< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Zwanger worden... » Zwanger worden en christen zijn...

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Topic nog actief: Klik hier om naar het actieve gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Zwanger worden...
Zwanger worden en christen zijn...
20/04/2007 @ 18:33
petra

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Bedankt voor alle felicitaties.
Geen tijd en puf om alles te lezen.
Ben echt nog steeds erg moe en zweeferig( erg laag hb)
En pijnlijke hechtingen bij het zitten .
Ik ben woensdag om 7 uur savonds uit het ziekenhuis ontslagen. Na een zeer beroerde nacht( tim had honger en ik geen voeding erg frustrerend als je weet wat e ris en je kunt niets doen) hebben we nu een super lieve zoon die het allemaal erg goed doet( tot nu toe)

Weet niet wie het vroeg maar wilde inderdaad thuis bevallen en alles liep op rollejtes tot na een dik uur persen tim nog niet in het geboorte kanaal zat dus met pers ween in de auto en binnen 5 minuten ziekenhuis en toen een half uur persen ( voor de gyn en zo zo ver waren voor de pomp) en toen nog een 4 keer persen en meneer was er.

Lautje mooi kereltje heb je en leuke naam en leuke datum hahaha

Tam ziekenhuis lees ik hoop dat het goed met je gaat.

Ik ga weer naar bed ik voel alles weer draaien. Hoop binnen kort weer wat meer energie te hebben.
Sorry voor het eenzijdige bericht.

Ruth ow wat erg zeg. hele dikke knuffel voor jou.

Link naar deze reactie
20/04/2007 @ 20:13
jetje

Marjan, waar is de taart! 1 jaar alweer zeg. bedankt dat je het toen gestart bent. ik vind het echt super hier.

Ruth, je zult al wel weg zijn denk ik, maar ik vind het echt vreselijk voor je meid.

meiden ik kom ook eens om jullie gebed vragen. vanmiddag zijn we naar de huisarts geweest, omdat m'n man al een paar dagen last had van z'n , tja... balzak. dit werd alleen maar erger. nu blijkt hij een bijbalontsteking te hebben. daarvoor moet hij 2 weken AB gebruiken. ben er zelf niet helemaal gerust op dat het geen gevolgen zou hebben met (tijdelijke) verminderde vruchtbaarheid. willen jullie ajb bidden voor goed herstel en dat het verder geen gevolgen zal hebben?
mijn ongi lijkt er trouwens ook eerder aan te komen. binnen nu en 2 dagen zal het wel doorzetten.

Link naar deze reactie
20/04/2007 @ 21:38
Grace

Nea en Erika, fijn om te horen dat anderen ook wel eens berichten voor anderen overslaan – dat geeft mij ergens wel rust .

Erika, mss heb ik een hard tijdsbesef, maar ik denk dat dat komt omdat ik het gevoel heb veel minder gedaan te krijgen op een bepaalde tijd dan anderen – soms best frustrerend. Maar ook het idee dat ik meer zou kunnen doen als ik het efficiënter aan zou pakken :-s.

Tam, heel fijn weer eens iets van jou te horen! Fijn dat het je zo deugd heeft gedaan!! Ik heb nog steeds geen idee wat harde buiken precies zijn .
Ja, ik kan er inkomen dat je nu even niet naait – behalve het vermoeiende van de zwangerschap van een drieling is het ook niet echt lonend om iets te maken wat je nog maar een paar weekjes aankan . Tenzij je voor je kindjes gaat naaien, maar die groeien zo snel in het begin dat je dan hetzelfde probleem hebt...

Ruth, oh, ik zit echt met je in – wat vreselijk moeilijk . Misschien toch goed dat jullie nu een weekeind voor elkaar hebben – nu heb je elkaar extra nodig, en andere dingen zijn dan misschien te moeilijk om energie aan te geven... Probeer echt zo veel mogelijk naar elkaar toe uit te spreken – niet opkroppen hoor! En ook niet verwachten dat de ander het wel weet...

Jetje, inderdaad, aan het huishouden komt nooit een einde, maar ik weet van mezelf dat als ik er dan toch werk van gemaakt heb, ik mij veel beter voel en meer rust ervaar. Aan de andere kant zijn er ook altijd andere dingen die m’n aandacht proberen te trekken...

Janneke, heb je goed geslapen? Ik hoop dat je je vandaag al wat beter voelde... Heh, van jou kan ik wat leren – aan het begin van de dag gewoon beslissen om vanalles effectief aan te pakken – super!

Nea, lezen en bidden jullie elke avond samen? Ook als je al sliep? Petje af hoor!
Hihi, wat is je man zielig...

Diana, heerlijk, even je kindje kunnen bewonderen! Nu kan je er weer even tegenaan, niet?

Marjan, leuk hoor, de verjaardag van het topic .

Flower, mijn man gaat ook één dag naar SoulSurvivor – ofwel maandag, ofwel woensdag (30 april of 2 mei) – in de middag staat hij daar bij de stand van StopTheTraffik .

Petra, op zo een moment hoef je je toch niet te excuseren voor een eenzijdig bericht .

Ik ben vandaag de hele dag weg geweest. Om acht uur opstaan was echt even moeilijk... En toen mee naar Leuven met Niels (daar werkt hij af en toe op kantoor met z’n collega’s op vrijdag), en dan kon ik mijn jeugdvriendin nog eens opzoeken daar – was echt lang geleden en heel erg leuk. Ik had laatst besloten de foto’s van de 1e echo (op 11 weken) niet meer te tonen behalve als mensen er echt om vroegen – deze vriendin vroeg er zelf naar en zij reageerde gelukkig heel leuk. Van anderen heb ik namelijk irritante reacties gekregen – wat hebben ze allemaal verzonnen “net een muisje” “net een kikkertje” “wat een lange neus” (het handje leek een verlengde) “wat een grote mond” (keek naar het witte in plaats van het zwarte) “zooo klein! da kunt ge gewoon nog platknijpen!” Grrrrrr... Allemaal mensen die nog nooit een echo gezien hadden precies. Op zo een moment begrijp je waarom een berin met jongen zo veel gevaarlijker is dan een beer alleen... Dus nu hou ik ze mooi voor mezelf. Als iemand het echt heel graag wil zien, wordt er nooit zo bizar gereageerd.
Vandaag vroeg slapen, denk ik. Niels komt pas laat thuis, dus als ik wacht, heb ik echt te weinig slaap, en als ik op mijn gewoon uur ga slapen, slaap ik nog niet diep genoeg als hij binnen komt...

[Laatst gewijzigd door Grace - 20/04/2007 @ 21:39] - Link naar deze reactie
20/04/2007 @ 22:20
Nea

Online Status Stuur bericht
Visioentje, zwangerschapszwemmen lijkt me ook erg leuk en ontspannen. Ik vond het zwemmen vorige week op Tenerife ook echt super.
Maar ik hoef helemaal geen andere zwangeren te leren kennen… Die behoefte heb ik gewoon niet. Wij gaan toch een keer naar Gouda verhuizen en we hebben genoeg contacten en nu zijn er ook 2 vriendinnen van me zwanger. ’t Gaat mij alleen om de oefeningen enzo, die wil ik wel leren.
Poeh he, jij bent echt heel erg moe he? Sterkte daarmee!

Sas, ’t enige dat ik meer eet is fruit en groente. Dus het zijn bij mij ook echt alleen maar de zwangerschapskilo’s. Ik vind het helemaal niet erg, ik ben zo blij met ons kleintje!
Fijn dat het deze week met Job op school goed ging.

Marjan, inderdaad zeg, we bestaan een jaar! Super initiatief van jou en er zijn veel meiden aangesloten. Ook best een vaste kern is er ontstaan en de ‘nieuwelingen’ blijven nagenoeg allemaal hangen. Ik feliciteer jou ook hiermee en ons allemaal natuurlijk!

A3, ik vroeg je leeftijd voor het lijstje. Ik ga het erbij zetten.
Kan me voorstellen dat jullie dat eerste tweedehands kamertje weg hebben gedaan als je er zulke nare herinneringen aan hebt. Mocht het nu bij mij misgaan (oh, moet er niet aan denken, zeg…) dan wil ik niets van de babyspullen die boven op zolder staan in huis hebben. Alles moet dan weg van mij.
Ja, Hannah zal wel groeien als kool. Groot gelijk dat je de kleertjes dan niet allemaal nieuw koopt.

Flower, ik zet je in het lijstje erbij.
Als je geen rust ervaart bij de mmm moet je dat ook niet doen, lijkt me. Daarom zei ik ook dat God met ieder mens een andere weg gaat. Ik ben een van de laatsten die een ander zou zeggen wat je wel of niet ‘moet’ doen op dat gebied.

Ruth, wat naar. Ik zat zojuist nog naar het lijstje te kijken en deed een schietgebedje “Heer, mag Ruth alstUblieft zwanger zijn?”. Meisje, wat vind ik dit moeilijk voor je. Je had zo’n goede hoop en dan hoop je dat die gedachten juist zijn. Ik hoop dat jullie ondanks dit wel een fijn weekend met jullie vrienden hebben. En misschien kunnen jullie ook saampjes er even tussenuit voor een wandelingetje ofzo om toch even je gevoelens met elkaar te delen. Veel sterkte, ik bid voor jullie!

Petra, zo meid, dat klinkt inmiddels goed. Fijn dat jullie nu zo mogen genieten van Tim. Jammer dat je nog zo zweverig/moe bent, maarja je lichaam moet herstellen. ’t Is niet niks zo’n bevalling. Gelukkig heb je nog een poos verlof en heb je de tijd om te herstellen en van je mannetje te genieten en in het ritme te komen. Leuk dat je even langskwam voor een update.

Jetje, dat is niet fijn voor je man. Dat moet best pijnlijk zijn. Hopelijk herstelt hij snel door de AB en heeft het geen gevolgen voor jullie vruchtbaarheid. Ik bid voor jullie! Mmm, niet zo best dat je nu je ongi er al aan voelt komen, dat zou wel een enorme teleurstelling voor jullie zijn. Hopelijk wijzen die symptomen op iets anders.

Grace, ja we doen dat sinds een paar maanden weer elke avond. We hebben ook even een ander ritme gehad en het op een andere manier geprobeerd, maar dit werkt voor ons het beste. Als we gaan liggen, ligt de bijbel er ook. We pakken ‘m automatisch. Mijn man is daar vooral het meest in gedisciplineerd hoor. Hij neemt mij er (gelukkig) gewoon in mee…
Om acht uur opstaan moeilijk? Ik vind dat uitslapen! Wij staan doordeweeks om 6.00 uur op. Zucht…

Verstandskiezen (3 stuks) bij manlief zijn eruit. Hij was super-zenuwachtig van tevoren, de arme ziel. Hij heeft nu wel wat last, maar gelukkig is alles gewoon goed gegaan en zijn er geen gekke complicaties. Ik denk dat hij het wel overleeft, maar daar is hij zelf nog niet zeker van. Hihi.
Zo, ik ga het lijstje plaatsen en vertrek daarna naar boven. Daar ligt manlief al voor de tv en ik ga ‘m vergezellen.

Link naar deze reactie
20/04/2007 @ 22:22
Lijstje

Ruth, ik heb jouw gegevens nog even zo laten staan zoals ze stonden.

Clair, wanneer is je NOD?

Flower, in welke cyclus zit je nu?

NOD
@ Clair 32 jaar, 2e kindje (Mercedes, 8 jaar), cyclus .., nod ??? (Almere)
@ Jetje 31 jaar, 3e kindje (Abigail, 5 jaar, & Jonathan, 2 jaar), cyclus 5, nod 24-04-2007 (Geldrop, Noord-Brabant)
@ Jippie 26 jaar, 1e kindje, cyclus 25, nod 24-04-2007 (Assen, Drenthe)
@ Flower, .. jaar, 1e kindje, cyclus .. , nod 05-05-2007 (Twente)

MMM (medische malle molen)
@ Ruth 24 jaar, 1e kindje, bezig met cryopoging, 23-04-2007 zwangerschapstest(Noord-Holland)
@ Joentje 24 jaar, 1e kindje, cyclus 6 sinds maart '06, PCOS, NOD 01-05 (Schiedam)
@ Lin 34 jaar, 1e kindje, onregelmatige cylcus, febr '07 eisprongvolging ziekenhuis (Noord-Groningen)

ZWANGER
@ Diana 26 jr, 1e kindje (na mk), 26-05-07 (Overijssel)
@ Tamara 30 jr, 2e, 3e en 4e kindje (Lars, 1 jaar), 18-06-07 (Doetinchem, Gelderland)
@ Visioentje 25 jr, 1e kindje (na mk), 20-06-2007 (Oosterwolde, Friesland)
@ Nea (Mattanja) 32 jr, 1e kindje, 08-07-2007 (Bodegraven, Zuid Holland)
@ Marjan 34 jr, 2e kindje (na 3 mk) (Anna, 2 jaar), 27-07-2007, (Ede, Gelderland)
@ Grace 24 jr, 1e kindje, 26-09-2007, (Bilzen, België)
@ Elise 26 jr, 2e kindje (..., .. jaar), 02-10-2007, (Haarlem, Noord-Holland)

BEVALLEN
@ Sas 30 jr, 3 kids: Job 15-12-2001, Ize 11-12-2003, Mees 06- 07-06 (Zwijndrecht, ZH)
@ A3 26 jr, Hannah 22 augustus 2006 (Emmen)
@ Anne 30 jr, 3 kids: Willianne 4 jr, Thomas 2 jr, Ruben 29-01-2007, (Rotterdam, ZH)
@ Lautje 25 jr, Daan, 1 jaar, Thijs 17-04-07 (Poortugaal, Zuid-Holland)
@ Petra 25 jr, Tim 17-04-07 (Flevoland)

Link naar deze reactie
21/04/2007 @ 08:36
sas

een goedemorgen

Wij gaan dit weekend naar mijn pa en ma dus kom waarschijnlijk maandag weer langs.

Ruth:Wat onzettend balen zeg je was er zelf zo positief over dus dan valt het dubbel tegen.
Ik hoop en bid voor je dat je ondanks alles toch nog een fijn weekend heb.

Petra:Wel jammer dat je naar het ziekenhuis moest maar op zich wel beter op deze manier.
Geniet maar lekker en je hb is zo weer aangemaakt hoor volgende week voel je je alweer een stuk beter.
Spreek uit ervaring met Ize was ik 2,5 liter verloren en met Mees 1.5 liter.
Geniet ze.

Jetje:Zo dat verwacht je ook niet als je even naar de dokter gaat.
Kan me voorstellen dat het rauw op je dak valt.
Heeft de dokter gezegt dat er kan op verslechtering van het zaad is of denk je dat zelf?
Tuurlijk bidden we voor je ventje peder ook.

Grace:Oooo die reacties herken snijd door je heen hé?Ze zitten wel aan je kind.
Ik weet wel dat mijn zusje zei hij heeft een waterhoofd wat een grote kop zeg.Kon haar wel een klap voor d'r kop verkopen.Dat zeg je toch niet.

Meiden allemaal een heel fijn zonnig weekend.

Link naar deze reactie
21/04/2007 @ 08:47
Marjan

Ruth; ik vind het zo naar voor jullie. Je hoopt het toch iedere keer weer he? Kon ik maar even een arm om je heen slaan... Maar in ieder geval denk ik aan je en krijg je een flinke knuffel van mij.

Tamara; fijn dat het weer iets beter gaat nu met je. Ik kan me zo voorstellen dat het zwaar voor je is. Ik zou het niet kunnen. En ook ik ben dus heel trots op jou. Ik hoop dat je de rust die je gekregen hebt; vast kunt houden!

Diana; fijn dat alles goed gaat met jullie kindje. Dat is toch iedere keer al een hele geruststelling. Ook fijn weer iets van je te lezen. Jij bent hier de volgende. Zie je er ook tegenop of valt het mee?

Nea; ook super dat het bij zo goed gaat. Fijn hoor! En inderdaad als je niet anders eet dan anders is 12 kilo best acceptabel. Je bent vast ook al wat vocht gaan vasthouden door je warme vakantie. En ga je nu op zwangerschapszwemmen? Ik doe het ook. Al vanaf de 17e week. Ik vind het heerlijk. Bij Anna heb ik het ook gedaan. Daar heb ik destijds zelfs twee goede vriendinnen aan over gehouden. Dit keer hoeft het van mij ook niet zo om er echt vriendinnen aan over te houden en vind ik het op het moment zelf gewoon heel erg gezellig. Ik voel me ook altijd zo lekker in het water.

Sas; was het gisteren bij jou nog zo lekker in de zon dat je buiten kon zitten? Nou, hier niet hoor! Heb me echt een aantal keren verkleumd gevoeld...

Janneke; wat leuk dat we nu je echte naam weten zeg! En wat een gave site heb je. Echt heel leuk. Ga er binnenkort eens uitgebreid snuffelen denk ik...

Petra; oef met persweeen in het ziekenhuis. Lijkt me geen pretje zeg! Gelukkig ging het daarna snel en gaat het goed met je manneke en zo te lezen ook met jou!

Jetje; wat naar voor je man. Lijkt me heel pijnlijk. Ik hoop echt voor jullie dat het geen nare gevolgen kan hebben als hij AB krijgt. Kun je dat niet navragen bij de apotheek?

Flower; wat leuk dat je hier weer wat komt schrijven. Vind ik heel erg gezellig. Ik kan me alleen best voorstellen waarom je even weg bent gebleven. Maar je bent er weer!

Grace; wat leuk dat je vriendin zo goed reageerde. Ik kan me ook voorstellen dat het niet leuk is als anderen zo op een echo-foto reageren. Zou ik ook niet kunnen hebben.

Gisteren had ik een prei-taart gemaakt. Nou, die is me toch slecht gevallen. Ik heb gewoon gal staan spugen 's avonds. Toen ik nog last van mijn galblaas had, kon ik al niet tegen koolsoorten. Na de operatie heb ik eigenlijk niet veel koolsoorten meer gehad. Maar nu had ik dus die taart gemaakt en ja hoor! Nog steeds kan ik geen koolsoorten en prei verdragen. Man! Wat ben ik beroerd geweest zeg! Ik weet wel dat je nog weer last van je gal kunt krijgen ook zonder galblaas als je daar eenmaal gevoelig voor bent en dat blijkt dus wel. Dus nu zit ik met een halve prei-taart die wel heel lekker. In de aanbieding!. (heel lekker recept met pijnboompitten, spekjes, pesto en dergelijke)
Maar verder gaat alles goed...

Link naar deze reactie
21/04/2007 @ 08:50
sas

Marjan klinkt erg lekker wil je mij het recept even door sturen???

Link naar deze reactie
21/04/2007 @ 09:13
tam

ruth jee meid wat balen.
had het je zo gegunt.
een hele dikke knuffel.

marjan arme meid zonder gal toch gal spugen
waar haal je het vandaan zou je je afvragen.
wel balen dat die halve preitaart je nu wel steeds zit aan te kijken.

nea ben trots op je man.
gelukkig zijn de verstandskiezen eruit.
verwen hem maar lekker dit weekend.

marjan ik ben anders heel trots op jouw hoor.
je klinkt nu zo positief ben blij dat het zo goed gaat momenteel.
en als ik van te voren had mogen kiezen had ik ook echt niet voor een drieling gekozen hoor.
maar nu zou niet meer zonder ze kunnen en dan zitten ze nog steeds maar in mijn buik.

petra lekker dat het zo goed gaat met je knul.
doe het nog wel even rustig aan want als je onderuit gaat
ben je verder van huis.

Link naar deze reactie
21/04/2007 @ 10:00
Nea

Sas, (als je dit nog leest), ook een lekker weekend gewenst!

Marjan, nee ik doe nu zwangerschapsgym en nog een avond extra voor zwangerschapszwemmen, gaat niet lukken. Misschien de volgende keer…
Ik had maandag, toen het zo warm was (zeker bij mij op kantoor was het broeiend), last van vocht in m’n onderbenen en voeten. Dat belooft nog wat!

Tam, fijn dat je kindjes nog in je buik zitten. Mag zo lang mogelijk duren, he?

Manlief heeft niet zo super geslapen vannacht, hij heeft toch wel last van vooral de onderkaak. E.e.a. staat op http://www.mattanja.punt.nl te lezen.

We zouden vanochtend naar een kraamfeestje van vrienden gaan, maar ik heb afgezegd. We komen wel een ander keertje. Vanavond komen andere vrienden eten, dus ik ga lekker indonesisch koken en morgen gaan we na de kerk bij weer andere vrienden op kraamvisite.

Link naar deze reactie
21/04/2007 @ 10:49
jetje

nea, ik leer het ook. heb gisteren van marktplaats 10 kaartjes overgekocht voor papegaaiendorp veldhoven (voor 30euro) normaal is een volwassenne €8 en kinderen €6. nu kunnen we met het kinderfeestje voor abigaïls verjaardag daarnaartoe. nog even kijken hoe we het met vervoer gaan doen.
je man niet zo best geslapen? hoop dat hij snel beseft dat ie het wel zal overleven. hihi. goed herstel gewenst voor hem.

tam, voor jou wel fijn dat lars mag komen. maar het is dan echt wel het jongste kindje. lief hoor. hoop dat ie z'n mannetje een beetje kan staan.

joentje, is joenjanneketje een samen voegsel van johan en janneke? kan me voorstellen dat je het afkort naar joentje.
een rotdag gehad deze week? hoop dat je je wat beter voelt nu.

linsy, heb je netjes gedaan hoor met je gewicht. haha vind je het moeilijk bidden voor je man? ja het boek gaat echt heel diep hoor, zonder dat je het soms beseft.

flower, ja tuurlijk gezinsverzorgster. haha dat ik daar niet opkwam he. vertrouwen op de Heer is inderdaad vaak moeilijk. fijn dat jullie alles in zijn hand willen leggen.

sas, fijn dat het deze week goed ging met Job op school.
nou ja er gaat natuurlijk wel al vanalles door je heen als je man klacht over pijn in dat gebied. ze zei dat iedere ontsteking opzich wel zorgt voor een mindere zaadkwaliteit. staat los van dit probleem, maar zelf ga je dan toch wel liggen malen. 't zit in de bijbal en tja da's de laatste opslag van rijpe zaadcellen.

diana, fijn dat alles goed was bij de vk. en je kindje lag gewoon goed. gelukkig. nu nog indalen .

a3, nog voor leuke dingen geshopt? en geslaagd?

petra, fijn om wat van je te horen. sjonge met persfww in de auto.
bij abigail ben ik ook in het ziekenhuisbevallen, ik zat toen ook met ww (geen pers gelukkig) in de auto, maar wij reden hilarisch genoeg het ziekenhuis in geldrop voor bij. ik wilde in veldhoven bevallen, waar ik zelf had gewerkt op de afdeling.

marjan, de AB heeft opzich geen invloed op de vruchtbaarheid. het is meer het feit van een ontsteking. zie m'n reactie bij sas

bedankt voor jullie gebeden. m'n man had er nu al wat minder last van (terwijl vlgs de huisarts het nog wel een dag of 3 kon duren voor de pijn weg was)
hier is m'n ongi een feit.

Link naar deze reactie
21/04/2007 @ 10:53
Marjan

Preitaart:

* 750 gr prei
* wat spekjes
* bakje pijnboompitten
* 125 ml creme fraiche
* 100 ml slagroom
* 3-4 eieren
* bladerdeeg
* klein potje pesto
* 2/3 zakje geraspte kaas
* kruiden naar smaak

Voorbereiden:

* Oven voorverwarmen op 200 gr.
* Taartvorm bekleden met plakjes bladerdeeg

Preimengsel:

- Prei in stukjes en voorkoken. Goed laten uitlekken!
- Pijnboompitten roosteren in koekenpan
- Spekjes uitbakken en goed uitlekken
* Prei, spekjes en pijnboompitten door elkaar mengen

Eiermengsel:

- eieren loskloppen
- slagroom erdoor
- creme fraiche erdoor
- pesto erdoor
- geraspte kaas erdoor
- afmaken met kruiden naar eigen smaak

Prei-mengsel in de beklede taartvorm
Eiermengsel eroverheen gieten
In oven op 200 C. Na ca. 40 minuten klaar!

Eet smakelijk!

Link naar deze reactie
21/04/2007 @ 11:02
jetje

heb even m'n gegevens aangepast

NOD
@ Clair 32 jaar, 2e kindje (Mercedes, 8 jaar), cyclus .., nod ??? (Almere)
@ Jetje 31 jaar, 3e kindje (Abigail, 5 jaar, & Jonathan, 2 jaar), cyclus 6, nod 17-05-2007 (Geldrop, Noord-Brabant)
@ Jippie 26 jaar, 1e kindje, cyclus 25, nod 24-04-2007 (Assen, Drenthe)
@ Flower, .. jaar, 1e kindje, cyclus .. , nod 05-05-2007 (Twente)

MMM (medische malle molen)
@ Ruth 24 jaar, 1e kindje, bezig met cryopoging, 23-04-2007 zwangerschapstest(Noord-Holland)
@ Joentje 24 jaar, 1e kindje, cyclus 6 sinds maart '06, PCOS, NOD 01-05 (Schiedam)
@ Lin 34 jaar, 1e kindje, onregelmatige cylcus, febr '07 eisprongvolging ziekenhuis (Noord-Groningen)

ZWANGER
@ Diana 26 jr, 1e kindje (na mk), 26-05-07 (Overijssel)
@ Tamara 30 jr, 2e, 3e en 4e kindje (Lars, 1 jaar), 18-06-07 (Doetinchem, Gelderland)
@ Visioentje 25 jr, 1e kindje (na mk), 20-06-2007 (Oosterwolde, Friesland)
@ Nea (Mattanja) 32 jr, 1e kindje, 08-07-2007 (Bodegraven, Zuid Holland)
@ Marjan 34 jr, 2e kindje (na 3 mk) (Anna, 2 jaar), 27-07-2007, (Ede, Gelderland)
@ Grace 24 jr, 1e kindje, 26-09-2007, (Bilzen, België)
@ Elise 26 jr, 2e kindje (..., .. jaar), 02-10-2007, (Haarlem, Noord-Holland)

BEVALLEN
@ Sas 30 jr, 3 kids: Job 15-12-2001, Ize 11-12-2003, Mees 06- 07-06 (Zwijndrecht, ZH)
@ A3 26 jr, Hannah 22 augustus 2006 (Emmen)
@ Anne 30 jr, 3 kids: Willianne 4 jr, Thomas 2 jr, Ruben 29-01-2007, (Rotterdam, ZH)
@ Lautje 25 jr, Daan, 1 jaar, Thijs 17-04-07 (Poortugaal, Zuid-Holland)
@ Petra 25 jr, Tim 17-04-07 (Flevoland)

Link naar deze reactie
21/04/2007 @ 11:03
Janneke

Mogguh dames,

Heeeeeeerlijk lekker vrij!!
Ik geniet echt van mn opgeruimde huis waar de zon in schijnt. Zo gezellig is het dan!

Gisterenavond een goede gebedsavond gehad voor vrienden. Het is echt goed om persoonlijke dingen met elkaar te delen en dat samen bij God te brengen.

Straks ga ik een brood pakken. Weet nog niet of ik het met mediteraan- of indiaase kruiden ga maken.

Morgen gaan we met dezelfde vrienden lekker BBQ-en en een spelletje doen.

Marjan,
Alweer een jaar dit topic. Dan ben ik dus ook alweer ruim een jaar bezig... Ik vind het heerlijk om hier nu te zijn! Ik heb ook een tijdje gehad dan ik dat geklets en gezwets maar niks vond, maar nu ik in de MMM zit is dat toch wel fijn. Hier kan je tenminste meteen je ei kwijt en hoef je niet te wachten tot je man thuis is ofzo ;-)
Leuk dat je mn weblog leuk vindt! Ik vind het ook erg leuk om te maken, hou wel van crea-bea bezig zijn.

A3,
Ben je nog geslaagd voor nieuwe kleding?

Flower,
Leuk man, SS! Ik ben daar nooit geweest. Maar alle christelijke festivals zijn altijd heerlijk! Ik kan al niet wachten tot Opwekking. Nog maar 5 weken ofzo!! Joeehooee!
Flower, ik hoop dat je mn vorige berichtje niet vervelend vond?? :S Het was een beetje een omhaal van woorden en misschien staat er niet eens in wat ik nou bedoelde. Hmm, maar anders 'spreek' ik je nog wel ;-)

Tam,
Lekker bijna verlof!! Stel dat ze wel met 34 weken geboren worden, heb je dan langer verlof na je bevalling? Anders heb je niet eens evenveel als de rest.
Wordt je magerder?? Slokken die kleintjes teveel voedingsstoffen van je? Oh oh...

Ruth,
Meid, wat vervelend zeg. Wat een teleurstelling weer. En nog eerder dan je had gedacht ook.
Veel sterkte meid! Ik heb voor je gebeden.

Petra,
Leuk weer van je te horen! Lastig die eerste nacht. Waarom had je geen voeding? Dat moet zeker nog op gang komen in het begin?
Je hebt net zo'n bevalling gehad als een vriendin van mij. Die moest met persweeen nog 3 trappen af en de auto in.
Maar als ik nou ergens dat je maar een bevalling van 6 uur had in totaal? Das wel snel zeg!! Dan weet je ook niet wat je overkomt.

Jetje,
Sjongen, hebben jullie weer. Vervelend voor je man. Heeft hij er veel pijn aan?
En ik ben ook wel benieuwd wat de arts ervan zegt w.b. vruchtbaarheid.

Grace,
Aardige vrienden heb jij zeg :( Is niet leuk om te horen nee. Maar fijn dat je vriendin wel zo echt meelevend is!

Nea,
Zo, ff goed voor je zielige mannetje zorgen. Wat kunnen mannen dan toch altijd extra zielig zijn he?! Ik moet die krengen er ook een keer uit laten halen, maar ik vertik het echt tot ik door de grond ga van de pijn. Laat ze eerst maar een stuk eruit groeien, dan gaat dat trekken vast wat makkelijker.

Sas,
Fijn weekend bij je ouders!
En waarom vraag je om het recept van Marjan als ze je gewoon de rest van de preitaart wilt sturen?? ...geintje ;-)
Klinkt inderdaad erg lekker Marjan... alleen dan zonder die prei, haha. Kan me wel voorstellen dat je daar last van hebt gekregen.
Misschien dat ik hem eens probeer met andere groentes.

Fijne dag allemaal!

Janneke

Link naar deze reactie
21/04/2007 @ 11:04
Janneke

Ha Jetje,
Heb je net misgelopen.
Je bent dus ongi geworden. Baal je er erg van??

Link naar deze reactie
21/04/2007 @ 11:09
jetje

janneke, ja natuurlijk baal ik ervan, hoewel ik ook wel weer rust ervaar, omdat we het in Gods hand leggen.
als het goed is heb je ook gelezen dat het met m'n man wat beter gaat.

zin in opwekking? jaaa wij ook zo.

groetjes Bianca

Link naar deze reactie
21/04/2007 @ 11:15
Janneke

o sorry, ik had die andere berichtjes niet gezien (Was toen aan het typen) dus zie nu ook je droevigkijkende smiley.
Fijn dat het met je man beter gaat! Bijzonder!
Lijkt me geen pretje.

Joentje is een afkorting van een 'johanenjanneketje' ofzoiets. Moest gewoon een naam verzinnen voor hier ;-)

Ik ga nu ff bakken, doeiiii

Link naar deze reactie
21/04/2007 @ 13:17
tam

nea balen voor je man dat hij vannacht zo slecht heeft geslapen.
hopelijk wordt de pijn snel minder.
hoop inderdaad dat ik het nog even een paar weken vol kan houden.
we zien wel.
34 weken eerst maar eens zien te halen.

jetje wat knap van je dat je die kaartjes voor zo weinig geld heb kunnen krijgen.
ik moet nog een dubbele electrice borstkolf hebben
nieuw vreselijk duur dus eigenlijk wil ik dat ook via markt plaats doen.
alleen snap ik van dat hele bieden niets.
fijn dat je man al wat minder last van de pijn krijgt.
wel weer balen van je ongi.

marjan het recept oogt wel heel lekker.

joentje ik ben al bijna 12 weken thuis in de ziekte wet.
als ik voor 8 mei beval dan heb ik na de bevalling gewoon de 16 weken verlof.
beval ik een week na 8 mei dan heb ik een week zwangerschapsverlof en dus nog 15 weken na de bevalling.
de mensen die mij goed kennen zeggen inderdaad dat ik echt heel mager wordt.
bijna geen kont meer en een heel spits gezicht.
ook heb ik nog steeds een taille en aan de achterkant is eigenlijk niet te zien dat ik zwanger ben.

zal zo weer een buikfoto plaatsen net gemaakt
met onder mijn buik een heel lief klein jochie die in een plaagbui is

Link naar deze reactie
21/04/2007 @ 13:22
Nea

Jetje, mooi dat je zo goedkoop geslaagd bent voor kaartjes.
Sh*t ongi! Dat is niet mooi meid. Balen natuurlijk. Hopelijk heb je over een paar daagjes weer moed en geduld voor de volgende ronde. ’t Valt niet altijd mee he..?

Marjan, heerlijk! Het recept staat inmiddels in m’n digitale receptenboek en ga ik zeker een keer maken.

Joentje, fijn zo’n vrienden-gebedsavond. Gewoon een avond met vrienden onderling bidden voor elkaar? Of is er een speciale nood voor vrienden? Misschien heb ik in eerdere berichten iets gemist…?
Ik zou niet wachten met je verstandskiezen als ze eruit moeten hoor. Kan alleen maar gaan ontsteken en dat doet behoorlijk pijn. Ik heb het 10 jaar geleden aan beide kanten ook gehad en het viel reuze mee.
Ach ja, mannen… die liggen zo ongeveer op sterven al