< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Lieve engeltjes in de hemel » kindje verloren bij 17 weken zwangersch

volgende pagina >
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Topic nog actief: Klik hier om naar het actieve gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Lieve engeltjes in de hemel
kindje verloren bij 17 weken zwangersch
26/01/2007 @ 09:43
ingetjee

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hallo,

maandag ben ik bevallen van Lucas*, we waren 17 weken zwanger
hij had een zware chromosonale afwijking en zou maar een paar dagen meer leven in de baarmoeder
de dokters zeiden dat het beter was dat ik de bevalling zou laten inleiden en het overlijden in de baarmoeder niet zou afwachten.

15 uur na het opstarten van het inleiden is hij geboren, helemaal af, maar aan zijn lichaampje zagen we dat hij effectief afgezien had, de vochtophopingen, vooral in gezicht en handen en voeten waren heeeeeeel duidelijk te zien.

vandaag gaan we hem een plaatsje geven op het kinderkerkhof, zodat we altijd een plaatsje hebben om naar hem toe te gaan

binnen een paar weken weten we dan de resultaten van de uitgebreide onderzoeken (ook de verdere onderzoeken van het vruchtwater en van ons bloed), maar nu al zei de gyn ons dat het waarschijnlijk puur toeval was

vorig jaar hadden we al een mk, en het maakt me allemaal zo bang voor de toekomst...
pff...

groetjes

Inge

Link naar deze reactie
26/01/2007 @ 10:25
Nicole

Allereest heel veel sterkte voor vandaag, het zal erg emotioneel zijn.

Ik begrijp, dat je bang bent voor de toekomst, dat is heel normaal.
Ik ben mijn zoontje verloren 3 dagen voor de uitgerekende datum, en 4 maanden later kreeg ik een miskraam op 6 weken.
Ook ik dacht dat het voor ons niet meer weggelegd was, en dat ik blij moest zijn, dat ik al een gezonde dochter had.
Maar precies een jaar na mijn zoontje, was ik opnieuw zwanger, en 10 mei 2006 ben ik bevallen van een kerngezonde dochter.
Nog steeds ben ik een doemdenker, want ik denk: ik ben blij, dat het een meisje is, want jongetjes overleven het bij mij niet.
Ik heb ook een enorm schuldgevoel naar mijn man toe, ik kan hem niet eens een zoon geven!
Maar deze gedachten zijn normaal.
Die angst zit erin, en blijft erin.

Probeer het verlies een plaatsje te geven. Praat erover, als je de behoefte voelt.
Lucas is jullie zoon, en dat blijft hij, al mocht hij niet op deze wereld blijven.
Hij heeft jou moeder gemaakt.
In jullie harten leeft hij voort.

veel liefs Nicole

Link naar deze reactie
29/01/2007 @ 12:56

Ik wens je veel sterkte. Kan het me niet voorstellen maar ben er ook elke dag bang voor. Gelukkig gaat het bij de meeste zwangerschappen wel goed. het is het lot zeker !

Hopelijk kan jet het een plaatsje geven ...

Link naar deze reactie
30/01/2007 @ 12:59
ingetjee

hoi Melopee
ik hoop dat je nooit meemaakt wat wij nu moeten doormaken (voor de tweede keer, want vorig jaar MK)

dan schrijf je niet meer: 'het is het lot zeker'

groetjes
Ingetje

Link naar deze reactie
30/01/2007 @ 16:49
spike

Hey naamgenoot,

Ik begrijp u reactie heel goed hoor ,zou ook zo reageren
Het is zeker niet het lot alleen

Ik wens je al vast veel sterkte toe
Ik heb ook een hele zware bevalling gehad van Romy heb 20 uur afgezien voor ze er eindelijk uit kwam
Geniet van het plekje van Lucas (mooie naam) wij doen dat ook het is toch nog iets speciaal natuurlijk
Wij hebben ook gewacht op de uitslag van Romy voor we terug van start zijn gegaan , ik heb er een jaar tussen gelaten eigenlijk en ik moet zeggen het was echt wel nodig die tijd
Zoals je ziet hebben wij nu toch wel een gezonde jongen op de wereld gebracht ,dus de moed niet opgeven

Veel sterkte en neem vooral jullie tijd

Link naar deze reactie
30/01/2007 @ 17:30
nkosi

Online Status
Hoi mama van Lucas en de andere moeders van engeltjes!

Ook wij hebben na een zwangerschap van ruim 27 weken afscheid moeten nemen van ons dochtertje. Het jaar ervoor hadden wij een miskraam. We dachten dat het niet meer zou lukken, maar het verhaal neemt een andere wending. Wij bleken 'per ongeluk' (het mocht eigenlijk nog niet, we hadden de resultaten van Lisanne nog niet) toch zwanger. Gelukkig was er volgens het ziekenhuis geen bezwaar, we worden alleen strenger gecontroleerd. Het is nog pril, maar ik heb er gewoon een goed gevoel over. En kijk eens naar die datums, dat is toch wel bijzonder.... Ik hoop dat jij en ik en alle anderen die dit hebben meegemaakt nog eens zo'n hummeltje krijgen waar we wel voor mogen zorgen. Heel veel sterkte toegewenst om het verdriet om Lucas een plaatsje te geven en hij leeft voor altijd in je hart!

Liefs Sandra

Link naar deze reactie
30/01/2007 @ 17:36
ingetjee

Sandra, proficiat met je nieuwe zwangerschap
bedankt ook voor je reactie!

ik duim voor je!

groetjes
Inge

Link naar deze reactie
12/06/2007 @ 20:41
Biba

Lieve Inge,

Ik kan me zo goed terugvinden in je verhaal. Aleen was het bij ons een meisje; ze gisteren om 16.30u geboren. Ze zou ook nooit het einde van de zwangerschap gehaald hebben.

Ik heb net het ziekenhuis verlaten, maar heb veel bloed verloren en voel me bijzonder suf. De epidurale blijft ook stevig nawerken. Ik heb verschrikkelijke rugpijn. Bovenop al dat verdriet. Ik weet echt niet hoe ik hiermee moet omgaan.

Veel sterkte!
Biba

Link naar deze reactie
13/06/2007 @ 11:14
ingetjee

hoi Biba,
ook voor jou heel veel sterkte
heb je kunnen afscheid nemen van je kleine meid?
je zal nu de kmende weken/maanden allerlei gevoelens door je voelen gaan, het is soms precies een achtbaan!
was dit je eerste kindje?
groeten
Inge

Link naar deze reactie
13/06/2007 @ 14:52
Biba

Hallo,

Bedankt hoor, voor je snelle reactie.

Wij hebben afscheid kunnen nemen. Ze is drie uren bij ons gebleven en daarna hebben we haar meegegeven met de vroedvrouw. Die haar behandelde alsof het om een levend kindje ging. Ik heb echt enorm veel steun gehad van het ziekenhuispersoneel en dat deed me wel deugd.

De voorbije twee dagen had ik niet echt een schulgevoel maar nu denk ik steeds hoe erg het is voor iemand die zijn kindje nog later verliest. Ik voel me dan schuldig dat ik zoveel verdriet heb en me zo leeg voel.

Wij geven ons meisje volgende week een plaatsje op het kerkhof.

Wij hebben al één dochterje. Een gezonde meid van bijna drie. En we wilden altijd een groot gezin. Hopelijk mag het er nog ooit van komen(Ik heb voor deze zwangerschap ook een miskraam gehad).

Hebben jullie het resultaat van de genetische onderzoeken al gekregen?

Biba

Link naar deze reactie
15/06/2007 @ 14:53
Ukkie

Hallo Biba en inge,

Ook wij hebben vorige week spijtig genoeg onze baby verloren. Je blijft inderdaad met een leeg gevoel achter maar het heeft ons toch wel sterker gemaakt.
We hebben misschien dan wel het geluk dat wij al een flinke dochter hebben van bijna twee jaar. Dat maakt ons een beetje sterker.
Volgende week gaan we hem begraven. Heb er wel schrik voor , ik denk dat ik die dag echt een wrak ga zijn. Want dan is het definitief gedaan. Dan pas zal ik echt kunnen beginnen aan mijn 'rouwprocces'
Het doet inderdaad enorm veel deugd als je met iedereen erover kan praten, zowel met je man als met je familie. Voor hen is het ook een verlies en zij moeten het ook verwerken.

Ik hou mij vooral recht aan de gedachte dat de natuur voor ons heeft gekozen. Dat wij na de punctie niet voor een onmenselijk dilemma zouden gestaan hebben. Weten dat je kindje in je leeft met een afwijking, een zwak hartje, geen nieren, dat je al op voorhand weet dat hij het zeer moeilijk zal hebben om te overleven. ziekenhuis in - ziekenhuis uit. Ik denk dat het even pijnlijk is of misschien nog pijnlijker is om uw kind zo te moeten zien afzien.

Je denkt altijd als je iemand hoort : mij zal dat welniet overkomen ... Maar vorige week toen ik het hartje zelf niet meer zag kloppen op de echo, kwam het toch verdomd hard aan hoor. We hebben al vele traantjes gelaten en er zullen er nog wel komen. Ik probeer mij sterk te houden maar voel de traantjes nog wel opkomen en een krop in de keel.

Hopelijk voel ik mij sterk volgende dinsdag pfff. Krijg het al moeilijk als ik er nog maar aan denk.

Hou jullie sterk !!!

Link naar deze reactie
15/06/2007 @ 22:47
Biba

Hallo Ukkie,

Jij ook veel sterkte hoor!

Ons meisje wordt maandag begraven. Ik denk ook, net als jij, dat het een heel zware dag zal zijn! Het besef dat ik haar nooit meer zal kunnen zien, aanraken, kussen... is op dit moment ondraaglijk.

Ik had haar zo graag een mooie toekomst, een prachtig leven gegeven. Maar ik weet ook dat ik op deze manier mijn kindje een kwaliteitsvol en pijnloos afscheid heb kunnen geven ipv een leven vol wanhoop en lijden!

Ik mis haar zo! Onze lieve meid.

Vooraleer mijn oudste dochtertje ging slapen wou ze me een kusje op mijn buik geven; voor de lieve baby, zoals ze dat zo schattig zegt. Ik zei dat haar zusje niet meer in mama's buikje woonde; dat ze heel erg ziek was en de dokters haar niet meer konden genezen. Ik vertelde haar dat ons babietje nu tussen de andere engeltjes woont op een heel mooi sterretje. En dat we altijd konden zwaaien, want dat ze ons zeker zou zien. Mijn dochtertje zei heel zacht; "ik hou van je sterretje."

Je mama doet dat ook; heel veel van je houden, lieve ster.

Biba

Link naar deze reactie
15/06/2007 @ 23:38
ingetjee

hallo,
ik begrijp best dat jullie bang zijn voor het afscheid volgende week, ik was dat ook
maar ik ben wel blij dat ik het gedaan heb, dat ik zelf eigenhandig het kistje naar zijn grafje droeg, op zo'n moment is een mens sterker dat dat je ooit zelf kunt vermoeden
dikke knuffel voor jullie allebei!
groetjes
Inge

Link naar deze reactie
17/06/2007 @ 20:30
Biba

Online Status Stuur bericht
Hallo,

Morgen is het zover! Dan nemen we echt afscheid van onze kleine meid. Ik ben heel erg bang, maar tegelijkertijd ook heel erg blij dat ik ze terug wat dichter bij me heb. Dat ik nu de kans heb om haar te bezoeken als ik er de behoefte toe voel.

Ik heb haar een mooi briefje geschreven en dat zou ik graag samen met haar kistje begraven. Hopelijk kan dat wel!

Ik mis haar zo erg, niet te doen. In het ziekenhuis zeiden ze dat het elke dag een beetje beter zou gaan. En waarschijnlijk is dat ook wel zo, maar een week na de bevalling kan ik dat maar niet geloven. Ik neem de draad van mijn leven weer op voor mijn man en dochter, maar ik zou eerlijk gezegd het liefst in een hoekje kruipen en de hele dag wenen.

Ik wens iedereen die een kindje verloor tijdens of na de zwangerschap heeel erg veel sterkte en ook heel veel geluk toe!

Vele groetjes Biba

Link naar deze reactie
17/06/2007 @ 20:32
ingetjee

hoi Biba,
veel sterkte morgen!
ik denk aan jou en je gezinnetje!
het zal emotioneel zijn, veel sterkte!

groetjes
Ingetje

Link naar deze reactie
18/06/2007 @ 20:33
Biba

Hallo,

Vandaag hebben we onze lieve schat begraven. Het was een zeer zware dag, maar het helpt om het van me af te schrijven.

Een sociaal assistente van het ziekenhuis waar we bevallen zijn, heeft ons opgevangen. Zij had ook het kistje bij waarin ons engeltje haar laatste rustplaatsje vond. Het was prachtig wit met een licht eiken kruisje bovenop.

Er werden twee mooie gedichten voorgelezen en daarna kregen mijn man en ik de tijd om afscheid te nemen van ons meisje. We zijn vandaag nog drie keer terug geweest. Hebben een mooie bloempje en een kaarsje op het grafje gezet. En we hebben haar verteld dat we haar nooit zullen vergeten. Ik kan niet wachten om morgen nog eens langs gaan.

vele groetjes Biba

Link naar deze reactie
19/06/2007 @ 22:04
Biba

Hallo,

Ik heb vandaag weer veel traantjes gelaten!

Ik ben echt op! De bevalling is nog maar een weekje geleden maar het lijkt al maanden.

Hadden jullie dat ook na al die verschrikkelijke periode en al die negatieve gebeurtenissen?

Het sleept ook al zo lang aan; eerst die slechte echo op 13 weken, dan naar prof in Uz A'pen, kon geen uitsluitsel geven, dus vlokkentest, slecht resultaat; chromosoomafwijking en zeer zware hartafwijking; beslissing om de zwangerschap te beëindigen; bevallling 8 uren, veel bloed verloren en dus letterlijk kapot; enorme naweëen, de begrafenis, het is wat teveel allemaal.

Vandaag ook te horen gekregen dat er nog hoop is, en dat er nog wel eentje komt. Zoiets moet ik nu echt niet horen hoor! Ik mag een week na de dood van mijn tweede dochtertje toch nog wel rouwen zeker? Precies of een volgend kind moet het deze vervangen. En dan tel ik de voorgaande miskraam nog niet mee!

Ik vraag me echt af hoe jullie er min of meer mee leren omgaan?

Vele groetjes Biba

Ik heb nu geen hoop, alleen verdriet.

Link naar deze reactie
19/06/2007 @ 22:17
ingetjee

hoi Biba,
hoe ik er mee omga? bijna vijf maand later met heel veel vallen en opstaan
ook hier kregen we redelijk vlug na de geboorte van Lucas* te horen dat er nog hoop is, dat we ooit een kindje zullen hebben
ik geloof er eigenlijk niet echt meer in, na twee negatieve zwangerschappen, pff...

hebben jullie jullie dochter een naam gegeven?

dikke knuffel meid!

groetjes
Inge

Link naar deze reactie
20/06/2007 @ 21:35
Biba

Hallo Inge,

Bedankt voor de knuffel. Ik word nu zo erg opgeslorpt door het verdriet om het verlies van onze kleine meid dat ik mss vergeet om jou ook een hele dikke knuffel te geven. Ik weet nu wat je doormaakt en je hebt er zeker een aantal verdient.

Ik kan je zeggen dat ik heel erg voor je zal duimen! En wie weet brengt de ooievaar op een mooie dag dat lieve spruitje waar jullie zo naar verlangen.

Ik ben vandaag weer twee keer naar het kerkhof geweest; onze lieve Nora(want zo hebben we haar genoemd) heeft zo een mooi plekje gekregen. Maar toch had ik haar liever bij me willen houden. Ik herinner me de woorden van de gyn nog toen we de laatste echo lieten maken; "ze is goed wakker vandaag, zie die beentjes maar eens trappen". En nu sta ik voor een grafje en huil tranen met tuiten omdat ik haar veel te vroeg heb moeten laten gaan.

Ik heb die laatste echo ingekaderd in onze woonkamer staan met volgende gedichtje erbij(gevonden via google);

Er is een lief engeltje
Hoog boven ons hoofd
We zullen haar niet vergeten
dat hebben we beloofd

Mama, papa en grote zus
.......xxxxxxxxx.......

Kort, maar het beschrijft exact het gevoel dat we hadden vlak na de bevalling.

Veel sterkte en groetjes Biba
Tot gauw!

Link naar deze reactie
22/06/2007 @ 17:19
Ukkie

Hey meiden,

Allemaal van mij ook een dikke knuffel.
We hebben ons Lowieke dinsdag begraven. Ik keek er helemaal niet naar uit. Maar heb mij nog redelijk sterk kunnen houden. Mijn man had het precies moeilijker. Voor hem is het natuurlijk ook allemaal heel pijnlijk.
Ben een paar dagen niet meer op de site geweest uit tijdsgebrek.
Hoe ga je om met dit verlies? Is moeilijk te zeggen, vind ik. Ik hou mij vooral sterk door de gedachte dat de natuur de beslissing genomen heeft. Dat zei mijn gynae ook.
Heb gisteren reportage gezien van kinderen/ mensen met een afwijking. Dat is ook een heel moeilijk leven, zowel voor de mama is het een hele lijdensweg als voor het kind zelf maar ook voor je relatie, de opvoeding van ons ander kind. Alle zorgen gaan dan plots naar het nieuwe broertje of zusje dat het veel meer nodig heeft. Ik weet van kennissen dat dat een grotere lijdensweg is . Er is denk ik niets zo ergs dan uw eigen kind te moeten zien vechten in een ziekenhuis voor zijn leven... Dat zijn zo een beetje de gedachten die mij het meeste recht houden. Kan misschien een beetje egoïstisch klinken maar de natuur had het in ons geval toch ook door.
We hebben het er toch soms nog moeilijk mee hoor. Bij ons is het nu een dikke twee weken geleden en het lijkt al zo ver weg. Ik ben deze maand doorgekomen als een zombie denk ik, zonder tijdsbesef. Wist bijna ook nooit welke dag het was.
Het doet mij in ieder geval wel een beetje goed om hier op de site te komen. Jullie weten tenminste ook wat het is om een kindje te verliezen. Familie en vrienden steunen u ook natuurlijk maar ze weten niet exact wat je juist voelt.

Wij hebben toch ook beslist om dit jaar niet meer voor een tweede ( of derde in ons geval dan ) zwangerschap te gaan.
We gaan wachten tot volgend jaar. Ik zeg het er ook direct bij tegen iedereen die achter mijn zwangerschap vraagt of op de hoogte is van ons verlies. Dat ze mij binnen een paar maanden niet om mijn oren beginnen te zagen wanneer dat onze dochter er een zusje of broertje bij krijgt.
Mensen begrijpen soms niet hoe zwaar het is om een miskraam te hebben. Emotioneel maar ook lichamelijk vraag je veel van je lichaam.
Eerst terug op positieve komen !!

Hou jullie sterk meiden!! Probeer het een mooie plaats in jullie hartjes te geven en het te koesteren.

Dikke knuffel!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]
volgende pagina >