Hallo dames!
Hoe gaat het met jullie?
En met de kindjes?
Zijn de grootsten ook goed gestart 1 september? Of waren er traantjes?
Verslagje Wouts eerste schooldag:
Om 7u liep de wekker af.
Toen we klaar waren (wassen, aankleden, brooddoos gevuld, boekentas op de schouders), zijn we richting school vertrokken.
Op de speelplaats stond een ontvangst-comité van juffen klaar. Opeens klonk er muziek uit de boxen. Samen (Wout, ikke, de juffen en alle kindjes!) hebben we nog gedanst en toen klonk de bel... We volgden de juf naar het klasje. Eens het jasje uit was en de boekentas onder de kapstok stond, moesten we afscheid nemen *slik*
Wout ging flink mee de klas in en wij konden naar huis gaan.
Per geluk had ik afgesproken met enkele vriendinnen (collega-mama's) en zo ging de tijd snel voorbij. Tegen 11.45 stond ik terug aan de schoolpoort. Wout kwam naar buiten in dezelfde broek als ik hem 's morgens had aangedaan (

geen ongelukje gehad!).
De juf zei dat Wout flink was geweest en dat hij goed had gespeeld.
Als symbooltje voor zijn verdere kleutercarrière koos hij een aapje
Ook de voorbije 2 dagen verliep alles vlekkeloos,
juist een kleine hapering deze morgen; zijn juf stond hem niet op te wachten en naar een andere juf wou hij niet gaan! Ben dan maar even blijven wachten tot de bel ging en zijn juf uit de koffiekamer kwam.
Toen hij haar zag, liep hij op haar af.
Een andere juf kwam nog snel even zeggen dat onze Wout het goed kan uitleggen. Ze hadden al plezier gehad met hem!
Vanmiddag weer dezelfde broek als vanmorgen aan, dwz al 3 dagen geen ongelukjes meer! Te mooi om waar te zijn, zou ik bijna durven zeggen!
Hij ligt nu in zijn bedje, hopelijk wil hij vandaag wel een middagdutje doen, want hij geeuwt al sinds hij vanmorgen uit zijn bed is! Naar school gaan, een zware inspanning!
Laat nog eens wat van jullie horen dames, want het wordt hier zo stil!