< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Net zwanger! » Net zwanger en 30+

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Net zwanger!
Net zwanger en 30+
03/08/2008 @ 09:58
hope

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hallo sylvia,

Hoe was jaspers verjaardag??

Link naar deze reactie
05/08/2008 @ 20:44
sylvia485

Hallo Ine

Was het vorige week ook zo warm in jullie huis? Hier op ons appartementje was het niet te doen, 31° hebben we hier gehaald, pfff, de airco heeft volle toeren gedraaid.

Het feestje van Jasper was best leuk, we hebben bij vrienden in de tuin een BBQ gehouden en daarna taart gegeten. We hebben wel binnen moeten eten, maar de aperitief en de cadeautjes hebben we buiten uitgepakt. Jasper heeft nu echt een overvloed aan speelgoed staan, dus ik ga een deel wegsteken en af en toe eens wisselen. Van ons heeft hij een autootje gekregen en daar toert hij nogal op rond hoor, alle zetels hier aan de kant en meneertje heeft plek genoeg.

Sinds gisteren gaat Jasper terug naar een creche, maar wel maar voor een maandje. Onze onthaalmoeder is heel augustus met vakantie en we kregen vervangopvang. Het valt er supergoed mee, het is ook in Boechout en vlakbij. Als we dit als eerste creche hadden gehad, dan waren we denk ik nooit weggegaan.

Normaal moest ik morgen met Jasper naar K&G, maar ik heb afgebeld. het wordt heel goed weer en we gaan bij mijn ouders BBQen, dan kan Jasper daar in het zwembadje spelen. Ik kan nu pas in oktober gaan voor zijn spuitjes, dus ik ben een beetje aan't denken of ik niet gewoon naar de kinderarts ga voor zijn spuitjes en K&G laat voor wat ze zijn. Hun raad heb ik toch niet echt nodig, intuïtie en gevoel is nog het beste om een kind groot te, brengen. Vorige keer had ik er een verpleegster die geen woord zei dus daar heb je ook niets aan. Amai zeg Pablo is een flink kereltje, heeft hij verder nog veel last gehad van de spuitjes? Hoe zit het nu met melk drinken? Nog steeds niets?

Gaan jullie binnenkort niet kamperen? Ik dacht toch dat jullie nog op vakantie gingen.

Dit weekend zijn jullie dicht in onze buurt geweest: Lier. Wij wonen op de baan naar Lier, de baan waar discotheek LaRocca is. Misschien kom ik het weekend van 15 augustus in jullie buurt. Waarschijnlijk gaan we een weekendje naar de caravan van mijn schoonouders in Bredene aan zee.

Zo geniet morgen ook nog van het zonnige dagje!

Groetjes

Sylvia

Link naar deze reactie
06/08/2008 @ 22:16
hope

Hallo Sylvia,

ja tis wat te zeggen met dat speelgoed, eigenlijk krijgen ze veel té veel hé.

Twas hier inderdaad ook verschrikkelijk warm, Bas heeft 2 nachten geen oog geslapen, wij slapen dan nog onder het dak ook. Wij hebben jammer genoeg geen airco alleen zo'n domme ventilator die in feite alleen maar warme lucht verplaatst.

Pablo heeft geen last gehad van zn spuitjes, wel van de spuit zelf. Amai wa was me da, die eerste ging nog maar die tweede was echt een venijnige onderhuids. Hij heeft tranen met tuiten gehuild.
Als ik jou was zou ik ook gewoon naar huisdokter gaan, als je nog zo lang moet wachten, er zou maar juist iets gebeuren hé. Ik ga alleen naar KeG omdat het makkelijk is en omdat ik benieuwd ben naar gewicht en lengte. Je moet wel eerst je HA opbellen en een voorschrft gaan halen voor die spuitjes en dan zelf naar apotheek. Ik ben ook een keer in het begin met Pablo naar huisdokter geweest voor spuitjes toen ik niet naar KeG kon omdat ik zelf ziek was.

Wat eten betreft, hij drinkt nu wel soyamelk vanillesmaak. Geen enkele andere, volle melk of groeimelk/eerstestapjes melk zijn in feite beter, maar hij wil ze echt niet. Ik meng er meestal we wat groeimelk door, zodat ie het niet zo proeft. Och ja hij heeft een soort melk binnen en dat is het voornaamste. Hier blijft groentepap de grote favoriet, en liefst iets dat heel erg afsmaakt met veel kruiden. Hij is ook gek op alle soorten vlees en ook nectarinen gaan er vlotjes in. Brodd eet nu niet zo graag meer. Tis allemaal in periodes..

Eet Jasper goed nu?

Wij vertrekken inderdaad nog op vakantie. we gaan weg woensdag 13/08 om 20.00, rijden rustig tot smorgens, nemen dan een chambre d'hôte, rijden dan verder (nog zo'n 250 km) tot in Les landes (zuidelijke westkust) daar kamperen we dan 9 dagen en dan gaan we naar een huis van vrienden in de Dordogne: http://www.le-presbytere-dordogne.be (300 km verder), daar blijven we zes dagen en dan gaan we van huiswaarts. we nemen ook Anouk mee, het dochtertje van 9 van broer van Bas. Ik heb er ontzettend veel zin in, we zijn vandaag nog wat nieuwe spulletjes gaan kopen en ook een nieuwe opvouwbare buggy voor onze Pablo. De volgende dagen al veel gereedmaken en uitkijken naar de reis.

Zo, dan waren we bij jullie in de buurt. En jullie binnenkort bij ons, al zitten wij dan weer heel wat verder. Volgende keer moeten we maar eens samen een terrasje doen hé, 4 levengenieters en 2 deugenieten..

Ik ga dan eens naar mn bedje

Daag

Link naar deze reactie
07/08/2008 @ 14:04
hope

Heb nieuwe foto's van verjaardag Pablo!

Link naar deze reactie
10/08/2008 @ 21:55
sylvia485

Hey Ine

Effe een snel berichtje, ik ga morgen wel wat meer schrijven. We hebben weer een druk weekend gehad en een hele slechte nacht met Jasper achter de rug, pff meneer was om 1u klaarwakker. We zijn stikkapot en gaan nu in ons bedje kruipen, hopende op een betere nachtrust. Tot morgen

Groetjes

Sylvia

Link naar deze reactie
11/08/2008 @ 20:32
sylvia485

Hallo Ine

Jij bent waarschijnlijk al volop koffers aan't pakken, zalig ... Ik ben ook aan't aftellen, nog 4 weken, hihi, nog wel even. Wat leuk dat jullie je nichtje meenemen, het zal wel druk zijn, maar daar kan je ook weer heel andere dingen mee ondernemen. Jullie vakantie klinkt zalig en de foto's wauw, dat huis ziet er prachtig uit, echt een gezellige Franse woning.

Jasper heeft zijn goede en slechte eetmomenten. Hij eet totaal geen brood, dat spuwt hij terug uit. Stukjes fruit af en toe, maar is vooral nog spelen.

7u00: 200 à 250ml groeimelk
9u30: cornflakes (thuis) of petit gervais (onthaalmoeder)
11u30: 200 à 250gr groenten (alle soorten) + vlees/vis (alle soorten) + pasta/rijst/couscous/aardappelen
2u00: rijstwafeltje
15u30: 200 à 300gr fruitpap
18u00: soep en van ons wat meeproeven + petit gervais
19u30: 200 à 250ml groeimelk

Momenteel wil hij op de vervangcreche geen groentenpap eten, terwijl hij bij de onthaalmoeder de restjes van alle kindjes ook nog eens mee op at. Thuis wil hij dan weer niet altijd fruitpap eten en bij de onthaalmoeder en creche eet hij dat wel heel goed. Ik maak er niet meer zo druk in, vroeger wel, maar nu weet ik dat hij zichzelf niet zal uithongeren.

Mooie foto's van Pablo zijn verjaardagsfeestje, zo schattig. De jongens worden toch zo groot al hé.

En ja zeg de volgende keer moeten we maar eens afspreken en eens iets gaan drinken of eten.

Groetjes en als ik je niet meer moest zien (waarschijnlijk wel) een hele fijne vakantie in Frankrijk.

Sylvia

Link naar deze reactie
11/08/2008 @ 23:14
hope

Hallo Sylvia

Hier volop aan het inpakken, ja bij kamperen komt daar heel wat bij kijken zeker nu met pablo erbij.

Als ik dat zo lees eet Jasper toch flink. Inderdaad je niet te veel zorgen maken!

Pablo's eetschema:

8.30 fles soyavanille (250 ml)
9.30 sandwich of boterham (momenteel eet ie wel geen brood maar wel sandwich) met hesp of kippewit
12.30 groentepap (hij lust alles en heeeel graag)
16.00 banaan en nectarine (hij wil zelf eten en liefst fruit in zn geheel)
17.00 koek
20.00 2 petit gervais en 150 ml soyavanille

Zo, ik ga eens mn bedje in want morgen wordt het een drukke dag! Om 7.30 komen Anouk en Amber (hun papa moet werken) Om 10.00 heb ik 2 uur bijles (heb student met herexamen) kort na de middag doe ik Pablo en zn 2 nichtjes naar oma waar andere broer van Bas Pablo komt oppikken rond 17.00 (hij blijft daar slapen want Bas speelt morgenavond in OOstende op de paulusfeesten). Om 15.00 komen vriendne van ons die in ons huis gaan logeren terwijl wij weg zijn en moeten we dus wat uileg geven. Dan verder inpakken en dan naar Paulusfeesten..

Groetjes
Ine

Link naar deze reactie
12/08/2008 @ 22:27
sylvia485

Hallo Ine

Amai, wat een drukte nog zo kort voor het vertrek!

Ik wil je nog een hele fijne reis toewensen, veel plezier met jullie allemaal!!!

Groetjes

Sylvia

Link naar deze reactie
13/08/2008 @ 17:48
hope

Merci!!

drukdrukdruk hier

misschien mail ik wel eens vanop vakantie

Ciao

Link naar deze reactie
20/08/2008 @ 14:05
sylvia485

hallo Ine

Hopelijk heb je een fijne vakantie. Geniet er nog maar even van.

Hier met een zieke Jasper gezeten, gelukkig is na 3 dagen de koorts gezakt. Alleen maandag is hij heel hangerig geweest, de andere dagene heeft hij er toch niet al teveel last van gehad.

Ik ben aan't aftellen ... nog exact 3 weken ...

Groetjes

Sylvia

Link naar deze reactie
27/08/2008 @ 12:12
sylvia485

Hallokes

Ondertussen nog maar 2 weekjes ... valt het op dat ik de dagen tel?

Ondertussen zijn jullie al op de terugweg veronderstel ik. Ik hoop dat het fijn is geweest.

Ik heb trouwens nog een heleboel vragen over een aantal praktische zaken ivm met vliegen met een baby. Dus als je terug bent ga ik je nog overstelpen met vraagjes.

Tot gauw

Sylvia

Link naar deze reactie
29/08/2008 @ 21:43
hope

Hallo Sylvia,

Wij zijn sinds vanmorgen terug van een zalige deugdoende vakantie! Het weer was fantastisch, se zijn lekker uitgerust en Pablo heeft het goed gedaan, ik vreesde voor aanpassingsproblemen maar hij heeft zich voorbeeldig "gedragen"! Goed geslapen, gegeten, de eerste wankele stapjes gezet..
Hoe gata het met jullie en Jasper?

Nog een paar daagjes en het nieuwe schooljaar is weer van start. Nog even een weekendje uitrusten..

vele groetjes

Link naar deze reactie
31/08/2008 @ 21:57
sylvia485

Hallo Ine

Sorry, ik had geen tijd om eerder te reageren, het was nogal een druk weekend en we hebben dan ook 100% van het mooie weer genoten.

Wat fijn dat het een leuke vakantie was en Pablo is zo flink geweest, super! Wow zette hij zijn eerste stapjes in Frankrijk! En stapt hij nu al flink of is het nog wankel en voorzichtig?

Zijn jullie veel gaan zwemmen of hebben jullie meer uitstapjes gemaakt?

Met ons gaat het heel goed. Vrijdag heeft ook Jasper zijn eerste stapjes gezet, 4 stapjes van de ene persoon naar de andere en dat gaat al goed, maar meer durft hij voorlopig nog niet. Hij had dit weekend ook veel last van tandjes en was daardoor nogal hangerig. Vorige week heeft hij een serieuse val gemaakt en had hij een wondje in zijn mond, dat bloedde nogal erg dus ik was al serieus in paniek. Ik zat al bijna op de spoed, mijn vriendin (mama van 3) heeft me tegengehouden, gelukkig want een mond bloed gewoon heel erg, maar het was uiteindelijk niet zo erg.

Jasper begint nu ook eindelijk dada te doen en zegt al mama en papa, of het al echt bewust is weet ik niet, soms denk ik van wel, maar anders is het voor hem ook gewoon een leuk woordje.

Nog een dikke week en wij vertrekken, gelukkig vliegt de tijd, want ik heb gemerkt dat wij dit weekend zo hebben genoten van het goede weer dat ik naar nog meer zon verlang! Dat zonnetje laadt toch wel ferm de batterijen op, moet ik zeggen.

Morgen de eerste schooldag en Pablo zal weer terug moeten wennen aan een ander ritme. Heb je hetzelfde uurrooster of is dat weer afwachten?

Zo ik hoor wel hoe je eerste werkdag is geweest en dan val ik je nog wel eens "lastig" met een paar vraagjes over op vakantie gaan en vliegen met een baby!

Groetjes

Sylvia

Link naar deze reactie
02/09/2008 @ 18:20
hope

Hallo Sylvia

Het zijn momenteel erg drukke dagen met de start van het nieuwe schooljaar, heb dus niet veel tijd om uitgebreid te reageren..

Hier gaat alles prima, ik vertel je later alles nog wel eens, als je nog vraagjes hebt beantwoord ik die dan met plezier!

Tot snel!

Vele groetjes

Link naar deze reactie
02/09/2008 @ 19:36
sylvia485

Hey Ine

Dat begrijp ik zeker hoor, ik kan het me goed inbeelden, ik heb 3 vriendinnen in het onderwijs staan, hahaha, het is niet bepaald de week om eens gezellig met hen bij te kletsten.

Ik zal al een paar vraagjes hier neerpennen en dan zie je maar wanneer je eens tijd hebt om te antwoorden. Ik hoor ook graag jou vakantie- en schoolverhalen.

* De buggy mag je meenemen tot je juist aan het vliegtuig bent zeker?
* Staat deze dan ook klaar als je op de bestemming aankomt?
* Mag je met een baby eerst instappen?
* Moest je met Pablo ook op de stoel aan het gangpad zitten? Of is dit alleen voor het stijgen en landen?
* Is er in de vliegtuigtoiletten een luiertafel? Ik heb daar nog nooit opgelet.
* Indien nee, hoe moet je dan een luier verwisselen in het vliegtuig?
* Kunnen ze aan boord flessen of eten opwarmen?
* Had Pablo last van zijn oortjes? Ik wil Jasper bij het opstijgen een fles geven zodat hij aan't zuigen is, maar we zitten met een tussenlanding en dan zal hij zeker zijn fles niet meer willen.
* Deden ze moeilijk over eten en drinken van een baby bij de controle?

Een hele waslijst met vragen en er zullen mij er nog wel te binnen schieten.

Zo ik hoor nog wel van je.

Groetjes

Sylvia

Link naar deze reactie
02/09/2008 @ 22:42
hope

hallo Sylvia,

Zo, ik ben klaar met alles, ik zal eens antwoorden op je vragen:

* De buggy mag je meenemen tot je juist aan het vliegtuig bent.
en normaal gezien staat die klaar als je op de bestemming aankomt. Dit kan wel even duren. Het mogen wel alleen van die kleine opplooibare buggy's zijn, onze pericles bijvoorbeeld zou niet meegemogen hebben.
* Met een baby mag je eerst instappen!
* Bij het opstijgen en landen hou je hem op je schoot met een speciale veiligheidsriem voor baby's, dus niet in het gangpad zitten.
* er is geen luiertafel, ik heb Pablo ververst (hij had kaka gedaan) op de stoel van de stewardessen, in hun "kotje", daarna zag ik ze duchtig spuiten met luchtverfrisser, hahaha.
* Aan boord kunnen ze flessen of eten opwarmen, wel alleen als het vliegtuig al opestegen is, niet bijvoorbeeld terwijl je staat te wachten om op te stijgen.
* Pablo had geen last van zijn oortjes, hij was ook niet ondretussen aan hetzuigen. Dat is natuurlijk bij iedereen anders, ik heb bijvoorbeeld op een vliegtuig last van mn oren, Bas totaal niet.
* Ze deden nit moeilijk over eten en drinken van een baby bij de controle, je mag wel alleen de hoeveelheid bij hebben die nodig is voor op het vliegtuig, geen volledige fles water bijvoorbeeld, ik had gewoon 2 flessen zelf al gevuld.

Voila, ik hoop dat je hier iets mee bent! Wanneer vertrek je juist?

Vele groetjes

Link naar deze reactie
Gisteren @ 09:46
sylvia485

Hallo Ine

Wij vertrekken woensdagmorgen voor 2 weken. Bedankt voor al je antwoorden.

* Wij nemen onze grote buggy ook niet mee, wij hebben zo'n Peg-Pereog die redelijk goed opvouwt en ineenklikt, ik vermoed dat die wel meemag.
* wij hebben onze stoelen al via het internet gereserveerd en daar stond op dat baby's altijd op de schoot bij de persoon met de zetel aan het gangpad moet zitten.
* Amai das wel straf, geen luiertafel. Dat zouden ze toch wel mogen voorzien, hoeveel mensen reizen er niet met baby's, tegenwoordig.
* Ik was van plan 2 warme (hete) flessen melk mee te nemen in een isotas en tegen dat we opstijgen hebben die de juiste temp. Ook bij het terug opstijgen (want wij hebben een stomme tussenlanding) wou ik Jasper nog wat proberen te laten drinken. Verder neem ik fruitpap en groentenpap mee. We zitten toch een 6tal uur op het vliegtuig en met alles er voor en erna ben je toch serieus lang onderweg.
* Ik neem ook 1 drinkbeker met water mee, ik zal wel zien, anders koop ik daar wel water. Mijn mama mag haar drinken ook meenemen, die heeft daarvoor wel een doktersbriefje, zij kan geen minuut zonder drinken omdat zij wegens bestralingen aan haar keel geen speeksel meer aanmaakt.

En hoe was de eerste werkweek? Valt de uurrooster mee, is het ongeveer hetzelfde en ook voor Bas? Anders moeten jullie elk jaar alles terug herorganiseren voor opvang.
Ik moet nog anderhalf dagje werken en dan ben ik er vanaf. Ik begin pas terug op 29 september.

Zet maar gauw wat vakantiefoto's op je profiel!

Groetjes

Sylvia

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]