< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Grote gezinnen » Welke auto is geschikt voor 4 kindjes ?

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Grote gezinnen
Welke auto is geschikt voor 4 kindjes ?
07/08/2005 @ 21:21
Marijke

Online Status
Hoi,
Hier Marijke die dit onderwerp opgestart heeft.
We hebben een Ford Galaxy gekocht en we zijn er zeer content van.
Bedankt aan iedereen voor de reakties en hopelijk hebben de anderen er ook nog wat aan.
Intussen is ons vierde geboren een dochter Stien.
We hebben nu 3 dochters en een zoon.
Bedankt
Marijke

Link naar deze reactie
07/08/2005 @ 21:26
heidi

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Proficiat met de geboorte van jullie dochtertje en met de aankoop van de nieuwe wagen.
Veel plezier van beiden in de toekomst

Groetjes Heidi

Link naar deze reactie
31/08/2005 @ 12:52
wen

Chrysler Voyager is er ook zo eentje...

Of eventueel Grand Voyager...

Groeten

Link naar deze reactie
01/09/2005 @ 10:34
chenorke

Online Status
hallo allemaal,
ben hier nog niet zolang maar zag deze topic en vroeg me af wat een degelijke wagen is voor 5 kindjes nu zijn er nog 4 maar vanaf morgen 5 dus komt er ook nog kinderwagen en maxi-cosi bij
groetjes

Link naar deze reactie
09/09/2005 @ 11:00
viola

Hallo,

Wij verwachten over een poosje de 5e. Aangezien mijn man van zijn werk een leaseauto heeft, moetie altijd nieuw zijn. Maar hij heeft geen groot budget om er eentje te leasen. Wij denken dan ook aan een vw caddy, 7 persoons.
Als we gween leaseauto zouden hebben zou het een oud bakkie moeten worden en dan denken aan een mitsubishi space wagon.
Iedere situatie is anders, maar misschien is die caddy voor sommigen een overweging waard.

succes,

Viola

Link naar deze reactie
09/09/2005 @ 21:18
heidi

wij hebben nu 7 kinderen en hebben vorig jaar voor de geboorte van de 7de geopteerd voor een Opel Vivaro.
Als jullie in Belgie wonen hou dan rekening met de nieuwe wetgeving bij aankoop van een nieuwe wagen. Ieder kind dient zijn eigen zitplaats te hebben en zijn eigen veiligheidsgordel. Twee kinderen op 1 zetel zijn dus niet meer toegestaan. Boetes kunnen oplopen tot 500 euro per kind dat niet reglementair in de wagen zit.
Voor 5 kinderen heb je nog net plaats genoeg met een monovolume. De meeste wagens in die klasse beschikken over 7 zitplaatsen. Mocht je tot aankoop van zo een wagen overgaan kan ik de peugeot 806 niet echt aanraden. Deze wagen rijdt weliswaar goed, maar heeft bijna geen kofferruimte. Ik kreeg er net een buggytje in dat helemaal dichtklapt paraplumodel zeg maar. Boodschappen doen kon niet met alle kinderen mee in de wagen. De achterste 2 zetels dienden neergeklapt te worden om de boodschappen ook mee naar huis te krijgen. Hoe het met andere merken in deze categorie zit weet ik niet. Ga op voorhand zeker alle merken eens een keer bekijken. Een auto koop je nu eenmaal niet zomaar voor eventjes he.

Groetjes Heidi en haar bende

Link naar deze reactie
27/10/2005 @ 14:40
Monica

hmm ja goeie vraag haha
We hebben nu zelf een Renault Megane Scenic en daar ben ik heel blij mee en zit heel confortable en makkelijk inzetten van de kinderen (lekker blijven staan geen kromme rug :P ) Maar ja als er straks wel een 4de bij komt denk ik niet echt dat die nog zal passen
MPV dan zeker nodig haha vind zelf de Opel zafira heel mooi! zou nog kunnen mitsibutsi spacewagon.. maar wel moeilijk hoor moeten we dan nog goed over na denken denk ik als het zo ver is (maar toch opel wel mooi )

Groetjes Monica

Link naar deze reactie
28/11/2005 @ 21:57

Mazda 5 ideaal krijgen wij ook!!

Link naar deze reactie
08/01/2006 @ 12:04
Zita

Online Status
Wij hebben twee auto's een peugeot 307 sw en een peugeot 206

Link naar deze reactie
02/04/2006 @ 15:58
elfje

Wij hebben een Ford Galaxy (7 zitplaatsen) voor 4 kindjes. Die hebben we tweedehands gekocht. De grote kindjes zitten achteraan en de kleine kindjes (4mnd en 22 mnd) zitten in het midden. We hebben wel maar zes zetels in onze auto gezet zodat de wandelwagen van de jongste en de buggy er nog zonder problemen bij kunnen.
Groetjes,
Elfje

Link naar deze reactie
02/04/2006 @ 16:08
Karen

Online Status Stuur bericht
hier met 5 kids ook een opel vivaro...

Link naar deze reactie
05/05/2006 @ 11:41
balootje

hoi, hier vierde kindje op komst en wij hebben gekozen voor de hyundai satelite. negen zitplaatsen ne nog een lekker grote koffer en daarenboven nog voor een redelijke prijs. handig toch.
groetjes

Link naar deze reactie
24/07/2006 @ 15:34
David

Keuze genoeg....als je budget hebt tenminste

Met een grote kroost lijkt een grote monovolume(zevenzitters) een goede keus (Volkswagen Sharan, Ford Galaxy en Seat Alhambra; die zijn technisch identiek, maar schelen in uitrusting en kostprijs, seat lijkt de goedkoopste) veder heb je nog zo'n technisch identieke meerling; Citroen C8, Peugeot 807 en de Lancia Pheadra en Fiat Ulysse, hier is Fait het scherpst geprijsd. Verder zijn er Renault Espace,Chrysler Voyager en ook de wat onbekende Honda Stream een Mitsubishi Grandis. Je hebt de opel Zafira ook als zevenzitter maar wa kleiner van formaat waarmee je geen kofferinhoud over hebt.

Het meest praktisch zijn de monovolume gebaseerd op bestelwagens..genoeg zitplaatsen en nog voldoende kofferruimte, vaak kan je ook kiezen uit verschillende koetswerklengtes; de beste keus al je veel perssonen en bagage wil vervoeren; ondermeer tot 9 personen. Dikwijls zijn ze nog redelijk geprijsd. De standaarduitrusting en rijkomfort is wat minder tov monovolumes...

Het leuke is dat je bij veel kan kiezen voor een dubbele cabine, zo kan je tot maximaal 6 personen vervoeren en je voertuig inschrijven als lichte vracht; dat scheelt erorm aan taks en verzekering...zo wordt de auto belast op basis van gewicht en niet op basis van cilinderinhoud en of brandstoftype..(het maakt fiscaal dus niet uit of je een basismotor of een zware motor kiest). Ik hoef heus niet te vertellen dat de taks een hele hap uit een gezinsbudget wegneemt nietwaar...
Maar iedere keuze heeft zijn voor en nadelen.Zo heb je ondermeer Mercedes viano/vito, Volkswagen Transporter, Opel vivaro, Renault Trafic, Nissan Primastar (ook een drieling) , Hyndai L200, Ford Transit, ...ect

Ik rij zelf met een Opel vivaro dubbele cabine, verlengde wielbasis; plaats voor zes personen en een kofferlengte van 1,8 tot 2,32 meter... Het bevalt me prima..goed comfort zuinig en enorm praktisch en voraal goedkoop; ik betaal 128 euro taks per jaar)

Hehe, dat was een ferme boterham ;-) al zijn er zeker nog modelen die ik over het hoofd heb gezien...

groeten, david

Link naar deze reactie
27/07/2006 @ 10:24

ha ja ook interessant maar momenteel tijden we dus met een ford galaxy met 6zetels , daar er een 5de ukkie op komst is hebben wij nu een opel vivaro tour besteld, allez het is een demo wagen en vanaf 11augustus is hij dan van ons............wij hebben geen dubbele cabine maar toch nog wel voldoende kofferruimte , op de 2de rijden zullen dan de 2 kleinste zitten en achteraan de jongens , denk wel dat het ideaal zal zijn maar ja nog af te wachten hé.......

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]

< vorige pagina