Vorige reacties:
< vorige pagina volgende pagina >
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]
< vorige pagina | volgende pagina >
< vorige pagina volgende pagina >
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 02/05/2007 @ 11:05 Monique | Ina, Thom, mooie naam. Hoe gaat het nu met je? en lichamelijk? Liefs Monique |
| 02/05/2007 @ 22:44 Monique | Ina, Ik begrijp (denk ik) wat je bedoelt met dat de wereld door gaat en die van jou stil staat. Jij bent veranderd toen je weer zwanger werd. Je hebt je al ingesteld op het kindje dat komen ging. Je hield al van hem. Je leefde er naar toe. Dat vooruitzicht is je nu afgenomen. Je wordt eigenlijk weer terug naar af gestuurd. Alleen pas je daar niet meer in het plaatje. De wereld is hetzelfde gebleven, maar jij bent veranderd. En de wereld draait gewoon door, alsof er niets gebeurd is. Leuke dingen doen, wat is dat? Je zult het waarschijnlijk de komende tijd nog even niet weten. Ik wist het maanden niet na mijn miskraam. De meeste mensen zullen je niet begrijpen. En ik waarschijnlijk ook niet. Niemand weet hoe jij het ervaart. Neem vooral je tijd en laat je niet opjagen dingen te doen, waar je je nog niet goed/sterk genoeg voor voelt. Het enige waar het nu even om draait zijn jullie twee (drie). Ik hoop dat je er met je man over kunt praten. Dat jullie er voor elkaar kunnen zijn. Liefs Monique |
| 13/05/2007 @ 17:48 Monique | Hoi Ina, Goed te zien, dat je je weer op de site begeeft. Betekent dat het weer wat beter met je gaat! Wat betreft dat gekeuvel, dat heb ik ook wel. Kijk af en toe, lees wat. Maar vind het ook vervelend om steeds meiden zwanger te zien worden in hun eerste of tweede poging. Vind het steeds lastiger worden. En dan ga ik voor de zoveelste keer weer door naar de volgende maand... Heb dan niet zoveel zin meer om veel te lezen en te schrijven. Hier gaat het even wat minder. Ben in een of andere emotionele dip beland. Ben moe en verdrietig, heb het gevoel dat niets me lukt of gaat lukken. Heerlijk zo'n dag. Schiet niet echt op. Hopelijk voel ik me morgen weer wat beter. Groetjes en hoop snel weer wat van je te horen. Monique |
| 14/05/2007 @ 21:44 Monique | Hoi Ina, Fijn he, als mensen nog steeds (zo lang is het nog niet geleden) aan je denken! Laatst vroeg een collega (een man zelfs, zo zijn de meeste mannen niet bij mij op het werk)nog aan mij hoe het met mij ging. Hij heeft met zijn vrouw ook al het nodig meegemaakt. Dus hij weet hoe het voelt. Dat deed me erg veel goed. Ik zit deze week(end) echt in een dip. Kon alleen maar huilen om alles. Vond mezelf niet meer leuk. Ik was nergens goed in en ik kon ook zeker niet meer zwanger worden en al helemaal geen zwangerschap voldragen... Tsja, wat moet je met zo'n dip. Nu was het de laatste keer ook wel weer heftig. Ik denk werkelijk dat ik zwanger ben geweest. Voelde me beroerd! Een vriendin merkte nog op dat het waarschijnlijk mijn verdriet en teleurstelling was wat me dwars zat. Misschien is het dat ook. Soms heb ik inderdaad echt het gevoel van waar zijn we mee bezig. Mijn lijf doorgaat elke maand de malle molen. En ik voel me een groot deel van de maand absoluut niet goed. En tot nu toe zonder dat het ergens voor bleek te zijn. Soms denk ik wel om een maand of misschien twee te stoppen met proberen. Even geen gedoe en me even "normaal" voelen. Maar dan denk ik ook weer, toch zonde van die gemiste kans. Het moest maar juist de juiste zijn. Lief dat je voor me duimt! Ik hoop dat het helpt. Vind het fijn met je te praten zo via het internet. Met mijn bloedarmoede gaat het goed. Ik heb na de pillenkuur laten testen en toen was mijn ijzer van de helft van minimaal naar minimaal gegaan. Ik hoefde daarom geen nieuwe pillen meer te slikken. Vorige week voelde ik me alweer moe, dus heb gevraagd of ik weer geprikt mocht worden. Als het aan mijn ijzer ligt, dan direct maar weer aan de pillen beginnen, nietwaar? Maar dat bleek zelfs nog iets te zijn verhoogd (best goed eigenlijk). Komt waarschijnlijk door de vitaminepillen die ik ben gaan slikken. Zit ook ijzer in. Krijg ik in ieder geval mijn dagelijkse hoeveelheid. Voel jij je alweer klaar om aan een nieuwe ronde te beginnen? Of voelt het nog te vroeg? Vond het bij mezelf wel raar, direct na de mk, wilde ik direct weer beginnen. Geen moment getwijfeld. Ja, op het moment dat we hoorden dat het hartje was gestopt. Toen zei ik dat ik noooooit meer zwanger wilde zijn. Dat was al snel weer over. Ina, je schrijft dat je niet zo gemakkelijk praat (of tenminste niet tegen jan en alleman), maar krop het niet op he!! Je moet er toch iets mee en de meeste vrouwen relativeren door erover te praten!! Liefs Monique |
| 09/06/2007 @ 11:54 Monique | Ina, Hoe is het bij jou? Groetjes Monique |
| 19/06/2007 @ 09:36 Monique | Ina, Hoe is het nu met jou? Groetjes Monique |
| 03/08/2007 @ 17:49 Monique | Ina!!!!!! Wat zie ik nu!!! Gefeliciteerd!!! Hoe voel je je? Liefs Monique |
| 09/08/2007 @ 23:12 Monique | Hoi Ina, Ach ja stom, waarom niet. Doen wat goed voelt is het belangrijkste. Ik heb nu het goed gaat juist dat ik minder op de site zit. Ben ook 's avonds best moe, dus merk dat ik minder puf heb om achter de pc te gaan zitten. Alhoewel het nu wel iets beter lijkt te worden. Maar ja, werk ook ongeveer 45 uur per week. In het weekend is het dan ook bijkomen. Het gaat eigenlijk heel goed met me. Niet zo moe als de vorige zwangerschap of tijdens de periode van bloedarmoede. alleen misselijk als ik te laat iets eet. Verder wel heerlijk pukkels op mijn kin, lijk wel weer 15. En s nachts 4 keer (zo'n beetje om de twee uur) naar het toilet. OOk wel iets om vermoeid van te worden. Verder veel kleine beetjes eten en niet teveel ineens. En eigenljk niet veel rare dingen. ben al goed rond, en dat met 14 weken... Gaat wat worden. Met vier!!!! weken paste ik mijn spijkerbroek al niet meer... Die spanning die ken ik maar al te goed. Ik heb niet echt blij kunnen zijn tot de echo van vorige week (13 weken). Dan waren we de 12 weken van de vorige keer voorbij. Is natuurlijk geen garantie, maar het gaf een enorme opluchting. Bij jou zal dat misschien wel pas na 16 weken of later zijn. Misschien pas bij de 20 weken echo. Nu voel ik me minder gespannen en kan ik blij zijn als ik het vertel. Daarvoor voelde het alsof iedereen blijer was dan ik. Geeft een erg raar gevoel. Enige wat je kunt doen is rustig afwachten. En maar zien hoe het loopt. Maar ja, dat is gemakkelijk gezegd. Gelukkig waren wij van week 7-10 op vakantie. Dan ben je even met andere dingen bezig, kun je gaan slapen wanneer je wilt etc. Was toch wel erg fijn voor mij. Hoop dat je ook snel gerust gesteld mag worden. Wanneer mag je je eerste echo? Bij de eerste heb ik tranen met tuiten gehuild van opluchting dat het hartje klopte. Ik zag je op het april forum schrijven. Zat bij het februari forum, maar heb daar niet echt klik met mensen. Dus zit nog een beetje hier, en bij de 30-ers en bij juni 2007. Maar dat is het wel ongeveer. Groejtes en houd je me op de hoogte hoe het gaat? Monique Oja, de computer herkent mij niet meer, dus mijn banner is zoek... |
| 11/08/2007 @ 00:07 Monique | HOi Ina, He he, als het goed is doet mijn banner het nu weer. Kan me goed voorstellen dat je in de zenuwen zit voor as maandag. Bij mij gingen ze met 7 weken echo maken en gingen ze van te voren mijn bloeddruk meten. Die was best hoog. Mijn hart ging dan ook tekeer. We hebben toen voor het eerst het hartje zien kloppen. Ik heb daar gezeten en heb de tranen van opluchting en ontlading gewoon laten lopen. Op de een of andere manier was het zo'n spanning! Ik voel met je mee. Ik hoop dat je maandag ook zo'n heerlijke ontlading hebt! Iedereen zeg bij mij ook, zijn het er geen twee??? Maar op de echo's hebben we er "maar" één gezien. Ik kan me haast niet voorstellen dat mensen tot 16/20 weken geen buik hebben en er niets aan hen te zien valt. Groetjes en succes voor maandag!! Monique |
| 13/08/2007 @ 22:06 Monique | Goh, wat fijn om te horen Ina!!! Geniet er maar van. Heb je een foto meegekregen??? |
| 02/09/2007 @ 12:14 Monique | Hoi Ina, Ben niet zo veel meer op de site. Op de een of andere manier heb ik het veel te druk met andere dingen of lig ik weer vroeg in mijn nest. Hier gaat alles goed. Buikje groeit. Volgens verloskundige buitenkant meting van 15cm. Of dat nu van de baarmoeder of het kindje is, geen idee. Mijn bloeddruk was ok. Begin nu wat minder moe te worden. En dat is wel fijn. Kan weer gemakkelijker wat ondernemen. Ben eigenlijk haast niet misselijk geweest. Ben jij dat nu en gedurende je vorige zwangerschappen geweest? Ze zeggen dat als je niet misselijk bent, je in verwachting van een jongen bent???? We zijn nu begonnen met het kijken naar een baby kamertje etc. Het kost allemaal veel geld. Kraamzorg ingeschreven, verzekeraar ingeschakeld, kinderopvang ingeschreven. Nu nog even inshcrijven voor een cursus. Denk dat ik maar voor de yoga ga. Bij jou alles goed? 9 weken en 5 dagen alweer. Dat gaat al best weer snel. HOewel, de eerste 13 weken vond ik maar erg langzaam gaan. Nu heb ik het gevoel dat het snel gaat. Heeft er natuurlijk ook wel mee te maken hoeveel zorgen je je maakt. Nu voel ik me er relaxter onder. Maar begin toch al wel weer een beetje bezorgd te worden mbt de 20 weken echo over 2,5 week. Dan kunnen ze natuurlijk het beebje goed bekijken.... Hoop maar dat alles ok is. Groetjes Monique |
| 22/09/2007 @ 11:51 Monique | Hoi Ina, Ik kom je eigenlijk nergens meer tegen op de site. Even een berichtje over onze echo van gisteren. Het is allemaal goed gegaan bij de echo. Jeetje wat was ik toch weer zenuwachtig. Een keer een kindje in je buik zonder kloppend hartje raak je gewoon niet meer kwijt. Heb jij het ook dat het je zo onzeker maakt? Ze hebben vanalles nagekeken. Hartkamertjes, hoeveelheid vocht in het hoofdje (mag max. 1 mm of cm en het was o,7, dus prima) de lengte van het bovenbeentje (hij//zij heeft al lange benen), meten kleine en grote hersenen, tellen nieren en kijken of de maag en blaas gevuld was. Verder meten ze ook de omtrek van het hoofdje. De ruggegraat zat mooi in elkaar zonder onderbrekingen en het zag er naar uit dat het ruggetje ook mooi gesloten is. Ze kijken ook naar het aantal strengen in de navelstreng. Als het allemaal ok is moeten dat er blijkbaar 3 zijn. Jeetje wat kunnen ze toch veel zien tegenwoordig. Ook hebben ze gekeken naar een hazenlip. Het zag er naar uit dat alles ok was. De echoscopiste kon zelfs het tongetje van de kleine zien... die heb ik dus echt niet kunnen zien, maar goed, zij is geoefend bestudeerder van echo's. Als eerste liet ze zien dat het hartje klopte... toch wel weer een hele geruststelling. Mijn vriend zei direct, hehe kun je weer ademhalen... We hebben niet gezien of het een jongentje of een meisje is, dat willen ook bewaren als verrassing. we hebben er dan ook niet naar gezocht. De placenta ligt blijkbaar aan de achterkant, tegen mijn rug. Dat betekent dat ik hem heel goed zal gaan voelen en dat mijn vriend hem ook zal kunnen voelen straks. Ben nu al benieuwd naar zijn reactie. Verder bevestigde de echoscopiste dat de rare bewegingen in mijn buik toch echt het kindje waren en niet mijn darmen. Let er nu wat meer op en die kleine is toch veel in beweging. Op de echo ook. Veel aan het zwaaien met armpjes en armpjes en voetjes naar elkaar toe brengen. Elke keer als ik moest lachen werd die kleine weer in een andere positie gegooid. Dus lachen betekent veel beweging voor de kleine. Wel grappig om te zien. Die kleine zag er al zo echt uit!!! Een klein mopneusje... Ben weer helemaal verliefd. En voel me nu ook heel wat rustiger. Ben wel helemaal onder de indruk van wat je allemaal kunt zien!! Nu 20 weken wachten zonder visueel contact. Spannend, kan niet wachten.... Laat je snel weer wat van je horen?? Groetjes en een fijn weekend! Monique |
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]
< vorige pagina | volgende pagina >

Oktober 2007 dan maar?!

maar hoopte toch dat er een berichtje van was hoe het met je ging