< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Rainbowbabies

Pepatino.be

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Zwanger worden... » Gestopt met de pil februari 2007

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Zwanger worden...
Gestopt met de pil februari 2007
02/10/2008 @ 14:14
poeky

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
dag dames,

Hier is het afwachten geblazen. Morgen moet ik bloed laten trekken voor de eerste resultaten, en dan ga ik weten of ik iedere drie dagen een spuit moet bijkrijgen. Het hangt af van de hoeveelheid zwangerschapshormoon in mijn bloed. Ik moet veel rusten en zo weinig mogelijk heffen.

Dat is het grote probleem. Ik werk in een hotel als kamermeisje en dat wil zeggen dat ik heel de dag moet heffen. Gisteren ben ik naar mijn baas gegaan, met de vraag of ik aangepast werk kon krijgen. Anders moet ik mij 2 weken thuis zetten. Hij heeft mijn laten merken dat het aangepast werk heel moeilijk is (ik moet geen matrassen meer draaien, maar moet wel heel de dag met emmers sleuren) en als ik mij thuis zet word ik overbodig en heeft hij mij niet meer nodig. Als ik zwanger ben kost ik meer geld dan ik opbreng omdat ik op 3 maanden zwangerschap moet stoppen met werken daar.Nu is er bij ons nog een meisje zwanger en daar zegt hij niets van. Toen ik ernaar vroeg waarom hij daar niets van zei, was zijn antwoord dat hij bij haar niet op voorhand wist dat ze zwanger ging worden en ze nu beschermd is door haar zwangerschap. Hij heeft mij echt laten merken dat ik overbodig aan het worden ben en ik vrees voor mijn job. Nu sta ik in tweestrijd of ik mij moet ziek zetten en rusten of forceren en mijn job trachten te redden. Elke keer als er iets goed lijkt te gaan moet er toch weer iemand tegenwerken. Sorry voor mijn beklag, maar ik moest mijn verhaal kwijt en ik ben al zo emotioneel van die hormonen.

Tess, het komt dichterbij hé. Ik zal een kaarsje branden voor je.

Bedankt iedereen voor de steun, ik heb er echt veel aan.

Dikke kus

Link naar deze reactie
02/10/2008 @ 21:31
Petra

Wendy veel succes morgen en hopelijk een zwangerschap.

Van je ander probleem ivm je werk, kan je eens niet naar een vakbond stappen? Want normaal gezien ben je toch beschermd tegen ontslag als je je werkgever inlicht. Indien je morgen zwanger zou zijn zou ik direct een doktersbriefje vragen met de melding dat je zwanger bent en dit aangetekend naar je werkgever sturen.

Groetjes

Link naar deze reactie
02/10/2008 @ 22:36
Tess

hey hey,

Zolang je niks op papier hebt als bewijs dat je zwanger bent sta je nergens tegen over je baas. als die dan zegt ik ontsla u heb je geen poot om op te staan.

Vanaf dat je het attest binnen brengt sta je safe.
ik weet niet dat als je in onze situatie weet dat het ni normaal lukt en je met behandelingen bezig bent of je daar een attest van kunt vekrijgen en aan je baas kunt geven misschien wordt je zo dan ook beschermd.??? en misschien is een bezoek aan de vakbond misschien geen slecht idee om je eens te informeren??..

voor de rest hier hebben we weer hard gewerkt vandaag mijn keuken is al van vorige maand geplaatst en van vandaag hebben we de glasvezel omhoog dus het einde is in zicht bij ons het werd tijd!!!!

xxx

Link naar deze reactie
05/10/2008 @ 14:03
Evy

Wendy,

ik duim voor een goeie bloeduitslag!!

Zeker een bezoekje brengen aan de vakbond want zwanger willen worden, dat is absoluut geen gegronde reden voor een ontslag. 100% zeker van. Dat hij je dat laat merken geeft mij eerder een gevoel van dat hij een inbreuk pleegt op je prive leven. of je job of een gezin? Zeker goed gaan informeren en anders zou ik je zolang de behandeling bezig is ziek laten schrijven en hopen dat je heel snel zwanger bent en dan onmiddellijk van ziekeverlof of moederschapsrust laten schrijven. Daar moet je je eens op informeren. Zeker vragen naar die moederschapsrust bij de vakbond.

Hier alles in orde. Gisteren naar Ilya zijn doopfeest geweest (het kindje van mijn man zijn zus en dus neefje van Mauro) en daar heeft hij me gisteren toch helemaal onder de melk gezet. Wauw, de eerste keer dat echt zijn hele fles eruit kwam. Ik dus onder de melk, hij helemaal onder de melk de vloer en de tafel! Morgen even naar de osteopaat bellen. Maar ik denk ook dat het de combinatie was van vermoeidheid, honger en gulzig eten. Normaal geeft hij na de voeding nog zo'n gulpje melk terug eigelijk te verwaarlozen maar gisteren leek hij wel de exorcist!! Vandaag heb ik er nog niets van gemerkt.
Zo dadelijk naar mijn zus haar kindje (mijn petekindje) zijn babyborrel. Tis van het ene feestje naar het andere dit weekend! Dat beloofd voor morgen als ik naar de weight watchers ga .
Ben nu van 1 september bezig en ik ben al bijna 5kg kwijt. Ben wel content. Er hing namelijk wel wat reserve aan sinds vorig jaar na het hele gedoe met Eline*, tja, das dan emo eten he... Van de zwangerschap van Mauro ben ik alles weer kwijt. Het zijn dus de kilootjes die ik heb opgedaan tss Eline* en Mauro in die ik nog kwijt moet.

Hoe is het met de rest.
Tess

groetjes

Link naar deze reactie
05/10/2008 @ 16:38
poeky

Dag dames,

Voorlopig ziet alles er goed uit. Ik heb redelijk goede bloedresultaten. Ik moet vanaf nu enkel om de 3 dagen een spuit met pregnyl krijgen. Dat is extra zwangerschapshormoon. Vrijdag terug voor nieuwe bloedtest en dan gaan ze al met 80% zekerheid kunnen zeggen of we zwanger zijn. Wel konden ze ons zeggen dat ze een embryo succesvol ingevroren hebben. De andere was blijkbaar niet sterk genoeg. Maar eentje is volgens de gynaecoloog een goed resultaat aangezien het zo vlug is gegaan.

Wat mijn werk betreft heeft Tess gelijk. Als ik geen briefje heb waarop staat dat ik zwanger ben of als ik niet op ziekenbond sta kan mijn baas mij altijd ontslaan. Niet omdat ik zwanger wil worden, maar wel via "reorganisatie". Nu heb ik via een briefje van het ziekenhuis en de arbeidsgeneesheer toch aangepast werk kunnen vinden.

Nu is het vol spanning afwachten tot vrijdag en het vervelende is dat je niets voelt hé. Je hebt niets om op af te gaan.

groetjes

Link naar deze reactie
06/10/2008 @ 22:59
Tess

Hey,

Ik ga morgen bellen voor een afspraak met Dr Loecker..

Ik ben al sinds dit weekend licht bloed aant verliezen en sinds gisteren en vandaag zeer donker en toch al vrij veel. Dus mijn cyclus is weer korter aant worden, het is een jojo aan het worden wat het weer moeilijker maakt om mijn eisprong te berekenen...

Wendy wat goed dat je wel aan gepast werk hebt gekregen na de vele problemen. Veel succes nog met de bloedresultaten

Link naar deze reactie
Gisteren @ 21:36
poeky

Heykes,

Hoe gaat het met jullie?

Tess, nu komt het wel vlug dichtbij hé. Heb je een afspraak kunnen maken?

Hier is het spannend. Ik voel vanalles, en ik durf bijna niet hopen. Ik heb al 2 dagen ongipijn en kleine steekjes in mijn baarmoeder. Ik kan bijna niet meer naar het groot toilet gaan, maar moet wel constant naar het klein toilet (sorry voor mijn uitdrukking), ik heb pijn in mijn onderrug en ik sta al 2 dagen op met barstende hoofdpijn. Vrijdag moet ik terug voor mijn volgende test. Ik heb al gedacht om eens een zwangerschapstest te kopen, maar dat lijkt mij niet verstandig. Ik moet gewoon nog wat geduld hebben hé.

Ik heb de inpact van die hormonen wel onderschat. Ik begin echt wel constant moe te lopen. Maar wat zit ik hier te klagen, voor een wondertje is niets mij te veel.

Hopelijk kan ik vlug goed nieuws brengen, want ik weet niet hoe ik op slecht nieuws ga reageren.

groetjes

[Laatst gewijzigd door poeky - Gisteren @ 21:40] - Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]