< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Soms gaat het mis... » zwanger worden na miskraam

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Soms gaat het mis...
zwanger worden na miskraam
27/08/2008 @ 15:26
Lunneke

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Linette, ocharme Mike, dat moet verschrikkelijk zijn, zoveel pijn hebben, goed dat hij kan uitrusten...
En Alexander, zoveel schrik gehad voor een spuit dat hij slecht werd, ik kan geloven dat je er zef niet goed van werd..
Hopelijk mag het weer eens een beetje keren voor jou...

En Snuffie, schitterend nieuws van je schildklier en het risico voor een volgende zwangerschap... Ik ben zo blij voor jou...
Ja, misschien volgend jaar een hele bende terug aan het keuvelen over de stampjes en de ongemakken en de dikke buik etc....
Het zou wel leuk zijn... ook al ben ik er misschien niet één van, ik zal het toch plezant vinden om alles te volgen... En misschien geraken wij ook overtuigd, wie weet???

Dikke knuffel
Lunneke

[Laatst gewijzigd door Lunneke - 27/08/2008 @ 15:27] - Link naar deze reactie
27/08/2008 @ 19:54
nance

Hoi Meiden,

Wat leuk om jullie alweer te horen over een derde.
Ik ben niet aangestoken hoor, ben er heel zeker van dat ik
echt geen derde kindje wil.
Ben benieuwd wie van jullie weer het eerst zwanger is, mischien wel weer allemaal in dezelfde periode, over een tijdje als iedereen er weer echt aan toe is.

Linette, wat vervelend dat Mike zo ziek is, gaat het inmiddels iets beter? Gaat het al beter met Stefan zn oortje?

Sadie heeft vannacht erg last van haar tandjes gehad.
Ze had flinke pijnscheuten echt zielig.
Noah heeft het lekker druk op school, hij zit weer lekker in het ritme. Alles gaat zn gangetje eigenlijk.

Ga dr weer vandoor

Knuffel Nance
Link naar deze reactie
28/08/2008 @ 22:52
Meisje

Online Status Bekijk profiel
hoihoihoi

lunneke, wat erg voor je zus... ik heb er echt mee te doen. de volgende keer duimen we zeker weer mee!

snuffie, dat is eigenlijk fantastisch nieuws hé!!! het zou echt héél leuk zijn als we hier weer samen kunnen aftellen. dit is mijn "planning": in januari weer starten met omnibionta, vanaf maart- april weer zonder anticonceptie, zodat ons kindje nog net geboren wordt binnen mijn contract ALS alles meteen goed gaat hé.

linette, gaat het zo zonder mike en alleen met de kindjes? 't is beter voor mike maar voor jou niet zo leuk hé. hoe komt dat eigenlijk dat alexander zo fel reageerde op die spuit? het zal wel vreselijk schrikken zijn geweest...

nance, weer tandenpijn... maar gelukkig weten jullie wat er gaande is, want als ze wenen zonder dat je iets weet, dat is om de muren van op te lopen. en noah die heeft zijn draai alweer gevonden op school, de vakantiesfeer is nu echt wel weg. volgende week starten in belgie ook de scholen weer, 't zal weer een pak drukker worden op de weg.

verder niet veel nieuws, in mijn bloed hebben ze niets abnormaals gevonden, alle waarden waren ok. ik denk dus dat ik meer in de richting van een serieuze dip moet denken. ik denk dat het veel te maken heeft met mijn werk... ik kan er hier niet teveel over zagen, je weet wel, maar om een idee van de sfeer te schetsen: er heeft iemand zijn ontslag aangekondigd en iemand anders zoekt ook ander werk. als er maar een 6tal personeelsleden zijn, is dat behoorlijk veel!

met jul alles prima, ik geniet nog steeds met volle teugen! ik heb al 10 tanden ontdekt, ze komen steeds per 2 en nu heeft hij dus ook 2 kiezen. ik ontdek ze altijd pas laat, dan denk ik steeds "oooh zou hij daarom ze lastig zijn geweest de afgelopen dagen" ocharme het mannetje. het blijft ook bij 3-5 stapjes, maar hij begint zich steeds meer rechtop voort te bwegen langs muren en meubels ipv te kruipen.

veel liefs
meisje
Link naar deze reactie
30/08/2008 @ 10:31
snuffie

Hallo!

Even bijkletsen hier! Ik weet niet of ik het hier zo duidelijk heb laten horen, maar ik heb me de afgelopen tijd toch nog veel zorgen gemaakt om Nette. Haar voetjes die zo spits staan, haar kleine gestalte (in vergelijking met ons en Pol), haar snelle hartslag (160 in rust), haar hoofdje dat dus weer helemaal dichtzit...

Ik ben dan op zoek gegaan naar een betrouwbare kinderarts, en heb me door de verpleegster van K&G laten doorverwijzen naar een man in Lier. Daar zijn we donderdag geweest. En het bezoekje bij die kinderarts is me echt 100% is meegevallen, voor de eerste keer sinds dat ik in aanraking gekomen ben met kinderartsen.

Die man trok gewoon een uur tijd uit voor ons. Heeft heel ons verhaal beluisterd, van zwangerschap en schildklierproblemen over de ziekenhuisopname van Nette tijdens haar eerste levensweken, de voedingsproblemen, de reflux en allergievermoedens, haar schedeloperatie... Tot en met mijn ongerustheid over de spitsstand van haar voetjes, haar kleine gestalte en haar snelle hartslag.

Vervolgens heeft hij haar grondig onderzocht, heel nauwkeurig haar hoofdje gemeten en zelf zijn ongerustheid geuit over het feit dat de naad alweer volledig dichtzat (wilde hij zeker verder opvolgen)...

Hij vond het heel gek dat Nette zelf nog nooit op schildklier was getest, zeker gezien haar trage groei, haar snelle hartslag, haar bootschedeltje...

Gevolg: er is bloed genomen en dat wordt nu nagekeken op schildklierwaarden en op allerlei allergieën. We hebben een verwijzing gekregen naar een kindercardioloog waar we 17/9 al terecht kunnnen. Verder raadde hij Bobath-therapie aan ivm haar hypertone voet- en beenspiertjes. Door die overmatige spierspanning kan ze nog steeds niet alleen staan want vindt niet voldoende evenwicht op haar teentjes.

Eindelijk een dokter die tijd uittrekt, die verbanden zoekt tussen verschillende aandoeningen en die oorzaken zoekt voor bepaalde dingen. Ik ben helemaal in de wolken! En pas als na het consult bij de cardioloog blijkt dat haar hartje toch volledig in orde is, ga ik opgelucht kunnen ademhalen. Dan hebben we echt alles laten nakijken wat voor problemen zou kunnen zorgen. Als het dan niks is, dan leg ik me daar graag bij neer. Maar ik zou het mezelf niet vergeven hebben als ik nonchalant zou omspringen met mijn mijn moederinstinct dat continu alarm flikkert van 'er is iets niet pluis!'. Nu heb ik gehoor gegeven aan dat alarmgevoel, en de dokter heeft ook gehoor gegeven aan mijn bezorgdheden. Dat is wat ik wou.

Nu nog hopen dat alle uitslagen goed zijn ofwel dat er iets kan gedaan worden wanneer het toch niet zo goed zou blijken te zijn.

Voila, dat was even wat ik hier kwijt wilde!

Meisje, amai, jij hebt al echt een 'planning' zeg! Zo nauwkeurig heb ik het nog niet uitgerekend allemaal. Ik zou graag zwanger worden tegen de tijd dat we verhuizen. Zo hoef ik geen hele zwangerschap en bevallingsverlof opgesloten te zitten in een klein appartementje met twee kinderen en een dikke buik.

Met Pol zijn we ondertussen ook bij de uroloog geweest (het was wel de week van de dokters de afgelopen week). Ik moet nu zes weken een zalfje aan zijn piemeltje smeren, en als dat niet voldoende effect heeft volgt er een besnijdenis. Duimen maar dat het werkt. Probleem is wel dat de 'behandeling' niet zo wordt geapprecieerd door Pol zelf. Tja, dat zal even doorzetten zijn he...

Vanochtend hier weer hilariteit: Pol werd wakker en ik vroeg of hij op het potje wilde gaan (dat lukt hier nog altijd niet zo bijster goed). Zijn antwoord: 'neen mama, hoeft niet. Ik heb juist al geweest'. Toen snoof ik eens en ja, ik rook het, hij was al geweest... helaas in zijn pamper... 't Is toch een deugnietje hoor!

Ik ga nog wat genieten van mijn weekend, het zou wel eens rap gedaan kunnen zijn, want de kans is groot dat ik word opgebeld om te gaan werken straks...

Groetjes
Snuffie

Link naar deze reactie
30/08/2008 @ 12:01
LinetteP

Snuffie wat fijn dat je een arts treft die jou en je bezorgdheden serieus neemt en er wat mee gaat doen. Wat een opluchting te weten dat er wat gebeurt nietwaar?
Slimmerik die Pol, hij zal wel denken als ik nu gauw... dan hoeft dat potje niet... Ach het komt echt wel hoor.

Meisje, wat een mooie planning zeg! Hier blijft het bij twee hoor, hoewel ik nog wel eens denk... mmm nog ééntje erbij maar daar steekt Mike dan wel een stokje voor hoor.

De reden dat Alexander flauwviel? Geen idee, wij verzinnen van alles maar hebben terecht aangegeven aan de observatiemedewerkers dat we dit graag onderzocht willen hebben door de kinderarts.

Stefan heeft gisteravond 10 stappen los gedaanb!!!

Fijn weekend!!
Linette

Link naar deze reactie
03/09/2008 @ 20:40
Emma R

Online Status
Hey dames allemaal... Ik dacht, nu mijn zus Lunneke in Centerparcs zit met haar gezinnetje, zal ik hier ondertussen eens een woordje plaatsen en meteen héél erg bedanken voor al die opgehouden duimpjes dat ook ik en mijn ventje vlug gezegend mogen worden met het papa- en mamaschap
Ik ben de ontgoocheling van laatst inmiddels alweer goed teboven en kijk uit naar mjn folikkelmeting van morgen. Normaal gezien zou ik dan vrijdag of zaterdag mijn Pregnylspuit moeten krijgen om zondag of maandag de tweede IUI te hebben.
Spannende tijden, opnieuw.
Inmiddels zitten wij in ronde 11 en hopen we echt dat het nu eens ook aan ons mag zijn...
Linette, jij zal het gemakkelijk onthouden wanneer wij nu iets meer gaan weten want een test zou kunnen volgenop de dag dat jouw jongste 1 jaar zal worden... het begin van de herfst, mijn favoriete seizoen!
Voila, bij deze dus eens een groetje van mij.
Dikke knuf
Emma
Link naar deze reactie
03/09/2008 @ 21:11
LinetteP

Hai Emma, dat gaat dan een mooie dag worden...

Knuffel retour,
Linette

Link naar deze reactie
Gisteren @ 23:13
LinetteP

Hello ladies,

iedereen druk?

Vandaag en afgelopen dinsdag is Alexander op zijn taalontwikkeling getest, afgelopen dinsdag was dit een nonverbale test, ruimtelijke ordening en zo, vandaag was de taalbegrip aan de beurt en dan echt praten voor Alexander.

Hij scoort flink, heel flink, dat dachten wij al van te voren, maar dat hij zo ver voor ligt met zijn taal...

Gemiddeld ligt hij qua begrip en taalgebruik zo'n anderhalf tot twee jaar voor op zijn leeftijdsgenootjes.

We zijn benieuwd wat er nu gaat gebeuren, we hebben in ieder geval besloten om hem toch gewoon te laten wennen op de basisschool hier waar wij hem hebben opgegeven.
Hij mag in de eerste week van oktober starten met twee keer per week een middag komen wennen. Spannend... maar ook leuk.

Mijn ventje, hij heeft het vanmiddag echt zo goed vol gehouden. Het duurde ontzettend lang, (van half 3 tot half 5!!) maar hij deed het echt super.
Wij zijn zo ontzettend trots op hem...

Stefan... ach vandaag maar drie spuitluiers gehad, en omdat meneer nog veel meer loopt ploft ie ook vaker van hogere hoogte op zijn pamper....

En dus heb ik hem vanavond direct na het eten bij de derde keer maar hop met poep en al zo in bad gezet en hem even eerst afgespoeld, broek en romper zijn alweer uitgespoeld inmiddels....

Pffff wat een stank zeg, die zal binnen kort wel een tand erbij hebben zeker.

Ik heb met Mike weer een flink gesprek gehad over mij en mijn ziekte dat ik ook aan mijn rust moet komen. Dat ik dat echt nodig heb omdat het anders straks helemaal niet meer gaat. Gelukkig heeft hij mij deze week echt super geholpen met de kindjes en met het huis.
Daarnaast gaan we kijken of we voorlopig tot Alexander naar school gaat niet een dag in de week de kids naar een kinderdag verblijf kunnen brengen zodat wij wat meer rust krijgen (lees ik het meest...) Dit gaat we op medische gronden proberen aan te vragen zodat we een gedeelte vergoed krijgen via de gemeente.

Morgen moet ik de arts even bellen, de huisarts dan, want ik heb bij Stefan onder zijn rechter oksel een harde knobbel gevonden en dat vind ik een verontrustend gevoel....

Linette

[Laatst gewijzigd door LinetteP - Gisteren @ 23:15] - Link naar deze reactie
Vandaag @ 12:16
mirella

Hoi Allemaal!!

Linette, het zou idd beter voor je zijn als je een dag helemaal voor jezelf hebt. Je staat er vaak alleen voor en dan valt echt niet mee.
Hoe gaat het met Mike op het moment? En Stefan een knobbeltje in zijn oksel, oei ik zou daar ook van schrikken weet je intussen al iets meer?

Snuffie, wat fijn dat je een arts hebt getroffen die eens goed naar je luistert zo hoort het ook! Hopelijk hebben jullie alles duidelijk.

Meisje, jullie hebben al een hele planning leuk hoor!

Lunneke, je zit heerlijk in Centerparcs geniet lekker!

Vero, hoe gaat het met jou en je kleine mannetje?

Astrid, bij jullie ook alles okay?

Nance, zijn er al weer tandjes door bij Sadie??

Hier was het afgelopen weken niet zo leuk, 2 weken terug had ik een positieve zwangerschapstest maar helaas 2 dagen later kwam alles gewoon op gang...Volgende week nog wel even naar de vk ze wilde nog even een echo doen om te kijken of er niets is blijven zitten.....
Jammer, het klinkt misschien raar maar ik heb dan liever dan het zo vroeg gebeurt(natuurlijk liever helemaal niet) dan zoals de keer voor Ryan met een x aantal weken.....

Ryan groeit nog steeds super, hij gaat ook zo hard met zijn ontwikkeling.... Hij heeft nu 5 tandjes en hij zegt al erg duidelijk papa en bah dat is echt superleuk!!! Hij probeert te kruipen maar komt nog niet zo hard vooruit wel grappig om te zien hoeveel inspanning hij levert om er beweging in te krijgen....

Vanavond is ons laatste nachtje in dit huis, morgen komt er een grote verhuislift en gaat alles naar een opslag dan gaan we een paar weekjes bij m,n schoonouders logeren en dan 1 oktober is de overdracht van ons nieuwe huis....

Fijn weekend allemaal!

Liefs Mirella

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]