< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Moeilijk zwanger worden... » Start 1e IUI poging. Spannend, wie ook?

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Moeilijk zwanger worden...
Start 1e IUI poging. Spannend, wie ook?
02/04/2007 @ 19:03
Daniëlle

Online Status Bekijk profiel
Ha Lo,

Blij om even wat van je te lezen. Heb echt aan je gedacht vandaag. Gelukkig is de PU nu achter de rug, en nu spannend natuurlijk, afwachten of ze bevrucht worden! Herstel maar goed, ik duim voor je!

Even voor de IVF-dames hier in het algemeen. Mijn neef en zijn vriendin zijn al een tijd bezig, IUI's gedaan, gestart met IVF, tussendoor heeft zij nog wat operaties aan haar baarmoeder gehad......oftewel 1 brok ellende. Afgelopen maanden intensief contact met haar gehad. Vandaag het verlossende woord: Na IVF 2 nu 7 weken zwanger......van een tweeling! De tranen stroomden over mijn wangen, ben zo blij voor ze. Even een steuntje voor de meiden hier, zet 'm op!

xDaan

Link naar deze reactie
03/04/2007 @ 19:24
@Essie

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi allemaal,

Danielle, bedankt voor je positieve verhaal! Dat kan ik echt gebruiken want mn hoop is eigenlijk n beetje naar het 0-punt op dit moment. Komt misschien omdat ik er al wat tegenop zag in tegenstelling tot poging nr 1, toen ging ik er helemaal voor. Toevallig gisteren gehoord dat een zus van iemand spontaan zwanger is geraakt nadat ze al een zoontje had via ivf. Dus dat kan ook. Alles gaat verder goed met jou hé. Schiet alweer aardig op zo.

Lo, meid heerlijk dat je het achter de rug hebt joh. Goed resultaat toch? Nou, ben benieuwd naar woensdag. Is ook weer zo'n spannend moment. Ja, dat het met die follikels bij mij zo snel gaat weet ik ook niet. Met de echo afgelopen zondag zat ze echt te tellen, zo van: ik zie er 1,2,3 enz. As. vrijdag moet ik weer terug. Dan zien we natuurlijk wat het écht gaat worden deze keer. Het spuiten valt tot nu toe toch wel weer mee. Heb mn verstand op 0 en eerlijk gezegd ben ik er minder mee bezig. Of ik probeer dat? Jij in elk geval lekker uitrusten hé.

groetjes,
Essie

[Laatst gewijzigd door @Essie - 03/04/2007 @ 19:26] - Link naar deze reactie
03/04/2007 @ 20:21
moni

hoi hoi

Sorry dat het zo lang geduurd heeft maar heb 3 weken niet op het internet gekunnen.

Hier is alles goed. Door veel te rusten heb ik niet teveel last van mijn rug. Maar mijn buik is toch serieus gegroeid.

Santana en daan bij jullie begint het toch ook al te tellen.

Lo dat ze morgen maar alle 7 bevrucht zijn.

Essie hoopelijk zijn het er vrijdag bij jouw ook een stuk of 7.

groetjes

Link naar deze reactie
03/04/2007 @ 21:42
Daniëlle

Hoi allemaal,

Moni, leuk dat je weer even voorbij komt. Jeetje, nog even en dan ben je echt moeder! Veel last van je rug? Ik merk dat ik ook op moet passen, heb de neiging met een holle rug te gaan lopen. Gelukkig geeft mijn zus (zij is fysiotherapeute) me af en toe wat tips. Ik heb namelijk snel lage rugpijn.

Essie, Knap hoor dat je het een beetje naast je neer kunt leggen. Ik duim voor je dat vrijdag de follikels goed rijp zijn! Zet 'm op.

Lo, hoe is het met je? Kan me zo voorstellen dat je nu toch echt wel zenuwachtig aan het worden bent, voor het telefoontje van het ziekenhuis morgen. Duimen!!!

Hier gaat alles z'n gangetje, kan wel zeggen dat ik me veel beter voel, heb weer energie. En dat is wel fijn, want herkende mezelf niet echt meer.

Veel liefs, xDaan

Link naar deze reactie
04/04/2007 @ 09:57
@Essie

Zie je wel Danielle het is écht zo dat je je na de eerste 3 maanden weer een stuk beter gaat voelen. Geniet ervan. Meestal als je voorbij de 7 maanden bent, ga je je soms weer wat ongemakkelijker voelen. Niet ziek zoals in de eerste maanden maar wel weer meer moe en minder mobiel. Ik vond toen zelf met de eerste dat ik de laatste anderhalve maand ook wat 'tuttiger' werd en wat bezorgder.

En verder heb ik een stommiteit te melden...ben gisteravond de decapeptyl spuit vergeten stom stom stom. Vanmorgen gelijk het ziekenhuis gebeld. Niks meer aan te doen, ze weten ook niet wat het effect is. Ik moet hem vanaf nu dus elke morgen zetten. Vrijdag de echo. Lo, spannend weer hé vandaag. Ik voor je hoor!

Mier, hoe is het met jou?

gr
Essie

[Laatst gewijzigd door @Essie - 04/04/2007 @ 09:59] - Link naar deze reactie
04/04/2007 @ 10:32
lorena

essie
je zeg je bent je spuit vergeten
ik hoop dat je geen vertraging oploopt....zoiets is ook iets voor mij weer zenuwen erbij wat niet nodig was dat doe je geen 2e keer meer
ik duim voor je vrijdag,laat het horen he!!!!

moni
bijna mama 31 weken alweer!!!
aardige buik?

santana????alles ok

daan
meis genieten nu je voelt je beter en het is zo voorbij!!!

bedankt allen voor het medeleven
ik was op van de zenuwen,ben nog nooit zo zenuwachtig geweest in mijn leven.

maar morgen hebben we een terugplaatsing!!!
de hoe en wat weet ik niet,morgen zien en horen we alles en om 14.00 is de terugplaatsing en dan gaan er 2 lange weken in hihi!!!
maar we maken kans zo zie ik het maar nu begint het echt.
vindt het lief dat ze samengesmolten zijn hahaha.

tot hoors

gr lorena

Link naar deze reactie
04/04/2007 @ 12:23
Daniëlle

Wat supergoed Lo!!!!!!!!!!!!!!!

dikke kus van Daan

Link naar deze reactie
04/04/2007 @ 15:23
Mier

hallo lieve mensen,

ik houd me wat op de achtergrond, maar lees en leef wel met jullie mee.
Jullie zijn allemaal al veel verder en heb me daarom aangesloten bij forum nieuw in de mmm.
maandag HSG gehad en vond het vreselijk!Dit heeft mij wel doen beseffen niet verder te willen als de iui niet lukt.
Mijn lichaam kan het niet aan, heb 8 jaar ms en heb hiervoor ook vele nare onderzoeken gehad en kan het moeilijk loskoppelen met al die onderzoeken nu.Ik zou moetn denken dit is voor een goed doel maar dat lukt me niet vandaar ook mijn beslissing iui en dan stop.
mijn gevoel zegt nog steeds dat ik dit allemaal niet nodig heb en door mijn ms is er ook wel vaart achter gezet omdat ik eigenlijk op niet al te lange termijn moet starten met medicatie hiervoor en dat gaat niet samen met kinderwens.mijn vriend is eind april 2006 geopereerd een hersteloperatie dan heeft het een aantal maanden nodig voordat het zaad goed is.juli kreeg ik een ms schub en wilde ik ook niet zwanger raken. we zijn dus eigenlijk vanaf oktober pas aan de slag.het gaat me allemaal te snel.
ik ben gelukkig, heb een leuke baan voor 2 dgn medisch gezien mag het niet meer, hebben trouwplannen en 2 mooie dochters van hem die bij ons wonen, en ik ben nu zo ver dat ik uitgesproken heb dit allemaal niet te willen.Mijn vriend heeft een jaar erover gedaan voordat zijn 2e dochter er kwam en wie weet was zijn zaad altijd al wel de kwaliteit van nu.Niemand weet dit.
Ik houd dus nog goede moed dat het zo gebeurt of via iui.
jullie allemaal heel veel succes en sterkte en ik lees wel mee hoor

liefs mier

Link naar deze reactie
04/04/2007 @ 15:43
lorena

sorry mier
ik nam je ook niet echt mee de laatste dagen in mijn berichten....

meis,die HSG heb ik tijdens de kijkoperatie gehad voor de iui's onder narcose dus ik heb gelukkig daar op dat moment niks van gemerkt,maar is heftig.
het is bij iedereen verschillend,ik vond bijvoorbeeld de punctie wel meevallen maar door die eileider die naar achteren is een hel!
ik ben nog herstellende hoor,voel me niet lekker opgezette buik,kan buikgriep zijn enz alles moet je in de gaten houden.
je hebt aangegeven voor jezelf dat je een limiet stelt.
en misschien is dat goed,voor je innerlijke rust,en wie weet toch?kan het zomaar zijn dat je zwanger bent kijk naar daantje!!!
je hebt er ook iets bij wat je zeker niet moet vergeten,want alles is aardig pittig,lees mee maar schrijf ook hier van je af hoor!!!

gr lorena

Link naar deze reactie
04/04/2007 @ 16:04
Mier

bruinige afscheiding na HSG is dat normaal?en hoelang?
Ik heb het ook in de urine van die bruine dingetjes lijkt wel donkere zandkorreltjes...maak me er wel ongerust over

Link naar deze reactie
04/04/2007 @ 17:37
lorena

mier anders ff zk bellen als je het niet vertrouwt
heb je ook pijn?
het kan wel ermee te maken hebben want het is allemaal best bruut wat ze uitspoken daarbinnen...
alleen het vacuumzuigen van de baarmoedermond...

sterkte

gr lorena

Link naar deze reactie
04/04/2007 @ 19:42
Daniëlle

Hoi Mier,

Ik wilde je echt niet bang maken voor de HSG. Bij mij was het ook erg pijnlijk, bijna flauw gevallen. Maar als ik dat hier geschreven zou hebben, zou je helemaal met een rotgevoel gegaan zijn. Bruine afscheiding kan normaal zijn, net zoals ongi-pijnen.(had ik ook) En, zoals Lorena zegt, vertrouw je het niet, dan echt het ziekenhuis bellen. Niet denken: Het zal wel overgaan. Als je gevoel zegt dat het niet goed is, doe er wat aan.
Ik kan me voorstellen dat je je aansluit bij een ander topic, maar je kunt hier ook altijd je verhaal en vragen kwijt hoor.

In ieder geval heel veel succes!

Daan

Link naar deze reactie
05/04/2007 @ 18:51
mier

heb toch gebeld, en als ik geen koorts of buikpijnklachten had en als het niet stonk dan was het volkomen normaal.
ik moet zeggen dat het na mijn idee wel minder is geworden en koorts of buikpijn heb ik ook niet.
ik ga er een paar dagen tussenuit morgen, lees het dinsdag allemaal wel weer

liefs mier

Link naar deze reactie
05/04/2007 @ 20:01
lorena

hai dames

nou van de 7 eicellen waren er 4 bevrucht.
ze horen nu rond de 6 a 8 cellig te zijn maar eentje sprong eruit die was al 10 cellig,en de rest minder dus het was duidelijk welke er teruggeplaatst ging worden.
de andere 3 zijn niet sterk genoeg om in te vriezen dus hoop dat dat niet nodig is,want anders moet alles weer overnieuw!!!maar daar gaan we niet vanuitmet me mee voor de 17e....

gr lorena

Link naar deze reactie
05/04/2007 @ 21:24
moni

Hey

Lo das toch goed nieuws he. Ik duim voor je. En zie alles kan gebeuren he.

Mier ik vind het toch moedig van je hoor. Ik was die onderzoeken ook allemaal beu en ik heb er dan van tevooren geen gehad ofzo. Ik had ook wel voor mezelf uitgemaakt dat ik maar 1 keer pick up ging doen. En ik heb geluk gehad dat het bij de eerste terugplaatsing gelukt is.

Ik ga binnenkort enkele fotootjes op mijn profiel zetten. Maar dan moet ik ze nog eerst op de pc zetten dus volgende week zullen ze er wel opstaan.

Daan als ik goed rust dan heb ik nie te veel last maarja soms kan ik het niet laten van nog vlug dit of dat te doen he. Maar ik heb ook vlug de neiging om met een holle rug te lopen dus ja daar moeten we nog opletten he.

groetjes

Link naar deze reactie
06/04/2007 @ 09:14
Daniëlle

Lorena,

jeetje, je gaat een spannende tijd tegemoet. 10-cellig, dat is super hoor. Meestal zijn ze 6 of 7-cellig. Nou meid, op naar de 17de, op naar de zwangerschap!

xDaan

Link naar deze reactie
06/04/2007 @ 10:33
lorena

dank je meiden
ja ben blij dat het echt een toppertje is....en hoop blijft!!!

essie
veel succes vandaag!
weer ff een kijkje naar binnen nemen....

santana???meis alles kits?

gr lorena

en voor iedereen een fijn paasweekend gewenst...
geniet van het weertje

Link naar deze reactie
06/04/2007 @ 10:54
@Essie

Lo,wat goed zeg!!!!! 10-cellig nog wel liefst. Volgens mij waren die van mij de vorige keer 6-cellig. Dacht ik. Ik ga met je meehopen hoor. Bovendien wel lekker zeker, zo voor de pasen klaar. Nou, wij gaan de pasen met dubbele eitjes doen hoor. Vanmorgen geweest voor de echo, stuk of 11 follikels liggen er klaar voor zover te zien. 6 grote en 4 a 5 kleintjes. Op zeker al dat we dinsdag de punctie hebben. Morgen moet ik weer terugkomen voor extra controle.

Verder gaat het hier prima met de as moeders hé. Leuk! Moni, ben jij spontaan zwanger geraakt of via iui of ivf? Ben gewoon even benieuwd.

Meiden, geniet van het mooie weer dit weekend en tot weer snel.

gr
Essie

[Laatst gewijzigd door @Essie - 06/04/2007 @ 13:39] - Link naar deze reactie
06/04/2007 @ 17:25
lorena

nou essie het gaat gelukkig erg rap bij jou
wat een verschil met mijn behandeling zeg
nou ik duim voor je dat je snel je PU krijgt en dat er veel en goed bevrucht mag worden,en natuurlijk een zwangerschap!!

hierzo gaat het wel ok
ben nog niet nerveus,heb nog wat dagen te gaan voordat ik dat ga doen
heb er wel een goed gevoel over omdat het zo'n topembryo is maar ja,,,zegt niet alles maar positief blijven denken
geniet ze allemaal van het paasweekend

gr lorena

Link naar deze reactie
07/04/2007 @ 13:20
moni

Hey

Essie we hebben eerst 5 iui pogingen ondergaan zonder succes. Dan zijn we overgeschakeld naar ivf en zijn bij de eerste poging zwanger geraakt. Maar bij ons lag het percentage om zwanger te worden met ivf een beetje hoger omdat ik nog maar 24 jaar ben en er 10 eicellen waren. Blijkbaar zijn dat 2 doorslaggevende elementen. Ik hoop dat het deze keer lukt voor jullie want het is toch niet alles he. Iedere keer die hormonen en die pick up he. En dan weer opnieuw beginnen.

Ik duim voor jullie

geniet nog van het paasweekend (al is het vandaag weeral wat slechter weer)

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >