< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Anticonceptie... » Koperspiraaltje

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
15/08/2005 @ 20:10
twijfelaar

Ik ben aan het twijfelen of ik al dan niet een koperspiraaltje zou laten plaatsen. Ik heb een Mirena gehad maar die beviel me niet met die hormonen. Ik heb echter mijn twijfels over het koperspiraaltje omdat je daar toch veel over hoort zeggen dat je dan meer bloedverlies hebt. Aangezien ik nu al zware maandstonden heb, schrikt dat me toch wat af. Is dit altijd het geval met zo'n spiraaltje?
Iets wat ik me ook nog afvraag: mag je daar eigenlijk tampons mee gebruiken of niet?

Link naar deze reactie
15/08/2005 @ 20:24
Manon

Hoi Twijfelaar,

zelf heb ik nu sinds een half jaar een koperspiraal en ben er erg tevreden over(4maanden na mijn bevalling), het klopt wat je zegt over het meer bloedverlies hebben tijdens de menstruatie. Maar dat neem ik voor lief aangezien geen andere anticonceptie bij mij werkt, lang verhaal maar van de mirena heb ik zelfs een eileider onsteking gekregen.
Ik ben ontzettend tevreden over het koperspiraal en raad het je dan ook aan, maar je weet nooit hoe je erop reageerd elk lichaam is anders..
Overleg het goed met je Gyn.. Succes

Groetjes Manon

Link naar deze reactie
15/08/2005 @ 20:26
Manon

oja je kan gewoon tampons gebruiken hoor

Link naar deze reactie
19/08/2005 @ 22:28
twijfelaar

Nog iemand een commentaartje?

Link naar deze reactie
19/08/2005 @ 22:46
Anna

Inmiddels alweer een jaar m'n tweede koperspiraal erin zitten. Bevalt bij prima. De eerste heeft er zonder problemen 7 jaar ingezeten (5 jaar wordt aangeraden, gyn zag bij mij toen geen problemen 'm langer te laten zitten). Daarna heb ik een kindje gekregen (was na verwijdering ook gewoon heel snel zwanger) en nu dus alweer een jaar de tweede spiraal. Tja, ik kan niet goed beoordelen of de menstruaties nou gemiddeld heftiger zijn. Kan me niet goed herinneren hoe het was met de pil. Wel heb ik in die 7 jaar 2x gehad dat ik echt zwaar ongesteld was. Maar dat kan gewoon gebeuren volgens mij.
Laat je maar goed voorlichten door je gynaecoloog.
groeten van Anna

Link naar deze reactie
07/09/2005 @ 21:25
Misha

Tja.... ik gebruik 'm al een tijdje en op zich is-ie goed bevallen. Mijn menstruaties zijn qua vloeien wel wat heviger geworden, maar verder geen last eigenlijk. Ik vind het een hele goed hormoonvrij anticonceptiemiddel. Bedenk wel dat er wél een bevruchting kan plaatsvinden, maar dat de innesteling wordt geweerd door het spiraal. Ik geloof dat de betrouwbaarheid iets van 98% is (zeker weten doe ik dat niet). Ik durf het bijna niet te schrijven, maar op het moment dat ik dit schrijf, ben ik er net achter gekomen dat ik zwanger ben ondanks het spiraaltje (dat ik nog steeds heb dus!). Ik ben nu bijna 6 weken zwanger en ga vrijdag naar de gynaecoloog. Een zwangerschap kan echter ook voorkomen als je de pil gebruikt hoor, dus laat je niet al teveel door mijn ervaring beïnvloeden!
groetjes Misha

Link naar deze reactie
08/09/2005 @ 13:56
Belle

Oei, Misha, dat zal wel schrikken zijn !!! Hoe ben je erachter gekomen ? Wat ga je nu doen ? Je wereld zal wel een beetje op zijn kop staan op dit moment.
Ik heb zelf ook al 3 jaar een spiraaltje en kan bevestigen wat Misha hierboven schrijft: een koperspiraaltje gaat de bevruchting niet tegen. Ik heb zelf al een aantal keren een mislukte innesteling gehad (overtijd gaan, al allerlei symptonen krijgen maar dan uiteindelijk toch beginnen vloeien, langer dan een gewone menstruatie). Ik heb daar toch gemengde gevoelens bij... vind het niet zo'n leuk idee dat er een vruchtje begonnen is met groeien en dat dat prille leven dan teniet gedaan is door het spiraal... Ook al zou een kindje op dit moment niet direct gepland zijn...

Groetjes,

Belle

Link naar deze reactie
09/09/2005 @ 21:16
Anoniem

Hoi Belle, ik zit ook met een dilemma, wat jij beschreef over het koperspiraaltje (wel bevrucht maar daarna afgestoten). Ik ben nu 3 maanden gestopt met de pil, ivm. kinderwens, en voel me zooo goed! (geen buikpijn meer., heb al jaaaren buikpijn en nu niet meer!)

denk dus dat dat met de pil te maken heeft gehad...allergisch ofzo. Ik wil dus iets anders zonder hormonen (na evt.zwangerschap) maar ik weet niet wat, en tegen zo'n koperspiraal zie ik nogal op-ben ook erg gevoelig voor ontstekingen....weet dus niet wat nou een geschikte oplossing zou zijn...

Link naar deze reactie
28/09/2005 @ 09:30
elisa

Hallo allemaal! op 5 oktober zal er een koperspiraaltje geplaats worden bij mij door de gyne. Ik heb er ook gemengde gevoelens over..maar ja..ik mag niets hormonaals wegens trombose verleden. Ik heb 2 kindjes...een zoon van 2 en een dochtertje van 3 maanden. Ik vind het ook een beetje een moeilijk verhaal....de bevruchting en dan uitstoten. Want stel dat ik ooit (ben nu 34) nog een 3e wil...en het lukt niet zo makkelijk meer...dan was dat bevruchte eitje MEER dan welkom. Ik ken ook 2 mensen die ondanks hun koperspiraaltje toch zwanger raakten. Maar ja...daar hebben we het thuis hier over gehad..als dat gebeurt is het kindje meer dan welkom...maar daarna laten we definitief er iets aan doen...want 4 kids...denk niet dat ik dat wil. Maar goed...dat is dus wel weer iets wat me aan het denken zet...en dan of het pijn doet... en wat ik nu weer lees ONTSTEKINGEN..daar ben ik zo bang voor. Mijn arts wimpelde net als mijn gyne af dat die jaarlijkse controle niet hoeft. Iedereen heeft het over 5 jaar....is dat wel voldoende en veilig?????

Ik ben geloof ik een beetje bang......

Liefs,
Elisa

Link naar deze reactie
04/10/2005 @ 11:50
Belle

Elisa,

Morgen is het zover hé, voor jou. Ik wil je nog even succes wensen. Hopelijk gaat het er vlotjes in en doet het niet teveel pijn. Ik heb het wel 'gevoeld' drie jaar geleden maar het was eigenlijk best te doen. Ik heb er maar een paar uur daarna lichte buikpijn van gehad en dat was het dan.
Dat je een beetje bang bent, is heel begrijpelijk. Tenslotte wordt er een vreemd voorwerp in je baarmoeder gebracht, da's niet niks. Maar bedenk hoeveel vrouwen al vele jaren heel tevreden zijn over hun spiraaltje. Ik vind het (afgezien van mijn bedenkingen bij vroege MK-en) een heel gemakkelijke methode van anticonceptie. Je hoeft er helemaal niet meer aan te denken (ik ben nogal een vergeetkous dus de pil is niets voor mij) en er zitten geen hormonen in wat ik persoonlijk belangrijk vond (ik heb wel graag mijn eigen cyclus nog). 't Is ook relatief goedkoop in vergelijking met bv. de pil. En last but not
Over die infecties... wel, ik ben iemand die heel gemakkelijk vaginale infecties krijgt (érg vervelend). Volgens de gyne zijn die op zich vrij onschuldig, maar moet ik het wel goed in de gaten houden (behandelen dus) omdat, door het spiraal, een vag infectie zou kunnen opklimmen naar de baarmoeder (de kans is klein maar toch) en een baarmoederontsteking is veel ernstiger dan een vaginale. Maar het is me op dit 3 jaar nog niet overkomen, hoewel ik toch een vijftal vag infecties op een jaar heb (gemiddeld, denk ik).

Laat je nog weten hoe het geweest is ? Veel moed!

Groetjes,
Belle

Link naar deze reactie
04/10/2005 @ 22:55
elisa

Hoi Belle,

Bedankt voor je reactie.......
Het is nu dinsdagavond...en ik heb nog steeds mijn bedenkingen. Ik weet echt niet of ik hier goed aan doe. Ik denk dat ik altijd met dat ding zou hebben van......ben ik zwanger?? (als ik overtijd zou zijn)...zie Misha! Of...me druk maken over vaginale infecties.....HOE merk je eigenlijk of je een vaginale infectie hebt?? Wat zie je dan?
Ik hoop dat morgen snel voorbij is....ik heb 2 kids gehad..maar ik vind dit nog erger dan de bevalling!!!
Ik zou het fijn vinden als je nog iets meer schrijft over je bevindingen....ik blijf het nog even eng vinden.

Ik heb nu van 4 mensen vernomen....die zwanger zijn geraakt ondanks koperspiraaltje.....Hoe ga jij daarmee om??

Hoe is het met Misha????? Ben je al naar de gyne geweest??

Groetjes,
Elisa

Link naar deze reactie
06/10/2005 @ 00:17
Belle

Elisa,

Sorry dat ik gisteren niet meer gereageerd heb !
En, zit "het" er intussen ?! De eerste dagen dacht ik er de hele tijd aan, dat dat ding daar nu zat, maar dat beterde wel snel.
Ondanks de verhalen die je gehoord hebt, blijft een spiraaltje toch ongeveer even veilig als de pil hoor. Ik ken ook enkele mensen die ondanks een spiraal zwanger geworden zijn maar bij hen was er altijd een of andere complicatie: een slecht geplaatst of 'verloren' geraakt spiraaltje.

Als je ooit een vaginale infectie hebt, zul je het zeker merken ! Pffft, ik wens het je zeker niet toe: jeuk, irritatie, roodheid, veel witverlies,... Echt niet leuk ! Maar je krijgt het dus niet van een spiraaltje hé.

Laat je nog even weten hoe het gegaan is vandaag ? Ben echt benieuwd...

Belle

Link naar deze reactie
06/10/2005 @ 23:20
elisa

Hoi Belle,

Ja, precies...ik denk er nu ook de hele tijd aan dat het ding binnen zit. En ik heb te veel van die vreselijke verhalen gelezen...dat ik straks echt denk dat ik over een paar maanden zwanger ben, hahahhahaa...
Ach ja.......
Het inbrengen was irritant...maar niet heel pijnlijk...gewoon een vervelend gevoel. Nu verlies ik nog een beetje bloed...of....slijm...zoiets.....beetje hoor...niet veel.
Als ik weer voor de eerste keer ongi wordt, dan wil hij (gyne) graag een echo maken om te kijken of hij nog goed zit. Maar mijn dochtertje is 3 maanden....en ik geef BV dus dat duurt nog wel weer even voordat ik ongi wordt. Kan zo'n spiraaltje dus eruit komen...eruit vallen ??
Als hij goed geplaatst is..zeg maar.

Hoe lang heb jij het nu? Heb je ook kinderen?

Groetjes,
Elisa

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]