< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » De bevalling en erna... » Wie is er bevallen in AZ Diest?

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » De bevalling en erna...
Wie is er bevallen in AZ Diest?
14/08/2008 @ 18:41
Neela

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hé Kreeftje,
Fijn fijn, je bent thuis !
Dat maakt het allemaal wat praktischer voor je man en uiteraard alleen maar goed voor je band met je meiteke !
Wandel en rust goed en toi toi toi !
Op een supergoed herstel !

Ikzelf heb lage bloeddruk en toch last van hoofdpijn of drukkingshoofdpijn. Was te verwachten. Vandaag 1ste puit met hormonen. Dit is de officiële dag dat ik dan later zwanger zou zijn. (ze tellen 4 weken terug hé)
14/8
Onthouden, je weet maar nooit hè

Ik ga even buiten wat lezen, het zonnetje schijnt !

doei

Link naar deze reactie
15/08/2008 @ 13:35
Kreeftje

Bedankt voor de steun...
Ik ben superblij dat Maya haar mama terug 'herkent' want in het ziekenhuis was ze bang van mij.

Link naar deze reactie
17/08/2008 @ 18:07
Ellebel

Hey Kreeftje ik ben heel blij voor je dat je weer thuis bent. Hopelijk ben je weer helemaal de oude.

Wij zijn dit weekend met Robbe naar Plopsaland De Panne geweest en hij heeft het erg naar zijn zin gehad. ik had er eerlijk gezegd een beetje schrik voor omdat hij toch nog geen 2 is.
Maar hij was helemaal weg van de levengrote Bumba en heeft hem voor de foto dan ook een hand gegeven. De Bumba show was ook super voor hem, heeft heel flink meegedaan. Daarna is hij ook nog op de konijntjes geweest.
deze winter gaan we zeker ook nog een keer naar plopsa indoor hebben we nog tickets voor via een wedstrijd.

Groetjes
en tot binnenkort weer ...

Link naar deze reactie
18/08/2008 @ 16:24
Evy

Kreeftje, blij te lezen dat je weer thuis bent!
Nu goed revalideren!!! ik

Ik ben bij Dr Igodt geweest. Heel vriendelijk. Ik moet nu zantac en gaviscon geven en Mauro is al een hele andere baby dan een week geleden. En... hij begint al te lachen. Op m'n profiel staan nieuwe foto's.
Lap, dacht even te komen bijkletsen, maar er begint hier eentje te huilen...
dus tot de volgende dan maar...
Liefs
Evy

Link naar deze reactie
20/08/2008 @ 08:12
nanz

Online Status Bekijk profiel
Evy, fijn dat Mauro nu wat beter is, dan kan je terug meer genieten!

Kreeftje, en hoe is het nu? Gaat het met de revalidatie?

Neela, en hoe voel je je? Het zal wel een zware periode voor je zijn!

Ik ben vandaag jarig maar het is een beetje tegenstrijdig, ik ben sinds maandag thuis, ik heb bloedingen gehad, het is niet erg een adertje dat gesprongen is en ik ben bijna flauwgevallen, bloeddruk veel te laag, dus ik moet een hele week rusten! Het zal wel weer in orde komen, gisteren babietje nog eens gezien, en hij/zij was aan het duimen, het geslacht konden ze nog niet zien!
Dat zal voor september worden!
We zullen dan maar in de zetel liggen, en naar de olympische spelen kijken, wordt wel saai na een tijdje...

Hou jullie allemaal goed!!

Link naar deze reactie
20/08/2008 @ 10:42
Kreeftje

@Nanz: rust zeker maar goed uit dan. Ja, ik ben toch blij met die Olympische spelen want ik moet nog veel rusten en dan kan ik toch beetje tv kijken.

De revalidatie is wel zwaar. Na de kine (of andere grote inspanning) moet ik lang recupereren. Vanaf 15u ben ik meestal uitgeput. En 's nachts wordt ik nog vaak wakker van hoofd- en nekpijn. Maar deze ochtend ben ik een kleine wandeling gaan maken met man en hond en dat lukte toch aardig. Enkel mijn linkerkant van het gezicht gaat niet beter (eerder slechter): mijn linkeroog knippert niet (moet kunsttranen gebruiken tegen uitdrogen), praten is weer wat moeilijker en eten ook, bij het drinken mors ik terug (omdat lippen niet goed sluiten). Soms voel ik mij zo een oud vrouwtje. Hoewel ik mijzelf best alleen kan behelpen, is het elke keer frustrerend als zulke vanzelfsprekende dingen niet lukken.

@Evy: wij gaan ook altijd bij Igodt. Geef je nog borstvoeding? Of kolf je nog af, want je had veel stuwing zeker? Ik vond dat wel makkelijk. altijd melk op de juiste temperatuur bij!

Link naar deze reactie
20/08/2008 @ 13:27
Evy

Ok, nog eens een poging om te reageren, Mauro slaapt net.

Nanz, een bloeding brrrr, wat eng. Goed dat het maar een adertje is. Dan ben je toch wat geruster, niet? Rust maar goed. Ik slijt mijn dagen ook voor de tv en de spelen. Wel leuk voor 's nachts tijdens de BV, ik heb bijna altijd de Belgen live zien spelen (Alleen jammer dat ze geen medailles halen) Ook Vitaya en 5TV zijn hier dagelijkse kost om de dag door te komen als het sport me langs m'n oren uitkomt .
Probeer er toch nog een beetje een leuke verjaardag van te maken vandaag. Proficiat!!

Kreeftje, Ik geloof goed dat het allemaal erg zwaar is. En frustrerend dat je gezicht niet mee wil. Maar hou in gedachten, het is iets wat opgelost kan worden. Dus dat oude vrouwtje, zal hopelijk snel weer een vervlogen beeld zijn. Je doet het toch al goed, vind ik hoor, al eens gaan wandelen enzo... maar het zal idd wel erg vermoeiend zijn, toch maar voldoende rusten tussen de oefeningen door. Hoe is het met Maya nu? Ze zal wel blij zijn dat mama terug is uit het ziekenhuis.

Neela, succes met de behandelingen. Ik hoop echt waar dat je direct zwanger mag zijn en dat je niet teveel last hebt van de hormonen. Enne, hier mag je ook gerust je hart komen luchten, dat hoeft niet alleen onder 'moeilijk zwanger worden' wij luisteren ook hoor

Ellebel, fijn dat Robbe het zo naar zin had in plopsaland. Hij is dan nog klein maar zoiets kennen ze snel hoor.

Ik geef nog steeds BV. Het gaat gelukkig een heel stuk vlotter dan in het begin. Iedereen zei me de eerste 3 a 4 weken zijn moeilijk, maar dan is het genieten van de BV. En ja hoor, dat was dus waar. Ondanks de kloven en de daardoor pijnlijke borstontsteking, is het nu genieten van die momenten. Ik kolf soms nog af, als ik echt te moe ben, dan geeft mijn echtgenoot 's nachts een flesje zodat ik kan doorslapen en dan kan ik er weer een poos tegen.
Mauro begint ook wat langer te slapen. Onlangs al een keer 6u (van 10 tot 4), maar gemiddeld is het een 5u dat hij 's nachts slaapt. door de dag vraagt hij om de 4u eten, hoewel dat precies ook wat langer begint te worden.
Zijn reflux is beter. Wel, zijn pijn dan vooral. Hij huilt nimmer zo extreem na zijn eten. Hij heeft dan wel zo eens een klaagmoment, maar echt huilen doet hij nimmer. Ik merk wel dat hij nu wel terggeeft, niet heel veel, maar toch een gulp na zijn voeding. Dat had hij dus daarvoor niet , toen was het echt verdoken. Hij heeft er precies niet veel last van, maar ik denk toch eens langs een osteopaat tegaan. wat doen die dan precies? en helpt dat echt?

goed, ga even verder doen hier, nu de kleine nog rustig is.
groetjes
evy

Link naar deze reactie
21/08/2008 @ 08:16
nanz

Online Status Bekijk profiel
Kreeftje, ik begrijp je frustratie goed! Ik heb 15 jaar geleden een zwaar auto ongeluk gehad en heb toen 2 jaar moeten revalideren, en soms zet je een stap vooruit maar de dag erna precies 2 terug achteruit! Kine vond ik op die moment vreselijk pijnlijk en vermoeiend, na een tijdje ging het wel, maar dan spreek ik over maanden! Volhouden is natuurlijk de boodschap, iets anders kan je niet doen, en je frustratie uiten tegen je man en aan ons!
het komt wel weer allemaal goed, maar op deze moment zie je het eindpunt natuurlijk niet. Probeer het week na week te evolueren, en te kijken wat je terug kan, alleen op die manier blijf je gemotiveerd!

Evy, ongelooflijk dat jij kan afkolven en de nacht doorslapen, ik kon dat nooit, want mijn borsten deden pijn dan, die moesten op dat tijdstip leeg, kolven of drinken! Ik had zoveel melk dat mijn bed dikwijls nat was, al had ik borstflapjes aan!
Ik moet zeggen dat ik de bv ook wel mis, dat intieme gevoel tussen jou en je baby, maar ja het is nog maar 2 maand geleden dat ik gestopt ben en binnen 5 maand mag ik er terug aan beginnen...

Link naar deze reactie
27/08/2008 @ 16:31
Neela

hoi,

Deze ochtend hebben ze 5 eicellen geprikt, nu vrijdag krijg ik m'n embryo(s) terug !
En dan weer 2 weekjes wachten.

tot later, ga verder rusten !

bye bye

Link naar deze reactie
28/08/2008 @ 10:30
Kreeftje

@Neela: voor vrijdag...laat ons hopen dat je van de eerste keer prijs hebt. Take it easy dit weekend zodat het/de embryo('s) braaf kunnen innestelen

Wij zijn ondertussen onze 10e cyclus begonnen, maar mogen nog een tijdje niet zwanger worden. Het idee dat we pas mogen 'beginnen' binnen enkele maanden en we dan eigenlijk al een jaar gestopt zijn met de pil maakt me wel triest. Zeker omdat heel veel mensen in onze omgeving allemaal bijna van de 1e cyclus zwanger waren en niet weten hoe het voelt om elke maand teleurgesteld te zijn...Uiteindelijk wordt het zwanger worden een obsessie en dat begrijpen ze niet. En nu begrijpt niemand waarom ik het zo erg vind...ik moet me toch op mijn revalidatie concentreren...Pfff die revalidatie valt af en toe serieus tegen. Maandag heb ik een EMG gehad (met electroden op en in de spieren kijken ze naar de zenuwgeleiding). Blijkbaar zijn er toch een aantal zenuwen beschadigd (niet enkel de isolatie errond). Deze kunnen nog herstellen maar dat duurt langer en is onzekerder dat dat 100% zal zijn. Achteraf zijn we even langs mijn werk gegaan. Wel leuk om iedereen terug te zien. Maar het was zo vermoeidend dat ik de afgelopen 2-3 dagen weer de halve dag in de zetel heb gelegen. . Dat is zo frustrerend...altijd zo moe zijn en zoveel hoofdpijn.

[Laatst gewijzigd door Kreeftje - 28/08/2008 @ 10:30] - Link naar deze reactie
01/09/2008 @ 13:44
Kimmy

Hoi,

lang geleden he. Ik heb drie weken verlof gehad en we hebben die periode de hele tijd aan het verbouwen geweest. Ik had dus amper tijd om mijn mail te checken, laat staan het forum wat te volgen.

Kreeftje, goed te horen dat je thuis bent. Tis toch altijd aangenamer om thuis op krachten te komen, zeker als je al een pagadderke hebt rondlopen.

Hier is alles OK. Mijn buikje begint al duidelijk zichtbaar te worden. Nu kan ik niks meer ontkennen
Ik had twee weken geleden een afspraak bij Dr Deschilder (Dr Thijs was met verlof) en hij heeft onder heel groot voorbehoud een gokje gewaagd over het geslacht. Hij zei dat hij dacht dat het een ...(jongen/meisje, ik verklap niks) was, maar hij durfde het niet met zekerheid zeggen. Ik moet wel zeggen, die Deschilder is toch een rare kwiet zelle. Niks mis met zijn capaciteiten als gyn, dat hoor je me zeker niet zeggen, maar zijn gevoel voor humor...
Toen ik mijn T-shirt omhoog deed voor de echo, zei hij, maar madam, zoveel buik heb ik niet nodig zelle, en hij trok die T-shirt weer een stuk lager. Ik had die gewoon iets hoger opgetrokken dan hij deed om zeker die smurrie niet op mijn kleren te krijgen, maar daar kon hij blijkbaar niet tegen. Allee, ne vent die den hele dag, om het cru te zeggen, tussen vrouwen hun benen ligt te kijken, kan niet tegen een stukske buik

Link naar deze reactie
Vandaag @ 17:31
Neela

Hallo hallo,

Een teken van leven van mij !

Nog enkele dag geduld en dan weten we het verdicht. Zwanger of niet.. en zoja... dan weer 2 à 3 weken wachten op een echo om te weten of het eentje of twee beebs zijn.... Zijn nog spannende weken denk ik. Pfff... en geduld is niet mijn sterktste kant.

Na de terugplaatsing heb ik nog een infectie gehad. Plezant zenne, maar bon, t'is alweer beter.

Kreeftje, je zal toch nog geduld moeten hebben. Ik zou je cyclussen nu even niet meetellen want je bent niet actief ah klussen. Zet je teller op pauze.... zoals bij een casettespelertje. Zodra jullie mogen dan tel je gewoon verder. Al klinkt dit weer heel eenvoudig en dat zal het zeker niet zijn.
Verzorg je ! En geniet van je kapperbezoek volgende week

Kimmetje,
Ja Deschilder is ne rare hé. Dat klopt !
Geef maar maar Dr. Thijs, die past het beste bij mijn karakter.

Wat zijn jullie ah klussen thuis ? Wij zijn hier ook altijd bezig. Nu hebben we ramen binnen in de living geverfd. RAL7011 grijs-groen-beige.
Nu nog met zo'n mesje de ramen schoonkrijgen - zucht - nooit geen houten ramen meer... zoveel werk.

Hoe is't met de anderen ?
Sandra, Nanz, Evy ....... ?

T'is hier wat stilgevallen.

groetjes en tot een volgende keer

Neela

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]