch hahaha... Laatste echo was bij ons op 19 februari dus al eventjes geleden....

Link naar deze reactie
11/04/2007 @ 12:55
Joyce41

Hoi allemaal!
Ik kreeg geen mailtjes meer van deze site dus ik dacht dat iedereen het zat was om hier te kletsen.
Maar goed dat ik toch maar weer eens ging checken!
Met ons gaat alles goed. Die kleine groeit goed en gisteren bij de verloskundige heb ik het hartje weer gehoord. Volgende week hebben we de 20 weken echo. Eigenlijk ben ik wel heel benieuwd of we een jongetje of meisje krijgen. Ik heb dat nog nooit van tevoren geweten. Maar mijn man wil liever dat het een verrassing blijft, dus dan wil ik het ook niet weten. Al zou het wel handig wezen bij het uitzoeken van de namen, want ik weet echt geen leuke meisjesnaam en een jongensnaam hebben we al compleet.
Ik voel ons kleintje nu elke dag wel bewegen, maar de verloskundige zei ook dat veel vrouwen rond deze tijd nog helemaal niks voelen. Dus maak je maar niet ongerust!
Vanmorgen heb ik een kinder/wandelwagen 2de hands gekocht, zo'n lekkere robuuste van Quinny. Rebecca heeft er vanmorgen tijdens het winkelen al ingezeten, en als de baby komt dan zetten we gewoon de kinderwagenbak erop. Lekker handig!
Voor de rest gaat alles zijn gangetje. Soms heb ik bekkenpijn, soms last (vooral 's avonds) van onrustige benen. Ik heb ook een nare spatader op mijn linkerbeen. Na de bevalling zal ik daar eens wat aan laten doen. Soms heb ik ineens een stekende pijn onderin mijn buik, en dat zal die bekende bandenpijn dan wel zijn. En ik voel nu echt wel dat daar een klein wezentje zit,(zoiets als een zwaar gevoel?) maar het is dan ook al bijna 25 cm totaal en 350 gram! Dat is al een heel mensje hoor!
Groetjes en geniet allemaal!
Joyce

Link naar deze reactie
11/04/2007 @ 13:35

Hey die Joyce,
Ik krijg soms ook geen mailtjes meer. Dat komt doordat je dan een tijdje niet meer gereageerd hebt.

Ik ben inmiddels alweer 21 weken en wij hebben zondag (ja vreemde dag hahaha) onze 20 weken echo. Wel spannend. Wij willen het ook niet weten wat het wordt, maar we hopen wel dat alles erop en eraan zit.

Sinds een paar dagen voel ik ook onze kleine bewegen. Nog niet met hand, maar voel wel allemaal van die vreemde plopjes hahaha..

Wij hebben ook een kinderwagen van Quinny, een donkerblauwe. We hebben zo'n 3 delige. Er kan een bak op, een maxicosi en gewoon als wandelwagen. Dus echt ideaal gewoon !!! De eerste tijd gebruiken we straks de maxicosi en daarna die bak..

Mijn man is al volop de babykamer aan het schilderen. Aanstaande zaterdag wordt er behangen en die week erop komt het laminaat erin en kan ik de kamer in gaan richten. Heb er echt al zin aan

Nou, tot lezens !!!

xxx

Link naar deze reactie
11/04/2007 @ 17:16
flygirl

Hoi hoi!

Ook wij hebben een 3-delige Quinny (Buzz) met maxicosi, bak en buggy. Hebben we op de 9-maandenbeurs besteld toen we een mooie aanbieding kregen.
Ik voel de kleine ook iedere dag bewegen, echt heel leuk!
We hebben afgelopen maandag het kamertje gekocht, een hele mooie houten witte, beetje 'old-look' met mooie handgreepjes op de commode-laden. Was de allerlaatste en we hebben het showroommodel gekocht, dus ook wat voordeliger, mooi meegenomen!
We laten de muren spachtelputzen op kleur (gewoon lichte naturelkleur) en laminaat ligt er al. Moet ik alleen het oude behang nog eraf stomen, maar dat vind ik wel een leuk werkje. Het is voor een goed doel!
Over een maandje komen de meubeltjes al, heb ook veel zin om het in te gaan richten! Wij hebben 1 mei de 20-weken echo, ben dan al 22 weken, en wij willen wel weten wat het wordt, als het te zien is. Belangrijkste is idd of alles in orde is met ons kleintje.
Nou doei meiden!
Groetjes Flygirl

Link naar deze reactie
11/04/2007 @ 17:29

Hallo,

ook wij gaan voor de Quinny-kinderwagen met buggy, babymand en maxi-cosy
de meubeltjes zijn in een gebroken wit, gecombineerd met een greige-tint (licht grijs-bruin), de muren idem, maar met accentkleur grijsblauw... ik ga met sjablonen werken,maar weet nog niet juist wat of hoe...
de meubeltjes zullen van ons pas af zijn tegen juli, maar ondertussen véél werk aan papier plakken en schilderen . en ik heb vandaag al mijn ontwerpen voor de meubeltjes gegeven aan één van onze meestergasten hier - wel grappig, zo voor mezelf de details uitleggen en al - ben nu wel wat strenger hoor op de uitvoering

Ik voel nog niets in mijn buik, enkel als ik mijn hand op de buik leg, voel ik af en toe een rimpeling. volgens mijn gyn kan het makkelijk duren tot 22 weken vooraleer je iets voelt - ik hoop iets vroeger natuurlijk...

verder van niets last eigenlijk, alleen iets sneller moe, en sneller last van mijn bekken, zeker na lang stappen of zitten...

Volgens mijn gyn mocht ik op 40 weken zo'n 15kg bijkomen, maar slechts 3-4kg in de eerste 20 weken - hellep - daar zit ik nu dus al aan (3kg)... maar ja, niets aan te doen hé - nog geen striemen, da's ook leuk, al kunnen ze zeker nog komen hé !!

Leuk dat iedereen hier al bezig is met het inrichten en zo - dan moeten we dat hartje zomer niet meer doen hé, want met de warmte en de dikke buik...

Ramona, wat een leuke zondag wordt dat voor jullie !! geniet ervan hé

grtjs

Amy

Link naar deze reactie
11/04/2007 @ 18:42
nosie29

Online Status Stuur bericht
Hallo ik ben nieuw hier en weet sinds gister dan ik zwanger ben

Link naar deze reactie
11/04/2007 @ 18:48

Van harte welkom Nosie.. Spannend hoor... Klets gezellig mee en heb je vragen, dan kunnen wij ze vast beantwoorden

Link naar deze reactie
11/04/2007 @ 20:02
Caatje2

Online Status Stuur bericht
Zo daar ben ik ook weer een keertje. Leuk he, dat je merkt dat iedereen tijdens de spannende tijd zich allemaal vasthoud aan een forum. Nu we allemaal in een wat zekerdere periode zitten is het een stuk rustiger.
Het gaat met mij ook erg goed. Mijn buik is al heel erg gegroeid, als het in dit tempo doorgaat kun je me zo nog gaan rollen.
Gelukkig nog geen striemen .

Volgende week is het volgende bezoek aan de verloskundige, ik hoop dat we het hartje weer horen. De volgende echo krijgen we op 10 mei (20 wkn echo) en dan weten we ook of "alles" goed is. Verder kunnen we dan ook vragen wat het wordt. Wij willen dit graag weten al hebben we tegen iedereen verteld van niet....je krijgt anders alleen maar vragen en ik kan mijn mond dan toch niet houden. Vandaar hebben we tegen iedereen gezegd dat we het niet willen weten.
We zijn het inmiddels ook eens over de namen.....als ik niet weer verander.
Zaterdag hebben we een mooi kamertje gezien, en volgende week gaan we dit bestellen. Spannend allemaal!!!

Zo nu zijn jullie weer allemaal op de hoogte.

caatje

Link naar deze reactie
17/04/2007 @ 12:59
Joyce41

Hallo allemaal!
En welkom Nosi! Gefeliciteerd met je zwangerschap. Is het je 1ste kindje?
Ramona, hoe was de echo? Alles mooi en gezond?
Wij hebben net de 20 weken echo achter de rug en voor zover ze het kunnen onderzoeken is alles prima in orde met die kleine! Wat een opluchting en wat een wonder! We zijn echt ontzettend dankbaar voor dit goeie nieuws. Met mijn leeftijd heb ik best een grote kans op een kindje met Down. Natuurlijk kunnen ze dat niet op een echo zien, maar kindjes met Down hebben wel vaak een hartafwijking. Onze baby heeft dat gelukkig niet en dus is de kans op Down ook weer wat kleiner. Voor de rest blijft het afwachten en vertrouwen. We zijn nu op de helft.
Groetjes,
Joyce

Link naar deze reactie
17/04/2007 @ 13:07

hey hey,

de 20 weken echo was fantastisch... Ik was op die dag al 21 weken en 4 dagen, dus ze konden het niet meer helemaal op de echo krijgen. Alles zit erop en eraan.

Ik kan jullie ook vertellen dat we straks een WOLK van een ZOON krijgen !!!

Nu mag ik 14 mei weer voor controle !!

Wat fijn dat bij jullie ook alles in orde is.. geweldig nieuws !!!

[Laatst gewijzigd door Ramona1978 - 17/04/2007 @ 13:09] - Link naar deze reactie
17/04/2007 @ 13:14
Joyce41

He Ramona!
Gefeliciteerd, een zoon zeg. Wauw wat fantastisch!! Kon je het piemeltje zelf ook goed zien of zei de echocopist het. Stel je voor dat je helemaal rekent op een zoon en dan wordt het toch een dochter! Dat hoor je toch wel eens?
Gaan jullie het nu gewoon tegen iedereen zeggen dat het een zoon is of hou je het buiten het forum geheim?

[Laatst gewijzigd door Joyce41 - 17/04/2007 @ 13:15] - Link naar deze reactie
17/04/2007 @ 13:59
jes

Hallo allemaal,
Vorig jaar in februari heb ik men kleintje verloren aan 14 weken zwangerschap, nu een jaartje later hebben we in februari beslist om te stoppen met de pil. Niets hopend want het kan soms maanden duren, vorige maand gewoon mijn regels gekregen, deze maand bleven ze uit na 5 dagen overtijd te zijn, gisterenavond een test gedaan en ja hoor ik ben zwanger !!!! Ik ben super blij maar ook super ongerust dat het terug mis zou gaan.

Vele groetjes

Link naar deze reactie
17/04/2007 @ 14:15

@ Joyce:

Jaaaa, het piemelke zag je heel erg duidelijk hahaha... Iedereen weet het al dat we een zoon krijgen. We maken er geen geheim van...

@ Jes:

gefeliciteerd met je zwangerschap !!

Link naar deze reactie
18/04/2007 @ 11:14

Hallo Ramona, proficiat met jullie zoontje !!! je wou het toch niet weten ? maar ja, als je er niet naast kun zien ... wij hebben het ook meteen verteld aan de ouders, vrienden mogen echter nog gissen tot half sept, hihi...

ook hier alles ok, buikje bolt meer en meer - vind ik supertof, ik pronk er echt wel mee hoor ...

denk wel dat ik wat kilo's aan het verzamelen ben, af toe voel ik dat mijn jeans wat spant rond de billen, maar echt zien doe je het niet - hoe zit dat bij de rest? ik heb soms gewoon echt zin in chips en chocola

ik heb de baby nu al enkele keren gevoeld, vooral vlak voor slapengaan, of als ik languit in de zetel lig. maar niet elk dag, hopelijk komt dat gauw elke dag, zo'n bevestiging is wel tof.

vraagje: ikheb een vrijgezellendag voor een vriendin 23 juni. ik ben dan zo'n 6,5 maand ver. het is een avonturentocht (nog geen details, maar zeker met wandelen, fietsen of kayakken of zo) en dan een wandeltocht door Leuven... we kunnen ook enkel 's avonds komen voor de bbq. mijnvraag: zou ik het risceren van mee te gaan op de tocht, of het toch maar bij de bbq houden? ik wil anderen niet ten laste zijn als ik moe wordt, noch mezelf oververmoeien. na 2 uur tuinwerk had ik dit weekend al harde buiken... iemand advies?

grtjs allemaal !!

en proficiat aan Jes en Nosie !!

amy

Link naar deze reactie
18/04/2007 @ 11:53

@ Amy:

Ik ben nu 22 weken en was tot nu toe maar 5 kilo aangekomen en ik eet ook echt wel een lekkere zak chips enz enz

Pfff ik zou me met 6,5 maand niet meer aan die tocht wagen en alleen naar de bbq gaan, want als je nu al harde buiken hebt.. Harde buiken is toch een teken dat je het rustig aan moet doen...

Link naar deze reactie
18/04/2007 @ 12:58

Heyyy, Mensjjj, Alles goed?? Ik ben ook zwanger na een miskraam :( :d Hoever weet ik nog altijd nie Maar wat ik wel weet is dat ik maandag naar de gyn ben geweest en die vertelde mij dat het kindje heel goed in de baarmoeder zit en dat het al 4mm groot was, en het hartje klopte voor de eerste maal heb ik het hartje gehoord, Zaterdag moet ik terug naar de gyn, een normale afspraak, want maandag had ik veel maagpijn, ik kon niet meer rechtop lopen en weende erbij, met het kindje alles in orde, gewoon een maagontsteking, kvoel me zo gelukkig, Nog mensen die last hebben van maag en darmpijn??? Superdikke Kus, Kvraag me af hoever ik al ben.. Kus Kus

Link naar deze reactie
18/04/2007 @ 13:01

Prficiat !!! Je kan je banner vernaderen naar een zwangerschaps banner en zo zie je ingeveer hoe ver dat je bent je moet enkel eersta dag van je laatste regels zetten en de duur van je cyclus en zo ga je zien voor wanneer het is en weet jij dan ook meer. Maar als het al 4mm is ben je al redelijk ver dan dus denk dat is voor begin november of zo. Geniet ervan meid.

Link naar deze reactie
18/04/2007 @ 13:08

Heyyy, dank u wel, ja ik dacht dat ook, maar mijn gyn zei dat het ergens voor 12 december ging zijn ja heb ik al eens gedaan via die banner, maar dan zou ik al 7 weken ver moeten zijn, :s maar de laatste keer dat ik betrekking had was op 16 maart dus da kan ook bijna niet eh :p Ik weet het niet, ik heb me al kapot zitten denken, ik hoop gewoon dat alles goed zal verlopen want ik wil dit kindje niet opnieuw verliezen, heb wel al hoop, want een klopend hartje is toch goede hoop eh

dikke Kus xxx

Link naar deze reactie
18/04/2007 @ 13:28

De zwangerschap word gerekend al vanaf je eerste dag van je laatste regels al is de baby 2w later verwerkt. Wanneer was je eerst dag van je laatste regels ?

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >