< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » (Nog) Een kindje?? » bijna geobsedeerd door 3 kinderen

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » (Nog) Een kindje??
bijna geobsedeerd door 3 kinderen
03/09/2008 @ 10:22
inneke

Online Status
hey,

leen: een leuke gedachte van planckendael, wij zijn lid, ik heb de datum opgeschreven en als hat weer wat mee zit en mijn ventje moet geen nacht doen , dan kan het wel zijn dat we planckendael een bezoekje brengen.

voor de rest alles kalm.

maar ma wel een beetje zorgen om M. , hij loopt op school op de speelplaats steeds alleen rond, zo triestig en als ik hem 's middags terug afzet wil hij niet meer naar school, dan gaan we naar zijn vriendinnetje maar hij wil er niet mee spelen dan zet ik hem maar af bij de juf. Van de juf heb ik gehoord dat hij de speeltijd niet leuk vind en steeds aan de had van de juf loopt.
ik hoop maar dat hij wat socialer wordt wat dat vind ik maar triestig hoor, leter wordt hij dan misschien gepest door de kinderen omdat hij steeds alleen is.

groetjes.
inneke
Link naar deze reactie
03/09/2008 @ 20:37
Mascha

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hey dames,

Een kort berichtje van mij, want ik ben nog altijd niet fit. Zo'n zere keel en een hoofd alsof er met een hamer op geslagen is... Maarja, life goes on... School ook en zwemles etc. En net toen ik vanmiddag op de bank in slaap was gevallen (Lynn zat mooi te spelen, Gwen sliep) ging de telefoon: mijn schoonmoeder. GRRR... Maar goed, zij kon dat ook niet weten, hè? Van rusten, laat staan slapen is het daarna ook niet meer gekomen, helaas...

* Kissie, Inneke, JDR, Ilse, Stiertje, Inne etc.: Ik voel zo met jullie mee. Ik ken dat gevoel ook maar al te goed. Ik heb ook veel geprobeerd om die "3e-wens" maar weg te stoppen. Soms wordt je echt heen en weer geslingerd tussen je gevoel en verstand. Maar toch denk ik persoonlijk dat als de wens er zo diep zit als bij ons allemaal dat het vroeg of laat tussen man en vrouw in komt te staan. Er bestaat geen knop die je zomaar uit kunt zetten om dan maar gewoon verder te gaan met je leven... Was het maar waar, ik denk dat velen van ons hem dan gebruikt zouden hebben...

* Leen: hoe is het met de drukte en je 4/5e werkweek? Kun je het allemaal nog baas? Ik vind het zo knap hoe jij het allemaal klaarspeelt... Ik moet er met 2 kindjes al niet aan denken om 4/5e te werken en dan nog je huishouden bij te houden en zwemles hier en ponyrijles daar...

* Bloem: je zult wel trots zijn op M. dat hij zijn eerste schooldag zo flink is geweest! Wow, en L. nog steeds verschillende keren 's nachts bv geven. Knap, hoor. Ik weet niet of ik dat vol zou houden...

* Cin: hier nog altijd beroerd zoals je hierboven ook al hebt kunnen lezen, maar ik doe zo rustig aan mogelijk. Dat is natuurlijk de keerzijde van maar 2 dagen per week werken: ik heb ook maar 2 dagen per week oppas. De rest van de week ben ik er zelf voor de kindjes. Over het algemeen is dat heerlijk, maar als je ziek bent (zoals nu) is het toch wel minder, hoor! Maar dat duurt ook niet eeuwig. En het gaat gewoon door. Lynn naar school brengen, dan met Gwen naar de zwemles, dan introductiegesprek voor de speelzaal waar Gwen a.s. vrijdag voor het eerst heen mag (hoera, de vlag gaat uit, want streken dat die maakt op het moment!), dan Lynn weer ophalen, boterham eten, tafel afruimen, was doen etc. etc. Maar duimen maar, dat het gauw betert!

* Mammie: ik wil jou ook vermelden, want ik denk ook altijd aan jou als ik een berichtje typ. Jij geniet waarschijnlijk met volle teugen van de Spaanse gebruiken! Hmmm, zou ook wel een heerlijke sangria lusten, maar moet er nog geduld mee hebben. Totdat ik straks ook geen borstvoeding meer geef, maar eerst de zw'ap voldragen natuurlijk en bevallen...

* Leen: wat is planckendael? En waar ligt Mechelen? Ik heb echt geen idee?! Stomme Hollander, hè? Hi, hi!

Ik ga nog even op de bank zitten/liggen/hangen tot mijn ventje thuis is (ja, hij komt wel, maar hoe laat?). Meiden slapen gelukkig al wel. Morgen is het voor Lynn weer school tot 15.15 uur en dan om 16.00 uur weer ponyrijles!

Groetjes,
Mascha

Link naar deze reactie
03/09/2008 @ 21:07
arwen

Online Status Stuur bericht
HALLO ALLEMAAL

ik ben eindelijk op de pc geraakt en moet alles wel nog bij lezen sinds zaterdag thuios van de reis en druk met schoolke zoals iedereen wel hier hé dan de pc die stuk sloeg is ondertussen onder handen gepaktt door mijn man en weer ok kan weer vooruit morgen ga ik de zeven paginas proberen bij lezen . Hoe gaat het met iedereen nog ?

hier ja afwachten maar goed ziek geweest en veel medicatie geslikt maar buik doet raar als ik me vlug verzet trekt mijn buik tegen zoals bij de vorige twee maar langs andere kant ook weer schrik van al die medicatie die ik reeds nam was antibiotica en vrijdag tandarts dus pfff raar wat moet je dan doen .
tot morgen allemaal sorry voor het geklaag maar weer
arwen good to be back

Link naar deze reactie
04/09/2008 @ 12:58
Mascha

Hey dames,

Ik kwam eens even kijken of er nog nieuws was, maar helaas... Niet veel.
Enkel Arwen: welkom terug, meid! 7 pagina's om bij te lezen. Is niet niks, hoor!

Hier nog altijd beroerd en daardoor niet veel fut om veel te doen. Denk dat het vanavond frietjes wordt voor de meiden en Erik. Zelf nog altijd niet veel trek... Komt wel weer.

Nou, iig tot later, groetjes,
Mascha

Link naar deze reactie
04/09/2008 @ 13:34
Leen

Kom ook heel eventjes piepen. Wil een hoop vertellen maar ben op het werk dus niet echt tijd.
Ja, we missen Mammie toch wel hé, de locomotief van ons groepje !

Mascha, van harte beterschap !! Vervelend hé, zwanger en ziek... Ik heb vorig jaar met een hoest gezeten van september tot december. Elke nacht me te pletter gehoest. Dokter wou me niks voorschrijven dat hielp (wel vies homeopathisch siroopje dat geen zier hielp) want zwanger... Ik werd er zooo wanhopig van, begon zelf te vrezen dat ik mijn baby eruit zou hoesten. Ik hoop dat het bij jou veeeeel vlugger betert. Verzorg je in elk geval.

JDR, jij geeft me telkens inspiratie voor 5 blz te schrijven als reactie op de dingen die jij vertelt (over borstvoeding, over je werksituatie, over dromen van het beroep vroedvrouw --- ik heb de studie 3 jaar geleden effectief aangevat maar vertel je het hele verhaal nog wel eens,...). Echt ! Maar nu nog effe niet. Ik probeer gauw tijd voor je te vinden.

Cin, ik denk dat onze dochters in de club van de Rappe Baby's zitten !!! Bo is toch ook een felle hé zeg ! Wij schrokken ons een bult gisteren want Nina bleek zich rechtgetrokken te hebben in haar park en STOND daar dus met een big smile te glunderen. Djeezes zeg ! Moeten we het park en haar bedje NU AL in de laagste stand zetten want anders duikelt ze er vandaag of morgen gewoon over ! Ze begint ook meer en meer op haar knietjes te kruipen. Verbluffend !

Bloem, fijn dat M het zo goed deed de 1e dag. Hopelijk blijft het goed gaan en gaat hij graag naar school. En L is toch wel echt borstverslaafd precies 's nachts. Moet toch wel heel vermoeiend zijn. Zo vaak drinkt N niet meer maar ze slaapt toch ook nog geen hele nacht door. En doet L het al een hele dag met groentenpap en fruitpap. Ik geef toch altijd nog een fles mee hoor. Omdat de fruitpap absoluut geen succes is, drinkt ze meestal na die paar hapjes die ze er toch inkrijgen, haar flesjes nog. Is mijn melk toch niet verloren. Zou het niet zien zitten om te kolven om het daarna weg te gieten.

Inneke, niet te gauw schrik hebben dat je zoontje het niet leuk vindt op school. Onze 3 oudsten liepen in het begin ook zo wat verloren op die grote speelplaats maar ze wennen daar wel aan. Natuurlijk doet het je wel pijn als mama als je kindje daar alleen loopt. Als het te lang duurt, kun je de juf toch eens aanspreken. En dat hij de juf een handje gaat geven is toch superlief. Dat betekent dat hij toch ergens troost/steun zoekt.

Arwen, we kijken uit naar je reisverslag ! Denk je dat je zwanger zou kunnen zijn ???

Hier vanavond oudercontact, kennismaking met de leerkrachten... Ik zou me moeten kunnen opsplitsen in 3 want ik moet tegelijk in 3 klassen zijn (van de 3 groten dus) en mijn man kan niet mee. Ik zal dus moeten kiezen bij wie ik de infosessie in de klas kan meemaken en dan kan ik hopelijk op de receptie achteraf heel even met de andere 2 praten... Ben toch wel benieuwd. Ik zou ergens graag bij het oudercomité gaan (dat zeg ik elk jaar begin september) om wat meer betrokken te worden bij het schoolgebeuren maar ga ik daar tijd voor vinden...? Vannacht overigens tot half 1 boeken aan het kaften geweest, yeah! Vooral werken met van die kleefplastiek is nieeet gemakkelijk !

Dju, toch weer niet kort gehouden ! Superwoman gaat weer wat doorwerken nu... Tot gauw !!

Leen
Link naar deze reactie
04/09/2008 @ 18:49
Mascha

Hey Leen,

Oei, jij weer een drukke avond vanavond op het programma...
Maar jij als supermom komt dat wel door! Je man kan zijn tijd (denk ik) beter gebruiken voor jullie huis, des te eerder hebben jullie daar plezier van met zijn allen!

Vraagje: ik heb jouw e-mailadres gekregen van Cin, maar tot 4x toe krijg ik de mail weer terug (wilde je ook foto's sturen van onze meiden en mijzelf). Mss kan je mij eens een persoonlijk berichtje sturen met jouw e-mailadres. Dan kan ik checken of ik het juiste heb (denk het niet, maar mss is het iets kleins!).

Nou, veel succes vanavond op de ouderavond (of hoe noemde jij dat ook weer). Is hier in NL bij onze school volgende week. Maar ik hoef er maar naa eentje, dat scheelt een hoop natuurlijk!

Morgen gaat Gwen voor de allereerste keer naar de peuterspeelzaal! Ik ben er enorm blij mee, want streken dat die heeft op het moment. Ik kan haar echt soms achter het behang plakken. Bijv. vorige week:
1x alles vol bodylotion gesmeerd, 1x alles vol babyshampoo (schuimt nog als ik er met nat aan kom!), 1x alles vol sudocrème en 1x zonnebrandcrème over mijn aanrecht heen. En elke keer als ik haar even niet in de gaten houdt! Ze doet de deur naar boven gewoon open en glipt er tussenuit (als ik aan het stofzuigen ben of ik de keuken mijn eten voorbereid of als ik iemand aan de telefoon heb, je kent dat wel!). Echt om gek van te worden!
De vlag gaat uit, hoor, en de juffen zullen hun handen vol hebben aan onze meid, want die is nou niet bepaald bang aangelegd en zal hen wel eens vertellen hoe het moet! Ik wens de juffen vast succes!
Leuke ook is dat Lynn zolang ze nog in groep 1 zit (dit schooljaar) op vrijdag vrij is, dus dan heb ik ook de (onverdeelde) aandacht voor haar! En ik weet dat mijn grote, kleine meisje daar erg van geniet! En ik kan dan voortaan op vrijdag mijn boodschappen voor de hele week in huis halen. Heerlijk, hoef ik niet meer in de drukte op zaterdag!

En Leen, je bent niet de enige die het niet kort kan houden. Mij lukt het ook (bijna) nooit!

Fijne avond nog en wellicht tot morgen!
Mascha

P.s. 'ons locomotiefje' zal zich wel vermaken daar in het zonnnige Spanje!

Link naar deze reactie
04/09/2008 @ 18:54
Mascha

Nog heeeeeeeeeeeeeeeeeel even: wij zijn eruit qua namen betreft!

Zowel voor een jongen als een meisje! Wie raden wil, raad maar... Als je het goed hebt stuur ik je wel een privémailtje, hi, hi!

Beide namen zijn maar één lettergreep en beginnen NIET met een 'E', 'G', 'L', 'M' of 'S'... Meer zeg ik nog niet... Tegen de tijd dat het zover is zullen jullie het toch wel weten (of ik moet het kunnen verzwijgen, maar dat betwijfel ik ten zeerste!)

Nou ben ik echt weg, ga de meiden in bad doen dan zijn ze klaar als Erik straks thuiskomt!

Doei!
Mascha

Link naar deze reactie
04/09/2008 @ 20:13
mama van twee bengels

Online Status Bekijk profiel
Heykes,

Hier nog eens een teken van leven van mij.

Had het nogal druk van de week, heb eens grondig gekuist, beneden, boven, de garage en naar het containerpark geweest. Omdat mijn man vandaag redelijk vroeg thuis was zijn we met zijn allen eens gaan winkelen. We hebben wat kleertjes voor de kindjes gekocht, het was echt lang geleden dat we dit samen nog eens gedaan hebben, zo midden in de week.

Met Kobe gaat het goed op school, geen problemen meer met het naar school doen s'morgens.
Hij zit in het 2de kleuterklasje, is ook nog eens gesplitst in k2/1 en K2/2, kindjes van 2004 en 2005. Wat ik wel niet zo fijn vind is dat de kindjes van 2004 om de twee weken mogen gaan zwemmen en die van 2005 niet, zal wat worden als die mogen gaan zwemmen en Kobe mag niet mee.

Met Bo gaat het dan weer ietsje minder, ze piept weer, waarschijnlijk die verkoudheid die wat aan het zakken is bij haar en vorige week waren haar longen nog zo zuiver.

Mascha: Nog altijd niet oude...rust nog maar voldoende!
Voel je het kleintje al goed bewegen nu? Bijna in de helft hé.
Zal eens nadenken over de namen, maar voor een meisje, is het Bo toevallig niet? Is maar één lettergreep en begint niet met, E,G,L,M,of een S..

Arwen: Welkom terug? Nu maar wachten hé, wanneer moet je normaal je krijgen?

Leen: Toeval of niet maar we hebben gisteren ons Bo ook voor de eerste maal zien rechtstaan, ze kroop wat rond in de keuken terwijl ik de afwasmachine aan het vullen was, ze kwam af en zette haar op haar knieen aan de machine en trok haar zo recht, even later opnieuw aan de salon tafel. Het gaat zo rap...veel te rap. De volgende stap is lopen zeker, ben benieuwd wie van de kleintjes hier het eerst zal lopen. En ik denk dat haar eerste tandje er aan het doorkomen is, zag vandaag eens en zag twee puntjes op haar tandvlees.

Bloem: Ben blij dat jullie zo'n fijn weekend hebben gehad en alles inorde op school met M.

Inneke: Het komt wel in orde hoor met M. op school.Hij zal nog even moeten wennen aan al die drukte. Ging hij vroeger naar een creche of onthaalmoeder? Hij zal wel rap vriendjes maken in het klasje, ze leren het wel hoor!

Al de andere doe ik vele groetjes.

Ga nu Kobe in bed steken, Bo haar aerosol geven en pap en dan nog een beetje strijken.

Tot later
liefs
cin.

Link naar deze reactie
04/09/2008 @ 20:49

Hey meiden,

Ha Leen, jij ook weer! Ik kijk altijd uit naar je berichtjes! Misschien heb je je vergist met Cin, want het was onze meid die ganse dagen rechtstaat en kruipt én zit. Jaja, haar park is al verlaagd want ze ging er helemaal overhangen. Dat werd te gevaarlijk. En straks gaat ook haar bedje omlaag, want deze morgen hadden we ze even laten huilen (het was nog maar (sorry bloem) 6 uur) en ja hoor, ze stond alweer recht (volgens mijn man), weet niet hoe ze het klaar speelt, want ze had zelfs een slaapzak aan. Tja, het zal in onze genen zitten, Tuur was ook zo snel! Mijn man zelf liep al op 10 maanden, maar hij heeft nooit echt gekropen, dus dat hebben ze vast van mij, ik was volgens mijn ma ook zo'n snelle,...

Jij wilde ook vroedvrouw worden??? Ik ben benieuwd naar je verhaal, ik hoor het nog wel eens. Het lijkt me alsof we veel gemeen hebben,...

En ja, ik neem me ook voor dat ik in het oudercomité wil gaan eens T naar school gaat. 1 om meer betrokken te zijn bij het schoolgebeuren, 2 om andere (jonge) ouders te leren kennen en 3 omdat het me eigenlijk ook wel fijn lijkt. Of ik het ook effectief zal doen, dat zal de tijd uitwijzen. Als mijn man zich geroepen voelt mag hij natuurlijk ook altijd, hij is organizatorisch heel erg goed, en dat lijkt me ook wel een pluspunt.

Valt het mee nu je 4/5 werkt?

Arwen, welcome back meid! Ja, wat lees ik daar, heb je het vermoeden dat het raak is??? Ik hoop het zo voor jou! Hou ons op de hoogte he!

Mascha, ik leef zo met je mee! Ik hoop echt dat je je snel weer een beetje beter voelt. Want het is echt vervelend om voor de meiden te moeten zorgen als je je zo beroerd voelt he. Hopelijk kan je snel weer wat voedsel binnen krijgen, want in jou situatie,...

Inneke, wat erg van je zoontje. Ik kan me voorstellen dat dat als mama erg pijn doet om je oogappel zo verloren te zien lopen. Gaat hij voor het eerst naar school? Ik dacht dat hij al ging he.

Hopelijk betert het snel. Maar dat zal vast wel! Onze zoon is ook wel een beetje teruggetrokken. Als we met hem naar zijn schooltje gingen kijken zat hij als enige in een hoekje te spelen. Maar ik wijt het meer aan het feit dat hij niet van drukte houd.

Mammie, ik denk ook aan jou hoor, wilde dat ik in jou plaats was,...
We lezen het wel als je terug bent. Ik moet zeggen dat ik het hier nu goed kan bijhouden, nu je er niet bent. Jij zorgt dus anders vooral voor leven in de brouwerij.

Bloem, kindjes met tanden kunnen ook echt wel van de borst drinken hoor. Wij kunnen ook van een fles zuigen zonder onze tanden te gebruiken he. Tuur heeft me ooit wel eens een paar keer gebeten, maar hij leek te beseffen dat het pijn deed, ik reep van het verschieten altijd meteen (nogal luid) 'auw'. Nu bij Fien is het nog afwachten, voorlopig bijt ze alleen nog maar op mijn vingers. Maar als het bij haar wel een probleem wordt dan weet ik wat ik moet doen. Telkens ze me bijt stop je onmiddellijk met voeden, en leg je je baby weg. Na een tijdje zullen ze echt wel doorhebben dat bijten niet kan, en dus afgestraft wordt. Bijten = einde voeding.

De onthaalmoeder vroeg me onlangs wanneer we met fruit gingen starten, ppfff, ik heb er nog geen zin in. Is dit echt al nodig? Wat moet ik met al mijn voorraad aan melk doen? Leen en Bloem, wat doen jullie allemaal met jullie melk, want ik heb precies ergens gelezen dat jullie ook meer kolven dan dat ze nodig hebben. Ik ben ook geneigd van dat te doen. Ik vries de verse melk in om dan eerst de 'oude' op te werken, stom he. Ik denk dat ze tot haar twee jaar bv zal moeten drinken.

Cin, ook alles goed bij jullie? Ik heb me ondertussen al ziek gesnoept, al die ingehouden goesting is er ineens uitgekomen.

Oh ja, gisteren hadden we nog babybezoek. En het ging weer over bevallingen, ja, ik blijf het aan iedereen aanbevelen een bevalling met een zelfstandige vroedvrouw. In de hoop dat er iets van blijft hangen en als het ooit zo ver is dat ze aan mijn verhaal denken,... Mijn man zei ineens: moest er ooit nog een volgende komen dan zal het zeker een thuisbevalling worden,... Ik was aan de grond genageld, zo verbaasd. Maar ook zei blij. Ik denk niet dat hij beseft heeft hoe blij hij mij gemaakt had. Ik hoop dat hij het meent, voorlopig leef ik dus weer even in hoop.

Ons huis staat op internet. Wij doen eind september (op vraag van de architect) mee met mijn huis mijn architect. En daar staan we dus tussen. Dat weekend vluchten we dus uit ons huis, want met de kids en zo veel volk (misschien) over de vloer, niet ideaal.

Sevens (als ik dit post is het waarschijnlijk al achter de rug), naar de dokter met Tuur. Ben benieuwd. We gaan op controle omdat zijn kine beurten nu afgelopen zijn. Dus hij gaat zijn oortjes eens checken. Ga ook ineens eens vragen om naar zijn piemeltje te kijken, ik vraag me af of hij zijn voorhuid genoeg naar achter krijgt. Checken jullie dat?? En gaat dat goed?? Misschien vraag ik dan ook maar ineens of het echt nodig is dat ons Fien al met fruit start.

Ik heb mijn verlof eens uitgezet op de mementokalender, ziet er redelijk geel uit, dat najaar bij mij (geel=verlof). Volgende week werk ik nog een hele week, en dan hebben we een week + 2 dagen verlof (beekse bergen). In september (rest enkel nog de laatste week) en oktober werk ik dan 4/5 en november meestal 3/5 (de week van wapenstilstand maak ik ook vol) en december ook 4/5 en ook de week van kerstmis maak ik vol. Zalig he. Het zal zeer doen als ik in januari terug volle dagen moet komen.

Zo, dit was het dan!
Tot de volgende!

Link naar deze reactie
04/09/2008 @ 21:18
cin.

Hey jdr,

Hi,hi...ik was sneller...ik liep op 9maand, had wel kromme beentjes, maar das gelukkig goed gekomen.
Onze Kobe kroop(alé sluipen) op zes maand en liep op tien maand.
Maar persoonlijk vind ik het beter dat ze wat langer wachten met lopen, die beentjes zien nog teveel af volgens mij.

alé, ga hier nog wat verder strijken.

slaaplekker
cin.
Link naar deze reactie
04/09/2008 @ 21:35
Bloem

Online Status
he ..gauw even een update . ik geraak niet bijgelezen (weeral niet).
M deed het dag 1 goed maar ...dag twee en dag drie heeft hij gehuild als mijn manhem ging wegbrenegn en vandaag heeft M zelfs overgegeven van stress op de speelplaats toen mijn man verder ging.mijn jingen heeft het er erg moeilijk mee...
ai L wordt wakker denk ik. hij is zooooooooooo verkouden iemand tips ? hij heeft me gistereneen hele nacht opgehouden en toen hij om 4 u eindelijk insliep kwam M de kamer binnen . ben doodmoe ...
ik moet naar L gaan kijken ...hopelijk vind ik morgen een verdoken moment dat ik even wat meerkan schrijven !!!
Link naar deze reactie
05/09/2008 @ 16:03
Dabberke

hallo dames!

weer veel te lang geleden, maar het is heel druk geweest. Ik zat 2 weken geleden met een ziekenpost: eerst Ferre, daarna Daan... Vooral bij die laatste is het toch altijd wat spannender! Zeker als ie koorts heeft tot bij 40 graden! Maar z'n bloed stond goed, dus voor de eerste keer sinds augustus vorig jaar moesten we niet binnengaan in Leuven! Leuk, maar het voelde wel raar aan.
Nu zit ik al een dikke week met een echte kopvalling! Verstropte neus en heel zwaar hoofd... Bleih!

Maar de voorbije week is wel SUPER geweest. Zoals jullie je misschien nog weten, mochten we een weekje naar Villa Pardoes, aan de Efteling.
Is een initiatief dat zwaar zieke kindjes en de rest van hun gezin, een weekje verlof geeft in een soort van vakantiecomplex, maar dan VEEL leuker... Het is naast de Efteling gelegen, waar we een week gratis binnen mochten. We moesten maar de straat oversteken, en dan was er een poortje speciaal voor ons om het park binnen te gaan!
Het is echt kei kei kei goed meegevallen. Het volledige verslag en de foto's zet ik nog op onze site, moeten jullie maar eens naar gaan kijken.

Vanaf 1 september ben ik ook terug 4/5de aan't werken. Net als jij Leen! Maar ik ben dat wel met een weekje verlof begonnen

Daan start dinsdag pas met school. Maandag moeten we nog naar Leuven voor een bloedcontrole.
Hij gaat naar het 2de kleuterklasje, maar het is een gemengd klasje, Voor de eerste keer met hele dagen en blijven eten...

Allé, ik ga het hier bij laten, en hoop dat ik snel nog eens kan langskomen!

groetjes,
Inne

Link naar deze reactie
05/09/2008 @ 21:24

Amai Cin, jij was ook wel een super snelle!!! Jezus, 9 maand, dan zijn ze nog echt heel klein he. Ik heb persoonlijk ook liever dat ze wat ouder zijn, dan zijn ze zich ook al iets meer bewust van de 'gevaren'. Ons meisje weent nu echt wel regelmatig, en dat komt alleen maar omdat ze regelmatig overal tegenaan 'knotst'.

Inderdaad, Tuur had ook wel kromme beentjes, maar ik weet niet of dat nu lag aan het feit dat hij zo vroeg rechtstond, of dat eerder 'normaal' is bij zo'n kleintjes en het pas opvalt omdat ze rechtstaan,...

Hey Inne, leuk van jou ook nog eens wat te horen. Jammer van de ziekenboeg, maar gelukkig dat met Daantje alles goed is. Toch weer een geruststelling he. En wat leuk jullie vakantie! Lijkt me ook wel wat! Al hoop ik natuurlijk dat wij nooit die kans krijgen. Als jullie site is ge-update neem ik vast ook een kijkje!
Hoe gaat het met je schoonmoeder?

Leen, bedankt voor je mooie foto's! Leuke kids! Klopt het dat Nina percies op de jongens lijkt?

Bloem, maar meid toch. Ik leef met je mee, je zal wel heel erg moe zijn. Ik wilde het je gisteren nog schrijven, maar het was me dus ontgaan. Ik vind het heel knap van je, dat je ondanks de vermoeidheid, kan blijven zeggen dat je er van geniet als je kleine mannetje 's nachts komt drinken. Ik kan me herinneren (van bij Tuur), dat ik het allesbehalve vond als ik weer eens 3 keer moest opstaan. Ik liep op het werk rond als een zombie.

Voor een verkoudheid heb ik wel een tip, wij leggen meestal een gesnipperde ajuin op de kamer. Een truukje van vroeger, maar het helpt echt wel het neusje vrij te houden. Ik merkte dat onze meid deze nacht ook last had van snottepietjes, dus misschien ook weer iets dat zijn zullen moeten toepassen. Het enige nadeel, het stinkt zo.

Mascha, hoe was de eerste dag van Lynn in de peuterspeelzaal? Hopelijk viel het mee voor haar, want zoals ik kon lezen heeft ze ook wel af en toe een beetje last van de peuterpuberteit, wij kennen dat maar al te goed hoor. Alleen, bij ons vertaalt dat zich niet zo zeer in van die streken, maar dan 'gewoon' in lastig zijn en niet weten wat hij wil. Is ze al droog?

Tuur moet alweer naar de kine (voor lymfeklier drainage). Zijn klieren zijn nog steeds opgezet. Dat voel ik zelf ook wel, maar ik twijfel of het echt wel nodig is. Hij is op het moment snottebellen vrij, en heeft ook geen last van zijn oortjes. Misschien dat ik het gewoon zelf probeer toe te passen, alleen, het komt er zo weinig van.

We hebben een druk weekend voor de boeg. Zaterdag gaan we op babybezoek en zondag is het het verjaardagsfeestje van mijn man zijn petekindje. Oh ja, had ik al verteld dat ik binnen een week of 6 ook meter wordt? Ik kijk er al naar uit!!!!

En dan volgende week (pfff, ik mag er nog niet aan denken), sta ik er alleen voor van woensdag morgen tem zaterdag avond. De kids zullen hun papa missen. Hij moet weg voor het werk en zaterdag hebben ze teambilding, in de panne dan nog! En daarna, jihaaa, dan vertrekken we op vakantie!

Oh ja, nog even dit, ik had daarnet naar iemand van de vzw borstvoeding gemaild met de vraag of het echt nodig is dat onze meid nu 'al' fruitpap gaat eten. Blijkbaar is België het enige land waar ze fruitpap geven. Ik moet er absoluut nog niet mee beginnen en het is helemaal niet erg als ze eens een dagje alleen maar bv krijgt, mijn melk is immers aan haar behoefte aangepast. Zo ga ik misschien wel eens af en toe afwisselen tussen fruit en groenten en eens een dagje niets. Ik ga ook wel de rapley methode toepassen en haar dus gewoon ook een stukje appel in haar handje geven waarop ze dan kan zuigen/bijten/sabbelen,... Zalig gewoon die borstvoeding!

Zo een fantastisch weekend voor iedereen, ik hoop op een beetje fatsoenlijk weer, maar vrees het ergste!

Link naar deze reactie
05/09/2008 @ 23:20
arwen

Online Status Stuur bericht
HEYKES door de drukte geraak ik echt niet bij gelezen hoor maar hoop dat jullie me wat tips geven wat er hier de voorbije week allemaal gebeurt is . hier drukke week achter de rug de eerste week school dinsdag bij kinderarts met kyra woensdag voor mij dan weer kine donderdag controle van accident en vrijdag vandaag dus bij dermatoloog met kyra komt nu uit dat ze exeem heeft vind wel erg voor haar want is geen pretje .

nu ons reisverhaalke .

zaterdag lange weg gehad hebben in totaal een 7 uur in de auto gezeten voor de kids niet altijd leuk maar dankzij onze dvd schermpjes speciaal gekocht voor de reis hielp de weg beetje de auto vol geladen en bergen rijden onze eerste stadje was etretat heeel mooi hebben ook mooie fotokes hoor als iemand die wil zien stuur mailke hé had nog keelpijn die dag maar viel mee kon niet goed slikken maar kom dacht dat gaat de pret toch niet bederven nu zondag begon de dag niet goed voor mezelf na een goede nachtrust van de kids opgestaan en niets kunnen eten en drinken heb het tot s avonds vol gehouden maar kon straantjes niet bedwingen wou nar huis met zo een last maandag ochtend toch gebleven en naar dokter in stadje gegaan daar draadjes uit laten halen en nieuwe medicatie gekregen woensdag begon alles te werken en ben ik van de vakantie wat beginnen maken zijn door het slechte weer dan een dagje voor de kids geweest naar binnenspeeltuin en mc donalds geweest vonden ze natuurlijk heel leuk daarna begon weerke beter te worden en zin we nog naar caen gegaan s avond kindjes dood op en samen met hen gaan slapen . donderdag zijn we weer effe in de auto gaan zitten en naar de mont saint michel gegaan ook weer een ervaring op zoch hoor na dat hebben we dan naar een groot park met krokodillen en schildpadden geweest lana vond dit echt leuk ze kon zo bij de schildpadden gaan en krokodilllen liepen we over wel leuk voor hen daar mochten ze dan speeltje kiezen lana koos een slang en kyra was blij met botterbal maar nam haar klein schildpadje mee dat ze daarna wel leuk vond .
vrijdag zijn we dan gaan opruimen en tassen klaar zetten en daarna naar stadje om eens lekker te gaan eten ikke genieten hoor had nog niet veel goed gegeten kindjes waren heel flink op restaurant .zaterdag vroeg uit de veren op tijd wassen want wie eerst was kon eerst een van de badkamers gebruiken er waren er twee voor acht volwassenen en drie kids dus ja niet simpel kindje daarna gewassen iedereen sliep nog daarna alles opgeruimd en terug auto in bij naar huis rijden zijn we stadje honfleur gestopt was echt een stadje eerste keer in die week dat we marktje zagen en winkeltje in plaats van carrefour amai dat is enige da die daar kennen .
thuis waren we rond negen uur s avonds denk ik lekkere frietjes afgehaald echt belgische dan nog hé mjam veeel beter dan daar .
maar kom al bij al verliep alles vrij goed geen ruzie gehad en zijn goed terug gekomen met die oude auto van ons .kindjes hebben zich goed gehad voorla lana begon al goede franse woorden te gebruiken tegen de bewoners daar .volgend jaar sparen denk ik want waren ook veel centjes kwijt en eigenlijk niets gekocht raar maar waar .
voila dat is het zo een beetje en ja denk nog steeds dat het meschien van dat is maar voor één keer hoop ik van niet omdat ik deze maand veel medicatie heb genomen en veel verdoving bij tandarts heb gehad raar weet het maar wil mijn babytje geen slechte start geven begrijp je

alle ga het hierbij laten tot morgen en slaapwel
arwen

Link naar deze reactie
Gisteren @ 09:14
Mascha

Hey dames,

Hier een iets betere Mascha, hoor. Nog niet de oude, maar langzaam aan komt dat wel weer. De hoofdpijn is wat gezakt en van de buikgriep ben ik ook af, maar die keelpijn! Vreselijk veel moeite met eten, drinken en slikken en ja, je mag er niets voor pakken, hè, dus drink ik vooral thee met honing (vies, maar het verzacht mijn keel). Ik ga komende week nog niet werken, eerst even uitzieken, anders ben ik zo weer thuis en daar schieten ze ook bij mijn werk niets mee op.

* JDR: fijn zo'n kalender voor jou, gelukkig heel wat geel! En... die opmerking van je man over een thuisbevalling: dat wil toch zeggen dat hij er ook mee bezig is en dat hij het niet voor de volle 100% uitsluit en dat hij er toch echt wel over denkt...

* Cin: wow, zo rap! Lynn liep op 11 en 1/2 maand (teruggerekend dan, het was 13 maanden, maar mocht nog 'corrigeren': 6 weken eraf trekken wegens vroeggeboorte). Gwen was ook aardig vlot, 13 maanden + 1 week! Ikzelf was ook 13 maanden toen ik mijn eerste stapjes waagde!
Oh, en Bo is het niet (zo heet de hond van mijn schoonouders toevallig ook en de meiden zouden dit niet begrijpen!). Vooruit nog een puntje van de sluier (de laatste!): meisjesnaam begint met een "J". De jongensnaam zeg ik niet, dan is het veeeeeeeeel te makkelijk!

* Inne: oei, de boys ziek geweest. Kan dat goed voorstellen dat je het toch elke keer vooral bij Daan erg spannend vindt! Ik heb dat ook nog altijd bij Gwen sinds ze die koortsstuip gehad heeft (zo eng!).
Fijn dat jullie het zo goed gehad hebben in Villa Pardoes, ik ken dat initiatief wel!
Wij zijn aan het denken om in de december naar de Winterefteling te gaan (heel bijzonder, alles is dan in winterse sferen, incl. sneeuw, ijsbaan en vuurkorf etc.) en dan 2 dagen (dus 1 nachtje ergens blijven slapen!). Wij willen dat met de Sinterklaas geven, ze krijgen toch al zo veel cadeaus en dit vinden ze vele malen leuker!
En spannende dag dinsdag voor Daan! Laten weten hè, hoe het gegaan is?

* Bloem: druk, druk, druk, meisje, we zien je wel weer, kom gerust maar eens (kort) langs, hoor. Weten we iig dat je er nog bent en hoe jij het maakt (en je gezin) en dat is toch het belangrijkste!

* Arwen: toch ook wel goed gehad op je vakantie, na een wat mindere start doordat jij je zo rot voelde. Maar gelukkig ging het snel beter. Wij zijn al aan het rondkijken voor volgend jaar. Ik wil tóch wat anders, hoor, na 3x op de zelfde camping (hoe mooi en gunstig ook). Wij hebben al wat op het oog: een boerderijcamping in Zeeland (NL) en Erik wilde dan een stacaravan (omdat het weer hier niet te voorspellen valt en daar heeft hij gelijk in). Volgende week zondag ga ik met de oma's en meiden een dagje naar daar (en gelijk reserveren zo mogelijk) omdat de mannen dan een bedrijfsuitje hebben (zonder vrouw en kinderen). Voor 3 weken zijn we dan zo'n 1000 euro kwijt, is wel wat meer dan de camping, maar als je de tol en benzine telt dan kom je ook wel in die buurt en ach, dan kook ik maar wat meer zelf daar. Met een baby van 5 maanden is iets meer comfort mss ook wel niet zo'n slecht idee!

Dan was gisteren DE dag dat Gwen (niet Lynn?!) voor het eerst naar de speelzaal mocht gaan... Nou, mevrouwtje had er totaal geen moeite mee, hoor. Ze wilde eerst zelfs niet eens zwaaien naar mama en Lynn, maar ze moest van de juf.
Toen ik ze op kwam halen trof ik haar huilend in de armen van de juf en ik dacht nog: "Zo, dat is heel wat anders dan de 'stoere' Gwen van deze morgen!". Maar niets bleek minder waar... Net vantevoren was er een straaljager heel laag over komen vliegen met flink veel lawaai en daar was ze (als altijd) heel erg van geschrokken! Ze is daar heel erg bang voor!
Op de speelzaal had ze het heel goed gedaan: boekje gelezen, gekleurd, gefietst, op de glijbaan en ook goed meegedaan in het kringetje (zingen en drinken met een koekje). Ik ben enorm trots op mijn kleine meisje! Dinsdag mag ze weer! Wat zal het dan stil zijn hier in huis: Lynn naar school en Gwen naar de speelzaal!
Maarja, ook ons kleinste meisje wordt groot!

Groetjes en tot later!
Mascha

Link naar deze reactie
Gisteren @ 21:18
inneke

Online Status
hoi, hier ben ik weer.

de vorige dagen erg druk gehad.
op op jullie vragen te beantoorden ivm. M. ja hij gaat eigelijk al een 1,1/4 schooljaar naar school. dus hij moet het er nu toch wat gewoon zijn.

M. is tot zijn 1 jaar opgevangen door mij en de grootouders dan is hij naar een onthaalmoeder gegaan, waar ze met 3 waren van dezelfde leeftijd. Ze gingen tesamen naar school en zaten in dezelfde klas. zijn allerbeste maatje is nu verhuisd en komt dus niet meer naar zijn school. Hij had een beetje een vriendinnetje waarmee hij in de schoolvakantie is is gaan spelen maar die zit ook niet in zijn klas.
wegens een juf tekort zit hij nu ook in zo'n graadklas; ze zitten met 18 3-jarige en maar 6 4-jarige waar M. 1 van is. Ik weet niet of al die veranderingen goed voor hem zijn. geen vriendjes, andere kinderen, zijn beste maatje weg. Zou dat voor hem allemaal niet teveel zijn.
ik weet het niet. We zullen moeten afwachten zeker.

op babyvlak. Geen veranderingen.

Leen ik heb kinderverpleeging gestudeerd, heb er nu een beetje spijt van had veel liever vroedvrouw gestudeerd, dat had ik misschien ook niet zo snel opgegeven om mee in de bakkerij te gaan werken.
Het enige positieve aan mijn studiekeuze is dat ik er een paar goede vriendinnen aan heb overgehouden.

groetjes aan iedereen.
inneke
Link naar deze reactie
Gisteren @ 21:23
inneke

Online Status
over ziekte, ik heb tot hiertoe enkel de jongste die zit met een serieuze 'snotvalling' en wat hoesten, tot hier toe valt het bij ons mee. ik zeg wel toyt hier toe, ik,denk dat het stilte voor de storm is want vorige winter amaai, die 2 wisselde elkaar gewoon af, op den duur was ik die aërosol en dat gehoest 's nachts zo beu. en ik altijd mee wakker natuurlijk.

veel steun aan de zieken of diegene met zieke kindjes.

mascha, planckendael is een soort zoo. waat ook een speeltuin is en een kleine kinderboerderij.
Mechelen ligt iets boven Brussel.

groetjes
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]