< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » (On)Bewust alleenstaande moeders » bewust alleenstaande moeder worden?

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » (On)Bewust alleenstaande moeders
bewust alleenstaande moeder worden?
05/09/2008 @ 20:58
Dream

Online Status
Hoi allemaal,

Hier was het vandaag mijn laatste werkdag, mijn prenataal verlof is eindelijk begonnen en was niets te vroeg, want begon toch zwaar te worden, gaan werken en 's nachts niet goed slapen, heb veel last van pijn in de maag en van zwangerschapsjeuk. Met kindje is alles ok, het groeit en bloeit goed. 'k Begin wel nerveus te worden voor de bevalling en voor wat erna gaat komen.
Yenthe, voor de baby staat ook ongeveer alles klaar, maar zal me zeker niet vervelen de komende weken.

Joke en Nele, hoe is het nu met u?

Vit, ik duim mee voor u dat je vlug aan je volgende poging kan beginnen.

Nijnemijn, ik herken het gevoel van vermoeidheid. Als ze mij achteraf gaan vragen wat ik het lastigste vond aan zwanger zijn, dan zal het die vermoeidheid zijn (naast het feit dat ik op 24,5 weken met contracties in ziekenhuis heb gelegen).

Er vroeg ook iemand welke site dit was (bewust alleenstaande moeders op yahoo) dit is http://groups.yahoo.com/group/alleenenkinderwens/

Ik heb me ook eventjes aan het lijstje toegevoegd.

't Beste gewenst allemaal!

ZWANGERE DAMES:
Dream: Uz Gent, zwanger na 3de IUI, uitgerekend 4 oktober 2008
Lin: zwanger na 1ste ICSI, uitgerekend 2 februari 2009, vijfde echo op ?.
Nijnemijn: Jette, zwanger na 1ste ICSI, uitgerekend 3 februari 2009, 4de echo op ?
Nele: Jette: zwanger na 1ste IVF, uitgerekend op 6 april 2009, tweede echo op ?

HOOPVOLLE DAMES:
Joke: UZ Gent: 1ste ICSI: meer nieuws op 4/9
Vit: UZ Gent: 3de IUI jammer genoeg niet gelukt
Eef: Jette: groen licht!!! nieuwe afspraak op 8/09
Vé: Jette: in afwachting voor 1ste ICSI (september??)
Vee: Jette : 16/09 afspraak met psychologe
Pegie: Jette: binnenkort starten met 4de IUI
Yenthe: 1ste afspraak op 25/09 in Gent, Sint-Lucas (arts) en 3/10 psychologe; 7/10 in Antwerpen
Ella: Jette: nieuwe afspraak met psychologe op 29/09

Link naar deze reactie
05/09/2008 @ 21:35
joke

Online Status Stuur bericht
Hallo
Dream, leuk dat je eindelijk in verlof kan en je bent uitgerekend op mijn mama's verjaardag Geniet van je welverdiende rust!!

Vit, die clomid zal zijn werk wel doen hoor, maak je maar niet teveel zorgen...

Gisteren nog steeds geen goed nieuws. Mijn oestrogeenwaarde was zelfs nog een beetje gezakt. Ik heb ook nog steeds bloedverlies maar nu toch wat minder. Ik moest gisteren en vandaag 225 spuiten ipv 150 en hopelijk zou dat de eicellen een soort van 'boost' geven om extra oestrogeen aan te maken en hopelijk de bloeding te stoppen.
Morgenochtend moet ik nóg eens gaan voor echo en bloed (3x in 1 week pfff) en als de waarden dan beter zijn, is het maandag normaalgezien punctie. Daarna moet het bloedverlies zeker stoppen of er kan geen terugplaatsing zijn. Dan zouden ze eventuele bevruchte eicellen invriezen. Als mijn waardes niet gestegen zijn, dan wordt deze poging stopgezet. Alle moeite voor niks dan. Het ergste en zwaarste blijft de pijn, ik moet massa's dafalgan slikken (mag niks anders) en dan nog raak ik soms met moeite rechtop. De eerste schoolweek was dus 'overleven'.
Hopelijk morgen beter nieuws, maar ik durf er eerlijk gezegd niet op hopen.

Groetjes
Joke

Link naar deze reactie
05/09/2008 @ 21:53
Vit

Hey,

Dream leuk dat je erbij staat op het lijstje, een geboorte heel dicht bij. Geniet maar van de weekjes vooraf nu en rust maar goed uit.

Joke, ik duim hoor voor jou !!! Het is lastig hé als je zoveel over en weer moet, ik had dit bij poging 2 en 3 ook (bij poging 2 -> 5x voor echo en bloed en bij poging 3 ook 3 keer). Da's ook de reden dat ik nu met clomid ben begonnen om wat minder over en weer te moeten.

Joke, tis in elk geval al belangrijk dat ze de punctie kunnen doen en de eitjes bevruchten. En dan duimen we om het bloeden te doen stoppen !!

Laat vlug iets weten morgen en véééééééél succes !!!!

Grts
Vit

Link naar deze reactie
06/09/2008 @ 11:41
Yenthe

Online Status
Hey Joke,

Hoe is het geweest deze morgen?
Hopelijk goed nieuws

Vit, de moed niet laten zakken he! Die clomid zal zijn werk wel doen! Volhouden nu!

Dream, amai 24,5 weken in de kliniek.. pfff, je zal wel blij zijn dat het bijna zover is. Het is wel fijn dat er een geboorte dichtbij komt, spannend...

Ik vertrek volgende week voor een weekje op vakantie en als ik terug ben begint het voor mij ook echt. Dan heb ik eindelijk iets te vertellen .

Groetjes Yenthe

Link naar deze reactie
06/09/2008 @ 15:15
joke

Hoi hoi eindelijk goed nieuws... de punctie gaat door nu dinsdag! De hogere dosis gonal-f heeft zijn werk goed gedaan. Oestrogeen stond eerst op 269, dan gezakt naar 250 en vandaag was het meer dan 400. De bloedingen zijn ook bijna gestopt. Vanavond nog één keer een shot hormonen en morgen pregnyl zetten en dan dinsdag binnengaan. Het wordt algemene verdoving omdat ze er niet goed gaan bijkunnen doordat mijn eierstok aan mijn darm vasthangt en mijn baarmoeder gebogen ligt en meer van dat leuks. Ik ben dus blij dat ik er niets van zal voelen want 't zou waarschijnlijk geen pretje zijn. Hopelijk zijn het goede eicellen en raken er genoeg bevrucht.

Groetjes
Joke

Oh ja, en ik mocht vandaag twee keer naar gent crossen. Ze hadden geen voorschrift meer gegeven, dus ik dacht dat ik zowiezo niet meer zou moeten spuiten. Maar 't was de weekend-gyn en zij zal er niet aan gedacht hebben, dus de enige mogelijkheid was nog eens terug vlammen. Maar 't was met plezier deze keer.

[Laatst gewijzigd door joke - 06/09/2008 @ 18:16] - Link naar deze reactie
06/09/2008 @ 23:15
Yenthe

Online Status
Hey Joke,

Super!! eindelijk goed nieuws he!
Wanneer weet je dan of die eicellen goed zijn? (Ik ken niks van IVF en zo)

groetjes Yenthe

Link naar deze reactie
Gisteren @ 02:01
Vit

Oké Joke, weer een stap in de goeie richting JIPPIE !!!! Eindelijk weer goed nieuws op ons lijstje

Grts en slaapwel
Vit

Link naar deze reactie
Gisteren @ 09:05

bericht van lin
Hoera Joke, ik duim voor je dat alles vlot verloopt dinsdag en dat je supergoede eicellen hebt die dan ook nog eens supergoed bevrucht worden!

lin

Link naar deze reactie
Gisteren @ 09:58
joke

Goeiemorgen! Dank je wel voor de lieve berichtjes. Ik zie het nu weer helemaal zitten! De pijn neem ik er nu graag bij.

Wanneer weet je of de eicellen goed zijn? Ik weet het eigenlijk ook niet. Ik denk dat je direct weet hoeveel het er zijn en de dag erna hoeveel er bevrucht zijn? Klopt dat? Misschien een vraagje voor de (ondertussen zwangere) ervaringsdeskundigen...

Dream, leuk dat je op de lijst komt staan! We zien de bovenkant graag langer worden. Straks mogen we nog een nieuw lijstje erbij zetten hé: dames met beebje(s)

Vit, ik duim voor een mooi groot ei morgen!! Succes!

Yenthe, voor jou komt het er nu ook heel snel aan! Duimen maar!

Joke
Nijnemijn: Jette, zwanger na 1ste ICSI, uitgerekend 3 februari 2009, 4de echo op ?

HOOPVOLLE DAMES:
Vit: UZ Gent: 4de IUI: echo op 8/09
Joke: UZ Gent: 1ste ICSI: punctie op 9/09
Yenthe: 1ste afspraak op 25/09 in Gent, Sint-Lucas (arts) en 3/10 psychologe; 7/10 in Antwerpen
Vé: Jette: in afwachting voor 1ste ICSI (okt of nov?)
Eef: Jette: groen licht!!! nieuwe afspraak in de herfstvakantie
Pegie: Jette: 4de IUI

Link naar deze reactie
Gisteren @ 10:03

Hey Joke,

bij mij wist ik dezelfde dag hoeveel eicellen er weggenomen waren en op de dag van terugplaatsing vertelden ze me hoeveel goede er waren, hoeveel er daar van bevrucht zijn geraakt en hoeveel er daar dan weer geschikt voor zijn voor terugplaatsing of diepvries. Bij mij was er slecht 1 exemplaar goed bevrucht geraakt, maar je ziet, je hebt er maar een goei nodig om zwanger te worden!

Veel succes!!
lin

HOOPVOLLE DAMES:
Vit: UZ Gent: 4de IUI: echo op 8/09
Joke: UZ Gent: 1ste ICSI: punctie op 9/09
Vé: Jette: in afwachting voor 1ste ICSI (okt of nov?)
Eef: Jette: groen licht!!! nieuwe afspraak in de herfstvakantie
Pegie: Jette: 4de IUI

Link naar deze reactie
Gisteren @ 19:56

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi iedereen,

Ben een paar daagjes niet hier geweest en al weer veel nieuws.
Joke ik wist de dag van de pick-up hoeveel eicellen er waren weggenomen (15) waarvan 8 voor mij en 7 voor een koppel. De dag van terugplaatsing drie dagen later hoorde ik dat er 6 bevrucht waren van de acht en ééntje is teruggeplaatst. De andere 5 hebben ze niet kunnen invriezen. Over de andere 7 zal ik nooit iets vernemen omdat ik een volledige anonieme donatie gedaan heb. In elk geval mag je blij zijn dat je ondere volledige narcose de pickup hebt , want dat doet echt geen goed!
Heel veel succes!

Voor de rest tel ik af naar mijn volgende echo op 25 september. Spannend want dan doet met ook de nekplooimeting. Afgelopen week ben ik bij de vroedvrouw geweest, fijn gesprek gehad en die heeft me ook gewogen en me ze heeft me ook een bloedprik laten doen omdat ik dit anders bij de volgende echo moest doen en dan nog eens moest wachten op de resultaten.

Vanmiddag ben ik met mama naar de babydump in eindhoven geweest. Echt een mega winkel met super veel keuze! We hebben een kinderwagen uitgekozen, ik weet het is supervroeg, maar er was nu een leuke promotie op de kinderwagen die ik leuk vond en je kreeg er een gratis maxi cosi bij. De kinderwagen mag daar in de winkel blijven tot net voor de bevalling en je moest niet eens een voorschot betalen. Wat een service!! Moest er toch iets foutlopen moet je gewoon even bellen en dan rekenen ze niet eens kosten aan. Echt een aanrader hoor.

Veel succes verder en veel liefs van een gelukkige mama in spé

Link naar deze reactie
Gisteren @ 20:32
nijnemijn

veel nieuws hier!
Joke, ik wist ook direct tijdens de PU hoeveel eicellen er waren, de dag van de TP wist ik ook hoeveel er bevrucht waren (5 van 5), 2 teruggeplaatst, of de anderen de vriezer inkonden konden ze nog niet zeggen, 2 weken later ongeveer kreeg ik een brief toegestuurd waar in stond dat er ééntje nog goed genoeg was voor de vriezer.

Gisteren naar Maastricht geweest om nog wat zwangerschapskledij te kopen, je kan nu eenmaal niet heel de week door met 2 broeken hé, de leerlingen zouden nogal wat te vertellen hebben denk ik. 3 broeken en een bloesje nog gevonden, vorige week 2 bloesjes gekocht, ik ben klaar voor de volgende 4,5 maand

dream, voor jou begint het echt wel al te korten hé.. Nog even en jij mag je kleintje al vasthouden..

Een vriendin van mij heeft gependeld naar het geslacht van mijn kleintje, ben eens benieuwd of de voorspelling gaat uitkomen.. Geloof daar niet zo in, maar het klopte wel met mijn voorgevoel..

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]