< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Zwanger worden... » Ben nieuw en zoek praatmaatjes *deel 3*

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Zwanger worden...
Ben nieuw en zoek praatmaatjes *deel 3*
07/08/2008 @ 21:09
bliep

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hey,

Katootje, blij te horen dat je je nog steeds flink zwanger voelt, maar hopelijk gaan de kwaaltjes toch snel weg hé! Zo schattig dat Nicole al kan vertellen dat mama weer zwanger is...
Jij ook een bruidsmeisje in de familie? Wanneer is de trouw? Nyah mag dit weekend ook bruidsmeisje zijn van de trouw van mijn nicht. Ik ben vandaag nog met haar naar de kapper geweest, maar veel model zit er nog altijd niet in haar haar. Maar ja, schattig zal ze toch zijn!

Fque, wij halen hier het hele gamma boven als Nyah op het potje geweest is: uitgebreid applaus en een dikke knuffel, samen het potje gaan leeggieten waarbij Nyah mag doortrekken en dan een piepklein stukje chocolade! Eens ze het echt goed door begint te hebben, ook als ze een broekje aanheeft, gaan we overschakelen op stickers of zo, want dan wordt het wel wat te veel chocolade!
Ze doet het nog altijd heel goed als ze in haar blote poep loopt en komt het af en toe vragen als ze een pamper aan heeft. Binnenkort zullen we wel nog eens proberen met een gewoon broekje aan, maar dan moet het hier wat minder hektisch zijn (we zijn nu aan het schilderen op elk vrij moment dat we hebben).

Op het werk valt het voorlopig wel mee, het is wel al ongeloolijk druk maar zo gaat de tijd wel goed vooruit. Aiko doet dat goed bij de OM, ze slaapt veel en als ze wakker is, zit ze meestal in de relax naar de kindjes te kijken. Af en toe doet ze nog eens moeilijk over uit de fles drinken, maar meestal drinkt ze haar flesjes goed uit en ze verteert de kunstvoeding (gewone Nutrilon) goed. Ik kolf nu nog één keer af op het werk, maar ga dat na het weekend van de 15e laten vallen. Dan wil ik tot het einde van de maand nog 1 keer 's morgens en 2 keer 's avonds bv geven en dan vanaf september nog enkel 's morgens en 's avonds tot ze zes maand is...

Volgende week wordt Nyah twee jaar! Dat wordt hier een bescheiden maar superleuk feestje!

Groetjes,

bliep

Link naar deze reactie
07/08/2008 @ 21:41

Online Status Bekijk profiel
hey

Bliep leuk te horen dat alles goed meevalt op het werk! En knap dat je de borstvoeding zo goed vol houdt zeg! Ik ga er bijna mee stoppen. Eind augustus beginnen we met patatjes en dan ga ik enkel 's morgends en 's avonds bv geven en dan even alleen 's morgends. Hoe stop je eigenlijk met die laatste voeding? Gewoon de stuwing verbijten en enekele dagen afwachten?? OF even om de dag ofzo geven??

Ik begin ook vroeger dan verwacht terug te werken. Ik wou pas in december starten maar 't is zo druk op 't werk dat ik al op 4 november terug ga. 't was even slikken toen mijn baas ervoor belde. Maar ik ga de eerste 3 weken halftijds en dan pas terug voltijds. 3 november ben iik ook nog thuis want dat is de eerste schooldag van Lionel. Die wil ik niet missen hoor!

leuk, veel trouwpret binnenkort!

Katootje geniet maar van je kwaaltjes he

Fque

Link naar deze reactie
07/08/2008 @ 21:53
bliep

Hey,

Fque, dat zal wel even verschieten geweest zijn! Maar wel leuk dat je part time kan starten, ik vind het echt jammer dat ik dat nu niet kon, gewoon een paar weken... Maar ja, mijn verlof is zo goed als op voor dit jaar dus dat ging deze keer niet.

Die laatste voeding laten vallen, valt best mee hoor. Ik vond dat bij Nyah minder vervelend dan de eerste voeding laten vallen en ik hoop dat dat nu ook zo is, want amai, ik heb afgezien hoor de afgelopen dagen! Als je de laatste voeding laat vallen, bijt je best meteen een paar dagen door zonder aan te leggen, zo rek je het alleen maar. Als je echt veel stuwing hebt, kan je altijd onder de douche een beetje wegmasseren. Na 2 dagen is het ergste gepasseerd... en dan blijven er twee theezakjes over! Maar geen nood, dat herstelt later nog...

Groetjes,

bliep

Link naar deze reactie
10/08/2008 @ 13:43

haha Bliep grappig van die theezakjes!! Weet je waar ik naar uitkijk?? Terug gewoon ondergoed aan en geen schrik meer voor lekken! Die bv-bh's zitten goed maar zijn niet echt elegant onder een topje vind ik. Enfin... Ik geef nu nog enkel 's mogends en 's avonds bv maar 't is de bedoeling dat ik tegen september nog alleen 's morgends geef. en dan stop als het genoeg is geweest. Ik doe het vooral nog voor Olivia want zij geniet er echt zo van. Ik niet echt. Ik heb dat nooit graag gedaan eigenlijk. Ik denk dat daardoor de bv bij mij nooit gevlot heeft. Tja...Ik heb dan ook grote bewondering voor vrouwen die dat full time volhouden met de glimlach!

Volgend weekend vertrekken we weer naar zee. Mijn schoonouders zitten daar 2 maanden en we zijn er dit jaar nog niet geraakt. Dus noodoplossing is dan maar een appartement geboekt. Ik kijk er echt al naar uit. Mijn ventje zijn broer en vriedin gaan ook mee. Dus dat wordt wel lachen! Wij schieten echt heel goed op met 4 en schoonbroer en schoonzus zijn verzot op de kindjes!

Intussen doen wij Lionel geen pamper meer aan overdag ook niet tijdens zijn dutje. Hij begint nu af en toe zelfs zijn middagdutje over te slaan dus ik denk dat hij er stilletjesaan geen nood meer aan heeft. In zijn schooltje kunnen ze nog een dutje doen als ze willen dus eigenlijk moet hij het nog niet laten. Gisteren was ik in de coruyt en ineens zegt Lio 'pipi doen!' ik dacht amai wat nu gedaan. Kar laten staan, maxicosi mee en lio aan de hand naar een verkoper. Bleek er geen WC te zijn enkel in de dreamland. Dus met 2 kindjes naar de aanpalende winkel om pipi te doen. Lio heeft zich heel de weg flink opgehouden en was heel blij dat hij zijn plasje kon doen. Dat hebben we ook weer meegemaakt!

Fque

Link naar deze reactie
11/08/2008 @ 20:52
bliep

Hey,

Fque, dat is wel flink van Lio zeg! Hij heeft het helemaal beet nu hé!
Hier gaat het ook best goed. Nyah draagt nog een pamper bij uitstapjes en in bed, maar voor de rest blijft ze al goed droog. Ze loopt wel nog meestal in haar blote poep, maar toch ook af en toe met een broekje en dan heeft ze toch al minder ongelukjes. Alleen als ze te druk bezig is met iets anders, durft ze het nog eens te vergeten. Bij de OM draagt ze zo'n pull up pamper, maar daar gaat ze ook op het potje, ze komt het daar zelfs zelf vragen!

Wel knap dat je de BV zo goed volhoudt als je er zelf eigenlijk niet van geniet, echt waar! Ik vind het wel leuk, bij Aiko nog meer dan bij Nyah omdat die er ook zo van kan genieten. Maar ik zal ook blij zijn als ik kan stoppen en weer een gewone béha aan kan hoor, ben ook niet echt tevreden dat je zo'n BVBH onder elk topje ziet!

Hoe gaat het voor de rest met iedereen?

Wij zijn hier aan het duimen voor goed weer donderdag, dan gaan we naar Planckendael voor Nyah haar verjaardag. Anders zal het Sea Life en het zwembad worden... 's Middags nemen we picknick mee en 's avonds worden het frietjes. Vrijdag is het dan feest voor de familie, met aperitief 's middags voor mijn schoonvader en schoonbompa en in de late namiddag taart voor mijn kant van de familie en mijn schoonmoeder...

Gisteren is Nyah bruidsmeisje geweest voor de trouw van mijn nicht, ze heeft dat goed gedaan! Wel aan mijn hand gelopen, maar ja... dat was wel te verwachten. Ze vond al die aandacht geweldig en is flink mee op de foto geweest. En iedereen was het er over eens dat ze er superschattig uit zag!

Aiko doet het nog altijd goed, maar die is ook aan het springen. Ze wordt af en toe eens wakker 's nachts en is 's morgens ook wat vroeger wakker. Ze kan ook niet zo goed alleen zijn, maar ja... dan knuffel ik haar maar wat vaker! Ze begint nu ook goed te brabbelen, echt gekke geluidjes, leuk vind ik dat!

Op het werk is het goed druk, best leuk, maar ik ben echt wel doodmoe als ik van mijn werk kom en dan is het best druk met twee kindjes... Afgelopen weekend heb ik niet echt bij mogen slapen van de kindjes (ik mocht er elke nacht 3 keer uit), dus ik ben blij dat het een korte week is nu!

Groetjes,

bliep

Link naar deze reactie
14/08/2008 @ 13:29
katootje

hoi meiden

hoe is het daar bij jullie?
Hier erg druk met van alles en nog wat. We zijn voornamelijk met de zolder bezig met troep uitzoeken wat vorig jaar met de verhuizing daar neergezet is en dat zoeken we nu uit omdat dat de kamer van nicole wordt.

Vanmorgen naar de gyn geweest en alles was goed de kleine groeit goed en het was flink druk in de buik.het zwaaide naar ons hihi.
Het was goed gegroeid
ik ben erg blij dat alles nu voor het eerst goed gaat in 1 keer.

Susan loopt nu aan de tafel en staat nu zelf op wel via de tafel of bank hoor.
Nicole wordt erg bij de hand. allemaal van die opmerkingen die ze maakt.

ik ga ff wat doen

liefs katootje

Link naar deze reactie
17/08/2008 @ 14:22
bliep

Hey,

Katootje, super zeg!! Blij te horen dat alles goed gaat met je derde kleintje... Hoe voel je je nu? Nog last van kwaaltjes?

En hoe gaat het nog met de anderen?

Hier gaat alles goed, maar 't is hier de voorbije dagen wel druk geweet hoor! Nyah haar verjaardag was hier goed geslaagd: donderdag zijn we naar Planckendael geweest en dat was echt leuk. Nyah had wel meer belangstelling voor de vissen in de beek dan voor de leeuwen, maar kom... ze heeft zich goed geamuseerd! Aiko is ook heel flink geweest, dus het was echt een leuk uitstapje.
Vrijdag was het dan feest voor de familie en Nyah was helemaal overdonderd door de cadeautjes die ze kreeg! Van ons heeft ze gisteren nog een fietsje gekregen, van kabouter Plop met zo'n duwstang aan. Ze heeft helemaal nog geen zin om zelf te trappen, maar ze zit wel zo fier als een gieter op de fiets. Ik heb er ook nog een toeter bijgekocht, dat vindt ze helemaal het einde!
Gisterenmiddag moesten we dan naar een feestje voor de trouw van mijn nicht (dessertenbuffet) waar Nyah nog eens in haar bruidsmeisjesoutfit mocht opdraven en dat weer heel goed gedaan heeft. 's Avonds moesten we dan nog naar een BBQ bij vrienden hier in de buurt, 't was 2 uur toen ik in mijn bed lag...

Vandaag niets speciaals te doen, de twee kindjes slapen en ik zit hier in de living naar de Olympische spelen te kijken!

Groetjes,

bliep

Link naar deze reactie
18/08/2008 @ 16:00
Nessie

Hey, Bliep, nog een gelukkige verjaardag voor Nyah!! Weer een jaar voorbij, het gaat snel hé. Leuke dag gehad blijkbaar. En kado's krijgen ze altijd teveel niet? Ze weten maar amper wat hen overkomt.

@ Katootje, al bijna 12weken zeg. Het gaat precies zo vlug niet?

Hier heel druk nu. Sinds vrijdag terug van Sunparks, dus een hoop was. De opvouw is gedaan, de strijk staat te wachten op mij. En ik zou nog wat moeten poetsen, want morgen ben ik de hele dag weg met een vriendin naar wijnegem.

Dus ik ga vlug wat verder doen. Tot snel hopelijk!!

Groetjes

Link naar deze reactie
20/08/2008 @ 09:26
katootje

hoi meiden

hier alles goed misselijkheid wordt minder das wel erg lekker moet ik zeggen.Ben nog wel erg moe en heb het onwijs koud terwijl ik met de meiden het erg warm had.
buik is al goed zichtbaar en de gewone broeken krijg ik niet meer dicht. Dus de zwangerschapsbroeken heb ik alweer te voorschijn gehaald.
Jammer dat ik geen scanner heb dan had ik de echo op mijn profiel kunnen zetten.

ik ben vooral blij dat alles in 1 keer goed gaat zonder dat ik een MK krijg van te voren zoals ik had voor nicole en susan.

Nessie lekkere vakantie gehad? fijn he als je terug komt dat er nog alles te doen is voor de vrouw(klaag klaag)hihi
idd alweer bijna 12 weken de tijd gaat erg hard vind ik ook moet ik zeggen.Maar komt ook omdat we allemaal al kids hebben en dan ben je daar erg druk mee en met de eerste kan het niet snel genoeg gaan omdat je neiuwsgierig bent.

Hoe gaat het met de kids van jullie allemaal?
hebben jullie nog vakantieplannen?
Wij gaan in sept een weekje naar center parcs na de bruiloft van mijn broer. Na onze vakantie gaan we met de zolder beginnen want dat wordt de nieuwe kamer van nicole die gaat begin volgend jaar in een grote bed.

Met welke leeftijd gaan de kinderen in belgie voor het eerst naar school?
want ik las ergens dacht dat het lionel was die al naar school moest binnenkort.

kijken jullie nog naar de spelen in peking? Jammer dat belgie gister met voetbal verloren hadden. Nu op voor de bronzen medallie.
Zo naar de apotheek om mijn foliumzuur op te halen, die is bijna op.
Okt moet ik weer naar de gyn voor uitgebreide echo en moet dan weer bloedprikken om te kijken of de kleine een open ruggetje heeft ik heb verhoogde kans omdat ik medicijnen gebruik.

met de meiden gaat het goed susan wordt erg groot alweer en begint behoorlijk te kletsen , met de tandjes gaat het niet erg hard ze heeft er nog maar 2 sinds vorige maand
Ik ag nog ff wat doen

liefs katootje

Link naar deze reactie
22/08/2008 @ 21:42

hallo allemaal

terug van een weekje zee! Zalig!! Lionel heeft zich rotgeamuzeerd! Zoveel te doen op de dijk. Gelukkig waren er veel dingen gratis want het is zo al duur genoeg zenne! Spingkastelen, plopsaland... Een echte knuffel van bumbo. Ons klein mennetje spreekt er nog van. Ik probeer snel foto's hiervan te plaatsten.

Katootje fijn te lezen dat alles zo goed gaat met de zwangerschap. Dat zal nu al wel een geruststelling zijn he? In Belgie mogen kindjes vanaf 2.5 jaar naar school voor Lionel dus november. We zijn aan zee zijn outfit voor de eerste schooldag al gaan kopen. Als we wachten tot november zijn alle leuke winterjassen weer uitverkocht.

Bliep nog een gelukkig verjaardag voor Nyah!

Fque

Link naar deze reactie
24/08/2008 @ 17:26
bliep

Hey,

Fque, dat klinkt leuk zeg, zoveel te doen aan zee. Waar zaten jullie ergens?

Katootje, wanneer gaan de kindjes bij jullie naar school dan?
Ah zo, nu heb je het koud en bij je vorige zwangerschappen warm, hmmm, zou dat een voorteken van een jongen zijn? Wil je op voorhand weten wat het is?

Jullie Nederlanders hebben het goed gedaan hé, op de Olympische Spelen. Alleen jammer dat Pieter Van den Hoogenband net buiten de medailles viel, ik had het hem wel gegund!
Maar wij mogen sinds gisteren toch ook wel superfier zijn met onze gouden Tia, echt een topprestatie vind ik. Ik kon het alleen maar volgen op de radio, maar ik heb nogal gesupporterd hoor!

Nyah is hier op haar schoolbord aan het kriebelen. Ze tekent elke keer twee lijnen en dan komt ze mij zeggen dat ze een huis, boom of Hopla getekend heeft!

Voor de rest is het hier best druk, en dat gaat er niet op beteren de komende weken. 10 oktober gaan we verhuizen en we hebben nog heel wat werk te doen in ons nieuwe huis. Gisteren zijn we begonnen met behangpapier aftrekken, dat wordt nog een hele klus! Vanmorgen zijn we nog even gaan voortdoen en hadden we de kindjes mee, Aiko heeft eerst braaf liggen kijken en is dan in slaap gevallen en Nyah heeft zich rotgeamuseerd door over en weer te lopen met losgetrokken behangpapier... Wel makkelijk zo!

Groetjes,

bliep

[Laatst gewijzigd door bliep - 24/08/2008 @ 17:38] - Link naar deze reactie
25/08/2008 @ 10:20
katootje

hoi meiden

lekker hoor fque een weekje naar de zee ff lekker uitwaaien.

hier gaan de kinderen met 4 jaar voor het eerst naar school en met 5 jaar zijn ze leerplichtig. Bij jullie hebben ze schooluniformen he hier hebben ze gewoon hun eigen kleding aan.
Nicole kan wel naar een peuterspeelzaal maar dat vind ik erg duur dus nicole blijft lekker thuis tot ze naar cshool gaat.
ze gaan een maand voor ze 4 worden proefdraaien op school. Duurt nog 1,5 jaar maar de tijd gaat al zo hard.

Nederland heeft het idd goed gedaan op de spelen 7 gouden plakken.
Van den hoogenband had ik het ook wel gegund maar goed hij heeft zijn best gedaan. Belgie heeft toch ook een mooie gouden plak en een zilveren toch.Jammer van het voetbal team.

Bliep ik weet niet of het een voor teken is of het een jongen word dit keer. veel dingen zijn voor mij gevoel toch anders.Zoals je zelf weet je lichaam kan je goed voor de gek houden met al die hormonen.
Ik heb ook meer last van stemmingswisselingen.
vandaag 12 weken zwanger dus de gevarenzone is zo goed als voorbij.
Wel een hele opluchting hoor kan ik je wel zeggen.

zaterdag is de vrijgezellenfeest van mijn broer en volgende week die van mijn schoonzusje.
Lekker feesten en dinegn uithalen.
We hebben onze plannen zo goed als omgegooid met de verbouwing.
We gaan nu waar de badkamer zit de kamer van nicole maken en op zolder komt onze badkamer. Nicole zou eerst haar kamer op zolder krijgen maar dat vind ik zelf niet zo fijn gevoel.
Eerst maar eens kijken of het allemaal kan.

Ik ga ff wat doen in huis want als die meiden op bed liggen ga ik de zolder verder opruimen en dinegn uitzoeken die weg kunnen.
Wat kan een mens een troep hebben he.

liefs katootje en dikke kus van de meiden

Link naar deze reactie
25/08/2008 @ 10:47
bliep van op het werk

Hey,

Katootje, dat is toch al een mooie mijlpaal die je nu genomen hebt hé! Super zeg, dat het nu van de eerste keer goed gaat...

Wij hebben ook geen schooluniformen hoor. Sommige scholen hebben dat nog, maar vaak alleen voor bij speciale gelegenheden, en de meeste scholen - zeker buiten de steden - hebben er helemaal geen meer...

Hier gaan kindjes naar de kleuterschool vanaf 2,5 jaar, maar ze zijn ook pas leerplichtig vanaf hun 5 jaar.

Groetjes,

bliep
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]