Hallo!
Petitje, hoe was het weekendje zonder Denis? Is het toch wat meegevallen??
Pooh, jij bent dan in het land geweest dit weekend? De laatste keer misschien met dikke buik? Aan de weeën denk ik nog maar niet te veel, haha, want dan keer ik me om op mijn sokken denk ik
Ik ben gisteren naar de gyne mogen gaan. Dat was niet zo leuk als ik verwacht had... Normaal was ik de eerste, maar om de een of andere reden was er nog 1 iemand voor me. Dus ik dacht, ach, dat valt nog mee! Ik had om kwart voor 5 afspraak en dat duurde en bleef maar duren. Steeds als er iemand belde hoorde ik de secretaresse zeggen: ze is nog in bespreking, ze kan nu niet aan de telefoon komen. Ik dacht: netjes, je plant toch geen bespreking als je weet dat je patienten hebt? Op een gegeven moment hoorde ik ze zeggen dat het een spoedgeval was, waar ze mee bezig was. Tijdens een ander telefoontje hoorde ik ze zeggen: kom maar snel dan, bloedverlies is niet goed, we passen je er nog wel tussen. En even later kwam een vrouw binnen met toch al een flink buikje. Pas om 6u kwam dat eerste spoedgeval buiten (ik zat daar dus al anderhalfuur) wenen wenen tot en met, hare man was er bij, geen goed nieuws dus! Zoals ik kon begrijpen miskraam... Dat tweede spoedgeval mocht dus ook nog voor ons binnen. Rond half 7 kwam die hare man volledig in paniek aan, ik zeg tegen Roel, das niet goed... en iets voor 7 kwamen ook zij al wenend buiten. Dan zit je daar toch *slik*... Ondertussen ook 2 telefoontjes gehoord van zwangeren die met spoed naar het ziekenhuis gestuurd werden

Om kwart na 7 was het dan eindelijk onze beurt. Kreeg ze nog 2 telefoontjes waarvan weer ééntje om een miskraam te bevestigen

Eindelijk was het dus aan ons! Ze zei, ik hoop voor jullie eens goed nieuws te hebben, want ik heb al genoeg slecht nieuws gehad vandaag.
Dus de gegevens overlopen (is nl een nieuwe gyne, mijn oude is op pensioen) en ik vermeld dat ik zeker wist dat ik een late eisprong had gehad en dat de baby op de echo kleiner zou zijn dan wat uitgerekend was. Ik zei, 6w4d en geen 7w2d. Dan mocht ik gaan liggen voor de echo (inwendig natuurlijk) en we zagen meteen een klein flikkerend lichtje

Ze moest wel mijn darmen opzij duwen (nu weten we dus waar mijn dikke buik vandaan komt, haha) om goed te kijken. De baby was nog héél klein, amper 3,4mm ofzoiets en ik kon er eigenlijk ook nog niet veel van maken. We hebben het vruchtje gezien (hoewel dat precies niet meer was dan een flikkerend lichtje), de vruchtzak vol met vruchtwater, de dooier ... alles zag er prima uit! Dus hopelijk kunnen we nu met een gerust hart verder genieten van deze zwangerschap! En... ik had ook gelijk! Volgens de meting 6w5d gisteren!
Over 5 weken mag ik terug, dan ben ik precies 12 weken zwanger en dan gaan we al een mini mensje zien met beentjes en handjes
Ohja, om kwart voor 8 kwamen we dus buiten, 3 uur na mijn oorspronkelijke afspraak

Gelukkig was mijn mama bij Loeka gebleven!
Verder voel ik me echt met momenten heel misselijk. Ik moet gelukkig niet overgeven, maar je zo mottig voelen is ook niet echt leuk. Ik woog ook 2,2 kg onder mijn startgewicht én daar hoor je me niet van klagen hoor, haha!
Zo, zijn jullie weer op de hoogte!
Doei!!