< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Anticonceptie... » backup

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Topic nog actief: Klik hier om naar het actieve gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
09/03/2007 @ 12:11
Elsje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Helaba,

Het blijft hier precies stil hé.
Is er hier nog leven?

Groetjes

Link naar deze reactie
13/04/2007 @ 16:25
Tod

Online Status
Koekoek,

ik leef nog!
En jij, Elsje?

Link naar deze reactie
17/04/2007 @ 15:16
Elsje

Ik ben er ook nog.
Vandaag naar de gyne geweest, ik dacht om te bespreken wat er nu ging gebeuren. Maar, uitstrijkje genomen en een staaltje van de baarmoederwand... Pijnlijk! Ik heb nl. veel tussentijdse bloedingen en het is om te controleren of alles zeker in orde is.
Voor de rest gaat alles z'n gewone gang, het hoeft ook niet onmiddellijk, maar het zou aangenaam zijn. Ik begin me gewoon een beetje zorgen te maken dat we er ondertussen eigenlijk ook niet jonger op worden...

Jammer dat er voor jou nog niet zoveel verandering in zit. Hoe sta je daar zelf tegenover? Lukt het een beetje?

Link naar deze reactie
20/04/2007 @ 14:18
Tod

Online Status
Koekoek Elsje!

ja, wij worden er ook niet jonger op (allé, we zitten nog onder de 30), maar ik heb een gelatenheid over me. Het heeft toch geen zin om me erin op te stressen, dat helpt niets vooruit. We zien wel. Is het dit jaar niet, dan is het misschien volgend jaar. Snap je mù'n gevoel zo'n beetje? Er zijn zoveel teleurstellingen en zo geweest, dat ik nu echt deze gelaten houding over me heb en om eerlijk te zijn, zo gaat 't veel beter.
Wanneer krijg je trouwens resultaat van dat uitstrijkje en dat biopt? Moet je binnenkort terug naar de gyn? wat stelt hij voor? Moeten jullie nu alle testen en zo door? Of wat is er al gebeurd?

Sorry, hoor, je moet 't me zeggen als ik te indiscreet word.

Groetjes!

Link naar deze reactie
23/04/2007 @ 09:47
Elsje

Helaba,
Ik snap je gevoel en het is inderdaad makkelijker als je er zo tegenover staat. Anders zit je onnodig te stressen en dat helpt toch geen fluit, integendeel.
Deze week mag ik bellen voor het resultaat en we hebben vorig jaar al een aantal onderzoeken gehad waardoor we het nu gewoon met clomid, ustregon en echo's gaan doen. Valt eigenlijk nog mee (denk ik). Das voor de volgende cyclus.

Ik hoop voor jou dat het ook geen eeuwigheid meer duurt, maar dat je er toch een periode kan op plakken. Das altijd plezanter.

Vele groetjes

Link naar deze reactie
26/04/2007 @ 15:53
Tod

Online Status
Hey Elsje,

ja, inderdaad, sinds ik die houding heb aangenomen, gaat 't me beter af. Ik kan ook niet veel anders, hé.
Jij weet dus al met welke medicatie je te werk zal moeten gaan. Da's ook al een houvast, hé. Je vertelde dat jullie al onderzoeken gehad hebben vorig jaar, de welke waren dat dan allemaal? Sorry als je me indiscreet vindt, je hoeft 't me niet te zeggen, maar ik ben daar nieuwsgierig naar, naar hoe dergelijke zaken verlopen en zo.
Wanneer mag je trouwens met de clomid beginnen?

Link naar deze reactie
02/05/2007 @ 14:49
Elsje

Dag Tod,

Pff, heb er net een cyclus van 34 dagen opzitten. Normaal gezien was ik heel regelmatig, maar nu dus niet meer...
Ben eens benieuwd wat de volgende zal geven.

Vorig jaar heb ik zo'n hsg gehad en een bloedonderzoek. Van m'n ventje hebben ze een spermastaal onderzocht.
Die Clomid moet ik starten op dag 3 en na de eisprong het andere. Afwachten hé.
Binnenin heb ik het gevoel alsof het nooit zal lukken en op een vreemde manier stelt dat me ook gerust. Wat zit een vrouw soms raar in elkaar!

Groetjes

Link naar deze reactie
14/05/2007 @ 15:01
Tod

Online Status
Hey Elsje,

Oei, ook zo'n lange cyclus. Bij mij is dat heel gewoon, maar ik kan me voorstellen dat 't rotvervelend is als je anders gewoon bent. Tjonge, niet tof!
Intussen ben je gestart met de clomid, denk ik, hé. Viel dat mee? Heb je er last van? En gaan jullie nu werken met inseminaties, of is dat niet nodig? Sorry, hoor, als ik teveel vragen stel... Nu maar hopen dat de medicatie je lichaam in de juiste richting vooruit helpt, hé.

Link naar deze reactie
13/06/2007 @ 11:17
Tod

Online Status
Hey Elsje, alles goed?

Link naar deze reactie
13/06/2007 @ 15:32
Elsje

Hey Tod,

Blijkbaar ligt het op de andere site compleet stil.
Alles in orde met jou?

Met mij gaat het prima. We zijn ondertussen al aan de 2de cyclus met clomid bezig. Emotioneel heb ik het wel lastig, blijkbaar werken die pillen enorm op m'n gemoed en ik kan héél diep zakken. Het begint me lastig te vallen dat het zo lang duurt. Heb onlangs eens de cyclussen geteld en kwam aan 20...
Geduld is een mooie zaak hé

Vele groetjes,
Elsje

Link naar deze reactie
17/07/2007 @ 11:44
Tod

Online Status
Hey Elsje,

ha, je bent met clomid gestart. En ja, ik kan me goed voorstellen dat dat inwerkt op je gemoed: een lading hormonen en dan nog eens al zo lang moeten wachten. Krijg je er ook pregnyl bij of niet? En is je man al getest geweest? Goh, meiske, ik kan me zo goed voorstellen dat je je nu ellendig voelt en dat je soms heel diep kan zakken. Ik hoop dat je er toch met je man over kan praten, dat je hem kan vertellen dat je het moeilijk hebt en zo. Het doet al veel om het te kunnen delen, hé...
Weet je, misschien moet je zo denken: clomid is slechts een eerste stap, daarna zijn er nog veel mogelijkheden. Bovendien zijn er ook veel mensen die geholpen zijn met clomid, dus who knows?

Ik stuur je in ieder geval een hele dikke knuffel!!! Weet je, het lukt zeker en vast wel, maar het moet z'n tijd hebben, véél tijd jammer genoeg. Je mag niet vergeten dat het màg om in die lange wachttijd eens te breken, het moeilijk te hebben het gevoel te hebben dat je zaagt etc. Een mens is niet gemaakt om al deze moeilijk dingen alleen te dragen. Je hoeft dan ook niet altijd sterk en zo te zijn. Dat mag je zeker niet vergeten, hé!

Dus, ik stuur je daarom nog een extra knuffel in reserve!!

Link naar deze reactie
14/08/2007 @ 10:59
Tod

Online Status
Hey Elsje en de anderen,

je ziet dat ik m'n banner heb aangepast... Ik heb het enkele weken moeilijk gehad met zwijgen, maar als je stevig genoeg mottig bent, dan lukt dat wel...

Elsje, ik vind 't vooral vervelend dat ik tegen jou heb gezwegen, want jij hebt 't helemaal niet gemakkelijk met zwanger worden... En alhoewel wij helemaal niet mogen klagen, is het bij ons ook niet op wieltjes verlopen. Ik herken me dus wel gedeeltelijk in je verhaal... Ik hoop dat je dat hoop geeft om door te gaan en er in te blijven geloven, want ook voor ons waren clomid, pregnyl en menopur aan de orde.

Link naar deze reactie
04/09/2007 @ 14:35
Tod

Online Status
Elsje,

alles ok?

Link naar deze reactie
02/10/2007 @ 18:53
Tod

Online Status
Elsje?

Link naar deze reactie
05/10/2007 @ 14:58
Elsje

Tod,

Vooreerst van harte proficiat!!!
Hopelijk gaat alles goed en ben je al wat gewoon aan de nieuwe situatie. Groeit de mini goed en hoe voel je je?

Aan de andere kant is het jammer dat je er nooit over gesproken hebt dat het bij jullie ook al aan de orde was. Het is leuker wanneer je zo'n dingen kan delen, het is al zwaar genoeg.
Ondertussen hebben we de eerste iui achter de rug en ik had het vooral hormonaal/emotioneel zwaar. Er kwamen nogal wat dingen samen die dag en heb al ondervonden dat enorm gevoelig ben voor die pilletjes/spuit. M'n lichaam is dan compleet onvoorspelbaar.

Link naar deze reactie
09/10/2007 @ 17:47
Tod

Online Status
Hey Elsje,

je hebt gelijk dat je me wat onder m'n voeten geeft, maar 't probleem is dat ik hier niet meer vrijuit kon praten om een aantal redenen. Het feit dat ik hier enkele mensen heb herkend én omgekeerd, makt dat ik m'n bek hier zoveel mogelijk in m'n pluimen hield. Sociaal zijn is anders, I know

Jij hebt intussen je eerste IUI achter de rug en ja, ik kan goed begrijpen dat je ferm weet van de hormonen. Ik had dat met de clomid ook. Al bleef ik emotioneel nogal stabiel, ik had wel zo'n "onrust" in m'n lijf, moest veel naar 't toilet (ook 's nachts) en had enorm last van vapeurs. Maar wellicht is de dosis die jij krijgt hoger of niet?
In ieder geval heb ik een vriedin die nu zwanger is met IUI, als je dat hoop kan geven? Ik duim echt voor jou!! Dat meen ik!!

Dat je je eerste IUI achter de rug hebt, betekent dat dan dat je nu in de wachtweken zit, of moet je nu wachten op de volgende ronde. Ik hoop zo het eerste...

Meiske, ik weet dat 't niet helemaal fair was dat ik hier niet meer ben komen zeggen, maar dat neemt niet weg dat ik écht voor je duim en hier geregeld kwam zien hoe het met je was...

In ieder geval een dikke knuffel!!

Link naar deze reactie
10/10/2007 @ 14:26
Elsje

Dag Tod,

Moet zeggen dat ik het er eigenlijk een beetje lastig mee had.

Nu zitten we zover dat de wachtweken voorbij zijn, heb wat roodverlies sedert zondag dus ze zullen er wel aankomen. Begin het gewoon een beetje beu te worden. We geven het zelf nog max. 1 jaar en verder dan iui gaan we niet.

Als je wil kun je gerust een pb sturen, dan hoeft niemand het te lezen

Groetjes

Link naar deze reactie
24/10/2007 @ 11:13
Tod

Online Status
Elsje,

ik heb je een berichtje gestuurd.

Alles goed?

Link naar deze reactie
24/10/2007 @ 14:18
Elsje

Tod,
Bedankt voor je berichtje. Maakt het toch een beetje duidelijker.
Morgen mag ik gaan voor een follikelmeting, maar eigenlijk zie ik het niet echt meer zitten. Denk dat we de volgende cyclus overslaan, het hoeft niet echt meer. Begin het gewoon ongelofelijk beu te worden.
Heb het ondertussen ook op het werk moeten zeggen omdat ik het anders nooit geregeld kon krijgen. Kheb het er gewoon zo lastig mee en het is steeds erger aan het worden, we krijgen ook steeds meer de vraag van wanneer,....
Ik gun het je van harte, maar eigenlijk ben ik ook stikjaloers
Ik wil niet zo'n negatief geval worden.
Het is ook soms zo moeilijk omdat R dikwijls weg is voor het werk, dan ben je onbewust toch aan het rekenen. Doordat ik veel last heb van de pillen val ik 's avonds ook om van de slaap (doet er ook geen goed aan)...
Tja, der zit er hier eentje die een slechte dag heeft...

Geniet maar van je !
Groetjes

Link naar deze reactie
26/10/2007 @ 15:40
Tod

Online Status
Hey Elsje,

hoe was de follikelmeting? Zat alles een beetje goed qua groei van het follikel, baarmoederslijmvlies en zo? Het is inderdaad omslachtig en zwaar, mensen beseffen nog niet de helft wat het inhoudt, tot je er zelf inzit... En als je dan ook emotioneel last hebt van de hormonen, wordt 't helemaal zwaar. Kunnen jullie er met z'n tweetjes samen ook over praten? Ik hoop het zo! In ieder geval ben ik een enorme voorstander van nu en dan een rustronde.
Wanneer gaan jullie over op IUI of zijn jullie daar nu al mee bezig? Een vriendin van me is met IUI zwanger geworden. Bij haar was er niets te vinden, er waren geen problemen, maar ze moest wel zwanger worden met donorsperma, vandaar IUI. Het heeft 9 rondes geduurd, maar kijk, ze is intussen al een maand verder in haar dan ik. 'k Hoop zo dat 't voor jou ook zo kan lukken, maar dan liever iets rapper!

Elsje, ik ben "blij" dat je me zegt dat mijn je een steek van jaloezie geeft. Al klinkt dat van mij uit nu wel héél gemakkelijk want ik "sta al aan de overkant", maar ik weet héél goed hoe zo'n situatie aanvoelt... Nu ik zelf zwanger ben, merk ik dat mensen er op verschillende manieren mee omgaan: ofwel negeren en verzwijgen ze gewoon de zwangerschap en het feit dat er nu bij ons een kindje zit aan te komen ofwel geven ze gewoon grif toe: ik vind dit fijn voor jou maar het doet me ook pijn. Ik vind 't laatste het beste, ook en zeker voor de persoon bij wie het (nog) niet lukt of die geen partner heeft of om een andere reden ongewild moet wachten. Ik praat liever open over de dingen, ookal is dat helemaal niet gemakkelijk.

Pff, weer een hele uitleg, sorry daarvoor. 'k Hôop dat je me een beetje snapt...

In ieder geval heel veel groetjes!

[Laatst gewijzigd door Tod - 20/11/2007 @ 12:21] - Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >