< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Pepatino.be

Rainbowbabies

Jolena

BasilKato.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » "Zwanger worden"-clubs (per maand) » Babygeluk in 2006?Wie ook ?

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » "Zwanger worden"-clubs (per maand)
Babygeluk in 2006?Wie ook ?
06/05/2008 @ 10:43
Erika

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Pff, gisteren ganse dag harde buiken gehad, die fameus pijn deden.
Mijne man was er op den duur ook ni gerust in, ik lag plat in de zetel en nog had ik pijn.
's Avonds verloor ik ineens een paar druppels vocht!
dus heb deze morgen gebeld naar de gyn en moet vanmiddag naar het ziekenhuis, voor te zien of ik geen vruchtwater verlies, of ik ontsluiting heb en monitoring. Mss heb ik zonder dat ik het weet een blaasinfectie en dat kan ook krampen geven. Dus we zien wel straks; 'k hou jullie op de hoogte... Hopelijk vanavond thuis met goei nieuws ...

Link naar deze reactie
06/05/2008 @ 11:59
Lieke

Erika, oei dat is even schrikken... ik hoop dat alles in orde is! Laat snel iets weten!!

M, Ella's kamertje is geleverd, ze is er fier op. Nu wil ze natuurlijk al dadelijk in het grote bed slapen. Maar ik wil haar eerst nog in haar kleine bed laten wennen aan de kamer. Ze vind het wel leuk allemaal! Gisteren was ze alles uit haar kleine bed aan het verhuizen naar het grote...tutje, knuffeltjes, donsdeken,... schattig om te zien!
De crèche dat is altijd weer even wennen voor de kleintjes hè, als ze zo even niet geweest zijn! Ella heeft het daar vroeger ook moeilijk mee gehad, gelukkig gaat het nu beter. Dus het betert wel hoor!

Cindy, ik ga aan de gyn vragen of hij geen uitgebreide test wil doen, want vlgs de huisarts was dat momenteel niet nodig! Ik moet wel zeggen dat ik me wel gezonder voel hoor, alhoewel dat de ongezonde 'goestingen' nog regelmatig opduiken... gewoon niet aan toegeven.
Heeft Jochen al in zijn zandbak kunnen spelen?

Link naar deze reactie
06/05/2008 @ 15:17
Lotte

hallo iedereen,

't is weer eventjes geleden dat ik heir geweest ben. fantastisch weertje hé!
zondag zijn we gaan picknicken in het park met resultaat dat mijn schouders al knalverbrand zijn!

@Cindy: leuk, zo een zandbak voor jochen! Wij hebben er ook één zo in de vorm van een schelp.
Maar we hebben hem nog niet uitgezet omdat we nog gans de tuin aan het heraanleggen zijn.

@Lieke: tja, zo een dieet heeft zijn nadelen maar zoals je zelf al aangeeft, je voelt je er wel gezonder door hé, door zo gezond te eten. maar ik geef eerlijk toe, het zou mij ook moeilijk vallen hoor.

en wat leuk dat Ella zo enthousiast is over haar nieuwe kamer! Mila vond haar grote bed ook geweldig! Ze heeft daar eigenlijk nooit moelijk over gedaan om in een groot bed te slapen.

@Erika: heo is het met de harde buiken, al wat beter? En

Link naar deze reactie
06/05/2008 @ 15:25
Lotte

hallo iedereen,

't is weer eventjes geleden dat ik heir geweest ben. fantastisch weertje hé!
zondag zijn we gaan picknicken in het park met resultaat dat mijn schouders al knalverbrand zijn!

@Cindy: leuk, zo een zandbak voor jochen! Wij hebben er ook één zo in de vorm van een schelp.
Maar we hebben hem nog niet uitgezet omdat we nog gans de tuin aan het heraanleggen zijn.

@Lieke: tja, zo een dieet heeft zijn nadelen maar zoals je zelf al aangeeft, je voelt je er wel gezonder door hé, door zo gezond te eten. maar ik geef eerlijk toe, het zou mij ook moeilijk vallen hoor.

en wat leuk dat Ella zo enthousiast is over haar nieuwe kamer! Mila vond haar grote bed ook geweldig! Ze heeft daar eigenlijk nooit moelijk over gedaan om in een groot bed te slapen.

@Erika: heo is het met de harde buiken, al wat beter? En weet je al wat meer wat dat vochtverlies betekende?
En hoe gaat het met je man?

Hier alles ok, Lily heeft een paar moeilijke dagen achter de rug, véééél wenen, echt krijsen soms. en maar niet in slaap geraken overdag. ook 's nachts redelijk veel wakker worden maar... vannacht heeft ze geslapen van 10 tot 7u!!!!!!! Alleen eventjes wakker geworden om 4u30 maar deze nacht heeft echt deugd gedaan! En nu is ze precies ook wel wat rustiger, gelukkig!
hopelijk is dit het voorteken van wat meer doorslapen!!

met mila ook alles goed, ze is super flink de laatste tijd!

ben vandaag gaan solliciteren maar ik denk niet dat het iets zal zal zijn... we zien wel...

Link naar deze reactie
06/05/2008 @ 19:37
L.

erika
alles ok meid,? nog ff volhouden he!!

Link naar deze reactie
06/05/2008 @ 21:11
cindy

Hey,

Erika, heb je al nieuws? Hopelijk is het 'maar' een blaasontsteking en zit je meisje nog goed verstopt in je buik.

Lotte, dat zal wel deugd gedaan hebben dat Lily een nacht zo goed heeft geslapen. Komt het eerste sprongetje er al niet aan bij haar dat ze zoveel weent? Positief blijven denken over de sollicitatie hoor. Je weet nooit.

L, hoe gaat het bij jullie? Nog altijd zo druk op werk?

Lieke, ja je zal je wel gezonder voelen, maar af en toe eens zou toch fijn zijn. Zeker nu met dat mooie weer en die lekkere ijsjes Ik zou ook beter wat gaan opletten, want de laatste tijd loopt het een beetje de spuigaten uit.
Waarom laat je Ella al niet dadelijk in haar grote bed slapen als ze wil? Wel lief dat ze haar tutje enzo al dadelijk erin ging leggen

M, zielig he als ze zo huilen in de creche Dan voel je je zo schuldig, maar er is weinig ander keuze en je weet eigenlijk wel dat het goed is voor hun. Allé, zo gaat het hier toch, maar ik blijf me elke morgen schuldig voelen. Ik zou Jochen liefst dag en nacht bij me hebben, maar toch ben ik blij dat ik af en toe eens op adem kan komen en gewoon even alleen ben.

Jochen heeft vandaag in de creche de hele dag buiten gespeeld in de zandbak. Hij ziet er 's avonds niet uit en is stikkapot Ze smeren hem in met zonnecreme en al die zand blijft erin plakken. Hij heeft vandaag ook even in zijn zandbakje gespeeld, maar was al veel te moe. Het staat nu nog op ons terras, in de loop van de maand komen ze het gras inzaaien en dan kan hij eindelijk tegoei buiten spelen. Nu is het nogal moeilijk. Ze hebben ook vorige week alle onkruid kapot gespoten en dan laat ik hem toch niet graag buiten. Zou het nu nog kwaad kunnen? Het is al van vrijdag geleden, maar het heeft nog niet geregend.

Ik ga dadelijk mijn bedje in. Ik ben moe. Het is nogal druk op werk de laatste tijd en tegen dat je 's avonds even kan rusten.

Groetjes
Cindy

Link naar deze reactie
07/05/2008 @ 10:54
M.

hehe, wat een weertje zeg, echt zaaaalig zonnetje
nuja om te kuisen is t wat minder hoor, veel te warm pfff
en zo te horen gaan we een heel zonnig weekend tegemoet ook
gisteren hebben we in onze tuin het tentje opgezet dat we zondag meehadden naar de zee voor op het strand
het hangde vol met zand dus hebben het afgewassen en s avonds er wat zitten in spelen met ons
ze is nu echt verzot op dat tentje, we hebben nogal wat afgelachen hoor, t was echt een fijn moment zo met ons drietjes
denk om het tentje nu te laten staan zolang het mooi weer aangezien Laurine er zo graag in zit

erika, hoe is t nu met jou meid? alles in orde hoop ik!

lieke, leuk dat Ella zo fier is op haar kamer en direct in t grote bed wil slapen
je hoort toch vaak van kindjes die moeten wennen eraan maar bij haar is dit duidelijk niet het gevak
lukt het wat om niet toe te geven dan aan die 'goesting'? ik weet nog toen ik zwanger was ik het daar heel moeilijk mee had, t was precies een excuus om net wel alles te eten

lotte, groot gelijk dat je ook geniet van t mooie weer
jammer dat Lily een paar mindere dagen heeft gehad, maar wie weet begint ze nu stilletjes aan door te slapen en hebben jullie ook weer wat rust
wel goed dat Mila nu zo flink is
wanneer zou je nieuws krijgen van de job?

cindy, ik zou moeten kunnen, zou ook alle dagen thuisblijven en niet meer gaan werken hoor
lekker genieten van mijn en alles echt meemaken iedere dag
nuja, mag niet echt klagen, werk paar pt maar toch... t is voor veel vrouwen een droom hé
fijn dat Jochen zo graag in de zandbak speelt, ze kunnen zich daar wel goed in bezighouden
ik dacht ook dat je van gesproeid gras moest wachten tot het geregend had maarja nu met dit mooie weer, misschien zelf eens natsproeien?

groetjes

Link naar deze reactie
07/05/2008 @ 11:04
Erika

Ben dus gisteren naar het ziekenhuis geweest, heb daar anderhalf uur aan de monitor gehangen.
In het 1e deel had ik echt weeën, tweede deel was minder en derde deel waren ze bijna weg.
Als ze niet beter waren in het derde deel mocht ik niet naar huis.
Ze hebben een test gedaan en ik lekte geen vruchtwater, moet urine of vaginaal verlies zijn.
Maar het slechte nieuws is dat die harde buiken toch al wat teweeg hebben gebracht.Gevolg: al 1cm ontsluiting
Ik moet nu magnesium blijven nemen en zoveel mogelijk (platte) rust.
Het zou geen blaasontsteking zijn, wat ik erg raar vind wat ik heb wel last als ik naar de wc ga. Kheb een voorschrift Furadantine meegekregen moest de uitslag positief zijn (had thuis gebeld anders zat ik daar 8u in de kliniek) en aangezien ik in het verleden veel blaasontstekingen had, heb ik er toch maar 1 genomen, want vroeger nam ik elke avond voor ik ging slapen eentje, als onderhoudsdosis. Dus dat zal wel geen kwaad kunnen.

Vrijdagmorgen moet ik terug naar de kliniek en gaan ze weer alles nakijken. Ik blijf dus goed onder hun controle.
Ben zo bang om een prematuurtje te krijgen
Gelukkig had ik een erg lieve vroedvrouw, die me nog kende van met Myrthe.

@ Lieke;Myrthe blijft ook nog in haar kleine bed slapen hoor. Myrthe is wel lief voor mijn buik maar als ze het beu is moet ik al mijn kleren erover trekken, dan wil ze hem ni meer zien!

@Lotte, heb je van die vorige sollicitatie iets gehoord? Hoelang ben je nog thuis?
Mijn man is beter, hij is sinds maandag aan het werk. Hij moet vrijdag wel op controle bij de neuroloog. Hij hoort wel minder aan 1 kant nog.

@Cindy: wij hebben een zonnebloem zandbak, en Myrthe zit er ook doodgraag in. Ook plakkend van de zonnecreme.
Denk dat het nu wel weg is, dat vergif.Zolang hij er maar niet rechtstreeks met zijn handen in zit te wroeten.

@M. moest jij werken op 1mei? das toch die dubbele feestdag?

@L. nog steeds zo druk op het werk? Kindjes zijn flink vooruit aan't gaan he? Gaat dat goed, speelgoed van Yerko voor hun? Moet je dat wat scheiden (voor kleine prulledingen bedoel ik) en lukt dat wat?

Link naar deze reactie
08/05/2008 @ 08:39
cindy

Hey,

Erika, hoe gaat het nu. Toch maar zoveel mogelijk proberen te rusten zodat je meisje nog een zestal weekjes bij je blijft. Maar ja, dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan, he, met Myrthe.

Jochen is de laatste dagen doodop. Hij gaat tussen 19u00 en 19u30 slapen en wordt pas rond 7u00 's morgens wakker, maar in de creche slaapt hij overdag maar een uurtje en is hij de hele dag buiten aan het spelen. Hij ziet er 's avonds niet uit, maar het is precies wel nogal vermoeiend. Gelukkig is het bijna weekend en kan hij thuis wat bijslapen.

Morgen naar de gyn voor de 20-weken echo. Ik ben zo benieuwd! Jochen gaat ook mee, dan kan hij zijn broertje of zusje zien

Hoe gaat het met de rest? Nog niemand verbrandt of een zonnesteek?

Groetjes
Cindy

Link naar deze reactie
08/05/2008 @ 10:49
Lotte

@Erika: gelukkig geen vruchtwaterverlies!
Goed rusten is de boodschap nu hé!!

@cindy: mila speelt ook een ganse dag buiten nu en is 's avonds ook stikkapot!
En haar knieën en ellebogen staan al vol met schaafwonden van te vallen... precies of wij mishandelen dat kind .

Voor de rest alles ok, Lily is uit haar sprongetje (heb mijn boek es bekeken en ze hebben idd een sprong rond 5 weken dus het zal dat wel geweest zijn) en is echt weer een rustige baby nu. ze slaapt ook al redelijk goed. Gisteren in haar bedje gelegd rond 21u en ze heeft doorgeslapen tot half 4, daarna terug wakker om 7u.
Ga vanavond proberen van haar iets later in bed te leggen maar gisteren was ze zo moe dat ik haar niet wakkeer meer kon houden. en ik heb geprobeerd van haar rond 23u nog es laten drinken, als ik in mijn bed kroop maar ze was niet wakker te krijgen...
't is nog een beetje zoeken maar ik heb wel al de indruk dat ze toch al langer begint te slapen.

Mila heeft last van een serieuze verkoudheid en is daardoor wel wat flauwer. Deze morgen wou ze mij echt niet loslaten in de crèche en ze duwde de juf zelfs weg als die haar wou vastnemen.
MIjn hart brak wel een beetje...

Straks naar k&g om Lily haar oortjes te testen. Ben eens benieuwd hoeveel ze al is bijgekomen!

Link naar deze reactie
08/05/2008 @ 11:07
Erika

Piep,

hebben jullie het gelezen/gehoord van die voetballer, F. Sterchele? (sterkelé uitgesproken)
Djeezus er ging een koude rilling door mijn lijf, heb hem nog zien spelen toen ik naar GBA ging... amper 26 jaar...
Dan beseft ge toch wel, hoe rap alles gedaan kan zijn!

Het rusten heeft wel effect, kheb minder harde buiken. Maar zodra ik rechtsta voor iets doodsimpels voel ik mijn buik al spannen
ik ga toch morgen eens vragen of ik evt geen weeënremmers kan krijgen, (pillekes) want ben zo ongerust!

@Cindy: denk dat de zon in combinatie met buiten spelen en weinig middagdut idd heel veel van onze kindjes vraagt. Myrthe slaapt de laatste dagen wel tot 10u30!

@Lotte: ook een dochter met kapotte knie'tjes hihi. hier idem, en blauwe plekken, precies of ze kan net stappen... Maar das normaal eh. Ik doe nu korte broekjes/kleedjes/rokjes aan en da beschermt ni he.
Lukt het deze keer goed met de borstvoeding? Moet je overdag veel eten geven?
Ik deed dat ook Myrthe laat in bed leggen maar soms was ze idd te moe en wou ze dan om 23u ook ni eten. Das teken dat ze minder nodig hebben en aan hun nacht beginnen. Mss overdag de uren wat 'rekken' dat de laatste keer rond 21u-22u valt en dan slaapt ze mss ineens door...

Link naar deze reactie
08/05/2008 @ 11:47
Lieke

Cindy, ik laat Ella nog niet in haar grote bed slapen, omdat ze zo een ongelooflijk groot wroeterke is, denk dat ze er binnen de kortste keren uit ligt. Ik denk ook dat ze er gewoon gaat uitkruipen en beginnen te spelen in haar kamertje...
Ella is 's avonds ook echt stikop van buiten te spelen, ze gaat slapen om 19u30, ik maak ze wakker tegen 6u40 en 's middags slaapt ze anderhalf uurtje in de crèche... Ella is dan wel echt lastig 's avonds, niets is goed en mama moet haar maar altijd pakken!

Lotte, blijft Mila mooi in haar grote bed liggen? Slaapt ze met slaapzak?
Hier is er gisteren ook ééntje thuisgekomen met geschaafde knietjes en zo vuil van buiten te spelen, heb het maar dadelijk ontsmet...

Erika, rust maar goed! Gelukkig maar dat het geen vruchtwater is!
Idd erg van die voetballer, goh nog maar 26 jaar! Ik heb de foto's van zijn wagen op internet gezien, daar blijft gewoon niets van over!

M, ik moet zeggen dat het idd vaak moeilijk valt om me aan dat dieet te houden... maar tot nu toe is het al wel gelukt, maar zeker als mijn ventje frietjes gaan halen is... dat ruikt zo lekker hè?!
Dit weekend ga ik er zelf maken, in speciaal vitelma olie bakken (mag 1 x om de 14 dagen) Heeft Laurine nog in haar tentje gespeeld?

L, wanneer vind jullie gezamelijk verjaardagsfeestje nu plaats? Dit weekend zou ideaal zijn hè, met het mooie weer! Ella's feestje doen we op pinkstermaandag, zal wel fijn worden!

Weet er iemand misschien een leuk pretpark ofzo dat echt voor kleine kindjes geschikt is? Ben van plan om eens naar plopsaland of indoor te gaan, maar denk dat Ella daar nog te klein voor is.

Link naar deze reactie
08/05/2008 @ 12:58
Erika

oh Lieke, Ella wordt volgende week ook 2 jaar! Wat leuk!
Wat ga je doen maandag?
Chapeau dat je je zo aan je dieet kunt houden. Moet je nu nog eens terug gaan om het te testen of het suikergehalte gezakt zou zijn?

Plopsa zou leuk zijn met de bumbashow en kinderboerderij dingen maar voor de meeste attracties moeten ze 1meter zijn. 't is ook ni goeiekoop dus ik weet niet of het echt de moeite is als je niet heel veel kan doen.
Misschien een dagje zoo? of overdekt zwembad, of speeltuin met ballenbad-toestanden? of kinderboerderi, Beekse/Lilse bergen??

Link naar deze reactie
08/05/2008 @ 13:16
Lieke

Erika, ik moet volgende dinsdag terug naar de gyn, met een potje urine.. dus waarschijnlijk is dat voor mijn suiker te testen, alhoewel ik dacht dat het belangrijker was hoe het in het bloed was. Ik zal het hem eens vragen... ik wil wel weten dat mijn inspanningen goed zijn.
We gaan niet veel speciaal doen voor haar verjaardag, meter, peter en grootouders komen taart eten, ze zal weer verwend worden...
De zoo, dat is iets voor Ella, enkele weken geleden zijn we naar de kinderboerderij geweest, dat vond ze echt super.

Link naar deze reactie
09/05/2008 @ 20:55
cindy

Hey,

Lieke, de Efteling is misschien iets voor haar? Ook wel niet goedkoop denk ik.

Vandaag de 20-weken echo gehad. Alles was perfect in orde en we mochten genieten van onze ... Ik vat het nog altijd niet goed. Ik had echt een jongetje verwacht en dan toch verrast Ben heel gelukkig met haar en het voornaamste dat ze gezond is! Nu nog een naam vinden, dat is moeilijker.

Lieke, voor het bedje gaan wij een bedrand kopen zodat Jochen er later niet in zijn slaap kan uitvallen. Als hij wil kan hij er dan natuurlijk wel uitkruipen en gaan spelen.

Lotte, fijn dat Lily weer rustiger is. Al die sprongetjes begint weer helemaal van vooraf aan opnieuw. Gelukkig weet je nu wel dat er een eind aan komt aan dat moeilijk gedrag. Slaapt ze nog zo goed door 's nachts?

Ik ga eens bij mijn ventje in de zetel zitten en nog wat nadenken over een naam voor ons meisje. Klinkt raar

Groetjes
Cindy

Link naar deze reactie
10/05/2008 @ 09:51
Erika

Cindy: een meisje tussen welke namen twijfelen jullie? Ook een koningswens... Was alles verder ok bij de gyn?

Lieke, geniet van het mooie weer met Ella's verjaardagsfeestje, 't is echt prachtig deze dagen buiten!

Gisteren weer aan de monitor gelegen, was veel beter dan dinsdag, en de ontsluiting is niet verder gevorderd.Moet wel platte rust houden.
Toen ze die inwendige touché deden was alles ok, toen ik vertrok kreeg ik ferme menstruatiepijn!
Die heeft nog gans de dag geduurd... ik kreeg precies mijn regels x 100
Dan ben ik 's avonds in een warm bad gaan liggen en dan ff op bed, en toen wast eindelijk over, na ne pijnstiller en magnesium.
't is dus echt van de ene moment op de andere.Vannacht eindelijk eens deftig geslapen, 'k was echt oververmoeid van de pijn.
Mijn ma is gisteren komen helpen en volgende week als Kevin late heeft komt ze ook, want alleen lukt het me niet, het minste dat ik doe heb ik buikpijn. Dus, ik rust, en rust, en rust ... (boring) en Myrthe wil dan spelen en ik kan amper, oh dan breekt mijn hart!

Link naar deze reactie
Gisteren @ 11:16
M.

hoihoi,

gelukkige moederdag allemaal
hopelijk geniet iedereen vandaag ook wat van t mooie weer en jij idd onder parasol nathalie
wij gaan deze middag de bbq in gang steken mmm lekker
ben wel wat boos op men man want die is moederdag vergeten
maar ga proberen t niet aan men hart te laten komen...

cindy, proficiat met de op komst! en blij zeker? en je man ook zeker? super zo'n koningswens! geniet er maar van!

erika, hoe is t ermee vandaag? doe t maar lekker rustig aan
hopelijk blijft het nog allemaal even zo en krijg je niet te veel harde buiken meer hoor
wanneer moet je terug naar de gyn?
ik moest idd werken de 1e mei, wij zijn open op zon en feestdagen

lotte, fijn dat Lily haar sprongethe over is
hoe was t bij K&G en hoe is t nu met Mila haar verkoudheid?

zo, ga alles gaan klaarzetten voor de bbq

groetjes

Link naar deze reactie
Vandaag @ 11:20
Erika

Hier ook geen moederkesdag hoor M. wij vieren dat normaal trouwens 15 augustus, maar das meer voor kindjes en hun mama he.
Komt nog wel hé?

Moet donderdag terug naar de gyn hoop dat ons baby'ke goe gegroeid is altijd goe om weten als je kans hebt op vroeggeboorte

Lieke, veel plezier met Ella haar verjaardagsfeestje!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]