< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » (Nog) Een kindje?? » Pas gestopt met de pil... nu afwachten

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Topic nog actief: Klik hier om naar het actieve gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » (Nog) Een kindje??
Pas gestopt met de pil... nu afwachten
03/04/2007 @ 19:37
marnonny

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Zo dames, weer even een berichtje van mij.
Al jullie reacties doen mij erg goed. Heb het ook hard nodig.

Vanmorgen vruchtwaterpunctie gehad, doet verrot veel pijn moet ik zeggen, en over 3 weken krijgen we daar de uitslag van.

Tijdens de vruchtwaterpunctie werd er ook een echo gemaakt en daar zagen we toch wel wat positievere dingen.
Gisteren lag het kindje met haar beentjes doodstil, waardoor we dachten dat het verlamd was, maar vandaag lag het in ieder geval met 1 beentje lekker te trappelen. Het andere beentje heeft een afwijkende stand van het voetje en naar alle waarschijnlijkheid mist het ook het botje in het dijbeen. Ook heeft het een kromming in de ruggegraat, waarvan ze eigenlijk niet weten wat het is of wat het doet, dat zal de tijd uitwijzen denk ik. Door de kromming in de ruggegraat staan de onderste twee ribben in een iets vreemde stand, iets omlaag.
Ook dachten ze gisteren te zien dat de kleine hersenkamer iets (3 dagen) achter loopt op groei, maar dat kan natuurlijk nog bijgroeien.

Wat wij als heel positief zagen tijdens de echo is dat ons meisje (ja weer een meisje) naar de naald van de punctie zwom en deze met beide handen beet greep. Neemt dus wel dingen waar enzo.

Het is nu echt afwachten op de uitslag en 26 april krijgen we een tweede uitgebreide echo over het hoe en wat verder.
Wachten wachten en nog eens wachten dus.

Veel liefs Marjon

Link naar deze reactie
03/04/2007 @ 19:49
mamsje

Online Status Stuur bericht

W zijn er voor je hoor de komende drie weken en daarna,dat je zolang op de uitslag moet wachten zeg!

Wel goed dat ze naar de naald ging,dat zegt toch wel dat ze alert is en haar lichaam kan gebruiken toch??

dikke kus Petra

Link naar deze reactie
03/04/2007 @ 20:53
monka

Hé lieverd, ik ben blij om te horen dat je er positieve dingen uit kan halen. Heb het idee dat de 1e echo veel enger moet zijn overgekomen dan de punctie met echo vandaag, kwa uitslag dan. Wel weer vervelend dat je 3 weken moet wachten.
Ik kan me heel goed inleven hoe jullie je moeten voelen, Ton kent jullie verder niet maar leeft ook met jullie mee.

Wat ik wel heel bijzonder vind is om te lezen hoe je frutje naar de naald zwom om het te pakken, geeft je toch een positieve vibe ja toch???Een eigenwijze tante al.

Meisie, als je behoefte heb.........we zijn er voor je!!!!!

Héle dikke kus,
Monica

Link naar deze reactie
04/04/2007 @ 07:35
monka

Marjon, je zal best veel steun hebben aan familie en vrienden, maar mocht je toch behoefte eraan hebben kunnen we wel wat afspreken hoor, dan stuur je maar een pb-tje. Voel je niet bezwaard als je het niet wilt doen hoor meis, dan blijven we gewoon lekker mailen.

Dikke kus,
Monica

Link naar deze reactie
05/04/2007 @ 13:43
marnonny

Hallo meiden,

Wat doet het me toch goed om al die goede reacties te krijgen, geeft me in ieder geval het gevoeld dat we er niet alleen voor staan.
Monica heel erg bedankt voor je aanbod en misschien ga ik er nog wel een keer gebruik van maken, maar op het moment gaat het eigenlijk heel goed met me, naar omstandigheden dan. Dick en ik praten heel veel met elkaar, maar ook met onze ouders broers en zussen en dat is zo goed voor de verwerking.

Maar ja de klap gaat natuurlijk nog komen als we de uitslagen hebben en de uitgebreide echo nogmaals hebben gehad. Tot die tijd afwachten.

Veel liefs Marjon

Link naar deze reactie
06/04/2007 @ 08:38
marnonny

Ha dames,

Gisteren middag laat werden we nog gebeld door het ziekenhuis met de eerste uitslag van de vruchtwaterpunctie. Deze was goed, we krijgen dus in ieder geval geen kindje met down syndroom, spina bifida, of een open scheldeltje, maar dat waren dingen die eigenlijk al uitgesloten waren door de echoscopist. Maar toch wel even een opluchting.
Ook hebben ze voor ons voor woensdag middag half twee een plek vrij gemaakt om nogmaals een uitgebreide echo te doen, omdat ze nu met de uitslagen die ze al wel hebben, toch weer even anders kunnen kijken. Mochten we hier geen behoefte aan hebben kunnen we dit dinsdag nog afbellen, maar ik denk dat we er goed aan doen om het gewoon te gaan doen. Al ben ik wel heel bang hier voor. Nu zijn we positief, maar stel dat ze nog meer dingen vinden, hoe moeten we hier dan weer mee omgaan??? En daar ben ik echt zo bang voor. Heb de hele week eigenlijk goed geslapen, maar vanacht heb ik alsmaar liggen malen, ondanks de goede uitslag die we toch al hebben gehad. Nou ja we moeten maar weer afwachten. Hopen dat de voorspellingen van het weekend goed blijven, dan kunnen we in ieder geval lekker dingen ondernemen.

Iedereen prettig weekend en natuurlijk ook prettige paasdagen.

Heel veel liefs Marjon

Link naar deze reactie
07/04/2007 @ 07:54
monka

Das wel heel spannend Marjon. Is dit dezelfde echo die je 26 april zou hebben??Dan hebben ze deze vervroegd en moet je je alleen sneller voorbereiden.Das wel ff schrikken zeg.
Maar..........je kindje heeft in ieder geval geen open ruggetje en geen open schedeltje, het heeft ook geen hartafwijking dat zijn toch al heel angstaanjagende opties die ze hebben uitgesloten.....toch????Je bent positief en probeer dit te blijven meis ook al is het moeilijk. Ik kan me zo goed voorstellen dat je niet kan slapen.

Blijf positief schat!!!!!!
Ik zal aan je blijven denken en heel hard voor je hopen!!!

Link naar deze reactie
07/04/2007 @ 09:27
marnonny

Ha Monica,

De echo die we woensdag kunnen krijgen is eigenlijk gewoon een extra uitgebreide echo. Die van 26 april blijft ook gewoon staan, maar ook omdat ze dan dingen beter kunnen vergelijken denk ik. Ik denk ze nu alles goed opmeten en dan 26 april nogmaals kijken of het wel goed groeit, misschien dingen veranderd zijn enzo. dat is natuurlijk op zih wel belangrijk om allemaal even goed na te kijken, maar ik weet niet of ik dat allemaal wel aan kan. Maar ik denk dat het het beste is om het gewoon wel te doen, hoe eng ik het ook vind.

Hoe gaat het eigenlijk met jou zwangerschap, voel je je nog wel goed verder? Lekker bol buikje al natuurlijk. En hoe zijn de meiden er mee bezig?

Prettige paasdagen allemaal!!!

Liefs Marjon

Link naar deze reactie
07/04/2007 @ 21:39
mamsje

Marjon,

ik zal aan je denken woensdag.
hopelijk geeft de echo toch wat meer uitsluitsel,want het niet zeker weten lijkt mij ook niet alles toch??

dikke kus Petra

Link naar deze reactie
11/04/2007 @ 07:29
monka

Marjon, heel veel sterkte vandaag, ik denk aan je meissie.

De vk gaat voor mij een afspraak maken bij een gyn voor wat onderzoekjes mbt schimmels en bacterien. Heeeeel misschien dat ik dan toch thuis kan bevallen. Verder was alles goed met ons frutje.

Vanacht weer een piskat gehad....................wordt er zo moe van...............

Groetjes,
Monica

Link naar deze reactie
11/04/2007 @ 12:19
mamsje

Marjon,heel veel sterkte vandaag

Monica,kan de dierenarts daar nou niets aan doen,of is het beestje te oud??

Ik heb me vanmorgen gewogen weeg nu 71.3,schiet niet echt op(hoewel ik nu wel ongesteld ben geworden,ben ik altijd wat zwaarder)
Heb me toch maar weer voor 3 maanden opgegeven bij streep je slank en ga er nu maar weer tegen aan.

Het you fijn yijn als je gewwon thuis kan bevallen,wel vervelend zon schimmel,had je dat ook bij de andere meiden.
Ik heb sinds twee maanden last van psoriases,word je ook niet vrolijk van,maar nu m,et het juiste zalfje is het al een stuk minder!

en waar is onze Tamara toch gebleven??
maak me wel een beetje zorgen

liefs petra

Link naar deze reactie
12/04/2007 @ 07:20
monka

Marjon??? Hoe is het gegaan???

Link naar deze reactie
12/04/2007 @ 09:42
marnonny

Hallo Dames,

Monica wat goed dat de vk een afspraak bij het ziekenhuis gaat maken ivm je schimmels. Hopen dat die het allemaal even goed op kunnen lossen en dat je inderdaad lekker thuis kan bevallen. Zou me heerlijk lijken. Lekker alles thuis, geen heen en weer gerijd terwijl je weeen hebt.

Petra, ik heb dat ook hoor dat ik zwaarder ben als ik ongesteld ben. Dus wie weet. Hoeveel kilo wil je er nu nog af hebben?
Ik woog voor mijn zwangerschap altijd 66 kilo, maar sinds ik zwanger ben ben ik nog niet boven de 63 uit gekomen en dat terwijl mijn buik toch wel aardig groot is. En iedereen ziet ook duidelijk dat ik ben afgevallen, maar het komt alleen maar door het dieet wat ik houd ivm mijn suikers.
Vervelend dat je psoriases hebt. heb je grote plekken? Weet dat je er erg veel last van kunt hebben. Succes ermee.

Ik vroeg me idd ook al af waar tamara was, misschien zag ze het even niet meer zitten om mee te schrijven.

Nou gisteren de echo gehad en ik moet zeggen was best wel weer even confronterend. Ruggetje is eigenlijk het zelfde geblevem. Beide beentjes bewogen maar zijn wel erg raar van stand. Knietjes staan naar binnen gedraaid. Ook zei de gyn dat het bewegen nog niks kon zeggen omdat een spina in de buik ook met zijn beentjes beweegt en zelfs nog tot drie dagen na de bevalling en dan ineens niet meer. Nou ja we houden nu in ons hoofd dat het gewoon in een rolstoel komt kan het alleen nog maar meevallen mocht het toch kunnen lopen.
ook werden we er op gewezen dat ze niet weten hoe ernstig de handicap is en dat dat eigenlijk pas duidelijk word tijdens de ontwikkeling, dus echt afwachten. Het kan dus meevallen, maar ook heel erg ernstig zijn. Hersentjes en orgaantjes zagen er gelukkig goed uit.
Wel zouden ze heel goed de groei van het bortskasje in de gaten gaan houden, want mocht dat niet goed groeien en erg klein blijven, heeft het kindje geen kans op overleven buiten de baarmoeder omdat dan de longen niet kunnen ontwikkelen. Tot nog toe groeit het goed hoor, maar kan natuurlijk altijd nog anders worden, dus vandaar dat we het even verteld kregen.
Dit is nu dus even mijn grootste angst, dat het borstkastje niet goed gaat.
Ook hebben we even wat dingen gevraagd mbt de bevalling, maar inprincipe kan het gewoon via de normale weg geboren worden, dus toch wel een klein positiefs iets.
Nu is het wachten tot de echo van 26 april, kijken of alles goed blijft groeien.

Maandag gaan we gelukkig een midweekje centerparcs, dus even mijn gedachte afleiden en lekker gaan genieten!

Liefs Marjon

Link naar deze reactie
13/04/2007 @ 08:21
mamsje

Hoi Marnonny,

het is dus afwachten,hopelijk blijft het borstkastje groeien.
Lijkt me wel moeilijk om je niet te kunnen voorbereiden op de soort en mate van de handicap,aan de andere kant,het word net als ieder ander kind als een hulpeloos babytje geboren en ik denk dat je er met de jaren erin groeit,dan word dan ook duidelijk wat wel en niet mogelijk is.

wat hopen ze 26 april meer te zien dan nu dan???

Ik wil er nog wel een paar kilo vanaf hebben,maar niet zoveel meer,net onder de 70 zou lekker zijn.
blijf ik lekker stevig maar ook met een leuk figuur en goed vol te houden.
ik ben nu eenmaal een lekkerbek.
met de psoriasis gaat het veel beter,nadat ik op een andere zalf ben overgestapt.
mijn oma en mijn moeder hadden?hebben het ook.
ik heb er geen last/jeuk van dat scheelt,maar je baalt wel,het is geen fraai gezicht.

ik ga eens bij zoonlief kijken.

kus Petra

Link naar deze reactie
15/04/2007 @ 08:47
monka

Hey meiden,

Marjon, hopelijk groeit het borstkastje mee, je zei dat de hersentjes ook zijn gegroeid terwijl ze zeiden dat het drie dagen achter liep op de andere helft, dus het kan nog meevallen lieverd.
Geniet je nog wel van je zwangerschap???Wel proberen hoor, het is allemaal behoorlijk schrikken en kan me voorstellen dat het niet meevalt zeg. Ze moeten natuurlijk ook alle scenario's vertellen om zich enigszins in te dekken.
Wachten tot de 26ste en hopen op goed nieuws!!!Ik hoop met je mee.

Geniet lekker van je weekje centerparcs!!!Even lekker "niks" aan je hoofd.

Veel liefs,
Monica

[Laatst gewijzigd door monka - 22/04/2007 @ 08:55] - Link naar deze reactie
15/04/2007 @ 08:50
monka

Petra, is dat psorijasses net zoiets als exceem omdat je het hebt over jeuk......
Heel vervelend jeuk.
Hebben jullie al een maand geprikt???hihihihihi.....

Jammer dat Tamara weg is, misschien ligt de pc eruit of is ze op vakantie......

Liefs,
Monica

Link naar deze reactie
15/04/2007 @ 12:14
mamsje

Hoi Monka,

Psoriasis is een niet besmettelijke huidziekte,lijkt op eczeemplekken,normaal heb je er jeuk van,maar ik heb dat gelukkig niet,het is al bijna weg.

en nee:we hebben nog geen maand geprikt,aangezien ik nog steeds bezig ben met gebitscorrectie,29 mei moet ik voor consult naar Utrecht en daarna ga ik op vakantie en pas daarna zal ik geopereerd worden,als het kan, en daarna zien we wel verder,maar het moet niet te lang duren wat het kriebelt behoorlijk.

kus Petra

Link naar deze reactie
17/04/2007 @ 07:35
monka

Zie je er niet heel erg tegenop????Ik word al helemaal beroerd als ik eraan denk dat ze aan je tanden gaan lopen morrelen.Brrrrrr.

Het is hier nog heerlijk rustig, de frutjes liggen nog te slapen en dan geniet ik nog even van de rust voor het voorbij is, hihihihihi.

Groetjes,
Monica

Link naar deze reactie
20/04/2007 @ 22:31
marnonny

Hallo dames!!!

Even snel een berichtje van mij. Ik heb een heerlijk weekje gehad deze week op centerparcs.
Heerlijk weer en lekker gerelaxed!

ook werden we vanmiddag al gebeld door het LUMC met de uitslag van de vruchtwater punctie (deze zou eigenlijk pas 24 april komen) en gelukkig hebben ze geen chromosoom afwijkingen gevonden. Kunnen we in ieder geval nog even relaxed het weekend in gaan!

Liefs Marjon

Link naar deze reactie
22/04/2007 @ 08:54
monka

He lief,

Heerlijk dat je een beetje bent bijgekomen van je weekje weg.Nou moet je donderdag toch voor een nieuwe echo??
Hopelijk is alles meegegroeid net als de vorige keer......
Geniet nog ff lekker van het weekend en tot gauw.

Petra, alles goed??

groetjes,
monica

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >