< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » "Zwanger worden"-clubs (per maand) » zwanger willen worden van april 2004

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » "Zwanger worden"-clubs (per maand)
zwanger willen worden van april 2004
06/06/2004 @ 23:17
Carolien

Online Status
Hoi,

Hier ben ik, mijnzijn gisterenmiddag toch doorgekomenmits ik na men klusperiode he t gevoel had dat het niks zou zijn deze maand had ik me er wel op voorbereid.
Maar ze waren wel een dag te laat en natuurlijk begon het wel wat te kriebelen. Ik had me alleszins al wel voorgenomen niet te testen want vrijdag moet ik toch op jaarlijkse controle bij de gynocoloog. Weet je wat ik wel een beetje raar vind; als mijn doorkomen heb ik altijd een dubbel gevoel, aan de ene kant ben ik teleurgesteld maar aan de andere kant vind ik het ook niet heel erg. Ik weet heel zeker dat we graag een kindje willen maar ik ben ook wel bang voor het "onbekende" vooral omdat wij heel moeilijk kinderopvang gaan vinden (wij hebben ook geen familie dicht bij ons wonen) en de dag van vandaag is het niet zo simpel om thuis te blijven om zelf voor je kindje te zorgen.
Voor diegene die al een kindje hebben, hoe hebben jullie dat geregeld?

Groetjes Carolien

Link naar deze reactie
07/06/2004 @ 14:08

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo

Ik ben dus vrijdag naar de gyn geweest en alles is in orde. Hij heeft mijn eierstokken en mijn baarmoeder nagekeken en er is normale activiteit. Dus ik moet mij geen zorgen maken. Voor het feit dat ik een onregelmatige cyclus heb heeft hij geen onmiddelijke aanwijzing. Na de vragenlijst afgewerkt te hebben is er alleen het feit dat ik sinds het stoppen met mijn pil 5 kg verdikt ben. Daar zou volgens hem de oorzaak kunnen liggen. Dus heeft hij me op dieet gestuurd. Ik moet ook elke dag foliumzuur nemen, hij vind dit heel belangrijk. Als ik tegen het einde van het jaar nog niet zwanger ben moet ik terugkomen.
Hij vind de beste methode om te zien of je vruchtbaar bent, de slijmmethode, wanneer je slijm doorzichtig wit en dradig is ben je vruchtbaar.

Carolien, ik ken dat gevoel, ik ben dan wel niet bang om geen opvang te vinden want ik heb ontzettend lieve schoonouders en mama die mijn dochterje in de week opvangen maar ik ben wel bang om ons Yoni achteruit te steken als er een nieuwe baby komt.

Groetjes en geniet van het zonnetje
Nathalie

Link naar deze reactie
07/06/2004 @ 16:39
ALEXANDRA

Hallo allemaal,

Gek idee om aan onbekenden mijn verhaal te vertellen.

Ik ben inmiddels 8 maanden gestopt met de pil. En helaas nog niet zwanger. Ik zit nu in mijn 4e week en wacht weer vol spanning af.

Ik las zojuist de mail van Carolien. Daarin geeft ze aan dat ze na het stoppen van de pil 5 kg is aangekomen. Dat herken ik. Ondanks het feit dat ik het niet leuk vind om ’dikker’te worden, wist ik niet dat 5 kg ’kwaad kon’. Wie kan mij hier meer over vertellen???

Link naar deze reactie
07/06/2004 @ 18:56
gemma

Online Status Stuur bericht
Hoi Alexandra,

Ik heb gelezen en gehoord dat iedere kilo te veel een belemmering kan zijn.
Waar de grens ligt verschilt per persoon maar het is nooit goed. net zoals te ligt zijn niet.
Veel succes met zwanger raken.

Nathalie, mooi dat ik hoor dat het met draderig doorzichtig betekend dat je vruchtbaar bent. Ik heb hier ooit een onderwerp over gestart maar daar werd soms ook gezegt voordat je dat doorzichtige slijm had. Nu dus de bevestiging dat het tijdens is.

Gemma.

Link naar deze reactie
08/06/2004 @ 12:14
Heidi

Ik herken dat wel hoor Carolien. Ik wil dolgraag een kindje, maar ergens is er toch ook een beetje die vrees van ’help’, wat als het zover is. Ik heb ook geen familie in de onmiddellijke omgeving en kinderopvang vinden is zo hels moeilijk, vooral omdat ik wel wil blijven werken. Niet meer voltijds, want dat is nu zonder baby ook al zwaar en vermoeiend, maar toch nog zeker halftijds. Maar ik probeer me daar nu niet te veel zorgen over te maken, eerst zwanger geraken en verder zien we wel...

Door dit forum leer ik heel wat bij over vruchtbaarheid en zwangerschapsverschijnselen. Vorige week heb ik een vriendin overtuigd toch een test te kopen omdat de kenmerken die ze opsomde mij toch wel vrij ’raak’ leken... en ja hoor.. ze blijkt zwanger te zijn. Vind het super voor haar. Het is nu ongeveer het 6de koppel in mijn naaste omgeving dat zwanger is... nu ik nog

Is dat echt waar dat elke kilo te veel een belemmering is? Ik heb nl. toch ook wel wat licht overgewicht. Niet echt heel dik of zo, eerder wat ze noemen wat ’molliger’. Ben echter altijd zo geweest en heb mij na veel vruchteloze diëten ongeveer verzoend met hoe ik eruit zie... moet ik nu echt terug op zo’n slopend dieet????

Groetjes

Link naar deze reactie
08/06/2004 @ 14:08

Ben sinds december 2003 gestopt met de pil, en moet nu een afspraak maken in het ziekenhuis voor een gyncaloog.

ben sinds dat ik gestopt ben met de pil 20 kg aangekomen, en dat ik eraan begon 10 erbij.. vervolgens weeg ik nu over de 130 kg. nu is een vriendin van mij 160 kg.. en zei is gewoon zwanger geraakt, terwijl zei veel langer aan de pil zat dan ik. De dokter _huisarts_ verteld mij ook dat zwanger raken niet echt veel met je gewicht te maken heeft.
Ken ook een vrouw van 200 kg, die al 4 kinderen heeft gebaard.

ik weet nu alleen niet wat mij te wachten staat bij de gynacoloog.

gaan ze enge dingen doen, ?? als ze kijken naar je baarmoeder en eierstokken ?

graag hoor ik het van jullie

liefs mij

Link naar deze reactie
08/06/2004 @ 14:20

Hey,

Het stoort niet dat je wat dikker bent als je zwanger wil geraken maar bij mij zou het de oorzaak kunnen zijn van mijn verstoorde cyclus. Maar het is zeker geen belemmering om zwanger te geraken. Het is enkel zo dat mijn hormonen in de war zijn geraakt door die plotse gewichtstoename.
Maar als je geen problemen hebt met je cyclus moet je zeker niet op dieet.

dd, ik ben ook bij de gyn geweest en die onderzoeken zijn echt niet zo eng. Waarschijnlijk zal hij, naast het uitstrijkje, een echo maken van je baarmoeder en eileiders maken, zo een inwendige echo. Dat is niet echt leuk, hoogstens wat genant. Maar liever dit dan bij de tandarts een tand laten plomberen. Het doet absoluut geen pijn.

groetjes
Nathalie

Link naar deze reactie
08/06/2004 @ 19:21
gemma

Tegenwoordig geven ze te zwaar zijn overal de schuld van. Ik denk dat het belangrijker is dat je jezelf lekker voelt in je lichaam dan dat je misschien een paar kilo meer of minder weegt. Het zal dan misschien minder bevordelijk zijn maar een plezierig leven is veel meer waard dan altijd maar op dieet zijn.
Ik weet dat er ook enkele kilo’s vanaf mogen. ik ga hier pas na m’n zwangerschap aan denken. (wel eerst zwanger zien te raken natuurlijk) Het zou zonde zijn als er nu van alles af gaat wat er straks net zo hard weer aan komt.

Link naar deze reactie
08/06/2004 @ 22:46
ALEXANDRA

Bedankt allemaal voor jullie reacties.
Ook wel lekker om te lezen dat ik niet de enige ben die
door het stoppen van de pil wat zwaarder is geworden en ook nog niet zwanger is. Ik wens jullie allemaal ’dit geluk’ en blijf erin geloven!
Groet, Alexandra.

Link naar deze reactie
10/06/2004 @ 16:32

Amaai, wat is het hier stillekes. Allemaal druk aan het klussen misschien.

Ik heb eigenlijk ook niet zo veel te vertellen. Ik zit normaal in mijn klusweek maar er loopt vanalles mis. Mijne man stond met de nacht en s’morgens was hij te moe, s’avonds was het te warm enz.. Vandaag nog eens ne goede start nemen dan maar, anders kan het nooit niet lukken. Weet er iemand hoe lang je normaal doorzichtig slijmverlies hebt. Bij mij is het een dag gestopt en nu weer. Kan dit?

Alle ik zal maar verderwerken zeker.

groetjes
Nathalie

Link naar deze reactie
10/06/2004 @ 17:10
carmen

Hallo allemaal,

Gewoon een korte reactie om jullie een hart onder de riem te steken. Bij ons heeft het 18mndn geduurd.
Ze zeggen soms het zit tussen de oren en misschien zit er wel een grond van waarheid in.

Ondanks goede tests, zowel bij mijn eega als bij mij enz.. heb ik een eileider test laten doen. Hierbij spuiten ze een vloeistof in om te zien of de eileiders toegankelijk zijn. Bleek dat er bij mij maar 1 was. Gevolg ik had 1 kans op 2 om zwanger te worden.

Gezien de reeds lange periode hebben we toen een afspraak gemaakt in de vruchtbaarheidskliniek. En toen tot onze grote verbazing, de week voor onze afspraak, ontdekte ik dat ik spontaan zwanger was.

Dus misschien was er toch onbewust een druk van ons schouders gevallen was, dus niet wanhopen, het komt meestal wel spontaan.

groeten,

Link naar deze reactie
14/06/2004 @ 16:24

Hoi,

Ik vraag me af hoe het komt dat hier niemand meer komt, heb ik iets gemist misschien?

Ik ga effe het lijstje ophalen. Ik denk dat het voor sommigen moet aangepast worden.

inge ***
nathalie c4 nod 19/6
heidi c2 nod 21-22/06
petra c2 nod /06
jel c2 nod 16/05 zwanger!
rikkie c2 nod 17/06
carolien c2 nod 06/06
rachel c3 nod ?????
gemma c2- nod /06 (mk gehad dus nod ??)

Laat nog iets horen van jullie hé.

groetjes
Nathalie

Link naar deze reactie
14/06/2004 @ 16:53
gemma

Hoi nathalie,

we zitten allemaal bij anti devils juni.

Link naar deze reactie
14/06/2004 @ 23:55
Carolien

Online Status
Hoi,

Het is ondertussen een tijdje geleden maar hier ben ik nog eens. Ik was 2 dagen overtijd maar mijn zijn toch doorgekomen. Tot zover alles zoals ik het verwacht had. Maar na 2 dagen waren mijn gedaan, enkel nog een klein beetje bruin verlies. Nu heb ik ondertussen wel last van een beetje gezwollen borsten en ze zijn ook gevoelig. Verder heb ik een vreemd gevoel in men buik. Over enkele dagen begint mijn vruchtbare periode, wat denken jullie, ik weet het niet goed meer hoor.... hebben die kwaaltjes iets te maken met mijn komende vruchtbare periode???

Groetjes

Link naar deze reactie
15/06/2004 @ 08:50
Heidi

Had ook al zo het idee dat het hier heel stilletjes was. Ben de anti devils club juni wel aan het volgen, maar heb er mij tot dusver nog niet tussen gewrongen. Er zijn echt al veel mensen hè. Vind het ook gewoon leuk om al die verhalen te lezen. Ach ja... het feit dat ik niet schrijf wil daarom niet zeggen dat ik er minder mee bezig ben... helaas...
Ik voel vanalles en nog wat en het is zo overduidelijk dat het tussen m’n oren zit want als ik even met mijn gedachten echt ergens anders zit (meestal als er iets leuks gebeurd, een gezellige avond of zo of een etentje met collega’s) dan zijn opeens alle symptomen even weggeweest. Denk ik aan zwanger worden (moet dit weekend normaal m’n krijgen, dus ’t is toch weer even spannend afwachten, al verwacht ik niet echt iets hoor, allé, ik hoop het natuurlijk altijd een klein beetje ) dan voel ik mij ook helemaal zwanger. Soms wat misselijk, beetje gespannen borsten (maar dat heb ik altijd als de eraan komen), raar gevoel in buik en ook wat onderrugpijn, ... maar ’t zal wel weer niks zijn. Ik probeer er mij zo op in te stellen, vind het echt wel maf hoe ik dingen kan gaan voelen gewoon door eraan te denken ...

Ik laat jullie maar weer eens en misschien tot op de anti devils juni.

Greetz

Link naar deze reactie
21/06/2004 @ 12:17
Inge

Online Status
Hey,

ik volg jullie gesprekken nog, hoor. Heeft er iemand nog iets van Jel gehoord? Veel succes allemaal!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]

< vorige pagina