[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 14/01/2005 @ 17:07 | dag lieve mensen. Mijn kinderen zijn donderdag 6 januarie hun vader verloren aan een hartstilstand. De vader en ik waren al lange tijd uit elkaar. Ik heb een sociale dienst uitkering en hij betaalde alimentatie aan de gemeente ( waar ik overgens niks van zag) Nu ben ik natuurlijk een onbekende op dit gebied. Mijn ex was geen voogd, wel heeft hij allebei de kinderen erkent. Hebben mijn kinderen recht op wezengeld, en heb ik recht op een finaciele steun. Ik vraag dit omdat mijn ex en ik altijd alles samen betaalde , school, zwemles, schoenen, alles wat er aan kosten gemaakt werd voor de kinderen. wij zijn trouwens nooit getrouwd geweest , we hebben wel samengewoond , maar nooit een contract getekend over samenleving ofzo. Krijgen mijn kinderen een soort geld van een verzekering en wanneer hebben ze daar recht op. Het klinkt allemaal erg snel na zijn overlijden dat ik dit allemaal vraag, maar ik zit er wel mee, en ik zal het toch moeten gaan regelen. Mijn kinderen zijn trouwens bijna 6 jaar en 4 jaar. Mijn ex is 34 jaar geworden ![]() |
| 15/01/2005 @ 20:47 mimi | aan verwarde mama, Je hebt recht op vermeerdering van het kindergeld omdat je kinderen half-weeskinderen zijn.Melden bij kinderbijslagfonds. Of je zelf recht hebt op een overlevingspensioen of weduwepensioen betwijfel ik,omdat je nooit getrouwd zijt geweest. Indien er geld van hem overblijft,of erfgoed komt dat de kinderen tengoede maar wordt geloof ik geblokkeerd tot aan hun meerderjarigheid. Ivm levensverzekering zal je moeten nagaan wie hij daar als rechthebbende heeft opstaan en indien dat jullie kinderen zijn,wordt ook dit geld geblokkeerd tot aan hun meerderjarigheid. Dus financieel zal je er niet veel aan hebben,enkel meer kindergeld. Iniedergeval veel sterkte ,want het is tenslotte toch de papa van je kids. MIMI |
| 15/01/2005 @ 21:01 mimi | Misschien kan je ook eens inlichtingen inwinnen op de gemeente,ocmw,notaris,... die hebben vaak folders ivm met overlijden van partner/ex partner. |
| 17/01/2005 @ 00:04 Leen ![]() | Misschien wel nuttig om eventjes aan te geven of je Belgische of Nederlandse bent. Ik wens je alvast veel sterkte toe. |
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]

overlijden ex vader kids hoe gaat dat?