< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Zwanger worden... » Aftellen tot ... het stoppen met de pil

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Topic nog actief: Klik hier om naar het actieve gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Zwanger worden...
Aftellen tot ... het stoppen met de pil
14/04/2007 @ 18:03
Nadine

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Ineke...
Bij mij ging het echt supersnel met de kilo's. Ik was tot 26 weken zwangerschap ook al 10 kilo aangekomen.. Maar sinds daarna bleef het redelijk stabiel! Ik ben nu 13 kilo aangekomen.... Maar ik moet wel zeggen dat ik gezond eet en maximaal één keertje per dag wat extra's snoep. Ik wil het niet te gortig maken, haha.

Sara... Vocht vast houden... In elk geval wel melden bij de VK! Het KAN een symptoom zijn van zwangerschapsvergiftiging. Maar in 95% is er niks aan de hand hoor! In elk geval wel veel water/vocht drinken! En met je benen omhoog liggen! Je zult waarschijnlijk ook merken dat je het met name 's avonds hebt. Helemaal als je een drukke dag gehad hebt!

Link naar deze reactie
14/04/2007 @ 20:41
Nelleke

Online Status Bekijk profiel
Hey hey,

De bbq was heerlijk, we hebben ons goed geamuseerd, en Mai ook als ze wakker was. Ze heeft ook bijna een vol uur gewoon wakker gelegen in haar wandelwagen, aan het rondkijken en aan haar speeltjes en tetradoek prutsen. Wat een heerlijke lieve meid hebben wij. Mijn ouders vragen zich af waar we dat aan verdiend hebben, want mijn man en ik waren veel "lastiger" hahahaa
Ik ga maandag om zonnecreme bij de apotheek. Ik weet niet welke ik zou nemen, ik vraag hun advies even. Ik wil ook nog een zonnehoedje voor Mai, maar heb er nog nergens mooie gezien. Ik ben al dat roze eigenlijk ferm beu Waarom denken al die kledingontwerpers dat roze voor meisjes zo schattig is? Ik hou er niet zo van.

Sara, zoals iedereen al zei: veel water drinken en met de voeten omhoog liggen als je kan. Hopelijk gaat het gauw beter.

Elfje, leuk dat je zo kan gaan fietsen met Tiebe. Ik hou niet zo erg van fietsen, ik lijk altijd wind tegen te hebben Wandelen doe ik wel heel graag en ik doe het dan ook zoveel ik kan.

Ik vond het nog steeds moeilijk om gepaste kledij te kiezen, maar nu het zo warm is, is het wel makkelijker dan wanneer het maar 18 graden is. Nu droeg ze gewoon een body'tje met korte mouwen, een lichte broek, een t-shirt met korte mouwen en een truitje erboven (in wol, maar meer een gileetje en er waren ook veel gaatjes in). Ik heb heel vaak gevoeld in haar nekje of ze het niet te warm had, maar dat was niet zo. Zoals Calimero al zei: ze liggen nog heel vaak gewoon stil en je zet ze ook niet in de zon, dus dat scheelt wel een stuk.

Mai trekt zich nu al erg goed op tot zit als ze m'n vingers vast heeft (ze ligt dan tegen m'n opgetrokken benen en komt zo helemaal recht). Ze duwt zich ook af op haar voetjes, vooral als ze op haar buik tegen mij ligt.
Ik vind het echt heerlijk nu, ze kan zoveel en lacht bijna constant. Ik wordt er echt zo vrolijk van

Groetjes!

Link naar deze reactie
14/04/2007 @ 20:56
Heaven

Ik vind het ook moeilijk gepaste kleding voor Ruben te vinden. Hij heeft vreselijke zweetvoeten ze stinken niet hoor, maar zijn altijd klam, dus hij heeft de hele middag geen sokken aangehad. Ik heb hem nu in bedje zonder broekje en zonder sokken, wel een dekentje op.
We zijn net samen in bad geweest, wel een hele organisatie zo in mijn eentje, maar ik geniet er echt van en Ruben ook trouwens. Nu ik geen borstvoeding meer geef is dit een goed alternatief voor lichamelijk contact. Op 8 mei begint de babymassage, dat is vast ook fijn voor ons.

Ga zo nog even MSNen met Lief... ik mis hem wel hoor.

Link naar deze reactie
15/04/2007 @ 10:52
Nadine

Heaven...
Ook Mirte was vanaf het eerste moment een transpiratiewonder! En inderdaad haar voetjes zijn bijna altijd klam. Dus ook bij ons sliep ze vaak alleen met een rompertje. Maar bij het weer van vandaag (28 graden wordt het bij ons aan de kust), dan sliep ze zelfs zonder dekentje of wat dan ook... Veel te warm.

Nelleke...
hihi, stom is dat he... Ik was VOOR Mirte haar geboorte juist heel erg van de natuurtinten en zo... Roze? Bah... Maar toen ze geboren was, vond ik het juist helemaal super om haar helemaal roze te hebben. Ik ben juist de andere kant opgeslagen, haha. Al moet ik zeggen dat ik wel KNALROZE kocht, want Mirte heeft te veel temperament voor 'zoete' kleurtjes... Dat past helemaal niet bij haar, haha...
Wat ik ook heel irritant vond is dat als ze groene of gele kleren ofzo aanhad, dat ik zovaak de opmerking kreeg: AH...Wat een lief jongetje!
Ik kreeg die opmerkingen zelfs als Mirte in het roze gekleed was: Is het een jongetje of een meisje? PFFFF, een meisje kleed je nog wel eens in blauw, maar ik zie niet veel jongetjes in het roze gekleed, haha

PS: er zijn ook weer nieuwe buikfoto's op Mirte haar site geplaatst: http://www.mirtekuperus.nl

[Laatst gewijzigd door Nadine - 15/04/2007 @ 10:53] - Link naar deze reactie
15/04/2007 @ 11:38
Heaven

Nadine, mooie foto's hoor...en wat heerlijk dikke buik. Is je buik nu ook groter dan bij Mirte ? ze zeggen toch dat een tweede kindje vaak groter is.
Wat vindt Mirte ervan dat ze een broertje of een zusje krijgt ? of is ze daar nog wat te klein voor ?

We zijn hier de nacht goed doorgekomen. Ruben is wel wat meer huilerig dan normaal, misschien mist hij zijn vader. Over ruim 7 uur is hij weer thuis, gelukkig. Ik vind het knap hoor dat veel vrouwen de opvoeding veel alleen doen omdat hun partner chauffeur of militair is. Ikzelf moet er niet aan denken.

Het beloofd weer een stralende dag te worden, ga zo eens lekker even in de tuin zitten.

Link naar deze reactie
15/04/2007 @ 12:23
fie barbiez

hoi nadine je hebt een mooie dikke buik he.knuffel

Link naar deze reactie
15/04/2007 @ 12:59
Nadine

dank...
Mijn buik is met name anders te noemen. Aan mijn buik te zien krijgen we een jongetje. Bij Mirte had ik een minder puntige buik en die was echt rond. Nu ben ik dikker van voren, maar zie je van achteren helemaal niks. Ik heb zelfs nog heupen, haha.. Echt een ovale paasei-buik. Ben dus benieuwd of het inderdaad een knul gaat worden.

Ik was trouwens wel veel eerder dik... Met 14 weken had ik al echt een flinke toeter!

[Laatst gewijzigd door Nadine - 15/04/2007 @ 13:01] - Link naar deze reactie
15/04/2007 @ 15:24
Nelleke

Hey hey,

Nadine, Mai heeft ook wel roze spullen, hoor, maar ik vind het gewoon vreselijk om alles in het roze te zien (zie je heel vaak, zeker met de zomer op komst) Maar wat ze in het roze heeft, is dan ook fel. Ik vind ook dat ze niet echt past met fletse kleurtjes
Zo, je denkt dus een jongetje te krijgen, spannend hoor! Ik ben heel erg benieuwd!! Ik kijk zo hard uit naar de nieuwe forumbaby's

Heaven, ik kan me voorstellen dat je je man mist. Ik ben heel graag met mijn meisje bezig, maar soms wil je ook gewoon met iemand praten En het is ook erg praktisch en zoveel gemakkelijker als er iemand in huis is om te helpen, al was het maar om eens iets aan te geven zodat je de baby niet telkens veilig weg moet leggen.

Tot later!

Link naar deze reactie
15/04/2007 @ 16:52
sara

Hallo allemaal!

Alweer zo´n heerlijke dag!!!Daar hou ik wel van. Iedereen is vast lekker buiten aan het genieten van de zon. Ik zit nu ook buiten in de tuin in de schaduw. Normaal zou ik nu in mijn bikini liggen te bakken in de zon, maar dat leek me niet zo´n goed idee nu. Ik baal best wel een beetje, want heb nog steeds van die dikke voeten en kan de deur dus niet uit. Ik wilde zo graag met mijn vriend even weg ergens wat wandelen ofzo bij het water, maar ik kan amper lopen, en heb ook niks om aan mijn voeten te doen. Ik heb ze al omhoog gehad en in een badje maar dat helpt niet. Ik heb net al even een paar traantjes gelaten. Voel me soms zo lamlendig....Natuurlijk zijn er veel ergere dingen, maar voel me gewoon zo lomp en moe, en je kan niet meer lekker zitten of liggen, alles kost zoveel moeite. Maar goed genoeg geklaagd, als straks de baby er is ben ik het vast weer vergeten.

Over die rose kleertjes, als ik een meisje krijg, zal ze heel veel rose dragen. Ik ben zelf gek op rose. Ik draag zelf ook veel rose en heb zelfs een rose logeerkamer gemaakt. Het is maar net waar je van houd....

Leuke foto´s Nadine! Al moet ik zeggen dat ik je buik nog mee vind vallen hoor qua groote, maar komt misschien ook wel door de foto. Maar als jij denkt dat je een jongentje krijgt zal ik dan wel een meisje krijgen. Mijn buik zit wel alleen voor maar is wel rond. Ik ben benieuwd of het klopt.

zo ik ga een ijsje eten...

Link naar deze reactie
15/04/2007 @ 17:48
Heaven

Sara kom op he meid. Ik vond de laatste week ook erg zwaar, maar voor je het weet heb je je beebje in je armen. Helemaal met dit warme weer is het niet leuk om je zo te voelen, maar nog even volhouden.

Link naar deze reactie
15/04/2007 @ 19:45
sara

Dankjewel Heaven. Dat had ik net even nodig. Het gaat nu wel weer wat beter hoor... Is je man alweer thuis trouwens?

Link naar deze reactie
15/04/2007 @ 21:16
Heaven

Hey daar zijn we voor he...
Ja die is gelukkig weer thuis.

Link naar deze reactie
15/04/2007 @ 22:40
fie barbiez

hoi dames ik heb deze avond wat bloed verloren.hopelijk is het niet erg en verlies ik geen bloed meer.ke ben wel wat ongerust.maar mijn ma zegt dat het normaal is.ik hoop het.knuffel

Link naar deze reactie
16/04/2007 @ 07:58
Tinne

Goeiemorgen iedereen!!

Wat een zaaaalig weekendje was dat zeg! Natuurlijk veel te vlug voorbij en vandaag weer een lange werkdag zonder sprankeltje zonlicht, bah!

An-Sophie, beetje bloed in het begin van de zwangerschap komt inderdaad dikwijls eens voor. Zolang het geen hevige bloeding is denk ik dat je je geen zorgen hoeft te maken.
Hopelijk is het vandaag al weer over!
Hoe voel je je anders nog?

Sara, alles wordt nu heel zwaar voor je nu je op je einde loopt. Ook de gekende kwaaltjes zijn er blijkbaar bij jou. Laat je nu maar niet ontmoedigen en denk aan de wolk van een baby dat je binnenkort in je armen zult hebben.
Je bent nu al een super mama hoor dus voel je maar niet slecht!
Hoe is het trouwens nog met je voeten? Nog steeds wat vocht of is het nu al beter?

Ik heb dat zaterdag gehad, mijn handen en vingers stonden zo dik dat ik geen vuist meer kon maken
Mijn ringen knelde enorm en heb ze bijna niet uit gekregen. Met koud water en veel zeep uiteindelijk toch gelukt! Het heeft wel een paar uur geduurd voor het beter was. Heb ik nog nooit gehad!

Nelleke, wat een leuke trip hebben jullie gehad! Zalig als je kleintje zo voorbeeldig is geweest. Nu kunnen/durven jullie vast meer buiten te komen met haar!
Echt leuk om te horen dat alles zo goed gaat hoor!
Ik vind roze eigenlijk ook wel schattig voor een baby'tje, wel voor een meisje dan wel te verstaan hé. En ja, tegenwoordig is het allemaal roze wat in de rekken hangt voor die kleine hummeltjes! Heb ook al iets roze gekocht zelfs, mijn eerste aankoop een knalroze t-shirtje met een wit kort broekje bij!! Nooit gedacht dat ik dat kleur zo mooi kon gaan vinden!

Ineke, ik heb ook de indruk dat ik vlugger bruin nu ik zwanger ben! Nu heb ik twee dagen wat in de zon gelopen, nog niet al te veel eigenlijk want heb zoveel mogelijk schaduw opgezocht en ik heb toch een kleurtje gekregen! Normaal doe ik daar twee weken ofzo over lol.
Heb me goed ingesmeerd, vooral mijn gezicht, tot nu toe geen plekken te zien. Zelfs mijn sproetjes zijn precies iets minder aanwezig of anders in de zon. Raar hoor.

Nadine, wat een mooie buik heb jij, ik besef nu pas dat het ook bijna zover is voor je! had er echt niet bij stil gestaan, wat gaat dat vlug zeg! Was zodanig aan Sara aan het denken, omdat zij normaal de eerst volgende is
Hoe lukt het jou in je laatste weekjes?

Heaven, is je weekend alleen met Ruben beetje meegevallen? Zou je het nog zien zitten voor eens te doen of heb je iets van 'laat me niet meer alleen'?
Volgens mij heb je dat voorbeeldig gedaan hoor!

Oh ja Ineke, ik ben nu 3kg bijgekomen, gaat echt in stijgende lijn de laatste tijd. Hoop dat het niet te vlug gaat, want zo lijkt het er wel op nu. Maar ja, mijn eigen schuld, ik kan niet van de zoetigheid afblijven hé

Ben hier heel het weekend niet geweest en ik begon jullie wel te missen hoor! Het is nu al langer dan een jaar dat ik hier eigenlijk dagelijks op het forum kom, ik zou niet meer zonder kunnen, het zou raar doen.

Link naar deze reactie
16/04/2007 @ 08:12
calimero

Goeiemorgen dames!

Wat ziet het er weer mooi uit buiten!
Ik wou jullie even meedelen dat ons Nina duidelijk aan het herstellen is. Ze ligt de hele tijd te frazelen en lacht nu ook veel meer. Het is nu echt weer een rustige, blije baby. 'k Hoop natuurlijk dat het nu ook zo zal blijven...

Dit weekend zijn we op babybezoek gegaan, een jongentje van 2 dagen oud! Amai, zo klein, ik kan mij al niet meer voorstellen dat Nina zo klein (zelfs kleiner) is geweest! Erg hé, hoe snel dat allemaal gaat!

Sara, aftellen hé meid, ik ben bevallen op 38 weken en 4 dagen, dus wie weet...

Link naar deze reactie
16/04/2007 @ 08:43
Ineke

Goeiemorgen dames!

Calimero,
ik ben blij dat Nina zich al betert voelt!

Tinne,
ik vind 3 kg echt niet veel hoor! Toen ik aan bijna 20 weken was ik het dubbel al verdikt! Ik ben benieuwd hoeveel ik morgen zal wegen

An-Sophie,
ik heb ook klein beetje bloed verloren aan 7 weken. Was eigenlijk klein beetje op mijn papier bij het afvegen (sorry voor mijn taal ) En soms had ik dat ook wel nadat we gemeenschap hadden gehad.

Sara,
alles ok?? Nog een grote week en je hebt in je armen! Zal wel allemaal vlug gaan!

Nadine,
wat een mooie buik! En je "draagt" heeel mooi vind ik!

Heaven,
Blij zeker dat je terug 2 venten in huis hebt?

Link naar deze reactie
16/04/2007 @ 10:20
fie barbiez

hoi dames ik heb heb geen bloed meer verloren.het was nie veel hoor maar maakte me wa ongerust ma heb gebeld naar mijn ma en zei dat het wel normaal is dat je wat bloed verliest.tinne,ik voel me goed.wat misselijk maar da gaat hoor.knuffel

Link naar deze reactie
16/04/2007 @ 11:10
Nelleke

Hey hey,

Ann-Sophie, goed dat het niet veel was. Het schijnt normaal te zijn. Ik heb het nooit gehad, maar veel dames hier wel en alles was in orde, dus niet te veel zorgen maken.

Heaven, goed dat je man weer thuis is, maar je hebt toch goed je streng getrokken! Wees maar trots op jezelf!

Calimero, ik ben opgelucht dat Nina zich zo snel beter voelt. Het is een heel verschil hé als je baby weer veel meer lacht?

Mai had het gisteren namiddag en avond een beetje lastig, ze kon maar niet in slaap vallen. Misschien had ze wat last van de warmte, ook al voelde ze niet te warm aan.
Ze trekt zich nu al goed op tot zit (vanuit half-lig positie) en met een beetje hulp (ze neemt mijn vinger vast en trekt eraan) rolt ze nu van op haar rug naar buiklig en weer terug Alleen lukt het haar nog niet, maar ik vind het toch geweldig dat het met hulp wel lukt. Ik heb eigenlijk geen idee wanneer ze dat volledig zelf zou (moeten) kunnen. Dat vraag ik morgen wel eens bij Kind & Gezin.

Tinne, ja, nu hebben we echt geen schrik meer om ergens met haar naartoe te gaan. Het kan natuurlijk altijd eens tegenslaan, maar we hebben er veel meer vertrouwen in nu. Binnenkort gaan we dus naar Spanje, naar mijn nicht. Die heeft ook 2 kindjes, dus nog heel veel gerief dat ik daar kan gebruiken (park, bedje, verzorgingskussen, ...), dus dat zal net een beetje zijn zoals thuis, dus maak ik me helemaal geen zorgen.

Groetjes!

Link naar deze reactie
16/04/2007 @ 17:04

Hallo meisjes,

even een kort ego-berichtje van mij. we zijn vandaag naar de gynea geweest voor de 12 weken echo, alles was prima in orde. ons kindje lag met het gezichtje naar ons toe, dus om de nekplooi te doen heeft de gynea er eventjes tegen aan moeten duwen en op 123 had het zich naar de goeie positie gedraaid, om daarna terug vlug te kruipen.

ziezo, daarmee zijn jullie op de hoogte. ik hoor jullie woensdag wel weer, want morgen heb ik verlof en gaan mijn vriend en ik shoppen.

Link naar deze reactie
16/04/2007 @ 17:17
sara

Hallo allemaal,

Vlug even een berichtje....we gaan zo een fotoshoot doen. Ik vind het best wel spannend, en ben erg benieuwd naar het resultaat! We gaan het maar op blote voeten doen, want ik pas geen schoenen meer, maar dat is misschien ook best leuk haha.

Ik ben vanmorgen nog naar de verloskundige geweest. Ik voelde de baby al paar dagen heel weinig bewegen en ik vertrouwde het toch niet helemaal. Ze heeft even het hartje geluisterd en de bloeddruk gemeten. Dat was verder wel in orde. Voor de zekerheid heeft ze me doorgstuurd naar het ziekenhuis waar ik even aan de monitor moest. Was best wel apart want je kon alles volgen. Ook de weeenactiviteit werd gemeten. En je kon daarop al zien dat ik oefenweeen had. Om de zoveel minuten steeg het en daalde het dan weer. Dat had overigens nog niks te betekenen jammergenoeg. De hartslag van de baby was goed dus ik mocht weer naar huis. Alles ging dus goed met de baby en als ik het toch niet vertrouwde kon ik altijd weer komen.

Heb nu verder geen tijd om te reageren...moet eten en dan weg. doei doei

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >