< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Rainbowbabies

Pepatino.be

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Zwanger?? » Je zelf voor de gek houden

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Zwanger??
Je zelf voor de gek houden
03/10/2008 @ 15:49
Westerhoutje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Dais: Als ik nu met de verloskundige bel dan zou ik naar het spoednummer moeten bellen en dat vind ik dan helemaal weer zo'n onzin. Maar ik beloof als ik er maandagochtend nog zo mee zit dat ik dan zeker wel even ga bellen. Anders moet ik weer zo lang wachten tot mijn afspraak op 14-10
Het is zeker snel gegaan als ik nu terug kijk, maar ik weet nog heel goed dat het de eerste tijd veelste langzaam ging....
Nu kan ik soms niet wachten totdat het zover is en we eindelijk ons kindje kunnen zien, wat is het geslacht, hoe ziet het eruit hoe zal het allemaal gaan. Maar aan de andere kant mag het van mijn nog zoveel langer duren omdat ik de trapjes en beweging van onze kleine nog heel erg zal gaan missen.
Hoe is het verder bij jou??

Link naar deze reactie
03/10/2008 @ 19:43
Kiki

Hey dames,

Ben sinds gisteren terug van vakantie. Zalige vakantie gehad, goed weer, lekker eten en mooie stranden. Wat wil een mens nog meer?

Vandaag mijn eerste echo gehad. Is echt wel heel indrukwekkend om eindelijk te zien dat er een kindje in je buik groeit. Kon ook het hartje al horen kloppen. Dan pas besef je dat je zwanger bent.

Groetjes Kiki
Link naar deze reactie
04/10/2008 @ 08:18
Wendy

Online Status Stuur bericht
hey westerhoutje! over de slijmprop: sommige vrouwen verliezen hem wel 3x in een zwangerschap, na enkele dagen maakt je lichaa weer een nieuwe aan. daarom is het verliezen ervan geen indicatie over wanneer de bevalling gaat beginnen. maar wanneer je krampen te erg worden moet je wel gaan bellen hoor!!! het zou nu nog echt te vroeg zijn. ik heb de slijmprop helemaal niet verloren terwijl mijn vliezen wel gebroken zijn voordat de weeen begonnen. (ik ben de slijmprop vast wel verloren trouwens, maar ik heb hem niet gezien, laat ik het zo zeggen).
fijn weekend allemaal!
x
wendy

Link naar deze reactie
04/10/2008 @ 08:56
Dais

Online Status Bekijk profiel
Hi Westerhoutje,

Met mij gaat het ok. Mijn zusje duwde gisteren voorzichtig op mijn buik en voelde iets en het bewoog. We waren in de wolken, iedereen voelen natuurlijk. Was dat ons kindje?

Ik heb helaas keelontsteking, gaat erg rond hoorde ik. Ik neem geen medicijnen maar probeer het met veel drinken en snoepjes op te lossen. Maakt me niets uit als alles maar goed is met ons meiske.

Ben benieuwd wat jij in je buik hebt. Je hebt een prachtige buik, kan me voorstellen dat je het straks gaat missen. Wanneer verwachten jullie de kleine? Zie het niet staan (ben erg nieuwsgierig haha).

Ok beloofd is beloofd meissie! Maandag.

Liefs

[Laatst gewijzigd door Dais - 04/10/2008 @ 08:58] - Link naar deze reactie
04/10/2008 @ 10:13
pien

Westerhoutje, bellen hoor als je twijfelt. Daarvoor is de verloskundige! Zelf heb ik bij Pieter wel een slijmprop verloren (een halve dag voordat de bevalling begon) en bij Maarten heb ik niets gezien of gemerkt.

Gisteren voor het eerst gewerkt. Het wegbrengen WAS NIET LEUK.. Maandag tijdens het proefdraaien had ik nergens last van. Maar nu trok Maarten een heel zielig gezichtje. Zijn mondhoeken trok hij helemaal naar beneden. Ik ben dus huilend naar mijn werk gegaan.

Mijn man heeft Maarten opgehaald en toen was er nog niks aan de hand. 'smiddags tegen vijf uur werd Maarten ziek..... (daarvoor had hij veel geslapen en zijn laatste flesje om 10.45 gehad.) Hij wilde niet meer drinken, voelde koud aan en moest spugen.

Mijn man is met Maarten om half 8 naar de huisartsenpost gegaan en ik heb Pieter in bad gedaan. Pieter was opeens erg misselijke en heeft ook gespuugd.

Mijn man had in de nacht van donderdag op vrijdag ook al gespuugd. Dus het was nu duidelijk dat het om een virus ging.....

Nu gaat het met iedereen al weer wat beter, maar ik heb nu wel een onbestendig gevoel in mijn maag.

Al met al niet een ideale dag om te starten met werken.

Gr Pien

Link naar deze reactie
06/10/2008 @ 13:37
Westerhoutje

Heey meiden,

Hier is alles goed. zaterdag was mijn trouwdag en dat hebben we samen gevierd en gister heb ik lekker geshopt...nou ja lekker. Ik moest telkens aan mijn man vragen of ie mijn schoenen/broek of dergelijke aan of uit wilde trekken en dat bracht soms hilarische tafarelen met zich mee.
Nu heb ik dus weer leuke items aan mijn garderobbe toegevoegd en ik heb goed opgelet dat ik het na mijn zwangerschap ook nog goed kon dragen. van die voedingstopjes enzo.

Omdat ik me zo goed voel heb ik dus ook de verloskundige niet gebeld. Moe en last van stuitje heb ik nog wel maar dat is niets nieuws onder de zon.
Volgende week naar de verloskundige is nu naar mijn gevoel vroeg genoeg.

Pien: Jeetje wat een rot gevoel moet je dat hebben gegeven en dan ook nog zo ziekjes toen hij opgehaald werd.
Is iedereen nu wel weer beter?

Dais: Enorm benieuwd ben ik wat ik voor mensje in mijn buik heb. Niet alleen het geslacht maar ook hoe het eruit ziet op wie het lijkt of het haar heeft of een heel kaal koppie. Hahahaha zo kan ik uren door fantaseren.

Wendy: tnx voor die info die had ik hard nodig. Als ik hem al verloren had dan heb ik hem dus gewoon weer aangemaakt.
Hoe is het verder met je en je meiske??

Groetjes Westerhoutje
Link naar deze reactie
07/10/2008 @ 16:15
Kiki

Online Status
Hey dames

Heb op 31/10 eerste consult bij de gyne en op 6/11 mijn volgende echo. Kan haast niet wachten tot het die tijd is. Maar zal wel normaal zijn zeker.

Groetjes Kiki

Link naar deze reactie
07/10/2008 @ 23:16
Westerhoutje

Hee kiki
Dat gevoel van niet kunnen wachten tot de volgende afspraak komt mij heel bekend voor en ik denk de meeste van de meiden hier wel.
En ik denk ook dat dat blijft totdat je eindelijk je ukkie in je armen kan houden en er 24/7 naar kan kijken.
Nu kijk ik ook nog telkens uit naar de volgende afspraak en dan krijg ik niet eens meer een echo. Gewoon de informatie en de geruststelling dat alles goed gaat met ons ukkie is al heel fijn.
Hoe is het verder met je? Heb je al allemaal simpies of vlieg je er aardig doorheen?
Welterusten

Link naar deze reactie
08/10/2008 @ 11:00
pien

ha dames....

Heb een aantal pittige dagen achter de rug. Gelukkig geniet ik nu van twee vrije dagen!

Maarten is sinds gisteren weer een beetje normaal gaan drinken. Verder was iedereen snel weer beter.

Maar het is nog niet fijn om Maarten weg te brengen naar de crèche. Het gaat daar nog niet zo lekker Hij huilt veel en slaapt daar bar weinig. (half uurtje gisteren). Hij komt helemaal brak van de crèche ik stop hem direct in bed en hoor hem niet meer.

Zelf loop ik een beetje met mijn ziel onder mijn arm op mijn werk. Ik kan nog niet echt mijn draai vinden.

Gr Pien

Link naar deze reactie
08/10/2008 @ 13:03
Wendy

Online Status Stuur bericht
pien, ik begrijp NU AL wat je bedoeld... ik zit er aan te denken om thuisblijfmoeder te worden en dat had ik een paar maanden geleden NOOOOOIT gedacht!!!

Link naar deze reactie
08/10/2008 @ 16:36
An

Online Status Bekijk profiel
Pien, ohw bah, wat vervelend zeg! Kan me helemaal in je verplaatsten. Ik zie er ook als een berg tegenop om Jesse straks weg te brengen naar het kinderdagverblijf.

Kun je nog ouderschapsverlof opnemen? Misschien kun je dan een dag per week minder gaan werken voorlopig....... Sterkte en een

Hier alles oke. Jesse is erg makkelijk de laatste tijd. Soms komt hij 's nachts nog om een uur of vijf, maar meestal slaapt hij wel tot 7.00uur. Verder is het een heerlijk mannetje Hij grijpt nu naar zijn speeltjes, brabbelt en lacht. Wel leuk dat ze steeds meer kunnen. Iedere dag met hem vind ik een feestje

x An

Vermoedelijke bevalling op 11/08/2008.
Al 48 weken en 6 dagen zwanger (122.41% ver), nog 8 weken te gaan.
Toegevoegd via deze pagina.

Link naar deze reactie
08/10/2008 @ 21:40
pien

Mijn dag was ook echt een feestje....

Ik heb Maarten heerlijk verwend vandaag. lekker gespeeld en de hele dag geknuffeld (als hij wakker was).

Met pieter heb ik heerlijk geknutseld. Kastanjes opgepimpt met glitters. Dit voor een geheim doosje dat hij heeft gemaakt op school.

Op het kinderdagverblijf zeggen zij dat kinderen zo'n twee weken nodig hebben om te wennen. Volgende week heb ik vakantie. Ik ben van plan Maarten dan wel weg te brengen (maar dan eerder op te halen). Het is echt doorbijten voor iedereen.

En, inderdaad ouderschapsverlof kan ik zo aanvragen (de regeling op onze school is ook best gunstig..)Als het echt niet gaat is dit een oplossing.

Morgen ga ik er weer een feestje van maken

Link naar deze reactie
09/10/2008 @ 21:11

Hey meiden,

Jeetje westerhoutje,wat eng dat je denkt de slijmprop verloren te hebben.
Maar zoals ik verder las ben ik ook blij met wendy's uitleg vooral omdat je er nu geen last meer van hebt dus het zal dan niets geweest zijn he!!
Kan me wel goed voorstellen dat je het eng vond!!
Hoe voel je je nu verder??
Die harde buiken kunnen echt geen kwaad als ik alles zo lees alleen moet er wel genoeg ruimte tussen zitten van herstel he!!
Schopt en rommelt jou kleine nog veel??
Die van mij maakt nog regelmatig koprollen volgends mij,en dat voelt niet altijd prettig!!

Hoi Dais,
De tijd gaat zeker snel maar ook als ik zo naar jou banner kijk hoor!!
Soms lijkt het wel alsof je ons in haald,hahaha!!
Ben je al wezen shoppen voor roze of hou je daar niet van??
Beterschap trouwens,neem lekker thee met honing dat doet wonderen!!
Kan goed dat je al iets voelt van je kleine hoor,op een bepaald moment weet je het echt zeker en kan het niet meer missen!!!

Hey kiki,
Welkom thuis!!!
En geen last van misselijkheid of zoiets??
Gaaf he een echo,dan pas komt het besef he!!!
Geniet ervan meid,voor je het weet heb je je volgende controle en mag je je wonder weer bewonderen!!

Hai Wendy,
Ojee je moet nog helemaal niet denken aan werken joh,geniet jij nog maar van je kraamtijd!!
Hoe gaat het verder??
Slaapt je meisje goed en drinkt ze goed??
Hoe doet de papa het,kan hij het combineren met zijn werk???

Hey Pien,
Hoe is het in de ziekenboeg??
Ben jezelf ook nog beroerd geweest of ging dat wel??
Ach wat zielig dat je knul moeite heeft met de nieuwe omgeving maar hou vol hoor,straks gaat het vast allemaal goed en heeft hij het naar zijn zin!!
Mama heeft het er vast moeilijker mee dan hij

Hoi An,
Wouw jij hebt wel een lekkere slaper he,van wie heeft hij dat??
Wanneer moet jij weer werken dan,de tijd vliegt he ik heb het idee dat jullie allemaal nog maar net bevallen zijn en nog lang moeten genieten van thuis zijn!!!
Heb je weer nieuwe foto's van je ventje,ben benieuwd!!!

Ik ben deze week lekker vrij!!
Effe een weekje aan het kamertje rommelen maar vooral veel slapen!!!
Vannacht weer goed beroerd geweest en dan vandaag de na weeen ervan!!!
PPPFFF hoop dat het snel over is als de kleine er is want nu al worden de nachten onderbroken en slecht!!!
Hebben jullie trouwens nog tips voor een autostoeltje??
Vind dat zo moeilijk,ik wil niet de duurste maar als ik er één zie staan van 50 euro dan vertrouw ik het ook weer niet!!

Nou meisjes een fijne avond,ik ga me bedje snel in!!
Hopelijk nu wel een goede nacht!!!

Link naar deze reactie
09/10/2008 @ 21:40
Kiki

Online Status
Hey dames,

Buiten erg moe zijn (kan tot 14u per dag slapen) , heb ik eigenlijk geen last van kwaaltjes. Ben totaal niet misselijk (wat me soms toch wel wat zorgen baart). Integendeel, kan nu letterlijk voor 2 eten, heb steeds honger.
Nog regelmatig steekjes in mijn onderbuik, maar denk dat dit mijn baarmoeder is die aan het uitrekken is, allez dat hoop ik althans.
Hoop dat die drie weken tot consultatie en echo snel voorbij zijn zodat ik weer wat geruster kan zijn en dat ik mijn ukkie zijn/haar hartje kan horen kloppen.

Groetjes Kiki

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]