< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Zwanger worden... » bezig zwanger worden (na miskraam)

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Topic nog actief: Klik hier om naar het actieve gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Zwanger worden...
bezig zwanger worden (na miskraam)
12/04/2007 @ 14:20
gitta

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Dag meiden,

Kim, fijn dat je controle goed was en de kleine lekker druk is.

L. succes aan monitor en fijne vakantie! hoe lang gaan jullie?

Petra, ook al een zieke thuis. Volgens mij zijn Sebastiaan en Mika steeds gelijk ziek.
Beterschap met je kleine man.

Mika is hier ook nog steeds beroerd. Loopt weer zo lelijk te hoesten als in december. Eet niet, wil alleen maar naar bed, als hij wakker is loopt hij alleen maar te miepen, niets is goed of leuk. Het snot loopt echt als water uit zijn neusje. Zielig hoor!

ik was/ben des duivels!!
Mika is in geschreven op een kinderdag verblijf en ik was aan het wachten op een brief dat ze voor de tweede dag plek hadden. Krijg ik vandaag een brief dat ze geen plek meer hebben tot de na schoolse opvang en of ik daar op de lijst geplaatst wil worden.
Nee lekker een baan zoeken zonder opvang.
Ik ben nu alweer de hele dag in de weer voor het kijken van nieuwe opvang.

dus ik ga weer wat doen!!

XGIT

Link naar deze reactie
12/04/2007 @ 16:15
L.

hoi

controle was goed vandaag
lijn mooi plat!
Moet wel volgende week ook gaan, de gyn wilt me elke week een keertje aan de monitor leggen, valt wel beetje tegen want dan moet ik helemaal van de zee over en weer voor een half uurtje controle, maar ja, t is voor t beste van de kids he!!

Kim
goed dat de controle goed is geweest! jammer dat jullie nog niet weten wat t wordt!

gitta
wat een toestand met die opvang zeg!
dat dat zomaar kan!
grr

Link naar deze reactie
13/04/2007 @ 13:23
Petra

Jeetje Gitta, dat meen je niet..tja wat mij jij nu met een kind van bijna 1 voor na-schoolse-opvang duhhh! Lekker snugger van hun!
Chips, en nu? opa en oma? of een oppasmoeder??

Mika ook weer ziek? zielig he! En dan is er geen lang met ze te bezeilen. Dus Mika is ook zo hangerig. Je kunt de woonkamer niet meer uitgaan of het lipje begint al te trillen .ik moet daar soms om lachen, maar af en toe denk ik ook..."ik mag toch wel even naar de wc???".

Volgende week moet ik uitdelen op het kinderdagverblijf. Ik heb al van die zaken gehaald, maar wat doe ik er in???

Hebben jullie een tip? Kim, jij hebt dit al eens meegemaakt...!

L, een schone strakke lijn!! Goed zo! En veel plezier aan zee!!

Liefs
Petra

Link naar deze reactie
13/04/2007 @ 21:10
a3

even van me af zeiken hoor ben zooooooooo boos.
wij hebben al vanaf dat we in dit huis wonen trammelant met onze buren.
ze hebben 2 kinderen die echt totaal niet opgevoed zijn.
maken zo'n ernome herrie. toen ik zwanger was bijv lag ik met enorme migraine op de bank en david lag te slapen ivm nachtdienst (overdag). die k*t kinderen maakten zo'n herrie dat de theepot die op onze salon tafel stond, stond te trillen opp het onderstel. dan bel je netjes op om te vragen of het iets zachter kan en krijg ik te horen had je maar niet in deze buurt moeten gaan wonen. sorry hoor maar kinderen kan je ook opvoeden en niet op klompen in huis laten lopen.

ik was ontslagen uit het zienehuis na de bevalling en precies in mn rustuurtje gingen ze de tegeltjes in de keuken eruit bikken. (ze kregen een andere keuken) david woest erheen en kreeg als excuus dat wij de zomer ervoor weken lang herrie hadden gemaakt toen we hier kwamen wonen.
WAT NOU HERRIE we zijn 2 dagen bezig geweest de plavuizen eruit te bikken,... stopten tussen de middag omdat dat k*t kind van hun moest slapen en om 19.00 ook. (vervolgens zijn ze begonnen in mijn kraamtijd en 4 weken later werd de herrie minder.....fijn voor een baby die 9 maanden rustig in je buik heeft gebungeld en ineens zoveel herrie moet verstouwen)

afijn er valt niet te communiceren met die lui. vorig jaar hadden we een schilderij gekocht op koopavond en kwamen we rond 20.00 uur thuis. de buurman stond met zn kind in de deuropening (het jongste kind) dus ik zeg tegen david, joh dat ene gaatje in de muur doen we nu even. dat joch is toch nog wakker.
direct stond de buurman op de stoep (kon hij ook eindelijk iets over ons zeggen) want hij wilde het rustig na 20.00 uur.

vanavond 20.00 uur. wie maakt er een tering herrie in de achtertuin? wie raast er als een idioot op een trekkertje door de tuin? wie praat nee gilt er in de tuin???
juist die k*t kinderen naast ons.

wie sliep er heerlijk en werd wakker??
mijn hannah.

ik heb het zo gehad met die onopgevoede zwijnen naast ons

[Laatst gewijzigd door a3 - 13/04/2007 @ 21:12] - Link naar deze reactie
14/04/2007 @ 08:29
L.

A3
kan me je frustratie zo voorstellen
hier is de wijk is t net zo
hier aan de overkant woont ook een man met vier kinderen, die komen dan om 21.30 thuis met veel lawaai, alle deuren van de auto moeten minstens drie keer open en weer kei hard dicht worden geslagen, en gillen op straat!! Yerko slaapt aan de voorkant van ons huis dus wordt daar soms wakker van!! k word er ook helemaal stapelgek van... en die verstaan het niet als je er dan iets op zegt!!
grumbel!!

Nou, hier gepakt en gezakt (t is weer een ganse verhuis, nog erger als die keer dat Yerko net 6 weken was en we naar de zee gingen) en k hoop dat het weekje zee gaat meevallen. tis met de ganse familie te doen en k heb zo t gevoel dat iedereen andere verwachtingen heeft van dat weekje zee, mijn vader wil veel gaan doen met de kleinkindjes, mijn zusje wil eigenlijk vooral genieten en vooral de kindjes niet teveel zelf moeten zien en ik ben bang dat ik van bijna niets ga kunnen meegenieten omdat ze bijvoorbeeld als ze naar t stadje te voet gaan, ik er niet ga geraken, ikke ook de duinen niet meer inkan (lukt me gewoon niet meer) enz...
enfin, daarbij een slechte nacht slapen gerekend en k ben een beetje een vat vol emotieo..
we zien wel hoe t uitdraait!!
volgende zaterdag zijn we terug, k laat dan iets van me horen!!

groetjes

Link naar deze reactie
14/04/2007 @ 11:37

Hoi meiden,
Tijd niets van mij laten horen....Sorry...
Ik wilde eigenlijk op dit forum gaan stoppen. Want elke keer als ik hier weer terug kwam kreeg ik weer dat negatieve gevoel...moeilijk uit te leggen.
Een gevoel van wat moet ik hier nog.
Maar afgelopen donderdag heeft mijn schoonzusje een doodgeboren kindje gekregen. Ze was gelijk met mij zwanger en ze was 6 dagen overtijd. Het kindje was al 2 dagen dood. Met de geboorte kwamen ze er achter dat er geen hartslag meer was. In het ziekenhuis werd het bevestigd...
Wat ligt geluk en verdriet dan toch dicht bij elkaar.
Ik weet gewoon even niet wat ik er mee moet. Als ik Roos zie ben ik dol gelukkig en maar toenik dat gestorven babytje zag wist ik niet waar ik het zoeken moest.
Het gevoel van die miskraam komt weer terug.Dat intens blijde en dat vreselijke verdriet. En het is ook nog eens precies 2 jaar geleden dat ik een mk heb gehad. Dit is natuurlijk niet te vergelijken, maar toch doet het weer zo'n pijn.
Ik hoop dat ik mijn hart weer bij jullie even kan luchten. Weet gewoon even niet meer waar ik het zoeken moet.
Zo raar.
Zo dat moets ik even kwijt...

Link naar deze reactie
14/04/2007 @ 17:07
a3

lieve iris,
jemig zeg wat een verhaal.
wat moeilijk voor je broer en schoonzusje om hun kindje te verliezen. was het hun eerste? naja dat maakt helemaal niet uit...een kind verliezen is wel het ergste wat je kan overkomen.
het is idd moeilijk om een overleden kindje te zien, zeker als je een bijna even oud kindje thuis hebt.
en het verdriet van je mk .... bij mij gaat het nooit over. elke dag denk ik wel even aan mn ***....ik mis ze ook enorm ook al heb ik ze nooit gekend.

jammer dat je het moeilijk vindt hier langs te komen.... maar blijf wel je hart luchtten tegen anderen of tegen ons.
veel sterkte.

liefs a3

Link naar deze reactie
15/04/2007 @ 12:21
Kim

iris, in december hebben wij in onze familie ook een gelijkaardigverhaal gehad. kindje gestorven tijdens geboorte. zoiets is echt verchrikkelijk en zou niemand mogen meemaken en is gewoon helemaal oneerlijk. logisch dat je je geen raad weet, zoiets vraagt tijd. en een mk vergeet je ook nooit, die kindjes blijven voor altijd bij ons. krop het niet op, kom hier veel schrijven. ik denk dat je het verkeerd aanvoelt hier hoor. wij zien je allemaal erg graag en zouden het super vinden als je weer wat meer kwam kletsen!geloof dat maar.geniet van jouw kindjes nu bij jou, prijs jezelf maar gelukkig met zo twee schatjes.geef je broer en schoonzus alle steun die ze nodig hebben.veel sterkte!

kus,
kim

Link naar deze reactie
15/04/2007 @ 12:45
adri (vanaf het werk)

hey meiden,
ik moet vandaag werken. de keuken in ons ziekenhuis zit tegenover het mortuarium.
vandaag liep ik even naar de wc en zag eenfamilie op de gang staan. het bordje stilte graag hing er en dan weet je genoeg.
een paar kindjes tussen de 4 en 8 jaar zaten te huilen.
hun moeder was plots overleden.....
dat doet me toch zo'n pijn he...
die kindjes zaten zo te schreien....

Link naar deze reactie
16/04/2007 @ 15:20
a3

ie iedereen van de zon aan het genieten??

Link naar deze reactie
17/04/2007 @ 13:18
gitta

Hai meiden,

Iris, gecondoleerd met het verlies van het kindje van jou schoonzus!
Wat een drama, ik kreeg gelijk kippevel toen ik het las.
Dan ben je zover en kijk je zo uit naar het moment om de kleine eindelijk in je handen te houden en dan krijg je het op deze manier in je handen. Hartverscheurend!!
Heeft het kindje wel een naam gekregen?

Ik heb vanochtend te horen gekregen dat een vriendin van ons een miskraam heeft gehad, nou ja. Ze had gisteren de echo van 12 weken en daar zagen ze dat het kindje niet ouder dan 7 weken is geworden. Het zit nog steeds in haar buik. Ik voel gelijk weer hoe het toen bij ons ging.
Ik was de eerste keer gelijk met haar zwanger zij kreeg 2 weken na mijn uitgerekende datum een gezonde dochter.
Iedere keer als ik haar dochter zie vraag ik me af hoe ons kindje er nu uit had gezien als het goed was gegaan.

Als ik nu naar Mika kijk kunnen de tranen van geluk in mijn ogen springen. Wat ben ik toch intens gelukkig met hem!!

xgit

Link naar deze reactie
17/04/2007 @ 14:42
Kim

jeetje, zoveel slecht nieuws hier....wat kan het leven soms hard zijn.

ik heb al een hele tijd last van pijn in baarmoeder.bandenpijn denk ik maar het blijft maar duren.kheb al wat gerust maar hielp niet echt.tis nu wat beter maar kmaak natuurlijk al weer een hoop rampscenarios in mijn hoofd...pfff, zwanger zijn kan soms zo veel onzekerheid meebrengen.

goed, kga wat rusten en mijn hoofd wat vrij van zorgen maken.

Link naar deze reactie
17/04/2007 @ 21:04
a3

hey meiden,
kwordt steeds een beetje verdrietiger als ik hier kom.....

allemaal vervelende berichten die ik hier lees.....

Link naar deze reactie
18/04/2007 @ 10:47
Petra

Lieve Iris,

Lieve hemel wat spijt me dit dat er ergens een engel meer is.
Juist zo een klein lief kindje verdiend de dood niet. Het strookt niet. Dood mag pas als je heeeeeel oud bent.
Helaas weet ik hoe het voelt. Ik weet dat dit gemis als een bom inslaat. Als je een ouder iemand verliest, is alles opeens een herinnering, maar met zo een kleintje verlies je je toekomstbeeld.

Dit is zo moeilijk om te verwerken. Je broer en schoonzus kunnen wel juist jou hulp heel hard gebruiken. Mijd hun niet omdat je denk: ik laat ze maar met rust. Ik zou niet meteen met Roos opduiken maar wel hun de regie laten.
Vraag ze of ze je willen zien (sta niet meteen op de stoep) maar ze willen vast met je praten of iemand hebben die luistert.
Zij zullen ook toch zo vol trots zijn op hun spruit net als jij was/bent op Roos. Behandel hun ook als ouder.
Ik werd toen door 1 iemand gefeliciteerd. Daar was ik toen zo blij mee. Ja, want ik was ook moeder en had oneindig veel liefde in me en was ook zo trots. Ik had veel verdriet, maar die kaart liet me gewoon glimlachen.

Ik wordt hier weer helemaal stil van. Het zorgt er weer voor dat je eigen problemen weer heel klein worden en dat je weer zo waardeert wat je hebt. Het is zo mooi en zo kostbaar.

Ik zal een kaarsje voor ze aansteken en wens ook jou en je familie heel veel sterkte in de hele zware tijd.

heel veel lief en een hele dikke knuffel door de computer heen!

Petra

Link naar deze reactie
19/04/2007 @ 09:52
a3

hey allemaal,

was benieuwd hoe het met daphne is....
is ze nu thuis? of nog steeds in het revalidatie centrum??

kim, meid je gaat ook lekker met je zwangerschap.
krijg je al een bol buikje??
en de moeheid? valt het nog steeds tegen?

mijn vriendin is nu weer zwanger van de tweede. maar die hangt al weken boven de pot .

gitta, hoe is het met de kinderopvang voor mika? en met je baan?

erika, hoe is het met jou baan? je was toch weer begonnen? trek je het een beetje?

L, jij bent geloof op vakantie....

petra, hoe is het eigenlijk met jou?

iris, vind het zo moeilijk voor je. wordt je neefje/nichtje begraven of gecremeerd? zal wel zwaar zijn. zoals petra al zei kindjes mogen zo vroeg nog niet van ons weggaan.

hoe is het hier?
al 2 dagen hoofdpijn, last van spit, moe.... dus ja mn voorjaarsmoeheid is er weer in alle hevigheid .
maar we slaan ons door deze periode. ik denk de laatste tijd weer veel terug aan 3 sterretjes. mis ze zo enorm...

aanstaand weekend gaan we naar mn ouders. ik belde mn ma, en vroeg is er nog plaats voor 3 personen in het hotel? (ze hebben een groot huis met wel 8 logeerbedden dus ik noem het het hotel), toen zei ze, had ik al rekening mee gehouden ... mn pa is jairg dus dan is het lekker dat we zaterdagavond niet weer anderhalf uur in de auto terug hoeven. kunnen wij ook eens een wijntje drinken
dus ff lekker weg...
volgende maand vakantie... heb zo'n zin er even als gezin tussen uit te gaan.
beetje wandelen, zwemmen en geen verplichtingen....

goed, kga ff om een hoekje gluren bij hannah of ze al wakker is.

[Laatst gewijzigd door a3 - 19/04/2007 @ 09:53] - Link naar deze reactie
21/04/2007 @ 08:56
Kim

hey,

a3, verzorg je maar goed, fijn dat je vakantie in het vooruitzicht hebt hé!kheb al een flinke buik, had ik bij enya ook zo snel.iedereen verschiet daar altijd van. ik hoop dat ik het beebje nu gauw ga voelen, soms voel ik iets heel zacht maar is altijd maar één keer dus te snel gedaan om zekerheid te hebben.ik kijk er echt naar uit, naar die stampjes.

iris, al veel ana je gedacht, ik hoop dat alles goed gaat gezien de omstandigheden.

veel liefs,
kim

Link naar deze reactie
21/04/2007 @ 11:41
sake

Online Status
hoi hoi

Ben nieuw hier...weet dus niet zo goed hoe dit allemaal in zijn werk gaat.
Ik was op zoek naar een beetje steun. Ook wij zijn bezig zwanger te worden na een miskraam...
Het brengt zoveel vreemde en dubbele gevoelens met zich mee..en het is zo moeilijk om er over te praten, want het is zo een moeilijk te plaatsen en uit te leggen gevoel...

Bijft die onzekerheid altijd duren?

Sara

Link naar deze reactie
21/04/2007 @ 15:12
Kim

hey sara, jammer van je miskraam. je hoeft niet veel te zoeken naar een uitleg, wij begrijpen het hier allemaal!hoe klang geleden was je miskraam?die onzekerheid blijft wel hoor....ik ben nu voor de tweede keer zwanger na een miskraam en die eerste drie maand zijn echt niet leuk.ook daarna was ik heel allert en soms wat parranoïa. je heel veel druk maken helpt niet en is slecht voor je kindje dus die gedachten helpt me wel.heb je lang moeten proberen voor je eerste zwangerschap?je kan allesinds zwanger worden dus dat geeft hoop hé!ik zweer bij ovulatietest!drie keer direct mee zwanger geworden

veel succes en laat nog maar van je horen hier!

kim

Link naar deze reactie
21/04/2007 @ 17:40
L.

Hoi alllemaal

wij zijn terug van een weekje zee, wel van proberen genieten maar me soms wat overdaan, duin op om naar de zee te geraken, weer die duin over om naar t hotel te gaan...
maar ja, t hoort erbij zeker, en als je dan met een ganse groep bent kan je niet verwachten dat een ganse groep zich aanpast aan mij he!!
Onze Yerko heeft ervan genoten, is elke dag met opa al stappend naar de zee gewandeld, en de dijk op en af gelopen... dapper venteke zenne!!
voor de rest wel genoten zenne!! k durf me alleen niet op de weegschaal zeggen, mijn buik groeit enorm (k zie er gewoon zwaarder uit als vorige week) en bovendien was t daar smorgens lekker ontbijt, smiddags lekker eten met dessert, en savonds nog eens lekker eten met dessert... dus de kilos zullen deze keer wel de pan uitswingen!!
k werd d'er ook vaak bekenen alsof de mensen dachten dat ik elke moment ging gaan bevallen, had weer veel zin om een plaatje op mijne buik te hangen "don't look so strange, twins inside..."
LOL

donderdag weer op controle naar de gyn geweest, enkel monitor, mooie platte lijn!
maandagavond krijgen we weer volledige controle met monitor en echo! spannend, k hoop dat de twins goed bijgekomen zijN...

Iris
wat een vreselijk verhaal van je schoonzusje!
is normaal dat alle verdriet van vroeger dan wweer de kop op steekt he!!
en hier kan je altijd je hart blijven luchten he!

sake
welkom hier
je mag hier gewoon alles komen vertellen wat je maar wilt!

kim
gaat snel bij jou, die zwangerschap!!

A3
hopelijk niet teveel last meer van die voorjaarsvermoeidheid!

Link naar deze reactie
23/04/2007 @ 21:46
L.

Hoi

terug van weer een gyn controle.
Eerst controle bij de gyn. op de gevreesde weegschaal: 14 kg bij tot nu toe (evenveel als ganse zwangerschap van Yerko), maar blijkt dat ik water begin op te houden dus dat is normaal dat t gewicht dan omhoog gaat he. Bloeddruk nog steeds mooi 12/8. Hals nog steeds lang en hoog, kleintjes duwen er nog niet tegen dus dat is super. Kleintjes wogen 1700 en 1800 g dus ze doen het nog steeds perfect! aan dit tempo halen ze volgens de gyn makkelijk 2500g bij geboorte (en daar hopen we heel erg op!!)
Erna controle aan de monitor, één contractie tijdens het half uur controle.

30/4 weer monitor, 7/5 weer controle

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >