[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 20/03/2008 @ 22:13 diana | Hoi Jufpeetje, Hier werd aangeraden een tuitbekertje te geven in plaats van fles als de tandjes doorkwamen. Ik moet zeggen dat het bij ons ook even drama was toen de tandjes doorkwamen maar is inmiddels weer goed;) Hoe bevalt het werken? Valt het combineren mee? Ik ben inmiddels weer bijna 5 maanden aan de slag en het ritme zit er goed in. Wij zijn net terug van een bezoek aan NL, vliegen was erg mee gevallen, nu nog even uit de jetleg komen en alles is weer goed. Snuffie, hoe gaat het met het herstel? Ik las ergens anders dat je veel verschil kon zien. Hopelijk hebben we nu alle operaties gehad in de augustus club. Iedereen vrolijk pasen!! Diana |
| 07/04/2008 @ 23:31 diana | Hoi allemaal, Leuk te horen dat het goed met de kleintjes gaat. Het is inderdaad ongelooflijk hoe snel het gaat. Jasper zit nmiddels ook en rolt overal naar toe. Hij is ook een flinke jongen (ongeveer 9-10 kilo en 70 cm). Aan ons avontuur in de VS komt ook bijna een einde. Per half juni ga ik weer in NL werken. (we zaten voor mijn werk in de VS). Mijn nieuwe baan is meer leidinggevend en wordt een grote uitdaging, maar ik denk ook erg druk. Gelukkig zal mijn man een tijdje wachten met solliciteren en zal hij voor 4 dagen max. gaan werken. We zullen het hier wel erg missen, maar wij merken ook dat het voor de grootouders wel erg zwaar is om de kleine aan de andere kant van de wereld te hebben (hij is het enige kleinkind aan allebei de kanten). De komende tijd wordt het nog even van het lekkere weer hier genieten (25-30C + veel zon) en veel regelen. we gaan over 2 weken nog wel even naar het strand (Florida) om uit te blazen. Peetje, veel succes met het maken van je keuze. Uiteindelijk breng je veel van je tijd door op het werk dus hopelijk vind je iets met leuke colega's en de klas die bij je past. Ook veel succes met Jacco zijn controle, maar zoals je al schreef volgens mij gaat het supergoed met hem. Snuffie ben blij om te horen dat Nette het zo goed doet. In het zkh vertelde ze mij al dat meisjes over het algemeen wat sneller zijn dan jongetjes;) is alles goed gegaan met de narcose? jasper zijn hele darmen zijn maanden overstuur geweest! Groetjes uit het nu nog zonnige baton Rouge, Diana |
| 15/04/2008 @ 22:18 diana | Hoi allemaal, Vandaag voor het laatst naar de kinderarts hier geweest(9 maanden check-up). Alles zag er goed uit en hij is nu 71 cm en 9,5 kilo. Hij gaf niet eens een kikje toen ze bloedprikten. Verhuizen zal inderdaad wel even tegenvallen. Het duurt ongeveer 6 weken voordat onze spullen in NL zijn (container per boot), dus het zal een tijdje hotel worden. We zijn begonnen met lijstjes maken voor wat we allemaal moeten regelen. Verder is het werk nog druk om alles op tijd af te krijgen en voor te bereiden op de nieuwe baan. Ik wilde dat het al volgend weekend was, zodat ik op het strand kon liggen;) We zullen in NL ook ons oude huis moeten verkopen en een nieuw huis kopen, dus misschien dat ik jullie nog om verbouw tips kan gaan vragen. Groetjes, Diana |
| 04/05/2008 @ 14:31 diana | Hoi allemaal, Hoe gaat die ermee? Peetje, goed te horen dat je een goed gesprek hebt gehad. Geeft denk ik ook wel wat rust dat je nu weet waar je aan toe bent. Wanneer moeten jullie in Juni terug naar het ziekenhuis? Snuffie, hoe was de bruiloft? Was je college erg verrast? En hoe gaat het met Nette's hoofdje? Hier is alles lekker druk en chaotisch. Over 5 weken vertrekken we terug naar NL. Aangezien ik naar een andere plaats terug ga, dan waar ik werkte voordat ik naar de VS ging, gaan we niet terug naar ons oude huis (in Utrecht). In plaats daarvan gaan we dichter bij mijn werk in een gemeubileerd huisje zitten totdat we een niew huis gevonden hebben (omgeving Breda) en ons oude huis verkocht hebben. Op zich wel fijn dat we niet 2 keer hoeven te verhuizen, maat het betekend ook dat onze eigen spullen voor ongveer 6 maanden opgeslagen gaan worden. Dus we zullen het qua persoonlijke spullen het de eerste komende maanden moeten doen met de 60 kilo die we meenemen met onze vlucht. Ik vind het wel zielig dat Jasper al die tijd zonder zijn speelgoed moet doen, maar ik denk dat er 2 setten grootouyders (en ooms en tantes) klaar staan om dat probleem op te lossen . maar voor amerikaanse begrippen is hij keurig p50 qua lengte en gewicht (en p75 voor hoofd). Er is inderdaad weinig nog te merken van zijn vroeggeboorte en volgens de kinderarts hier is hij perfect gezond.Nou, ik ga even terug naar mijn mannen. Groetjes, Diana |
| 01/06/2008 @ 16:13 diana | Hoi Peetje en Snuffie, Hoe gaat het met jullie kindjes? Is Jacobs koorts al verdwenen? Gaat het nu beter op school Peetje. Leuk he Snuffie om te horen als mensen complimentjes geven over je kindje. Jasper is altijd een hele charmeur in restaurants en heeft de 5 tafeltjes om ons heen meetsal om zijn vinger gewikkeld ![]() Ons laatste weekendje in ons huisje hier is aangebroken. Donderdag komen de inpakkers en vrijdag de verhuizers. We gaan dan nog 5 dagen in een hotel zitten (om laatste zaakjes op het werk en ander papierwek af te handelen etc.) en dan vertrekken we woensdag de 11 naar NL. We komen dan donderdag in NL aan en maandag begin ik met mijn nieuwe baan. het is nu allemaal nog een beetje onwerkelijk... Jasper heeft een ontwikkelingsspurt gemaakt de laatste paar weken. Hij kruipt inmiddels goed, kan zelf gaan zitten en staan en heeft zijn eerste stapjes zonder hulp gezet. Ik ben benieuwd of hij nog een terugslag gaat krijgen van de verhuizing. Waarschijnlijk komt mijn volgende berichtje uit NL, tot die tijd veel plezier met jullie kleintjes, Groetjes Diana |
| 02/06/2008 @ 16:04 diana | Oh ja Peetje om nog antwoord te geven op je vraag. Ik was ongeveer 2-3 weken na de zwangerschap mijn babygewicht kwijt (ik was wel maar 9 kilo aangekomen en natuurlijk maar 7,5 maand zwanger geweest). Met de drukte van na het ziekenhuis gaan 3x per dag en borstvoeding geven was ik na 3 maanden uiteindelijk 5 kilo lichter dan voordat ik zwanger werd. nadat ik gestopt ben met borstvoeding geven (op 6 maanden) zijn daar weer 3 van terug gekomen. Groetjes Diana |
| 04/07/2008 @ 09:19 diana | Hoi allemaal, Hoe gaat die ermee? wij zijn inmiddels weer in NL. Na 3 lange weken hotel zitten we nu in een tijdelijk huisje in Rotterdam (Kralingen). Wel met een tuintje erbij, erg handig want sinds een dikke week loopt Jasper nu ook los. Afgelopen weken was hij al druk bezig met 1 handje vast te lopen, maar nu durft hij het aan om kleine stukjes zelf te lopen. Vooral als hij in allebei zijn handjes iets vast heeft (onderzetters zijn op het moment zijn favoriete speelgoed). Volgende week hebben we zijn eerste verjaardag (12 juli), dus dat wordt feesten. Hoe gaat het met jullie kindjes? Snuffie, ik als ergens anders dat je nu lekker vakantie hebt. Het zonnetje schijnt nu mijn kantoor binnen, dus een beetje jaloers ben ik wel . Groetjes, Diana |
| 08/07/2008 @ 11:16 diana | Hoi Snuffie, Jasper was op 9 maanden 71 cm en 10 kilo. Sindsdien hebben we hem niet meer gemeten, maar ik denk dat hij nu ongveer 75 cm is en 10-11 kilo (door al het rondrennen is hij niet meer aangekomen). Het is denk ik wel goed om na te vragen, maar ik zal me niet echt te veel zorgen maken. Ikzelf woog pas 10 kilo met 16 maanden. Wel vervelend dat ze nog veel last van allergieen heeft, moet je er met veel eten rekening mee houden? Jasper is echt een hongerige beer. Per dag gaat er 400 ml melk in, 100-200 gr groentenpotje, 200 g fruitpotje, 100-200 g yoghurt, 1-3 nijntjes koekjes en een boterham. Hij weigert resoluut iets anders te drinken dan melk, dus thee of sap gaat er niet echt in.. Hij heeft ook een heel erge hekel aan stukjes in zijn fruit of groente en heeft een erg sprekend gezicht... We gaan binnekort voor het eerst naar een consultatiebureau, ben benieuwd hoe het gaat bevallen. Groetjes, Diana |
[Reageer]

augustus baby!

. maar voor amerikaanse begrippen is hij keurig p50 qua lengte en gewicht (en p75 voor hoofd). Er is inderdaad weinig nog te merken van zijn vroeggeboorte en volgens de kinderarts hier is hij perfect gezond.
wat is het dan normaal geicht of weegt de onze toch iets te weinig?
mja beter iets te weinig dan iets teveel denk ik eh om te bevallen