< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Augustus 2007-Club » augustus baby!

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
06/03/2008 @ 20:10
jufpeetje

Online Status Stuur bericht
Hoi allemaal

Was er al een tijdje niet meer geweest en kon toen het forum niet meer vinden.
Alles goed met iedereen?
Snuffie hoe is het herstel van Nette? Gaat het goed met haar?
Hier sinds een week weer aan het werk en met Jacco en de fles is het een drama.
Meneer krijgt nog 3 keer bv. de bedoeling was dat de bv. van de middag in fles gegeven zou worden door oppas, maar hij doet niks meer met de fles. Sinds 3 weken heeft hij 2 tanden en net of hij niet meer weet hoe het moet.
Iemand nog tips?

Groetjes Peetje

[Laatst gewijzigd door jufpeetje - 06/03/2008 @ 20:43] - Link naar deze reactie
20/03/2008 @ 22:13
diana

Hoi Jufpeetje,
Hier werd aangeraden een tuitbekertje te geven in plaats van fles als de tandjes doorkwamen. Ik moet zeggen dat het bij ons ook even drama was toen de tandjes doorkwamen maar is inmiddels weer goed;)
Hoe bevalt het werken? Valt het combineren mee?
Ik ben inmiddels weer bijna 5 maanden aan de slag en het ritme zit er goed in.

Wij zijn net terug van een bezoek aan NL, vliegen was erg mee gevallen, nu nog even uit de jetleg komen en alles is weer goed.

Snuffie, hoe gaat het met het herstel? Ik las ergens anders dat je veel verschil kon zien. Hopelijk hebben we nu alle operaties gehad in de augustus club.

Iedereen vrolijk pasen!!
Diana
Link naar deze reactie
21/03/2008 @ 08:03
snuffie

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo!

Fijn om weer wat van jullie te horen! En fijn dat het overal ook lekker loopt. Hier gelukkig ook hoor. Nette is helemaal hersteld van de operatie, het litteken is nog een smal lijntje dwars over haar hoofd, maar zal later tussen haar haren zeker niet meer opvallen. Haar hoofdje heeft een mooi ronde vorm gekregen, ipv die langwerpige 'bootvorm'. Enkel haar voorhoofd is nog een beetje boller dan normaal, maar het valt niet echt op.

Qua ontwikkeling doet ze het allemaal netjes volgens het boekje, dus daarover hoef ik me ook al geen zorgen te maken.

Ook hier komen er stilaan twee tandjes door. Het geeft idd wat moeilijkheden bij het drinken, maar het lukt nog wel hier.

Ook ik ben sedert drie weken weer aan het werk, en hoewel het lekker druk is, de combinatie met twee kleintjes, een huishouden en de bouwwerf van ons toekomstige huis, geniet ik er toch ook wel van. Ben 's avonds vaak echt stikkapot, TV kijken of een boek lezen is er niet meer bij. Nadat de kindjes in bed zitten, we zelf gegeten en afgewassen hebben, en ik nog wat strijk of andere klusjes aan de kant heb, is het vaak 22u en kan ik mijn ogen nog nauwelijks openhouden. Ik moet er voor mijn werk 's ochtends ook telkens uit om 5.30, dus meestal kruip ik rond tienen 's avonds ook meteen al in mijn bedje.

Vandaag een vrije dag, omdat ik morgen werken moet. Zaterdagdiensten heb ik gelukkig niet zo frequent, we zitten in een roulement voor het permanentiesysteem van onze voorziening (ik werk als zorgcoördinator in de gehandicaptenzorg), dus af en toe heb ik ook wel eens weekenddienst 's ochtends of 's avonds.

Zo, vandaag tijd maken voor de kindjes!

Groetjes
Snuffie

Link naar deze reactie
05/04/2008 @ 14:57
jufpeetje

Hoi meiden

Fijn dat Nette zo goed opgeknapt is en dat je er straks (bijna)niets meer van ziet.
Ik vond dat bij mijn vriendin ook zo wonderlijk hoe snel haar dochtertje herstelde en het is niet niks wat ze hebben gedaan.

Kan me helemaal inleven hoe druk het is met werk, huishouden en kind(eren). Hier ook hoor vooral 's morgens heb ik de hectiek. Om 6.00 op en dan kids klaarmaken en mezelf en naar de oppas brengen, daarna door naar mijn eigen werk. Gelukkig kan mijn man de kinderen weer ophalen, dat scheelt.

Hier wat onzekerheden over mijn werk. Heb het niet helemaal naar mijn zin en zou binnen bestuur kunnen wisselen van school. Maar de functie die er voor mij zou zijn is twee dagen in twee verschillende groepen 1/2. Dat is nou net een groep die ik niet ambieer.
Twijfel dus heel erg. Blijven waar ik nu ben en gesprek aangaan over alles wat me dwars zit. Kijken of ik twee dagen kan werken met groep die ik leuk vind. Of naar andere school waar ik andere collega's en directie heb, dichterbij maar een groep die mij niet ligt en verhuizing in vooruitzicht.
Bwah... is net een jojo in mijn hoofd en wordt hier moe van.

Snuffie hoe is het werken jou weer bevallen?
Hoe plan jij je weekenddiensten in met Nette en oppas? of is je man dan thuis en past hij op?

Diana je was op bezoek in Nederland geweest. Bij familie?
Erg veel last van Jetlag gehad?
Hoe zat het ook al weer dat jullie in VS zaten?

Veel liefs voor iedereen,
Peetje

Link naar deze reactie
06/04/2008 @ 09:34
snuffie

Hai Peetje,

Pff, ja, vermoeiend zeg, dat gepieker over je werk. Je wil wel de pro's en contra's op een rijtje zetten, maar het probleem is altijd dat je zelfs met zo'n lijstje nog niet de volledige draagwijdte kan inschatten van welke keuze je ook maakt. Want misschien vind je die andere groep wel heel leuk... Of weegt het voordeel van dichterbij te werken eigenlijk toch helemaal niet op tegen de nadelen die eraan vasthangen. Je kan het maar te weten komen door het te proberen, maar in dat geval blaas je weer andere bruggen op he...

Hier valt het werken reuze mee hoor. Ik werk nu wat minder, 32u per week ipv 40. En verspreid over 4 dagen per week, gemiddeld genomen dan, want bij een weekenddienst werk ik de ene week wat meer dan de andere natuurlijk. Ik heb het geluk van ouders en schoonouders dicht in de buurt te hebben. Zowel moeder als schoonmoeder zijn ondertussen op pensioen gegaan, en beiden staan in voor de opvang van de kindjes als ik ga werken. Dat is heel erg gemakkelijk, want ik heb soms 's avonds nog eens een vergadering, en mijn man werkt heel erg lange dagen, dus dan heb ik toch nog 's avonds oppas. Ook bij een weekenddienst nemen de grootouders met veel plezier de opvang voor hun rekening. Mijn man is dan wel thuis, maar steekt al zijn vrije tijd in de verbouwingen van ons huis, vandaar...

Ik prijs me wel heel gelukkig met zulke oma's, ik denk niet dat alle grootmoeders die opoffering willen/kunnen maken. Maar anderzijds, ze vinden het allebei ook reuzefijn om te doen hoor. Bovendien zijn Pol en Nette (voorlopig) aan beide kanten van de familie de enige kleinkinderen, dus ze worden nog met aandacht en liefde overladen... Als er straks neefjes en nichtjes komen, dan acht ik de kans veel kleiner dat de oma's alle opvang nog gaan willen verzorgen, dus tegen die tijd zal ik moeten uitkijken naar een onthaalmoeder (tenzij onze kindjes dan alweer naar school gaan eh).

Hoe is het nu met Jacco?

Zijn jullie kindjes ook zo snel groot aan het worden? Nette zit ondertussen zonder moeite mooi recht, en doet ook verwoede pogingen om te gaan kruipen. Dat is wel normaal voor die leeftijd, denk ik, maar ik vind het echt spectaculair, want met Pol hadden we een heel andere baby. Die ging pas rechtzitten met 9 maanden, en kroop pas met 13 maanden... Een luiaardje dus!

Hoewel ik het heel fijn vind om weer aan het werk te zijn (lees: weer een maatschappelijke positie en een eigen leven te hebben) kijk ik toch ook alweer uit naar onze eerste vakantie. In juni een weekje naar Nederland, een vakantieparkje ergens in Overijssel geloof ik (vriendin heeft het geregeld, weet nog niet precies waar we gaan belanden dus). We gaan met drie koppels en vier kindjes. Als het weer nog een beetje meezit, en we kunnen wat uitwaaien, dan is de vakantie voor mij geslaagd.

Een uitgebreidere vakantie zit er hier niet in voorlopig, we hebben echt al onze vrije tijd nodig om zo snel mogelijk door onze verbouwingen heen te zijn. Want zolang we niet kunnen verhuizen zitten we met een hypotheek + de huur van ons appartement. Dat is toch een beetje al te gek he.

Zo, ben weer weg! Hopelijk laten jullie hier allemaal gauw nog 'ns iets horen!

Snuffie

Link naar deze reactie
07/04/2008 @ 20:00
jufpeetje

Hai Snuffie

Fijn dat het werken je zo meevalt.
Je boft idd. met zulke fijne en stabiele oppas.
Mijn ouders en schoonouders wonen allebeide in het Noorden van ons land en wij zijn in het westen op ruim 2 uur rijden komen te wonen.
Helaas dus geen ouders die op kunnen passen.
Vooral schoonouders kunnen het hier weleens moeilijk mee hebben dat ze de kinderen zo weinig zien.
Was wel fijn geweest en zowel qua stress als qua financieen een stuk prettiger als ze op hadden kunnen passen.

Met Jacco gaat alles naar wens.
Hij is een echte bollie van nu ruim 7 maanden.
Maar iedereen die hem ziet schat hem door zijn postuur meer rond een jaar. Denk dat hij al 10 kilo is en ong. 75 cm. Van kleding truitjes draagt hij nu maat 80/86. Een flinke jongen dus.
Hij is zeer goedlachs en een lekkere knuffelbeer.
Twee tanden heeft hij nu en ik denk dat de volgende twee niet lang op zich zullen laten wachten.
Rollen van naar buik en rug is een dagvullende bezigheid.
Pas in juli weer naar ziekenhuis, maar het gaat echt goed met hem, heb er alle vertrouwen in.

Zijn jullie al aardig op dreef met verbouwen huis?
Hoe was het ook alweer, kamer uitbreiden of bovenverdieping?
Weet er alles van om in de troep te zitten. Vorig jaar heeft mijn man zelf een uitbouw aan huis gemaakt. Alles zelf, prachtig geworden, maar voor dat het zover is....

Groetjes Peetje

Link naar deze reactie
07/04/2008 @ 23:31
diana

Hoi allemaal,
Leuk te horen dat het goed met de kleintjes gaat. Het is inderdaad ongelooflijk hoe snel het gaat. Jasper zit nmiddels ook en rolt overal naar toe. Hij is ook een flinke jongen (ongeveer 9-10 kilo en 70 cm).
Aan ons avontuur in de VS komt ook bijna een einde. Per half juni ga ik weer in NL werken. (we zaten voor mijn werk in de VS). Mijn nieuwe baan is meer leidinggevend en wordt een grote uitdaging, maar ik denk ook erg druk. Gelukkig zal mijn man een tijdje wachten met solliciteren en zal hij voor 4 dagen max. gaan werken.
We zullen het hier wel erg missen, maar wij merken ook dat het voor de grootouders wel erg zwaar is om de kleine aan de andere kant van de wereld te hebben (hij is het enige kleinkind aan allebei de kanten).
De komende tijd wordt het nog even van het lekkere weer hier genieten (25-30C + veel zon) en veel regelen. we gaan over 2 weken nog wel even naar het strand (Florida) om uit te blazen.

Peetje, veel succes met het maken van je keuze. Uiteindelijk breng je veel van je tijd door op het werk dus hopelijk vind je iets met leuke colega's en de klas die bij je past. Ook veel succes met Jacco zijn controle, maar zoals je al schreef volgens mij gaat het supergoed met hem.

Snuffie ben blij om te horen dat Nette het zo goed doet. In het zkh vertelde ze mij al dat meisjes over het algemeen wat sneller zijn dan jongetjes;) is alles goed gegaan met de narcose? jasper zijn hele darmen zijn maanden overstuur geweest!

Groetjes uit het nu nog zonnige baton Rouge,
Diana
Link naar deze reactie
08/04/2008 @ 21:45
snuffie

Hoi,

Jullie mannetjes zijn idd al flinke kerels, qua gewicht en lengte. Nette zit hier nog steeds niet aan 8 kilo (vorige week 7.8 kg), en meet nu zo'n 69 cm denk ik.

Diana, zal best gek zijn, om weer in Nl te komen wonen, na zo'n lange periode in de States. Goed dat je in juni terugkomt, dan is het klimaatverschil hopelijk niet al te groot. De afgelopen maand is het hier vreselijk weer geweest: altijd regen, koud, klammig, ... BAH! Ik snak naar de taferelen die jij beschrijft: 25° en een zwoel briesje...

Goed dat je man deeltijds wil werken nu jij in een job met meer verantwoordelijkheid (en waar dus wschl ook meer uren of meer flexibiliteit van je verwacht worden) terechtkomt. Hier is het omgekeerd: mijn man werkt in de chemische industrie en ik in de zorgsector. Hoewel we allebei een mooi diploma en een functie op niveau hebben, verdien ik een heel stuk minder. Als er bij ons iemand deeltijds gaat werken, is het dus logisch dat ik dat ben. Maar ik vind dat ook niet zo erg, ik geniet er echt van om wat meer bij mijn kindjes te zijn.

Jasper zoveel last gehad van de narcose? Nette is enkele dagen flink misselijk geweest na de ingreep (veel overgeven), maar haar spijsvertering was toch al vrij snel weer in orde. Gelukkig maar.

Peetje, best lastig he, die opvang, als je niet kan terugvallen op de grootouders. Ik heb Pol vier maanden naar een onthaalmoeder laten gaan (toen de oma's zelf nog werkten en dus niet konden oppassen), en dat was ook telkens heksen en stressen om niet te laat te komen 's avonds. Bij de oma's kan je het net iets rustiger nemen, want het komt niet aan op tien minuutjes vroeger of later.

Jullie met Jacco ook in juli weer op controle? Nette ook. Eind juli wordt haar hoofdje nog eens nagekeken. Ik vind het best lang wachten. Maar ben er anderzijds ook wel gerust in hoor: ze ontwikkelt zich prima, en de vorm van haar hoofd is ook erg verbeterd tegen vroeger.

Zo, ga nog wat lezen voor ik in m'n bedje duik!

Snuffie

Link naar deze reactie
15/04/2008 @ 22:18
diana

Hoi allemaal,
Vandaag voor het laatst naar de kinderarts hier geweest(9 maanden check-up). Alles zag er goed uit en hij is nu 71 cm en 9,5 kilo. Hij gaf niet eens een kikje toen ze bloedprikten.
Verhuizen zal inderdaad wel even tegenvallen. Het duurt ongeveer 6 weken voordat onze spullen in NL zijn (container per boot), dus het zal een tijdje hotel worden. We zijn begonnen met lijstjes maken voor wat we allemaal moeten regelen. Verder is het werk nog druk om alles op tijd af te krijgen en voor te bereiden op de nieuwe baan.
Ik wilde dat het al volgend weekend was, zodat ik op het strand kon liggen;)
We zullen in NL ook ons oude huis moeten verkopen en een nieuw huis kopen, dus misschien dat ik jullie nog om verbouw tips kan gaan vragen.

Groetjes,
Diana
Link naar deze reactie
18/04/2008 @ 14:21
jufpeetje

Zo Diana wat een nieuwe ontwikkelingen zeg. Heb je er zin in?
Kan me voorstellen dat het ook weer erg wennen zal zijn in ons kikkerlandje.
In welke plaats ga je werken en waar zoeken jullie een huis?
Veel succes met alles afronden en dan nog lekker genieten op het strand.

Snuffie fijn he dat Nette zich ook zo goed ontwikkeld.
Juli zal dan even met de controles een spannende maand voor ons worden, maar ik heb er alle vertrouwen in dat het goed zal zijn met onze kids.

Jacco krijgt zijn derde tand nu door. Dit keer een boventand en hij heeft er onwijs veel last van. Maar hij is ook snotverkouden en heel hees en benauwd. Lekkere samenloop van onstandigheden, maar niet heus.

Heb goed gesprek met directrice gehad op werk en besloten te blijven en er minstens nog een jaar voor te gaan.

Groetjes Peetje

Link naar deze reactie
02/05/2008 @ 10:50
snuffie

Hoi,

Peetje, goed dat het gesprek met de directie op je werk meeviel, en dat je er weer een beetje zin in hebt nu.

Ja, juli wordt weer spannend, met de controles in zicht, maar ook ik heb er echt wel een goed oog in. Zolang ze blijven ontwikkelen en vooruitgang boeken, is het OK, nietwaar?

Diana, wanneer komen jullie nu precies terug naar Nederland? Of zijn jullie ondertussen al terug? Het begint hier nu stilaan lente te worden, maar het echte zonnige warme lenteweer is nog niet kunnen doorbreken. Hopelijk breng jij het mee naar hier!

Jasper 71 cm en 9.5 kg, dat is een flink brokje, niet? Toch gezien zijn prematuriteit? Ons Nette was vorige week met de 9-maanden check up 70 cm en 7.920 kg. Qua lengte niet veel verschil, maar in gewicht toch wel blijkbaar... 't Is een meisje he, die mogen wel wat fijner gebouwd zijn.

Zo, ik ga hier eens alles klaarmaken om straks naar het huwelijk van een collega te gaan kijken met de kindjes. Ze weet helemaal niet dat we met de collega's hebben afgesproken aan het stadhuis waar ze trouwt. Hopelijk vindt ze het een leuke verrassing. Moet nu nog de bengels in bad steken, eten geven, luiertassen klaarzetten en mezelf wat fatsoeneren... Tot later dus!

Snuffie

Link naar deze reactie
04/05/2008 @ 14:31
diana

Hoi allemaal,
Hoe gaat die ermee? Peetje, goed te horen dat je een goed gesprek hebt gehad. Geeft denk ik ook wel wat rust dat je nu weet waar je aan toe bent. Wanneer moeten jullie in Juni terug naar het ziekenhuis?
Snuffie, hoe was de bruiloft? Was je college erg verrast? En hoe gaat het met Nette's hoofdje?

Hier is alles lekker druk en chaotisch. Over 5 weken vertrekken we terug naar NL. Aangezien ik naar een andere plaats terug ga, dan waar ik werkte voordat ik naar de VS ging, gaan we niet terug naar ons oude huis (in Utrecht). In plaats daarvan gaan we dichter bij mijn werk in een gemeubileerd huisje zitten totdat we een niew huis gevonden hebben (omgeving Breda) en ons oude huis verkocht hebben. Op zich wel fijn dat we niet 2 keer hoeven te verhuizen, maat het betekend ook dat onze eigen spullen voor ongveer 6 maanden opgeslagen gaan worden.

Dus we zullen het qua persoonlijke spullen het de eerste komende maanden moeten doen met de 60 kilo die we meenemen met onze vlucht. Ik vind het wel zielig dat Jasper al die tijd zonder zijn speelgoed moet doen, maar ik denk dat er 2 setten grootouyders (en ooms en tantes) klaar staan om dat probleem op te lossen. Jasper is inderdaad behoorlijk hollands glorie, alhoewel hij wat smaller is dan een paar maanden geleden. maar voor amerikaanse begrippen is hij keurig p50 qua lengte en gewicht (en p75 voor hoofd). Er is inderdaad weinig nog te merken van zijn vroeggeboorte en volgens de kinderarts hier is hij perfect gezond.

Nou, ik ga even terug naar mijn mannen. Groetjes, Diana
Link naar deze reactie
30/05/2008 @ 23:20
jufpeetje

Ha meiden

Diana wat een drukte zal je hebben met as. verhuizing.
Fijn he dat Jasper ook zo goed groeit en ontwikkelt?

Jacco was gisteren op bureau weer gewogen en gemeten en is nu met 9 mnd 10,5 kilo en 78 cm. De lengte ging de bovenste curve uit en met gewicht ging het gelukkig wat rustiger aan. Verder was alles prima in orde. Helaas heeft hij vandaag na middagslaapje weer koorts aanval gehad. Geen idee waar dat nou weer van is. Misschien tand nr 5 die door komt?

Snuffie hoe was je collega's bruiloft? Was ze een mooie bruid en was ze erg verrast jullie te zien?

Hoe is het trouwens met jullie zelf na de bevalling gegaan? Ik bedoel dan met jullie gewicht. Zelf kom ik bijna niet van mijn zwangerschapskilo's af. Ik doe mijn best en dan is er weer iets onverwachts en dan zit het er weer aan. Wil er toch nog 15 tot 20 kilo af hebben. Ambitieus he?

Groetjes Peetje

Link naar deze reactie
31/05/2008 @ 10:34
snuffie

Hallo dames!

De bruiloft (alweer bijna een maand geleden) was heel leuk. Collega zag er stralend uit in een roodpaarse jurk! En de kindjes vonden het ook erg leuk, heel die gezellige drukte enzo!

Nettes hoofdje, daar heb ik eigenlijk geen idee van of dat nu goed verder groeit of niet. We moeten pas eind juli weer op controle, dus pas dan gaan we weten of alles normaal is geëvolueerd sinds de operatie. Ikzelf vind dat ze er superschattig uit ziet, en ik hoor dat ook van veel mensen om me heen, dus zo opvallend zal het allemaal wel niet meer zijn. Ik voel nog wel steeds een flink niveauverschil tussen haar voorhoofdsbeen en de twee pariëtaalbeenderen. Hopelijk verdwijnt dat nog met het groeien... Ze heeft gelukkig een flinke haardos, zodat je de bobbelige vorm van haar hoofd niet echt kan zien.

Verder alles hier prima hoor. Druk druk druk, dat wel, maar dat zal overal wel hetzelfde zijn waar mensen de combinatie kinderen, werk, huishouden en bouw moeten klaarkrijgen.

De zwangerschapskilo's, daarvan plakken er hier ook nog steeds enkele aan. Zo'n 5 kilo meer dan voor mijn beide zwangerschappen. Maar toen was ik ook wel aan de magere kant, dus die hoeven er niet allemaal meer af. Een tweetal kilootjes wil ik nog graag kwijt, maar hoeveel moeite ik ook doe, het lijkt maar niet te lukken. Ik ben eigenlijk niet zo ontevreden over het geheel, maar ik heb op mijn buik echt een zwemband en op m'n onderrug zo van die lelijke 'love-handles' gekregen. Dat is eigenlijk zowat het enige waar ik vanaf wil. Alleen blijkt dat niet zomaar vanzelf te gaan.

Ik ga regelmatig lopen, is wel goed voor de conditie maar je doet er niet mee aan plaatselijke vetverbranding of training van buikspîeren. Dus de probleemzone wordt niet echt aangepakt door het joggen. Maar buikspieroefeningen vind ik zooo vervelend, en een fitnesszaal bezoeken vind ik ook een gedoe. Lopen is het makkelijkst: schoenen aantrekken en hop! Kan op elk moment van de dag, hoef er de auto niet eerst voor te nemen, ... alleen is het niet de ideale methode om mijn figuur terug te krijgen. Maar toch, 't is beter dan helemaal niks te doen, niet?

Peetje, veel moed om die kilo's kwijt te raken. Ben je er al actief mee bezig, of ben je nog in het stadium van verzinnen hoe je het gaat aanpakken?

Ik ga maar weer eens verderdoen, moet vanmiddag nog gaan werken, bah...

Groetjes
Snuffie

Link naar deze reactie
01/06/2008 @ 16:13
diana

Hoi Peetje en Snuffie,
Hoe gaat het met jullie kindjes? Is Jacobs koorts al verdwenen?
Gaat het nu beter op school Peetje.
Leuk he Snuffie om te horen als mensen complimentjes geven over je kindje. Jasper is altijd een hele charmeur in restaurants en heeft de 5 tafeltjes om ons heen meetsal om zijn vinger gewikkeld

Ons laatste weekendje in ons huisje hier is aangebroken. Donderdag komen de inpakkers en vrijdag de verhuizers. We gaan dan nog 5 dagen in een hotel zitten (om laatste zaakjes op het werk en ander papierwek af te handelen etc.) en dan vertrekken we woensdag de 11 naar NL. We komen dan donderdag in NL aan en maandag begin ik met mijn nieuwe baan. het is nu allemaal nog een beetje onwerkelijk...

Jasper heeft een ontwikkelingsspurt gemaakt de laatste paar weken. Hij kruipt inmiddels goed, kan zelf gaan zitten en staan en heeft zijn eerste stapjes zonder hulp gezet. Ik ben benieuwd of hij nog een terugslag gaat krijgen van de verhuizing.

Waarschijnlijk komt mijn volgende berichtje uit NL, tot die tijd veel plezier met jullie kleintjes,
Groetjes Diana
Link naar deze reactie
02/06/2008 @ 16:04
diana

Oh ja Peetje om nog antwoord te geven op je vraag. Ik was ongeveer 2-3 weken na de zwangerschap mijn babygewicht kwijt (ik was wel maar 9 kilo aangekomen en natuurlijk maar 7,5 maand zwanger geweest).
Met de drukte van na het ziekenhuis gaan 3x per dag en borstvoeding geven was ik na 3 maanden uiteindelijk 5 kilo lichter dan voordat ik zwanger werd.
nadat ik gestopt ben met borstvoeding geven (op 6 maanden) zijn daar weer 3 van terug gekomen.
Groetjes Diana
Link naar deze reactie
10/06/2008 @ 14:02

31 weken
hey allemaal ,

ik ben nu 31 weken dus nog effe volhouden eh!!!
hoeveel weegt jullie baby toen je 31 weken was of als je er 31 weken bent!
onze wordt geschat op 1460 gram ongeveer en de gyn zei da da heel licht was ,terwijl hier op site staat da gewicht 1500 ongeveer is wat is het dan normaal geicht of weegt de onze toch iets te weinig? mja beter iets te weinig dan iets teveel denk ik eh om te bevallen

groetjes

Link naar deze reactie
04/07/2008 @ 09:19
diana

Hoi allemaal,

Hoe gaat die ermee? wij zijn inmiddels weer in NL. Na 3 lange weken hotel zitten we nu in een tijdelijk huisje in Rotterdam (Kralingen). Wel met een tuintje erbij, erg handig want sinds een dikke week loopt Jasper nu ook los. Afgelopen weken was hij al druk bezig met 1 handje vast te lopen, maar nu durft hij het aan om kleine stukjes zelf te lopen. Vooral als hij in allebei zijn handjes iets vast heeft (onderzetters zijn op het moment zijn favoriete speelgoed).
Volgende week hebben we zijn eerste verjaardag (12 juli), dus dat wordt feesten.

Hoe gaat het met jullie kindjes?
Snuffie, ik als ergens anders dat je nu lekker vakantie hebt. Het zonnetje schijnt nu mijn kantoor binnen, dus een beetje jaloers ben ik wel.

Groetjes,
Diana
Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 14:04
snuffie

Hoi!

Amai, Jasper loopt los! Knap zeg!

Wanneer kunnen jullie naar jullie eigen huis? Want het huisje waar je nu zit is dus ook nog tijdelijk? Lijkt me een heel gedoe, van hotel naar tijdelijk huisje en straks weer eens verhuizen... Hopelijk gaat het allemaal naar wens nu.

Ja, ik heb vakantie. Sinds afgelopen donderdag. Toen was het heerlijk weer, dus dat viel goed mee. Ondertussen is het hier flink aan het regenen, dus tot daar mijn zonnige vakantie... Ben dan maar aan het wassen en plassen gegaan... En heb deze ochtend een nieuwe autostoel gekocht voor Pol. Hij is net op tijd uit zijn vorige gegroeid, nu kan Nette die gaan inpalmen...

Verder niet veel nieuws hier. Maak me weer een klein beetje zorgen om Nette, allez, om het feit dat ze zo klein is. Hoe groot zijn jullie kindjes?

Nette is nu 71 cm en weegt 8 kg. Lijkt me echt heel klein, toch zeker in vergelijking met Pol. Die had die maten toen hij 5 maanden oud was!!! Eind juli mogen we nog eens op controle bij de chirurg die haar schedel opereerde. K ga daar toch nog eens vermelden dat ik vind dat ze traag groeit. Misschien zorgen om niks, maar toch...

Kan ook wel door haar koemelkallergie komen dat ze minder goed groeit, ze krijgt bij lange nog niet alles wat een ander kind op deze leeftijd al wel mag eten...

Er huilt er eentje...

Groetjes
Snuffie

Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 11:16
diana

Hoi Snuffie,
Jasper was op 9 maanden 71 cm en 10 kilo. Sindsdien hebben we hem niet meer gemeten, maar ik denk dat hij nu ongveer 75 cm is en 10-11 kilo (door al het rondrennen is hij niet meer aangekomen).
Het is denk ik wel goed om na te vragen, maar ik zal me niet echt te veel zorgen maken.
Ikzelf woog pas 10 kilo met 16 maanden.
Wel vervelend dat ze nog veel last van allergieen heeft, moet je er met veel eten rekening mee houden?
Jasper is echt een hongerige beer. Per dag gaat er 400 ml melk in, 100-200 gr groentenpotje, 200 g fruitpotje, 100-200 g yoghurt, 1-3 nijntjes koekjes en een boterham.
Hij weigert resoluut iets anders te drinken dan melk, dus thee of sap gaat er niet echt in.. Hij heeft ook een heel erge hekel aan stukjes in zijn fruit of groente en heeft een erg sprekend gezicht...
We gaan binnekort voor het eerst naar een consultatiebureau, ben benieuwd hoe het gaat bevallen.
Groetjes,
Diana
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]