< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Zwanger worden... » belle en de beesten (part iii)

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Topic nog actief: Klik hier om naar het actieve gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Zwanger worden...
belle en de beesten (part iii)
14/04/2007 @ 18:25
Leen

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Haai!

Intussen een logopediste te pakken gekregen. De eerste weken moet ik dagelijks gaan, verder valt niet echt te voorspellen hoe ik ga evolueren. Voorlopig heb ik al twee weken ziekteverlof (dan kunnen ze een interim aannemen), maar dat zou wel eens meer kunnen worden. Ik mag van mijn huisarts pas terug aan de slag als hardop voorlezen probleemloos gaat. Intussen ook naar mijn directeur gebeld en die zei ook het op het gemakske te doen.
Eergisteren naar 't stad geweest, terraske gedaan en wat spullen in de Hema gekocht. Gisteren naar Plankendaal geweest (eventjes maar, was best druk en na een jaartje abonement hebt ge het wel gezien). Sebiet bbq.

Nancy,
Jakkes! Hebben die mensen nu echt geen verantwoordelijkheidszin? Ik kan begrijpen dat jouw kleine meisje een trauma heeft opgelopen. Waren de ouders ook aangeschoten? O, ik kan hier zo kwaad van worden, tuurlijk dat Yentl het zich heel anders had voorgesteld.

Liesje,
Leuk dagje gehad in Paradisio. Schijnt ook de moeite te zijn. Waar ligt dat eigenlijk ergens?
Veel succes met Wout zijn eerste officiële schooldag. Geniet nog van je verlof!

Caroline,
Jullie hebben allebei niet echt een job met droomuren. Ben je er al uit hoe je het gaat regelen als Jill naar school gaat?

Belle,
We duimen! Ik had het al aan je banner gezien dat je begonnen was. Hopelijk niet al te veel last van de bijwerkingen, lijkt me bij momenten wel behoorlijk lastig!

Els,
Vakantie ten einde, volgende week weer ietsje meer tijd voor jezelf (en voor het huishouden, maar dat zat je waarschijnlijk niet op te wachten).

Erika,
Ik heb dat van die plaaster toch ook twee keer moeten lezen. Gelukkig geen gips. Oef...

Groetjes!

Link naar deze reactie
14/04/2007 @ 20:25
Isabelle

Hoi,

Ik mis altijd tussen Plankendaal en Paradisio... Dewelke ligt alweer tegen Mechelen?

Nancy, wat erg zeg van dat verjaardagsfeestje. Een schande is het

Leen, 2 weken ziekteverlof dus. Wel leuk als je terraske kunt doen en de Hema kunt leegplunderen op kosten vd ziekenkas Haha grapke hoor, ik hoop dat je snel herstelt!
De bijwerkingen van de medicatie dat valt heel goed mee. Ik ben moe, maarja dat kan ook door Mika zijn . Wel heb ik vaak zo'n sluimerende hoofdpijn, en dat is denk ik wel door de Puregon (om de eitjes te doen groeien)
Maandag zullen we zien of de medicatie al goed zijn werk heeft gedaan of niet

Oja, zéér goed nieuws wat betreft de huizenjacht: het huis dat we graag wilden en ook een bod op hadden gedaan... IS VAN ONS!! De eigenaar heeft ons deze namiddag gebeld. Wij zijn SUPER content!!

Zo, ik ga jullie laten, hubbie is er met het eten (chinees)

Trouwens, ik heb hele mooie foto's gezien in mijn mailbox (o.a van Yentl & Milan en van Sky), bedankt daarvoor!

Groetjes,
Belle

Link naar deze reactie
14/04/2007 @ 21:37
Liesje

Belle, proficiat met het huis!!! Waar is het ergens?? Kunnen jullie snel verhuizen of is er nog werk aan?
Planckendael is bij Mechelen, Paradisio is dichtbij Ath (Henegouwen). In de grote vakantie gaan we ook nog naar Planckendael, denk ik!
Mika ook al bijna één jaar, ongelooflijk!

Leen, profiteer dan maar van je ziekteverlof!! EN hopelijk ben je nu snel geholpen met de logopedist!

Nancy, ocharme Yentl: het verjaardagsfeestje dus niet meegevallen?! Wat een bende, zeg!! Schandalig gewoon!!

Hier weer een zalig dagje gehad! Wout was vanmorgen om 9u al buiten, heb hem met moeite binnengekregen om te slapen vanmiddag (heeft dan wel bijna 4 uur geslapen, wegens gisterennamiddag niet geslapen) en vanavond rond half acht hem terug binnengekregen. Ook lekker buiten gegeten, zalig, zeg!!

Lotte heeft vandaag voor het eerst "papa" gezegd. Daarna wilde ze het niet meer herhalen, zal dus wel een toevalstreffer geweest zijn... Ze zegt wel al een paar weken overtuigend "ja!". Telkens als iemand ja zegt, klinkt het bij haar ook JA!!

Nog één dagje en Wout gaat naar school. De ene keer lijkt hij erg enthousiast, maar even later trekt hij een lip en wil hij niet gaan... We zullen wel zien, zeker...

Prettige zondag nog allemaal!!!

Liesje

Link naar deze reactie
15/04/2007 @ 10:13
els

Online Status Stuur bericht
Heel snel: Belle, proficiat met de aankoop van jullie huis!!!

Link naar deze reactie
15/04/2007 @ 10:26
Leen

Goedemorgen!
De laatste dag vakantie... allé, voor mijn kinderen toch...

Belle,
Proficiat met jullie huisje!!! 'k Ben eigenlijk ook een beetje nieuwsgierig waar het ergens ligt. Nog veel werk aan?
We duimen alvast voor een fantastisch ei morgen!
'k Heb eerlijk gezegd ook wel zo'n beetje een vakantiegevoel. Ik moet elke dag om 10 uur naar de logopediste, de rest van de dag ben ik thuis. En vermits Stef en Dries naar school zijn, gaat dat hier heel stillekes zijn. Helaas is het vanaf dinsdag gedaan met het schone weer, maar ja, ge kunt niet alles hebben...

Liesje,
Ah, Ath, da's boven Mons, of niet? Da's eigenlijk een stukje dat ik helemaal niet ken (behalve van de E19, vind ik een creepy stuk, met dat weeshuis zo vlak aan de autostrade en dat vervallen landschap).
Proficiat voor Lotte haar 'papa'! Zelfs al was het per ongeluk, 't was toch maar mooi de eerste keer.
Veel succes met Wout z'n eerste schooldag! Voor Dries is het allemaal goed. 'k Moet hem alleen nog wijsmaken dat hij z'n koek pas mag opeten op de speelplaats en zijn boterhammen in de refter. Dries is zot van boterhammen, als Stef niet alles opgegeten heeft in de school, zorgt Dries wel dat die boterhammen in z'n buikje verdwijnen. En verder hoop ik dat ie er braaf naar het toiletje gaat. Hij heeft nog regelmatig een ongelukje, maar da's vooral 's avonds en thuis, niet op een ander.

Groetjes!

Link naar deze reactie
15/04/2007 @ 10:58
nancy

Belle, proficiat met de aankoop van jullie huis! Is de compromis al getekend? Wanneer kan je erin? Nog veel werk aan? Foto?

Liesje, de officiele eerste schooldag morgen!! Bij een goeie vriendin van mij ook, en ze weet al op voorhand dat er heel wat traantjes gaan vloeien!!!

Els, eindelijk zal de rust in huis wat weerkeren!!

Leen, hopelijk is alles snel achter de rug!! De logopedie zal zijn werk wel doen!! Nog twee weekjes rustig aan doen en hopelijk kan je dan weer als de oude aan de slag!!

Zou iedereen een date in Toversluis zien zitten???
http://www.toversluis.nl

Link naar deze reactie
15/04/2007 @ 14:22
Nele

hallo allemaal
Nancy, dat ziet er knap uit, wel ver voor ons vermoed ik...
Liesje, morgen dus de grote dag, pff toch wel even slikken voor iedereen denk ikIk wil ook eens naar paradisio , maar voor ons is dat echt de ver weg om in één dag te doen denk ik, ik koppel er dan best een weekendje aanvast.
Leen, dus logopediste gevonden, hopelijk heb je snel je tempo terug.Moet verschrikkelijk zijn dat ineens te moeten ervaren dat je iets van het ene op het andere moment niet meer kan.
Belle en een huis gevonden, waar ergens, in de Brusselse rand ? En al bezig met Puregon.Ik puf nog vrolijk verder en heb donderdag uitgangsecho en dan start ik met GonalB.Van dat puffen heb ik ook wel wat hoofdpijn maar het valt me nog 100¨% mee.
Ik ben eens aan't zoeken wat ik voor mijn vaders 75ste verjaardag kan doen, ik denk een toer met een busje in de Haspengauw, zo'n fietstaxi vond ik ook wel leuk, dat is in St Truiden zelf. Zelf is hij niet zo goed meer te been dus fietsen of ver stappen gaat niet meer.
Men schoonzus is ondertussen al zelfstandig aan het eten, haar TPN ( voeding in zakken) zijn ze aan het afbouwen, alles gaat dus super. Nu maar hopen dat we ineens geen grote tegenslag moeten krijgen

Link naar deze reactie
16/04/2007 @ 09:19
Leen

Goedemorgen!
Net Driesje naar school gebracht. Vooral het alleen terug naar huis wandelen was vreemd. Dries deed al goed mee met de andere kindjes, alleen toen ik naar huis ging, dacht ie dat ik terug mee mocht. Dan heb ik me maar heel vlug omgedraaid en van ver zag ik dat ie terug aan het spelen was. 't Is hier nu muisstil...
Dadelijk naar de logopediste (nog 2 van de 18 oefeningen die niet deftig willen lukken, de eerste omdat er blijkbaar iets mis is, de tweede omdat ik telkens in de lach schiet) en daarna even naar mijn school, de interim tekst en uitleg geven.

Nele,
Moet jij ook Puregon gaan nemen? Als ik me niet vergis doen jij en Belle niet helemaal hetzelfde. Onze duimen draaien!
Misschien eens op Vlaanderen vakantieland kijken, of kijken welke B-dagtrips er zijn. Bij de maaltijdcheques kregen we één keer per jaar zo'n brochure met uitstapjes in eigen land, maar natuurlijk ligt dat al lang op het containerpark. In Haspengouw heb je ook die Stoomstroopfabriek (Borgloon) en Tongeren heeft ongetwijfeld ook leuke dingen om te doen.

Nancy,
Voor mij om het even, maar ik denk voor de mama's met kleinere kindjes dat Zellik leuker is en toch net iets centraler ligt (voor Chrisje is dat minstens 5 uur rijden ), behalve voor Stephie. Was Stephie daar niet ooit met Maai geweest? Ik herinner mij daar precies fotootjes van.

Groetjes!

Link naar deze reactie
16/04/2007 @ 09:44
els

Leen,
voorlopig dus geen traantjes op de eerste schooldag van Dries Voor een tweede kind is het toch altijd net iets makkelijker denk ik... Grote broer/zus is in de buurt he...
Hopelijk snel resultaat met de logopedie En ondertussen genieten van het mooie weer vandaag. 't Zou de laatste warme dag worden...

Liesje, hoe is het afscheid van wout vanmorgen gegaan?

Nancy, de Toversluis is voor ons wel haalbaar. Is wel anderhalf uur rijden (enkele rit), maar ook zellik is voor ons een goed uur, dus...

Link naar deze reactie
16/04/2007 @ 13:17
Nancy

't Was maar een voorstel hé!!
Voor mij is het ook een klein uur rijden hoor!!

Leen, ik kan mij voorstellen dat je wel eens in de lach schiet... maar wat zou er bij die andere oefening mis kunnen zijn??

Els, super van Dries hé!!!

Nele, goed van je schoonzus, al heeft ze nog een lange weg te gaan hé!!

Link naar deze reactie
16/04/2007 @ 14:07
Leen

Nancy,
De oefening 'Trek de rechtermondhoek op' is het probleem. Niet dat die spiertjes niet in orde zijn, maar ik moet nog altijd heel lang nadenken voordat die mondhoek een heel klein beetje beweegt.
Interim is ook gestart, hopelijk doet hij het een beetje goed.
Voor de date zou ik eerst zellik afwachten, maar anders vind ik toversluis wel oké. Ik herinner mij een bezoekje aan de binnenspeeltuin toen Dries net iets ouder was dan 1 jaar, en dat was niet bepaald aangenaam, vandaag...

Els,
Ook voor de mama is een tweede makkelijker...

En nu ga ik efkens plat op de zetel. Het bezoekje aan de school was best vermoeiend. Collega's waren allemaal verschoten. Directie zei dat ik absoluut mijn tijd moest pakken op te herstellen. De logopediste vermoed niet dat ik over twee weken al aan de slag kan. 'k Ga mij nog vervelen, denk ik.

Groetjes!

Link naar deze reactie
16/04/2007 @ 14:23
els

Leen,
wel "goed" dat de directie je alle tijd geeft/gunt he

Link naar deze reactie
16/04/2007 @ 15:10

Amai Leen, ik vind dat gij nog rustig blijft bij al die miserie die je overkomt. Het had toch allemaal veel erger kunnen zijn... Dikke voor jouw herstel.

Ook een hele dikke voor Belle en ook voor Nele. Tis echt wel weer spannend!! En Belle, proficiat met je huis!!

Sluis ligt op 2 uur rijden, oftewel 180 km. Liever niet als het aan mij ligt.
Wordt het nu 9 juni? Staat het vast? Ondertussen heeft er zich al een andere afspraak aangediend maar ik heb nog niet bevestigd. Wie hakt de knoop door?

Liesje: hoe was de officiele eerste schooldag?
En Leen ook een kindje op eerste schooldag? Amai, is dat ventje al zo groot??? Wow!

Hier alles ok! Lekker weertje hé!

Link naar deze reactie
16/04/2007 @ 15:25
Liesje

Kiekeboe!!

Wout is dus vandaag een halve dag naar school geweest. Zoals verwacht (de voorbije dagen mocht hij het woord school nog niet horen, of hij trok al een lip) viel het afscheid zwaar. Hij liep huilend de speelplaats op. Blijkbaar was het snel weer over, en is hij daarna heel flink geweest! Maar morgen gaat hij niet terug... Zegt hij toch...

Leen, Dries zag het dus wel zitten!! Hopelijk morgen ook nog!!
Wout is niet zo iemand die meteen in een groep zal beginnen vertellen en spelen. Dat heeft hij duidelijk van de mama... Dus ja, hij zal zijn tijd nodig hebben, hee...

Belle en Nele,

Ga effe fruitpap maken en een plekje in de schaduw zoeken om straks met de kindjes in te zitten!

Liesje

Link naar deze reactie
16/04/2007 @ 17:46
Leen

Dries z'n eerste schooldag was een succes. Hij had nog altijd dezelfde broek aan als vanmorgen. Hij deed flink mee, zei wel dag tegen Stef maar speelde ook op de speelplaats en in de zandbak met de kindjes van z'n klas. Buiten de korsten zijn zijn bokes mooi op. De juf vond het ook geweldig en zei dat hij al echt klaar was voor een hele schooldag. Hij gaat daar wel braafjes en zonder pamper naar de slaapklas, hij is nu dus nog steeds alive and kicking, maar heeft heeft helaas daarnet iets in z'n broek geproduceerd dat ik zonet heb uitgespoeld .

Lara,
Da's heel raar, maar naast praten was er nog iets dat niet ging toen ik dat infarctje kreeg, namelijk in paniek schieten. Heel raar. De eerste keer dat ik moest huilen was toen de neuroloog zei dat ik in het ziekenhuis moest blijven.
Hoe gaat het met Tijs en Kaat? Die zullen intussen ook al flink groot geworden zijn!

Liesje,
Stef z'n eerste schooldag kende een quasi identiek verloop als die van Wout. Bij Stef heeft het zelfs heel lang geduurd voor hij meedeed, maar da's natuurlijk ook eigen aan z'n ASS. Over een paar weekjes zal Wout wel loskomen.

Groetjes!

Link naar deze reactie
16/04/2007 @ 23:18

Hier alles prima. Heb nog geen tijd gehad om bij te lezen. Hoop morgen wat meer tijd te hebben. Wilde wel goed nieuws brengen. Sky heeft welliswaar 3h geslapen in de namiddag Ik ben zeker 4x gaan kijken
Dan frietjes gegeten en nog wat gespeeld. Dan is ze met papa in bad geweest en Sky ...... Ze heeft een zin met 4 woorden gemaakt Ze zaten in't bad en Sky zei "wat is dat papa"? Terwijl ze naar een flesje badolie wees
IK BEN SUPER FIER!!!!!! En de papa ook natuurlijk.
Mijn kleine GROTE meid.
Daarna nog wat liggen keuvelen in de zetel en dan bedje in. Ze was weer stikop. Heb haar niet meer gehoord.
Sinds gisteren slaapt ze ook terug zonder slaapzak. Is anders veel te warm. En liever pyjama aan en geen slaapzak, dan in een rompertje in de slaapzak.
Vind ik maar niets.
Zo, en nu ga ik nog wat tv kijken en dan slapen. Morgen is het weer een lange dag. Er staan 3 wasmanden naar me te lachen. Ik wil wel terug lachen, maar dan toch alleen maar als ze gedaan zijn
Slaapwel lieve dames.

Een super trotse mama

Link naar deze reactie
17/04/2007 @ 13:08
els

Erika, kleine kindjes worden groot he

Ik kwam alleen maar snel even bijlezen, want ik ben hier "serieus in gang geschoten": ben onze trap aan het afschuren...

[Laatst gewijzigd door els - 17/04/2007 @ 14:54] - Link naar deze reactie
17/04/2007 @ 14:20

idd, veels te snel naar mijn zin ma ja.

Els,
Veel schuurplezier.

Link naar deze reactie
17/04/2007 @ 17:27
Caroline

Hello ladies,
Ik ben aan het aftellen, binnen een dik half uur mag ik naar huis!!!Kalm hier!

Leen, chapeau ze, als ik zo hoor hoe jij ingesteld bent! Natuurlijk kan je alleen maar positief resultaat behalen als je zelf ook al positief bent ingesteld...dat, met een heleboel logopedie zal je hopelijk weer snel als vanouds zijn!
En Dries heeft het zo te lezen prima gedaan op school! Ik hou m'n hartje al vast voor Jill's eerste schooldag!

Erika, leuk hé die zinnetjes en nieuwe woordjes!
Hoe komt het dat jij zo opgetogen bent met Sky's middagdut? Slaapt ze anders slecht misschien s'middags?

Belle, hartelijk gefeliciteerd met de aankoop van jullie huis! Is snel gegaan?!

Nancy, jeezus, wat een r*tmensen op dat verjaardagsfeestje! Eigenlijk best wel onverantwoord gedrag in het bijzijn van kleine kinderen!
Ik zou er ook niet happy mee zijn, vooral als ik hoor hoe Yentl er op reageert!Dat dutske...normaal horen verjaardagsfeestjes uperleuk te zijn! IK weet dat ik altijd boos was als m'n mama me kwam halen op het feestje!

Lara, ik heb je verhaal aan het zoeken gweest maar ik vind het hier niet op de site...waar moet ik zoeken?

Els, en...de trap als nieuw gekregen?

Liesje, bij Wout is de eerste halve schooldag dan toch niet zo'n succes geweest? Hopelijk went hij snel aan de nieuwe situatie?! Ik denk dat ik zelf ook niet zo'n heldin zal zijn om Jill af te zetten de eerste schooldag!
Slik Ze heeft het nu met haar dagen in de crèche...de ene dag kan ik niet snel genoeg weg zijn, zoals deze morgen en de andere dag hangt ze rond m'n lijf en ze.

Zo...ga hier nog wat opruimen en kom strakskes terug bijlezen van thuis!

Link naar deze reactie
17/04/2007 @ 21:48
nancy

Even vlug... morgen lees ik wel bij

Terug een wedstrijd bij http://www.hln.be
en er zit ook een kids-cd tussen...
Je hebt trouwens altijd prijs!!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >